Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää mammat jotka ylpeilevät lapsen täysillä 10/10/10 apgar-pisteillä

Vierailija
12.08.2008 |

Koska noihin pisteisiin kyllä vaikuttaa enemänkin hyvä tuuri synnytyksessä kuin äidin tai lapsen erinomaisuus. Ei noihin pisteisiin paljon äiti pysty itse vaikuttamaan

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ikinä ole osannut yhdistää niitä siihen fraasiin "kympin tyttö" tms. Ajattelin vain, että napakymppi tai muuta vastaavaa. Onpas mennyt ylpeily hukkaan :/

Katsoin muuten syynytyskertomusta ja meillä on pisteet 9/9, eli on tuo toinen pistemäärä, vaikka ensimmäinen oli 9.

Vierailija
22/37 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kympin synnytys oli tosiaan erittäin helppo. Mutta miksi iloitseminen ja ylpeys on jonkun mielestä niin kamalan väärin? Tarvitseeko kaikkea kadehtia? Eikö voisi kerrankin iloita toisen mukana, että vauvan ei ole tarvinnut hapenpuutteessa olla, vaan on todellakin voinut hienosti alusta alkaen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarkoita etteikö se voisi olla muuten fiksumpi.

Vierailija
24/37 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ovat sitten kymppejä koska mitään hämminkiä ei ollut.

Vierailija
25/37 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen oli ainakin ihan naamasta mustelmilla, ei varmaan ollut lähellekään kymppiä. Mutta who cares?

Vierailija
26/37 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kympistä, kuka silmäripsistä, koosta (keijukainen, kirppu, potra , komea), temperamentistä jne. Miksei sitten siitä kympistä? Minusta on hienoa, että vanhemmat ovat ylpeitä lapsistaan!

Toinen asia on se, ettei se kymppi mitään takaa. Kaikkihan sen tietävät. Itse olen joskus ihmetellyt syntyneitä-ilmoituksissa kommenttia terve. Kuuluu varmasti tähän samaan kastiin näiden kympppien kanssa, mutta mistä kukaan tietää vastasyntyneestä oikeasti, onko tämä terve? Aikahan sen sitten näyttää, esim. neurologisten asioiden osalta.

Vierailija
27/37 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mä en ole ikinä kuullut kenenkään ylpeilevän lapsensa pisteillä :). Mulla on sentään aika paljon äitituttavia....Omien lapsien pisteistä en tiedä mitään mutta silti voisin kuvata heidän "täyden kympin tytöiksi ja pojiksi" ihan vain siksi, että ovat meille juuri niin rakkaita....

Vierailija
28/37 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilö sanoi avustajalle, että vie sinne lämpökaappiin, niin saadan perustelut "vain" kasin pisteille. Että enpä paljon perusta noista pisteistä. Tietysti, jos pisteet tosi huonot, niin silloinhan oikeasti vauvalla on jokin vialla.

Vierailija
29/37 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ovat sitten kymppejä koska mitään hämminkiä ei ollut.

Yleensä on 8 tai 9 ihan ilman hämminkejä. Vastasyntynyt ylensä sinertää jostain varpaasta sen verran, että antavat sen ysin. Ei minulle kummallakaan kerralla kätilö kertonut pisteitä, eikä tullut mieleenkään kysyä.

Itse asiassa kymppejä tulee niin harvoin, että voisin kuvitella silloin kätilön asiasta mainitsevan.

Vierailija
30/37 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä mitään ylpeilyn aihetta ole, hyvä tuuri lähinnä. Kiva asia tietysti, että lapsi on ns. kympin lapsi. Eiköhän kaikki sitä toivo, se kun merkitsee, että lapsi on terve ja kunnossa. :)

Varsinkin kun puhutaan niista ensihetken tuloksista. Esim. taydellisen tervekin lapsi voi olla 'varivirheellinen' ekana minuuttina!

Eka lapseni oli 10/10/10, mutta en usko sita edes kenellekaan kertoneeni, enka itsekaan tiennyt mittaavatko edes taalla ulkomailla missa synnytin, kunnes pari paivaa myohemmin kotiinlahtopapereista sen luin. No big deal.

Vierailija
31/37 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvoin. Yleensä vauvan väri on aina poikkeuksetta vähän sinervä, joten käytännössä kaikki saavat 9p tai alle.

Vierailija
32/37 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieti vaikka sitä että kumman lapsen mielummin haluaisit. Omasi vai sen toisen.. Omasi varmaan.. :)

Vierailija
33/37 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi saa yli 7 pistettä niin ei saakaan kuin ne yhdet pisteet. Jos pisteitä alle 7 niin seuraavat pisteet saa 5min. iässä.

Vierailija
34/37 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se yksi piste kun menee jos varpaat hitusen sinertää. Toiset antaisi 10, toiset 9 samalle lapselle.

Vierailija
35/37 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä mitään ylpeilyn aihetta ole, hyvä tuuri lähinnä. Kiva asia tietysti, että lapsi on ns. kympin lapsi. Eiköhän kaikki sitä toivo, se kun merkitsee, että lapsi on terve ja kunnossa. :)

Vierailija
36/37 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistetään sitten kakarat kilpailemaan keskenään jo synnytyksessä ja noista pisteistä tehdään iso haloo ja suurinpiirtein määritellään lapsen menestys elämässä sen mukaan mitkä pisteet vauva sai

Vierailija
37/37 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä ylpeä isä ei riittävästi harkinnut viestin sanamuotoa tohinoissaan -tai sitten vaan iloitsi hyvin menneestä synnytyksestä, ei tullut hapenpuutetta kuten pienet pisteet saaneella esikoisella.