Muuttuko mies armeijassa?
Ollaan siis asuttu yhdessä 5 kuukautta.
Oon jauhanut tästä poikaystävän laiskuudesta jo niin paljon, että kaikkea en millään jaksa kirjoittaa.
.
Tässä tiivistettynä kaikki: ei tee ikinä ruokaa (olettaa että mä teen) tai sitten tekee jotain itelleen mieluisaa, kuten leipää tai nugetteja. Ei siivoa oma-aloitteisesti, eikä nää edes sotkua, vaikka sitä selvästi on (pölyä, tavarat ja vaatteet lattialla). Ei tajua siivota edes jos vieraita on tulossa, koska "ei niitä nyt haittaa hei". Lakanat vaihdettais ehkä 6 kk välein jos en niitä tekisi.
.
Ei sisustus ole niin tärkeä kuin normaali siivoaminen, mutta mun mielestä on kiva kun tavarat on välillä jotenkin eri lailla tai eri paikoissa. Ei tajua, että ois ihan kiva jos ois vaikka pari taulua seinällä, ettei näytä vankilalta, vaan kotoisalta. Ihan sellasta peruskamaa.
Ei ota imuria kaapista, eikä tosiaan imuroi sillä yhtään mitään, paitsi vuoden pölyä kerännyttä tietokonettansa. Olettaa että joku muu siivoaa tai siivous tapahtuu itsestään. Ei kuitenkaan ikinä valita mulle sotkusta.
.
Äitinsä on tehnyt ilmeisesti kaiken hänen puolestaan, kun ei mitään voi tehdä itse.
Yksinkertaisia asioita ei vaan tajua tai osaa, esim. minkälaisella veitsellä kannattaa leikata tomaatti, ettei ne sisälmykset purskahda siihen leikkuulaudalle, tai kannattaisiko käyttää vaikka juuresveistä (eikä sahalaitaista isoa leipäveistä) perunoiden leikkaamiseen, jotta tämä pilkkominen helpottuisi ja nopeutuisi?!
.
Sitten tietysti vielä sellaiset erittäin yksinkertaiset asiat ärsyttävät, kuten tölkit lattioilla ja pöydillä, omien leivänmurujen pyyhkimisen jättäminen tai pyykkivuoren kasvatus/vaatteiden jättö märkinä koneeseen.
.
Eihän tuota voi sanoa edes mieheksi! Sanokaa mammat, että ne aikuistuu siellä intissä edes sen verran, että oman pedin saa pedattua itsenäisesti?! Älkää ikinä kasvattako poikianne (tai lapsienne) tällaisiksi laiskureiksi. Ei ole enää sitä, että nainen tekee kaiken kotona ja mies saa lorvailla miten sattuu. Sitä paitsi minä oon ollut se, joka on siellä töissä käynyt (nyt työtön).
Jos ei tästä tuu mitään niin minä lähden.
Ps: joku kuitenkin kysyy, niin ollaan 19 -vuotiaita.
Kommentit (88)
Ei miehisty, päinvastoin taannuin 9 kuukaudeksi 16-vuotiaan tasolle. Hyvä oli että oppi kestämään vitutusta, hyötyä työelämässä. Toisaalta oppi myös välttelemään vastuuta ja näyttelemään työntekoa esim. siivotessa. Ei siellä loputtomasti yritetä, reppanat saa alokasajan jälkeen olla paskasissa lakanoissa ja kulkea taskut auki sekä lahkeet vituillaan.
m. 32
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 22:00"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:52"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:48"]
Miksi miehesi menee armeijaan?
[/quote]
No six, koska Suomessa on pakko? Onko jääny koulujen yhteiskuntaopin tunnit väliin, vai?
[/quote]
Ei pitäis olla pakollista. Juntti.
[/quote]
No oonko jossai välis kirjoittanu, että pitäis olla pakollist? Eiks sul oo sisälukutaitoo?
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 22:01"]"Miehesi" on toivoton tapaus. Anna hänelle potku perseelle jo ennen armeijaa.
[/quote]
Kyllä mä haluan yrittää. Haluaisin vaan vertaistukea tilanteeseen, koska suurin osa miehistä/pojista on tällaisia :l ainakin mun kokemuksella.
Jos jollakin on kokemusta, niin kertokaa nyt ihmeessä aikuistuiko miehenne?! -ap
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 22:03"]Ei miehisty, päinvastoin taannuin 9 kuukaudeksi 16-vuotiaan tasolle. Hyvä oli että oppi kestämään vitutusta, hyötyä työelämässä. Toisaalta oppi myös välttelemään vastuuta ja näyttelemään työntekoa esim. siivotessa. Ei siellä loputtomasti yritetä, reppanat saa alokasajan jälkeen olla paskasissa lakanoissa ja kulkea taskut auki sekä lahkeet vituillaan.
m. 32
[/quote]
Hmm.. Niin mä vähän aattelinkin.. Sitten kun ei oo pakko, niin jätetään tekemättä. Kuulostaa ihan perus mieheltä! -ap
Mun veli tuli intistä kesällä takas. Oli puoli vuotta. 19v just täytti 20v. Ehkä semmonen ainainen valitus kaikesta on vähentynyt, tajuaa kuinka onnellinen kun saa asua vielä kotona missä äiti tekee ruuan yms. ( itse asun omillani) mutta muuten yhtä lapsellinen kun ennenkin :D ehkä se kasvattaa niitä kermaperseitä, saa kuria ja kyllä siellä tosi rankkaa tarinoiden perusteella on. Ei mun veljestä silti kypsempää tullut, ja nyt jo puolen vuoden jälkeen ihan samanlainen kun ennen inttiä, aika kultaa muistot :D
Hei mulla ihan sama tilanne! Mä 19 mies 20. Ei muuttunut intissä ollenkaan. Tiedän, että miehen isä on tehnyt kaiken miehen puolesta jo lapsena. Kun äiti on käskenyt siivota omat legot yms niin isä on sanonut "eiku mä hoidan". En tiedä mikä auttaisi. Nykyään sentään suostuu viemään roskat ilman että joudun monta kertaa sanomaan. Tähän vaadittiin parit itkupotkuraivarit
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 22:14"]Hei mulla ihan sama tilanne! Mä 19 mies 20. Ei muuttunut intissä ollenkaan. Tiedän, että miehen isä on tehnyt kaiken miehen puolesta jo lapsena. Kun äiti on käskenyt siivota omat legot yms niin isä on sanonut "eiku mä hoidan". En tiedä mikä auttaisi. Nykyään sentään suostuu viemään roskat ilman että joudun monta kertaa sanomaan. Tähän vaadittiin parit itkupotkuraivarit
[/quote]
Ihanaa, että on edes joku kohtalontoveri :'D
Joo en ymmärrä, että miltä sitä lasta oikein yritetään suojella, pahalta maailmaltako?
Musta tuntuu, että oon ihan kauhea mäkättävä ämmä, kun joka päivä joudun sanomaan jostain.. -ap
Ei minuun intti vaikuttanut mitenkään eli mitään lopullista muutosta ei tullut. Ehkä tuli puhuttua inttijuttuja joskus, siinä kaikki. Opin intissä saman minkä moni muu, menemään sieltä missä aita on matalin, pyssyleikit eivät olleet minun juttu. Ehkä joku sotahullu vatipää saa paljonkin kiksejä armeijasta, normaalimiehiä koko laitos ei säväytä ihan samaan malliin.
Yhdessä vaiheessa mietin ihan vakavasti, että lähden rauhanturvaajaksi. Tilattiin yhden kaverin kanssa esitteet sun muut, se sitten jäi kun sain hyvän työpaikan, ilman sitä duunipaikkaa olisin varmaan lähtenyt rauhanturvaajaksi.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 22:10"]Mun veli tuli intistä kesällä takas. Oli puoli vuotta. 19v just täytti 20v. Ehkä semmonen ainainen valitus kaikesta on vähentynyt, tajuaa kuinka onnellinen kun saa asua vielä kotona missä äiti tekee ruuan yms. ( itse asun omillani) mutta muuten yhtä lapsellinen kun ennenkin :D ehkä se kasvattaa niitä kermaperseitä, saa kuria ja kyllä siellä tosi rankkaa tarinoiden perusteella on. Ei mun veljestä silti kypsempää tullut, ja nyt jo puolen vuoden jälkeen ihan samanlainen kun ennen inttiä, aika kultaa muistot :D
[/quote]
Arvatenkin, aika kultaa muistot :D oivoi.. -ap
en jaksanut lukea koko aloitusta, mutta otsikon perusteella vastaan että muuttuu. huonompaan suuntaan nimittäin.
juttujen taso laski toooodella pitkäksi aikaa, ei ollut enää mielipiteitä asioihin ja muutenkin oli laiskempi ja koitti lusmuilla. nyt pari vuotta intin jälkeen alkaa olla kuten ennen inttiä.
"Miehet" taantuu siellä takaisin yläastelaisen tasolle pillupersekyrpä-juttuineen
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 22:14"]Hei mulla ihan sama tilanne! Mä 19 mies 20. Ei muuttunut intissä ollenkaan. Tiedän, että miehen isä on tehnyt kaiken miehen puolesta jo lapsena. Kun äiti on käskenyt siivota omat legot yms niin isä on sanonut "eiku mä hoidan". En tiedä mikä auttaisi. Nykyään sentään suostuu viemään roskat ilman että joudun monta kertaa sanomaan. Tähän vaadittiin parit itkupotkuraivarit
[/quote]
Joo en ymmärrä, että miltä sitä lasta oikein yritetään suojella, pahalta maailmaltako?
Musta tuntuu, että oon ihan kauhea mäkättävä ämmä, kun joka päivä joudun sanomaan jostain.. -ap
[/quote]
Joo mustakin tuntuu just siltä!:D en haluis vaan mäkättää, muttaaa ei voi muutakaan. Jos oisin kotona 24/7 niin mielellänihän mä hoitaisin kotia, mutta kun mäkin käyn koulussa ja töissäkin joskus. Siinä vaan raivostuu kun mies istuu boksereissaan sohvalla kattomassa telkkaria ja eka kysymys kun tuun kotiin "mitä ruokaa" ja ruuan jälkee "millo tiskaat"
En mä tiiä mitä pitäis tehä. Ehkä toi joskus kasvaa
Eihän 19v ole vielä mies. Miehenalku vasta,,
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 22:28"]en jaksanut lukea koko aloitusta, mutta otsikon perusteella vastaan että muuttuu. huonompaan suuntaan nimittäin.
juttujen taso laski toooodella pitkäksi aikaa, ei ollut enää mielipiteitä asioihin ja muutenkin oli laiskempi ja koitti lusmuilla. nyt pari vuotta intin jälkeen alkaa olla kuten ennen inttiä.
[/quote]
Ei sillä muutenkaan oo mitään mielipiteitä oikeastaan mihinkään. Tai no aina näitä perus amis vs. lukio, neekerit ja homot pitäs tappaa, mun ei tarvi siivota, koska oon mies jne.
Eipä siis kuulosta kovin hyvältä. -ap
Kyllä armeija ainakin omalla kohdalla kasvatti ja opetti paljon, mutta en mikään vätys ollut sinne mennessänikään. Omasta asenteestahan se tosin on sielläkin kiinni. Kyllä siellä pystyy velttoilemaan ja lorvailemaan jos haluaa
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 22:30"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 22:14"]Hei mulla ihan sama tilanne! Mä 19 mies 20. Ei muuttunut intissä ollenkaan. Tiedän, että miehen isä on tehnyt kaiken miehen puolesta jo lapsena. Kun äiti on käskenyt siivota omat legot yms niin isä on sanonut "eiku mä hoidan". En tiedä mikä auttaisi. Nykyään sentään suostuu viemään roskat ilman että joudun monta kertaa sanomaan. Tähän vaadittiin parit itkupotkuraivarit
[/quote]
[/quote]
Joo mustakin tuntuu just siltä!:D en haluis vaan mäkättää, muttaaa ei voi muutakaan. Jos oisin kotona 24/7 niin mielellänihän mä hoitaisin kotia, mutta kun mäkin käyn koulussa ja töissäkin joskus. Siinä vaan raivostuu kun mies istuu boksereissaan sohvalla kattomassa telkkaria ja eka kysymys kun tuun kotiin "mitä ruokaa" ja ruuan jälkee "millo tiskaat"
En mä tiiä mitä pitäis tehä. Ehkä toi joskus kasvaa
[/quote]
Ihan ku mä olisin kirjottanu ton! :D mutta ei velvoita mua tiskaamaan, koska ei edes nää sitä tiskivuorta siinä. Ihan ku se olis sokee tai jtn? Hei jos haluut avautua tai jutella lisää, niin laita viestiä vaikka kiivikissa@luukku.com -ap
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 22:28"]en jaksanut lukea koko aloitusta, mutta otsikon perusteella vastaan että muuttuu. huonompaan suuntaan nimittäin.
[/quote]
Ei sillä muutenkaan oo mitään mielipiteitä oikeastaan mihinkään. Tai no aina näitä perus amis vs. lukio, neekerit ja homot pitäs tappaa, mun ei tarvi siivota, koska oon mies jne.
Eipä siis kuulosta kovin hyvältä. -ap
[/quote]
Äläs nyt. Kuulostaa varsinaiselta saaliilta. Pidä tiukasti kiinni vaan.
Muuttuu tappo- ja panokoneeksi, kun saa aseen käteen ja pussit täyttyy useamman kuukauden ajan. Odota vain, saat kunnolla kyytiä kun palaa takaisin!
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 22:33"]Kyllä armeija ainakin omalla kohdalla kasvatti ja opetti paljon, mutta en mikään vätys ollut sinne mennessänikään. Omasta asenteestahan se tosin on sielläkin kiinni. Kyllä siellä pystyy velttoilemaan ja lorvailemaan jos haluaa
[/quote]
Sulla on hyvä asenne! Mun tapauksessa toivo taitaa olla mennyttä kun on jo nyt tuommonen kun on :D -ap
"Miehesi" on toivoton tapaus. Anna hänelle potku perseelle jo ennen armeijaa.