Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkomaanmatkalle yksin?

Vierailija
30.12.2014 |

En saakaan seuraa matkalle, jota olen pari kuukautta mielessäni hahmotellut ja harmittaa. En haluaisi peruakaan matkaa, vaikka mitään varauksia ei ole tehty. Lähteäkö yksin? Btw, en ole Tallinnaa lukuunottamatta ollut missään.

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn aina yksin, kun sinkku olen eikä kavereitakaan ole. En ymmärrä miksi yksin lähtemistä epäröisi? Mitä tarkkaan ottaen siinä pelkäät tai vieroksut, että lähtisi yksin? 

Vierailija
2/81 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde ihmeessä. Mihin olet menossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 14:49"]Mä käyn aina yksin, kun sinkku olen eikä kavereitakaan ole. En ymmärrä miksi yksin lähtemistä epäröisi? Mitä tarkkaan ottaen siinä pelkäät tai vieroksut, että lähtisi yksin? 
[/quote]
Kiitos rohkaisusta! :) kai minä pelkään vaan jotain ryöstetyksi tulemista tai lentokentälle eksymistä :D koneen vaihtokin mietityttää. Englannin puhuminenkin jännittää!

Vierailija
4/81 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin hyvin lähteä yksin. Varsinaisia lomia en ole ulkomailla ollut yksin, mutta työmatkoilla olen ollut yksin ja joskus on ollut jopa koko päivä omaa aikaa - hyvin sen on saanut yksinkin kulumaan. Ihan hyvin voi yksinkin katsella nähtävyyksiä tai shoppailla tai lukea kirjaa rannalla tai mitä ikinä haluaakaan tehdä. Tietysti tämä on vähän luonne juttu.

Arasteletko lähtöä nimenomaan yksinäisyyden takia vai jännittääkö se, miten löydät hotellin tai lentokentällä oikean portin tms.?

Vierailija
5/81 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä matkustan myös aina yksin, ihan parasta. Saa päättää minne menee, mitä tekee ja milloin ja miten sen tekee, ei tarvitse tehdä kompromisseja kenenkään kanssa.

Olen matkustellut Euroopan sisällä ja aina on kaikki mennyt hyvin. Kunhan pitää maalaisjärjen matkasssa niin ei ole hätää.

Haulla löytyy useita aihetta käsitteleviä topikkeja.

Vierailija
6/81 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin menet? olen itse matkustellut paljon yksin, voin antaa vinkkejä.

Vierailija
7/81 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus se on ensimmäinen matka tehtävä ja minäkin tein sen yksin Italiaan,  olin muistaakseni jotain 23v. Viikon rantareissu, ihana. Tein samalla myös matkan Roomaan.

Vierailija
8/81 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku sut haluaisi ryöstää, niin sun kaveri tuskin sitä pystyisi estämään :)

Lentokentillä on tosi hyvät opasteet ja jos et jotain paikkaa löydä, siellä on valtava määrä henkilökuntaa, jolta voi mennä ihan rohkeasti kysymään. Jos koneen vaihtoon on riittävästi aikaa, löydät ihan varmasti oikeaan paikkaan. Rohkeasti vaan englantia puhumaan.

Mietin aina sitä, kumpaa vanhana katuisi - sitä että lähti vai sitä että ei lähtenyt vaikka mahdollisuus oli.

Vierailija
9/81 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 14:51"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 14:49"]Mä käyn aina yksin, kun sinkku olen eikä kavereitakaan ole. En ymmärrä miksi yksin lähtemistä epäröisi? Mitä tarkkaan ottaen siinä pelkäät tai vieroksut, että lähtisi yksin?  [/quote] Kiitos rohkaisusta! :) kai minä pelkään vaan jotain ryöstetyksi tulemista tai lentokentälle eksymistä :D koneen vaihtokin mietityttää. Englannin puhuminenkin jännittää!

[/quote]

Kannattanee valita ensimmäiseksi kohteeksi semmoinen aika helppo ja rutiini, missä on paljon turisteja ja osataan englantia. Itse aloitin ihan kanarianmatkalla, ja sekin ns. ryhmämatkalla jossa oppaat oli lentokentällä kyltin kanssa odottamassa heti kun koneesta ulos pääsi, ja oli bussikuljetus hotelliin. Noin tuntui turvalliselta että selviää matkan rutiineista. Vasta sitten kun oli tuo helppo matka koettu, olen uskaltanut asteittain omatoimimatkoille ja kohteisiin joissa on vähän eksoottisempaa. Mihinkään oikeasti vaarallisena pidettyihin kohteisiin en toki lähde, enkä sellaisiin muslimimaihinkaan missä yksin matkustava nainen on jatkuvasti epäilyttävien katseiden ja pilkkahuutojen uhrina (Tunisiassa olin kerran ja kuulin siellä ties mitä huorittelua ja ällöjä lähestymisyrityksiä).

Vierailija
10/81 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus olisi lähteä aasiaan. Tiedän, että aika "kunnianhimoinen " tavoite tai ehkä liian raju alku matkailuun. :D en kuitenkaan haluaisi tyytyä mihinkään euroopan maahan... Lämpö ja eksotiikka kiinnostaa, sekä pienellä budjetilla reissaminen. Juhlimisesta en välitä. Jännitän nimenomaan englannin puhumista ja lentokenttiä. Järki kyllä sanoo, että kyllä siellä maailmalla selviää ja jos jää kotiin, se vasta kaduttaakin.
Ap

Vierailija
11/81 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin just tänä syksynä yksin reissussa aasiassa. valmismatkalla tosin. kivaa oli.

Vierailija
12/81 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 15:01"]

Tarkoitus olisi lähteä aasiaan. Tiedän, että aika "kunnianhimoinen " tavoite tai ehkä liian raju alku matkailuun. :D en kuitenkaan haluaisi tyytyä mihinkään euroopan maahan... Lämpö ja eksotiikka kiinnostaa, sekä pienellä budjetilla reissaminen. Juhlimisesta en välitä. Jännitän nimenomaan englannin puhumista ja lentokenttiä. Järki kyllä sanoo, että kyllä siellä maailmalla selviää ja jos jää kotiin, se vasta kaduttaakin. Ap

[/quote]Hmm....ei kai sinulla nyt ole sellainen olo, että kun et ole aiemmin matkustanut niin korjaat sen yhdellä pitkällä matkalla? Saat sanoa kavereille käyneesi kaukana...

Vierailija
13/81 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ollut koskaan käynyt ulkomailla, joten tuossa kesän lopulla päätin että menen kielimatkalle. Järjestin asian ja matkustin yksin Yhdysvaltoihin. Alusta loppuun :D 

Vierailija
14/81 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus olisi lähteä aasiaan. Tiedän, että aika "kunnianhimoinen " tavoite tai ehkä liian raju alku matkailuun. :D en kuitenkaan haluaisi tyytyä mihinkään euroopan maahan... Lämpö ja eksotiikka kiinnostaa, sekä pienellä budjetilla reissaminen. Juhlimisesta en välitä. Jännitän nimenomaan englannin puhumista ja lentokenttiä. Järki kyllä sanoo, että kyllä siellä maailmalla selviää ja jos jää kotiin, se vasta kaduttaakin. Ap

[/quote]

Kyllä sinä varmasti siellä pärjäät, mutta ymmärrän kyllä miksi jännittää, on se oikeasti iso hyppäys siitä että on käynyt yksin vain Tallinnassa, Aasiaan lähtöön. Itselläni ei olisi sisu riittänyt lähteä, mutta hienoa jos sinulla riittää :) 

Vierailija
15/81 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhempiani jännitti suunnattomasti ensimmäinen ulkomaanmatka juuri sen takia, että eivät juurikaan osaa englantia. Päädyttiin kuitenkin sellaiseen ratkaisuun, että minä lupasin pitää puhelimen päällä yötä päivää, hätätilanteessa voivat soittaa minulle ja tulkkaan etänä. Ehkä voisit sopia vastaavan järjestelyn jonkun kanssa? Sitä tuskin tulet tarvitsemaan, mutta se voi toimia ylimääräisenä "turvatyynynä" :)

Vierailija
16/81 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt yksin Bulgariassa, Lontoossa, Tukholmassa ja Amsterdamissa. En siis kovin paljoa, mutta muutaman reissun kuitenkin. Ihan hyvin se menee! Tsemppiä :)

Vierailija
17/81 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen nykyisen mieheni tapaamista kävin parikin kertaa yksin etelässä ollessani hyvinkin samanlaisessa tilanteessa. Mitään edes uhkaavia tilanteita en näillä matkoiilla kohdannut ja olin todella tyytyväinen siitä, että uskaltauduin lähtemään. Toki järki kannattaa pitää päässä, mutta ihan sama maalaisjärki siellä toimii kuin kotimaassakin.

Vierailija
18/81 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin se ap sujuu. Mun 20-vuotias tyttö teki juuri yksin kuukauden Japanin-matkan, vaikkei koskaan sitä ennen ollut yksin käynyt missään, hyvä jos Helsingissä. Hyvin hän pärjäsi ja oli oikein mukava reissu ollut. Mua kyllä jännitti ihan kauheasti, että miten tytöllä sujuu. Hän ei muuten ole luonteeltaan todellakaan rohkeimmasta päästä.

Vierailija
19/81 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole siis edes lentänyt ennen? Lentokenttien käytännöt koneenvaihtoineen ja ehkä eri terminaaleista ovat sinulle ennestään tuntemattomia? Jos näin, sinuna tekisin ennen Aasian matkaa vaikka lyhyen viikonloppuvisiitin esim. Lontooseen. Saisit vähän tuntumaa matkustamiseen, englannin puhumiseen (Lontoossa ollaan totuttu kaikkiin aksentteihin ja ollaan tosi kohteliaita kaikille) ja turistina oloon. Sitten vasta pidemmälle. Ties minkä matkustuskärpäsen pureman saat!

Vierailija
20/81 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 15:08"]

[/quote]Hmm....ei kai sinulla nyt ole sellainen olo, että kun et ole aiemmin matkustanut niin korjaat sen yhdellä pitkällä matkalla? Saat sanoa kavereille käyneesi kaukana...

[/quote]

Lähinnä haluaisin matkustaa sinne, mikä todella kiinnostaa, enkä tehdä mitään "harjoitusmatkaa" :) Vaikka euroopassakin kiinnostavia kohteita on ja aasia on iso harppaus kokemattomalle matkailijalle. Monet ovat kyllä ehdotelleet minulle, että jospa tekisit ensin pienen viikonloppureissun johonkin euroopan kohteeseen. Itse kuitenkin kaipaan lämpöä ja eksotiikkaa ja siksi ei innostaisi. Rahaakaan minulla ei ole tuhottomasti :) Nämä eurot on hankittu pätkätöillä ja säästämisellä. Nimeomaan reppureissaus ja Madventures-tyylinen matkailu on aina kiinnostanut, olen vaan ajatellut että siihen ei ole minulla mahdollisuutta.

Kiitos rohkaisevista kommenteista, niistä oli paljon apua! :)