Mistä paras vakuutus syntyvälle vauvalle?
Niin, mikä vakuutusyhtiö tarjoaa parhaimmat edut syntyvälle vauvalle? ja hinta?
Kommentit (11)
Yleensä pankit haluavat että myös muut vakuutukset (esim kotivakuutus) on samasta pankista. Eli karsii suurimman osan pois ellet halua vaihtaa pankkia. Aika samanlaiset taitaa nämä ehdot olla. Itse otin samasa paikasta kun on muutkin vakuutukset.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 22:49"]
Yleensä pankit haluavat että myös muut vakuutukset (esim kotivakuutus) on samasta pankista. Eli karsii suurimman osan pois ellet halua vaihtaa pankkia. Aika samanlaiset taitaa nämä ehdot olla. Itse otin samasa paikasta kun on muutkin vakuutukset.
[/quote]
Juuri tätä ajoin takaa, että onko vakuutusyhtiöiden vakuutus-sisällöissä eroa. Hinta on ilmeisesti aikalailla sama kaikilla?
Ei jaksaisi alkaa kilpailuttamaan kaikkia vakuutuksia, yhden uuden vuoksi :)
Kiitos ja anteeksi sekava ensimmäinen viesti.
T:Ap
Op:lla mielestäni paras ja eroaa muista mutta meillä kun eri pankki ja sieltä myös asuntolaina niin emme halunneet vaihtaa. Valittiin Fennia. Ifin ehdot olivat huonoimpia jos ennen syntymää haluaa ottaa.
Tein siis itse vertailua muista mutta tuo op:n kuulin ns. Asiantuntijalta. Hintoja en muista mutta niitäkin vertailin ja käytin suht paljon aikaa vertailuun muutenkin ja Fenniaan vaihdettiin kaikki.
-5
Hinnoissa ei juurikaan kymppejä suurempia eroja taida olla, mutta niitä ehtoja kannattaa tutkia. Me pyydettiin tarjous If:stä ja Pohjolasta. Ifssä olisi pitänyt viedä lääkärintodistus lapsen terveydentilasta 3kk ikäisenä ja tuollon vakuutusyhtiö olisi tehnyt uuden arvion. Eli jos lapsella olisi ilmennyt tuona aikana joku sairaus tai synnynnäinen vamma, ei vakuutus olisi sitä korvannut.
Pohjolan vakuutus sen sijaan astui voimaan heti raskausaikana ja pysyy samana ilman mitään tarkistuksia. Hinta n 300e/kk, ja saimme itse räätälöidä vakuutuksen oman näköiseksi emmekä kaikkia tarjottuja "palveluita" ottaneet. Myös omavastuun suuruuden sai itse määrittää 50e tarkkuudella.
Ja mikä tärkeintä, Pohjolassa omavastuu maksetaan per vakuutuskausi (eli vuosi), toisissa omavastuu maksetaan erikseen per sairaus.
Suosittelen siis Pohjolaa, poikaa jouduttu käyttään useasti lääkärissä ja ollaan saatu jo omat euromme pois moneen kertaan.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 22:53"]
[/quote]
Juuri tätä ajoin takaa, että onko vakuutusyhtiöiden vakuutus-sisällöissä eroa. Hinta on ilmeisesti aikalailla sama kaikilla?
[/quote]
Mä yritin katsoa näitä eroja mutta melkein kaikki vaativat kaikki vakuutukset samaan paikkaan joten jätin asian sikseen. Erot ei tainnut olla isoja.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 22:57"]
Op:lla mielestäni paras ja eroaa muista mutta meillä kun eri pankki ja sieltä myös asuntolaina niin emme halunneet vaihtaa. Valittiin Fennia. Ifin ehdot olivat huonoimpia jos ennen syntymää haluaa ottaa.
[/quote]
Ennen syntymää olisi tarkoitus...
Kiitos sinullekkin :)
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 22:59"]Hinnoissa ei juurikaan kymppejä suurempia eroja taida olla, mutta niitä ehtoja kannattaa tutkia. Me pyydettiin tarjous If:stä ja Pohjolasta. Ifssä olisi pitänyt viedä lääkärintodistus lapsen terveydentilasta 3kk ikäisenä ja tuollon vakuutusyhtiö olisi tehnyt uuden arvion. Eli jos lapsella olisi ilmennyt tuona aikana joku sairaus tai synnynnäinen vamma, ei vakuutus olisi sitä korvannut.
Pohjolan vakuutus sen sijaan astui voimaan heti raskausaikana ja pysyy samana ilman mitään tarkistuksia. Hinta n 300e/kk, ja saimme itse räätälöidä vakuutuksen oman näköiseksi emmekä kaikkia tarjottuja "palveluita" ottaneet. Myös omavastuun suuruuden sai itse määrittää 50e tarkkuudella.
Ja mikä tärkeintä, Pohjolassa omavastuu maksetaan per vakuutuskausi (eli vuosi), toisissa omavastuu maksetaan erikseen per sairaus.
Suosittelen siis Pohjolaa, poikaa jouduttu käyttään useasti lääkärissä ja ollaan saatu jo omat euromme pois moneen kertaan.
[/quote]
Korjaan siis hinta on tuon 300e per vuosi!
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 22:53"]
[/quote]
[/quote]
Mä yritin katsoa näitä eroja mutta melkein kaikki vaativat kaikki vakuutukset samaan paikkaan joten jätin asian sikseen. Erot ei tainnut olla isoja.
[/quote]
Op:ssa meillä vauvavakuutus mutta ei muita vakuutuksia. Eli meitä ei ainakaan vaadittu siirtämään?
Itse laskin, että järkevämpi oli olla ottamatta vakuutusta ja laittaa sama summa säästöön kuukaudessa jonkin aikaa. Vauvallani oli synnynnäinen epämuodostuma, joka leikkauksella korjattiin julkisella puolella. Lisäksi lääkärikäyntejä on ollut välillä enemmän, välillä vähemmän. Kuitenkin olen päätynyt käyttämään lähiterveyskeskusta, kun lapselle sinne on ajan saanut aina näppärästi tarvittaessa (toisin kuin itselleni). Korvatulehduksen ja silmätulehduksen takia joskus päivystyksessä, siellä lapset eivät ole joutuneet kauaa odottamaan. Kalliiksi ei siis ole tullut ja yksityiselläkin olisi toki voinut joskus käydä, mutta ei ole tarvinnut. Vakuutuksessa kuitenkin on suuren kk-maksun lisäksi omavastuuosuus. Hurjalta rahan haaskaukselta minusta tuntuu. Onhan se vakuutusyhtiölle kannattavaa kiskoa suuria summia.. tapaturmavakuutus, pari euroa kuukaudessa on meille ollut riittävä. Nyt odotan toista lastani, enkä edes mieti vakuutusta. Esikoisesta säästetty "äkillisten tarpeiden säästötili" on edelleen olemassa mukavastihan sinne on kertynyt muutamassa vuodessa..
Mi mi mitäh..?!