Hampurilainen suolakurkulla vai ilman?
Tilaatko hampurilaisen ilman suolakurkkua? Entä minkä hampurilaisen? Minkä mausteen jätät yleensä pois?
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 14:40"]
Missä joutuu syömään suolakurkkua hampparissa??? Maustekurkut ymmärrän
[/quote]Kukkaas vaikka netistä mäkkärin selostetta, mitä hamppari sisältää.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 14:40"]
Missä joutuu syömään suolakurkkua hampparissa??? Maustekurkut ymmärrän
[/quote]
Naudanlihapihvi (OSI Food Solutions Poland Sp. z o.o., Puola) :
Naudanliha (100 %). Valmistukseen käytetään käsinleikattuja, luuttomia ruhon etuneljännes- ja kylkipaloja.
Cheddar-sulatejuusto (Hochland Deutschland GmbH, Saksa) :
Juusto (49 %), vesi, cheddarjuusto (11 %), voi, rasvaton maitojauhe, emulgointisuola (E331), luontainen juustoaromi, maitoproteiini, suola (3,2 %), väriaineet (E160c, E160a), paakkuuntumisenestoaine (E322 auringonkukkalesitiini). Rasvapitoisuus 27 %.
Jäävuorisalaatti (Salico Oy, Suomi) :
Pesty ja leikattu jäävuorisalaatti. Alkuperämaa: Espanja, Saksa tai Suomi (satokauden mukaan).
Suolakurkku (McCormick Kütaş, Turkki) :
Suolakurkku (68 %), vesi, väkiviinaetikka, suola (2,9 %), kiinteyttämisaine (E509), luontainen aromi, säilöntäaine (E202).
Grillimauste (McCormick Ltd, Iso-Britannia) :
Suola, mustapippuri, mustapippuriuute.
Big Mac™ –sämpylä (Oy Lantmännen Unibake Ab Finland, Suomi) :
Vehnäjauho, vesi, sokeri, hiiva, rypsiöljy, seesaminsiemen, suola (1,2 %), vehnägluteeni, emulgointiaine (E472e), säilöntäaine (E282), hapettumisenestoaine (E300).
Kuivasipuli (Gilroy, USA) :
Sipuli.
Big Mac™ –kastike (McCormick Ltd, Iso-Britannia) :
Vesi, rypsiöljy, väkiviinaetikka, suolakurkku, sokeri, muunnettu maissitärkkelys, kananmunan keltuainen, mausteet (sisältää sinappia), suola (1,4 %), glukoosi-fruktoosisiirappi, sakeuttamisaine (E415), luontaiset aromit, kiinteyttämisaine (E509), väriaine (E160c), säilöntäaine (E202).
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 14:28"]
"Tilaan"? Parhaat burgerit saa itse valurautapannulla paistamalla. Vastajauhettu jnaudanjauhelihapihvi ilman jatkeita, suolaa ja pippuria, paahdetut sämpylät, Salon säilykkeen maustekurkkua, cheddarsulatejuustoviipale ja srirachamajoneesia kruunuun. Simppeliä ja taivaallisen hyvää.
[/quote]
Miksi tosiasiaa on alapeukutettu?
Ex-purilaisten vääntäjänä voin sanoa, että 90% tapauksista se suolakurkku näppästään valmiista purilaisesta pois..ja uuteen kääreeseen.
Toinen vaihtoehto on että odotat sitä "erikoistilausta" sen 20min pöydässä, närpit kylmenneitä ranskalaisia ja juot laimeaa limsaa. Kannattaa. .ei. kiireaikaan ne erkoishampparit tuppaa unohtumaan..
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 15:13"]
Ex-purilaisten vääntäjänä voin sanoa, että 90% tapauksista se suolakurkku näppästään valmiista purilaisesta pois..ja uuteen kääreeseen. Toinen vaihtoehto on että odotat sitä "erikoistilausta" sen 20min pöydässä, närpit kylmenneitä ranskalaisia ja juot laimeaa limsaa. Kannattaa. .ei. kiireaikaan ne erkoishampparit tuppaa unohtumaan..
[/quote]
Mä tilaan aina hampurilaiseni ilman suolakurkkua, enkä koskaan ole joutunut odottamaan mitään järjettömiä aikoja, eikä yksikään kassahenkilö ole ainakaan mulle välittänyt tyytymättömyyttään tilaukseeni. Ongelma on siis että burgerityöntekijöille tulee siitä lisätyötä kun joutuu tekemään yhden hampurilaisen ilman kurkkua, eli jättämään välistä yhden työvaiheen. Tämä on aivan järkyttävän kamala asia työntekijälle, joka saa kuitenkin palkkansa täysimääräisenä. Mä maksan siitä ateriasta lähelle 10 euroa, mutta silti mun pitäisi närppiä se suolakurkku pois sieltä majoneesin seasta pois. Jos se valmis burgeri on hetkenkin siinä lämpimässä, niin suolakurkun mehut imeytyy burgeriin ja maku jää vaikka sen nyppisi pois. Mun mielestä suolakurkku vaan maistuu kuvottavalta, en voi sille mitään. Kurkkupohjaiset majoneesit eivät yleensä maistu samalta kuin pelkkä lämmin suolakurkku.
Eikun yksi nyrpeä burgerityöntekijä tulee mieleen: tilasin hampurilaisen ilman suolakurkkua, odotin sitä sillä aikaa kun muut söivät omiaan, ja kun sain vihdoinkin oman hampurilaiseni ja haukkasin siitä niin huomasin että siinä oli kuin olikin suolakurkkua. Pyysin vaihtamaan sen uuteen, niin sen sijaan että työntekijä olisi pahoitellut virhettä ja hakenut uuden, hän kysyi että enkö mä voi syödä tämän kun kerran jo maistoinkin sitä, ja että siinä uudessa kestää sitten aikaa valmistua. En voi syödä sitä, siksi tilasin sen ilman kurkkua, ja joo, ymmärrän että siinä menee aikaa. Työntekijä pisti sitten jonkun vittuilevan yliystävällisyyden siinä päälle ja kuvitteli että nyt mua on jotenkin näpäytetty :D
Ex-purilaisten vääntäjänä voin sanoa, että 90% tapauksista se suolakurkku näppästään valmiista purilaisesta pois..ja uuteen kääreeseen. Toinen vaihtoehto on että odotat sitä "erikoistilausta" sen 20min pöydässä, närpit kylmenneitä ranskalaisia ja juot laimeaa limsaa. Kannattaa. .ei. kiireaikaan ne erkoishampparit tuppaa unohtumaan..
[/quote]Miksi niitä ranskalaisia pitää närppiä ja antaa kylmetä?? Minä syön ne ihan normaalisti, siinä odottaessa. 20 min en muista odottaneeni koskaan.
Kurkun kanssa. Ei ne erityisen hyviä ole, muttei pahojakaan.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 15:32"]
[/quote]Miksi niitä ranskalaisia pitää närppiä ja antaa kylmetä?? Minä syön ne ihan normaalisti, siinä odottaessa. 20 min en muista odottaneeni koskaan.
[/quote]
Niinpä, mä ostan yleensä dipin jonka kanssa syön niitä ranskalaisia odotellessani, enkä ole ehtinyt juoda koko 0,4l juomaa siinä 3-10 minuutissa mitä siihen tilauksen odotteluun menee. Eikä se ehdi siinä väljähtyäkään, paitsi silloin kun ravistelen sitä juomaani uhkaavasti työntekijöitä kohti kun he eivät tee hampurilaistani tarpeeksi nopeasti.
Minun 15v tyttö on yhtä nirso kuin av-mammat .
Hampurilainen rakennetaan suolakurkun ympärille ; )
Yleensä otan kalahampurilaisen. Syön aina hampurilaiseni ilman suolakurkkua, majoneesia, sipulia ja ketsuppia.
Tilaan ilman kurkkua, koska ne joutuu tekemään sen erikseen. Saan varmasti tuoretta. En mitään paskaa, mikä on tunnin vanha.
Minä en koskaan pyydä jättämään mitään pois, makuasioita, mutta grillikojullekkin mennessä vastaus on "kaikilla mausteilla". Kuulema lapsena olin nirsompi ja hesen hampparin välissä sai olla vain pihvi ja majoneesia.
Ei ole tapana nirsoilla ruuan kanssa, joten oli välissä mitä hyvänsä, syön sen suurella ruokahalulla :)
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 14:20"]
Itse tilaan hampurilaisen kuin hampurilaisen ilman kurkkua. Saan silloin tuoreen tuotteen.
[/quote]
Et välttämättä. :) Teitä muka-ovelia varten ei kiireellisimpinä varsinkaan tehdä uutta tuotetta, vaan otetaan lämpölampun alta "vanhasta" tuotteesta suolakurkku pois ja paketoidaan uudestaan. Suolakurkku näet ei ole allergisoiva. Jos taas tilaat vaikkapa ilman tomaattia, niin silloin tietysti tehdään aina hampurilainen uusiksi.
Terveisin McDonald'sin työntekijä
Kuinka moni on tänään hakenut uuden vuoden ruuat hampurilaispaikasta ja jättänyt suolakurkut pois? Täällä ainakin. Ja uuden vuoden kunniaksi otettiin cola Zerot.
Maustekurkut ei ole erityisen hyvia. Hapankurkut ja/tai suolakurkut sen sijaan ehdottomasti kuuluvat hampurilaiseen.
Ilman kurkkua syön hampurilaiseni aina, otan itse pois ne sieltä välistä. En jää odotteleen että tilaisin "erikois hampparin".