Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa koskaan joululahjaa mieheltä

Vierailija
22.12.2014 |

Naurettavan lapsellinen harmituksen aihe, mutta on se silti kurjaa. Olen vihjaillut parina vuotena tarvitsevani sitä tai tuota, jotain ihan pieniä asioita, mutta ei ole ymmärtänyt vinkkiä. Olen myös kysynyt joinain vuosina suoraan, että saanko tänä vuonna lahjan, mies on luvannut mutta mitään ei ole tullut. Synttärilahjoissa vähän sama vika.

Itse ostan joka vuosi kivan ja mieleisen lahjan, koska pidän siitä että voin hyvällä tekosyyllä ilahduttaa miestäni. Joka joulu elättelen toiveita että ehkä nyt saan jotain, mutta ei koskaan. Miehen on vaikea ostaa muitakin lahjoja, jättää ne aina viime tippaan. Luulen että suurin ongelma on tämä. en halua vaatimallakaan vaatia lahjaa, silloin siitä menee idea. Ärsyttää vaan ettei mies tajua kuinka paljon siitä ilahtuisin. Tänäkään jouluna tuskin mitään saan.

Muilla vastaavaa?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 10:24"]

en antaisi tuollaisen tavan jatkua enää hetkeäkään. Syynähän voi olla että hänen lapsuusperheessään ei ole osattu toimia oikein, voi olla alkoholistiperhe. Oman sisarukseni aikuiset lapset ovat samanlaisisa, eivät osaa ostaa lahjoja tai edes kortteja. Sinun on nt kasvatettava hänet uudelleen. Ei enää lahjaa hänelle ennen kuin hän huomioi myös sinut. Ehkä kuitenkin tekisin niin että sovitte yhdessä ennen joulua että mitä kumpikin toivoo joululahjaksi, ja SINÄ osaavampana ostat ne lahjat molemmille yhteisillä rahoillanne, tai otat häneltä veloituksen kuittia vastaan omasta lahjastasi. Jos kieltäytyy, harkitsisin avioliittoneuvontaa, ja järeämmät keinot.

[/quote]

Ei lahjojen ostamisessa ole oikeaa ja väärää tapaa. Toiset tykkää antaa/saada lahjoja, toiset ei.

Vierailija
2/56 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av mammat kyllä jaksaa valittaa vuoden jokaisena päivänä ja jopa jouluaattona !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
4/56 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voooi :(

Onpa ajattelematonta kun kerran sinäkin annat lahjan. 

Vierailija
5/56 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ilmeisesti itsekään piittaa niin lahjoista, muuten hän ymmärtäisi paremmin että se ilahduttaisi sinua. Tai sitten ei vaan viitsi nähdä vaivaa. Ikävä juttu kuitenkin.

Vierailija
6/56 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 19:18"]

Mies ei ilmeisesti itsekään piittaa niin lahjoista, muuten hän ymmärtäisi paremmin että se ilahduttaisi sinua. Tai sitten ei vaan viitsi nähdä vaivaa. Ikävä juttu kuitenkin.

[/quote]

Joo, oletan että kyse on siitä että ei vaan välitä lahjoista niin paljon. Ilahtuu kyllä aina omista saamistaan lahjoista ja harmittelee itsekin kun ei ostanut mitään..

Vierailija
7/56 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä sinäkin ostamatta hänelle.

Vierailija
8/56 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle mies on ostanut aina lahjan. Yleensä myös aika kalliin. Tienaa kymmenen kertaa enemmän kuin minä ja minulta saaa myös aina lahjan. On ostanut silloinkin kun olimme joskus todella huonoissa väleissä ja eron partaalla

Vierailija
9/56 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan samanlaisia kokemuksia kuin ap:llä. Joka vuosi sama juttu, olipa kyseessä joulu, synttärit, hääpäivä tai äitienpäivä :(. Itselleen mies kuitenkin osaa vaatia jo hyvissä ajoin lahjaa omiksi juhlapäivikseen :(.

Vierailija
10/56 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta ap tänä vuonna miehelle mitään! Jos olet jo ostanut, niin vie takaisin kauppaan. Ja osta sen sijaan itse itsellesi lahja! Joku tosi mieluinen :) saa mies siinä sitten ihmetellä. Ja kos kysyy syytä, sano että eihän hänkään ostanut sinulle! 

Vierailija
11/56 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse halua jättää lahjaa antamatta kun itse tykkään niitä antaa ja selkeästi ilahduttavat miestäkin. En ole syytä mitenkään kostaa. Harmittaisi silti, vaikka jättäisin itse lahjan antamatta!

Ap

Vierailija
12/56 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 19:30"]

Älä osta ap tänä vuonna miehelle mitään! Jos olet jo ostanut, niin vie takaisin kauppaan. Ja osta sen sijaan itse itsellesi lahja! Joku tosi mieluinen :) saa mies siinä sitten ihmetellä. Ja kos kysyy syytä, sano että eihän hänkään ostanut sinulle! 

[/quote]

ja nro 8 jatkaa vielä. Tai jos olet ostanut jotain, annat lahjan miehelle jouluaattona vain jos saat häneltä ensin lahjan. Jos et saa mitään, et mainitse että sinulla olisi ollut miehelle lahja. Ja viet joulun jälkeen lahjan takaisin kauppaan. Raakaa, mutta ehkä toimii? 

Vierailija
13/56 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat on lapsille. Viisas mies sinulla. Säästyy rahatkin.

T: 11cm mies

Vierailija
14/56 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä miksi ostat miehelle lahjoja jos et ikinä koskaan saa lahjoja mieheltä. Ei millään pahalla mutta puuttuuko päästä joku tärkeä osa joka kertoisi että mies ei piittaa paskan vertaa...ei sinusta eikä niistä lahjoista!

Jos tällainen vuodesta toiseen "jäin taas ilman lahjaa marttyyri" on taas kerran vahingossa ostanut lahjan välinpitämättömälle ja itsekkäälle miehelleen niin heti huomenna viet sen takaisin kauppaan ja ostat ITSELLESI mahtavan lahjan ja paketoit sen niiiiiin hienosti kuin ikinä osaat ja törkkäät kuusen alle. Ja sitten jouluna avaat sen onnesta huokaillen että kukahan rakastaa sinua niiiiin paljon että on näin ihanan lahjan ostanutkin AAAH ja VOI IHANUUS :)

Vierailija
15/56 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 19:36"]

En itse halua jättää lahjaa antamatta kun itse tykkään niitä antaa ja selkeästi ilahduttavat miestäkin. En ole syytä mitenkään kostaa. Harmittaisi silti, vaikka jättäisin itse lahjan antamatta!

Ap

[/quote]

Ymmärrän, mutta jos yhden kerran jättäisit antamatta, herättelisiköhän se miestä huomaamaan, että jotain mukavaa puuttuu? 

Vierailija
16/56 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 19:40"]

En kyllä ymmärrä miksi ostat miehelle lahjoja jos et ikinä koskaan saa lahjoja mieheltä. Ei millään pahalla mutta puuttuuko päästä joku tärkeä osa joka kertoisi että mies ei piittaa paskan vertaa...ei sinusta eikä niistä lahjoista!

Jos tällainen vuodesta toiseen "jäin taas ilman lahjaa marttyyri" on taas kerran vahingossa ostanut lahjan välinpitämättömälle ja itsekkäälle miehelleen niin heti huomenna viet sen takaisin kauppaan ja ostat ITSELLESI mahtavan lahjan ja paketoit sen niiiiiin hienosti kuin ikinä osaat ja törkkäät kuusen alle. Ja sitten jouluna avaat sen onnesta huokaillen että kukahan rakastaa sinua niiiiin paljon että on näin ihanan lahjan ostanutkin AAAH ja VOI IHANUUS :)

[/quote]

Joo ei ne lahjat sentään näin tärkeitä meille kummallekaan ole!

Ap

Vierailija
17/56 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minunkaan vaimo välttämättä saa joka joulu lahjaa, vain silloin kun huomaan hänen tarvitsevan jotain oikeasti. Esim nyt tulee saamaan kunnon tyynyn koska nykyinen on niin lintassa ja aiheuttaa niskasärkyä. Samoin saa matkaradion töihin ja kunnon vaelluskengät & merinovillaisen kerraston.

Viime jouluna ei saanut mitään, eikä sitäkään edellisenä. Lahja "toimii" paremmin kun se tulee oikeasti yllärinä ja todelliseen tarpeeseen.

Vierailija
18/56 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 19:40"]

[/quote]

Lahja on lahja, ei vaihtokauppa. Ei lahjan saaminen velvoita vastalahjan antamiseen. Se olisi tietysti ystävällistä ja yleensä lahjomme niitä jotka lahjovat meitä, mutta ei lahjan antajalla ole oikeutta vaatia vastalahjaa. Eikä ap vaadikaan, eikä kai esiinny marttyyrinakaan(?). 

Vierailija
19/56 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kosto se on jos ei osta miehelle lahjaa jos mies ei vaivaudu sellaista ostamaan mutta kehtaa kuitenkin ottaa vastaan lahjoja. TÖRKEÄÄ ja vaimo vaan passaa ja palvelee ja pahoittaa mielensä...

Juu ja olen ollut naimisissa yli 20 vuotta ja aina muistamme molemmat ostaa joulu- ja synttärilahjat. Ei tarvitse olla mitään kallista. Vetäisin kyllä jättiherneen nenuun jos mies tuumaisi jouluna että en ostanut sulle mitään mutta kiitos vaan lahjasta. 

Vierailija
20/56 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi tulit tänne avautumaan jos tämä asia ei olekaan nyt niin tärkeä?

Eli sinulle ei tule paha mieli etkä piittaa lahjoista? OK sitten vaan jatkatte samaa rataa ja sinä ostat miehelle lahjoja etkä enää toivo tai vihjaile mitään vaan tyydyt kohtaloosi ettei lahjoja tule nyt eikä ensi vuonna eikä ikinä kun mies ei osaa/kykene/halua/välitä.

Ethän vaan ajattele ettet ole edes lahjan arvoinen?! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän