Oudoimpia syitä, joista joku on sinulle loukkaantunut?
Mistä käsittämättömistä syistä joku on teille loukkaantunut? Millaisiin tyhjästä loukkaantujiin ja mielensäpahoittajiin olette törmänneet?
Minulle entinen työkaveri kertoi ostaneensa asunnon. Viikko-pari sen jälkeen ystävällisesti kysyin onko hän jo päässyt muuttamaan. Vastaukseksi sain saarnan siitä missä järjestyksessä viralliset paperit kirjoitetaan, kuinka kauan kestää pakata ja viedä omaisuus uuteen kotiin, tapetitkin pitää vaihtaa ja mitä kaikkea. En voi kuin ihmetellä. :D
Kommentit (117)
1. Jouduimme lopettamaan rakkaan koiramme kolme vuotiaana, koska se oli todella sairas. Kaveri veti herneet nenään, koska emme kuulemma yrittäneet riittävästi. Koira söi lääkkeitä 500€/kk ja ihan kaikki mahdollinen tutkittiin, mutta mikään ei auttanut. Eläimien kuulemma pitäisi antaa kuolla luonnollisesti?! Sama kaveri syö kuitenkin lihaa...
2. Opiskeluaikoina tehtiin jollain kurssilla ryhmätyötä. Eräs samasta ryhmästä veti kilarit, koska häntä ei oltu erikseen muistutettu deadlinesta. Sähköpostikeskustelua työstä ja lähestyväst deadlinesta oli käyty, mutta kuulemma siellä olis pitänyt olla sellainen erillinen muistutus viesti... Kyllä kai aikuiset ihmiset osaa kirjata kalenteriin, milloin mitäkin tapahtuu?
Menin naimisiin ja sain nätin timanttisormuksen sormeen, työkaveri oli loukkaantunut ja kateellinen koska häntä ei ole koskaan kosittu ja kun minä sain timantteja ja hän ei ole koskaan saanut keltään sellaisia. Ei puhunut minulle kahteen viikkoon mitään, vaikka istuu 5 metrin päässä niin meilasi pakolliset työasiat eikä keskustellut. Saatanan lapsellista suoraan sanottuna.
Ostin erään tietyn logollisen merkkilaukun, ja minua usein matkiva puolituttava kävi ostamassa tismalleen saman. Kyllästyin siihen laukkuun muutenkin alta aikayksikön ja myin pois, tämä puoliltuttava suuttui minulle kun sanoin että olin myynyt sen omani pois kun kysyi miksen käytä. Hän siis koki että oli ostanut sen omansa turhaan ja hänellä mennyt siihen paljon rahaa ja kun ei oltukaan sitten enää samiksia. Aika ihmeellistä käytöstä tuommoinen.
Koulun suosittu tyttö suuttui mulle eikä puhunut pariin viikkoon koska en tervehtinyt sitä kadulla ensin.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 12:39"]Yksi nainen suuttui äidilleni koska hän alkoi odottaa jo seitsemättä lasta. Naisella itsellään oli 5 lasta ja hänestä äitini oli typerä mahtailija. Myöhemmin nainen teki itse 10 lasta ja ylpeilee tällä, samalla vain unohti että ne lapset pitäisi myös kasvattaa ja hoitaa. Emme ole lestadiolaisia. Tämä nainen on lähes kaikessa tämmöinen paremmaksi pistäjä ja jos jollakin on joku paremmin tai jotain enemmän niin hän haukkuu kyseisen ihmisen ja levittelee perättömiä juttuja.
[/quote]Tuttua juttua, nuo on just niitä naisia jotka ärsyttää suunnattomasti minua!
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 12:20"]
Tämä ketju muistuttaa taas kuinka inhoankaan naisten ajatuksenjuoksua. Uskomatonta pikkumaisuutta ja täysin epäolennaisuuksista loukkaantumista. Yleensä eivät suostu edes kertomaan mistä loukkaantuivat. Miehen aivot toimivat paljon loogisemmin. Olisinpa homo.
[/quote]
Meillä taas mies on vähän tuollainen tyhjästäloukkaantuja. Olimme lähdössä joulunviettoon mieheni sukulaiselle jossa en ollut ennen käynyt, kysyin sitten mieheltäni onko siellä saunaa, otetaanko saunakamat mukaan. Mieheni suutahti että miksi minä aina vaadin häneltä asioita, että pitää saunaankin päästä ja vaikka mitä. Toki tuossa hermostumisessa oli taustalla stressi ja ihan muut asiat, mutta nuo loukkaantumiskohtaukset yleensä kimpoavat ihan käsittämättömistä asioista. Sain vielä jälkeenpäinkin kuulla tuosta kohtuuttomuudestani.
Onnistuin laihduttamaan reilut 20 kg. Eli tein sen, mitä hän koko ajan suunnittelee. Kaveri tuosta ilmeisesti sitten suuttui ja nyt nähdään ihan satunnaisesti. Ei tosin ennenkään nähty edes viikoittain, joten jumpassakäynti tai lenkkeily ei meidän väliin päässyt. Hän ei ikinä edes kommentoinut laihtumistani.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 12:36"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 12:20"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 08:18"]
Mieheni sisko suuttui kun hänen vanhempansa olivat perheemme luona istumassa iltaa, saunottiin ja syötiin hyvin.... Outoa.
[/quote]Meillä miehen äiti ei uskaltanut tulla edes meidän lasten syntymäpäiville, ettei miehen sisko suutu. Todella outoa.
[/quote][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 12:32"]Mää oon lapsellinen, se ilokseni ärsyttää monia. t. reippaasti yli nelikymppinen
[/quote]Aha, kiva ku sinulla on hyvä olla. Toivottavasti sinulle löytyy samankaltaista seuraa.
[/quote]No ei löydy, ihmettelen koska moni kenelle soitan ,ovat niin vähäsanaisia.Varmasti se johtuu niiden
omasta olotilasta.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 12:36"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 12:20"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 08:18"]
Mieheni sisko suuttui kun hänen vanhempansa olivat perheemme luona istumassa iltaa, saunottiin ja syötiin hyvin.... Outoa.
[/quote]Meillä miehen äiti ei uskaltanut tulla edes meidän lasten syntymäpäiville, ettei miehen sisko suutu. Todella outoa.
[/quote][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 12:32"]Mää oon lapsellinen, se ilokseni ärsyttää monia. t. reippaasti yli nelikymppinen
[/quote]Aha, kiva ku sinulla on hyvä olla. Toivottavasti sinulle löytyy samankaltaista seuraa.
[/quote]No ei löydy, ihmettelen koska moni kenelle soitan ,ovat niin vähäsanaisia.Varmasti se johtuu niiden
omasta olotilasta.
[/quote]NARSISTI!
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 17:56"]
Kahdeksan vuotta sitten eräs kaverini tuli luonani kyläilemään. Vierailun jälkeen kerroin yhdelle toiselle ystävälle kuinka mukava oli nähdä tätä ensin mainittua kaveria pitkästä aikaa. Tämä minun sanomani asia kantautui yhden kolmannen kaverin välityksellä alkuperäisen vierailijan korviin. Asian sisältö oli kuitenkin muuttunut matkan varrella niin, että ensin mainittu kaveri kuuli sen siten, että minusta EI ollut mukavaa, että hän vieraili luonani.
Tästä on nyt kahdeksan vuotta ja tämä kaveri vihaa minua sydämensä pohjasta, siis kuulemma todella vihaa. Hän laittoi kaveruuden poikki, eikä ole kahdeksaan vuoteen puhunut minulle. Ei ole katsonut päinkään. Meillä on yhteisiä ystäviä, mutta jos joku järjestää esim. juhlat, tämä ensin mainittu kaveri kieltää aina kaikkia kutsumasta minua. Uhkailee muita kavereitaan, että jos joku uskaltaa kutsua minut, niin hän ei missään tapauksessa tule samoihin juhliin.
Mua lähinnä naurattaa, koska tuo käytös on niin koomista naiselta, joka lähestyy jo 40 ikävuotta. Eikä sitä paitsi ole minulta pois se että hän kuormittaa itseään tuolla suunnattomalla vihalla.
Minulla on yksi toinenkin kaveri, joka räjähtelee minulle milloin mistäkin asioista. Yhden kerran suuttui siitä, kun etsin treeniohjeita pakkotoisto.fi:stä enkä suomi24:sta. Toisen kerran kysyi minulta neuvoa yhteen kirjoitustehtävään, ja kun kerroin miten asia minun mielestäni menee, hän suuttui. Kolmannen kerran suuttui, kun hänellä oli ollut huono päivä ja yritin lohduttaa sanomalla, että ”ei hätää, ei kaikki aina voikaan sujua”. Nämä vain muutamia esimerkkejä, vastaavia tapauksia on lukemattomia.
Jälkeenpäin hän aina pyytää naureskellen anteeksi, että kun tuli taas sillain räjähdettyä ja selittelee asiaa stressillään yms. No, minua ei kyllä yhtään naurata, kun ikinä ei tiedä mitä uskaltaa sanoa, että ei vahingossa taas loukkaisi. Ei tee mieli olla tekemisissä.
[/quote]
Jotenkin tulee mieleen, että siellä on puhuttu vuosien mittaan muutakin kuin sanottu että vierailu ei miellytä. Voisiko olla, että teidän välissänne on joku joka aiheuttaa tahallaan hankaluuksia välittämällä disinformaatiota?
[/quote]
Itse asiassa tätä kyllä epäilen vahvasti. Alkuun olinkin pettynyt että kaveri uskoo kaikki juorut yms noin vaan. Ja hän on vihassaan niin pelottava, että ei tee mieli ottaa häneen kontaktia. No, kahdeksan vuotta on mennyt, mitäpä sitä enää vanhoja kaivelemaan. Itse olen tuosta jo päässyt yli.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 19:56"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 17:56"] Kahdeksan vuotta sitten eräs kaverini tuli luonani kyläilemään. Vierailun jälkeen kerroin yhdelle toiselle ystävälle kuinka mukava oli nähdä tätä ensin mainittua kaveria pitkästä aikaa. Tämä minun sanomani asia kantautui yhden kolmannen kaverin välityksellä alkuperäisen vierailijan korviin. Asian sisältö oli kuitenkin muuttunut matkan varrella niin, että ensin mainittu kaveri kuuli sen siten, että minusta EI ollut mukavaa, että hän vieraili luonani. Tästä on nyt kahdeksan vuotta ja tämä kaveri vihaa minua sydämensä pohjasta, siis kuulemma todella vihaa. Hän laittoi kaveruuden poikki, eikä ole kahdeksaan vuoteen puhunut minulle. Ei ole katsonut päinkään. Meillä on yhteisiä ystäviä, mutta jos joku järjestää esim. juhlat, tämä ensin mainittu kaveri kieltää aina kaikkia kutsumasta minua. Uhkailee muita kavereitaan, että jos joku uskaltaa kutsua minut, niin hän ei missään tapauksessa tule samoihin juhliin. Mua lähinnä naurattaa, koska tuo käytös on niin koomista naiselta, joka lähestyy jo 40 ikävuotta. Eikä sitä paitsi ole minulta pois se että hän kuormittaa itseään tuolla suunnattomalla vihalla. Minulla on yksi toinenkin kaveri, joka räjähtelee minulle milloin mistäkin asioista. Yhden kerran suuttui siitä, kun etsin treeniohjeita pakkotoisto.fi:stä enkä suomi24:sta. Toisen kerran kysyi minulta neuvoa yhteen kirjoitustehtävään, ja kun kerroin miten asia minun mielestäni menee, hän suuttui. Kolmannen kerran suuttui, kun hänellä oli ollut huono päivä ja yritin lohduttaa sanomalla, että ”ei hätää, ei kaikki aina voikaan sujua”. Nämä vain muutamia esimerkkejä, vastaavia tapauksia on lukemattomia. Jälkeenpäin hän aina pyytää naureskellen anteeksi, että kun tuli taas sillain räjähdettyä ja selittelee asiaa stressillään yms. No, minua ei kyllä yhtään naurata, kun ikinä ei tiedä mitä uskaltaa sanoa, että ei vahingossa taas loukkaisi. Ei tee mieli olla tekemisissä. [/quote] Jotenkin tulee mieleen, että siellä on puhuttu vuosien mittaan muutakin kuin sanottu että vierailu ei miellytä. Voisiko olla, että teidän välissänne on joku joka aiheuttaa tahallaan hankaluuksia välittämällä disinformaatiota? [/quote] Itse asiassa tätä kyllä epäilen vahvasti. Alkuun olinkin pettynyt että kaveri uskoo kaikki juorut yms noin vaan. Ja hän on vihassaan niin pelottava, että ei tee mieli ottaa häneen kontaktia. No, kahdeksan vuotta on mennyt, mitäpä sitä enää vanhoja kaivelemaan. Itse olen tuosta jo päässyt yli.
[/quote]
Jos hän on luonteeltaan sellainen, että uskoo kaikki kyselemättä (a. juoruilija ;)), niin tosiaan et ole menettänyt mitään. Tuntuu vain niin oudolta, että hän olisi edelleen vihainen vain tuosta, että kävit hänen luonaan. Ettei olisi vain lähtenyt tuosta yhdestä ja lähtenyt vierimään kuin lumipallo. Nuo disinformoijat osaavat olla kyllä sellaisia kapakaloja, että he puhuvat lumiukotkin lentäjän pojiksi, joten olisin varovainen tämän ystäväpiirin kanssa koska se voi olla joku kenet tunnet ja josta oikein kovasti pidät :p
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 20:25"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 17:56"] Kahdeksan vuotta sitten eräs kaverini tuli luonani kyläilemään. Vierailun jälkeen kerroin yhdelle toiselle ystävälle kuinka mukava oli nähdä tätä ensin mainittua kaveria pitkästä aikaa. Tämä minun sanomani asia kantautui yhden kolmannen kaverin välityksellä alkuperäisen vierailijan korviin. Asian sisältö oli kuitenkin muuttunut matkan varrella niin, että ensin mainittu kaveri kuuli sen siten, että minusta EI ollut mukavaa, että hän vieraili luonani. Tästä on nyt kahdeksan vuotta ja tämä kaveri vihaa minua sydämensä pohjasta, siis kuulemma todella vihaa. Hän laittoi kaveruuden poikki, eikä ole kahdeksaan vuoteen puhunut minulle. Ei ole katsonut päinkään. Meillä on yhteisiä ystäviä, mutta jos joku järjestää esim. juhlat, tämä ensin mainittu kaveri kieltää aina kaikkia kutsumasta minua. Uhkailee muita kavereitaan, että jos joku uskaltaa kutsua minut, niin hän ei missään tapauksessa tule samoihin juhliin. Mua lähinnä naurattaa, koska tuo käytös on niin koomista naiselta, joka lähestyy jo 40 ikävuotta. Eikä sitä paitsi ole minulta pois se että hän kuormittaa itseään tuolla suunnattomalla vihalla. Minulla on yksi toinenkin kaveri, joka räjähtelee minulle milloin mistäkin asioista. Yhden kerran suuttui siitä, kun etsin treeniohjeita pakkotoisto.fi:stä enkä suomi24:sta. Toisen kerran kysyi minulta neuvoa yhteen kirjoitustehtävään, ja kun kerroin miten asia minun mielestäni menee, hän suuttui. Kolmannen kerran suuttui, kun hänellä oli ollut huono päivä ja yritin lohduttaa sanomalla, että ”ei hätää, ei kaikki aina voikaan sujua”. Nämä vain muutamia esimerkkejä, vastaavia tapauksia on lukemattomia. Jälkeenpäin hän aina pyytää naureskellen anteeksi, että kun tuli taas sillain räjähdettyä ja selittelee asiaa stressillään yms. No, minua ei kyllä yhtään naurata, kun ikinä ei tiedä mitä uskaltaa sanoa, että ei vahingossa taas loukkaisi. Ei tee mieli olla tekemisissä. [/quote] Jotenkin tulee mieleen, että siellä on puhuttu vuosien mittaan muutakin kuin sanottu että vierailu ei miellytä. Voisiko olla, että teidän välissänne on joku joka aiheuttaa tahallaan hankaluuksia välittämällä disinformaatiota? [/quote] Itse asiassa tätä kyllä epäilen vahvasti. Alkuun olinkin pettynyt että kaveri uskoo kaikki juorut yms noin vaan. Ja hän on vihassaan niin pelottava, että ei tee mieli ottaa häneen kontaktia. No, kahdeksan vuotta on mennyt, mitäpä sitä enää vanhoja kaivelemaan. Itse olen tuosta jo päässyt yli.
[/quote]
Jos hän on luonteeltaan sellainen, että uskoo kaikki kyselemättä (a. juoruilija ;)), niin tosiaan et ole menettänyt mitään. Tuntuu vain niin oudolta, että hän olisi edelleen vihainen vain tuosta, että kävit hänen luonaan. Ettei olisi vain lähtenyt tuosta yhdestä ja lähtenyt vierimään kuin lumipallo. Nuo disinformoijat osaavat olla kyllä sellaisia kapakaloja, että he puhuvat lumiukotkin lentäjän pojiksi, joten olisin varovainen tämän ystäväpiirin kanssa koska se voi olla joku kenet tunnet ja josta oikein kovasti pidät :p
[/quote]
Haa, luin uudemman kerran mitä sanoit, joten otan hiukan takaisin! Siis, en olisi niin varma siitä pelkästään että hän uskoo kaiken helposti vaan saattaa olla, että siellä on yksi todella vakuuttava kielikello mikä osaa olla äärettömän vakuuttava sanoissaan. Tällaisia on kohdattu muutama oman matkan varrella, ja joka kerran se kielikello on ollut prototyypiltään sama: todella mukava, pidin hänestä aidosti, ei pitänyt olla ongelmia. Siinä kohtaa kun kaveriporukasta 13 tulee sanomaan että olet sittenkin ihan mukava etkä kauhea kusipää, alkoi kellot soittamaan kuka se oli joka ei moista sanonut. Hän jäi kiinni aika helposti, ja jatkossa en ole enää niin sinisilmäinen.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 20:29"]
[/quote]
[/quote]
Haa, luin uudemman kerran mitä sanoit, joten otan hiukan takaisin! Siis, en olisi niin varma siitä pelkästään että hän uskoo kaiken helposti vaan saattaa olla, että siellä on yksi todella vakuuttava kielikello mikä osaa olla äärettömän vakuuttava sanoissaan. Tällaisia on kohdattu muutama oman matkan varrella, ja joka kerran se kielikello on ollut prototyypiltään sama: todella mukava, pidin hänestä aidosti, ei pitänyt olla ongelmia. Siinä kohtaa kun kaveriporukasta 13 tulee sanomaan että olet sittenkin ihan mukava etkä kauhea kusipää, alkoi kellot soittamaan kuka se oli joka ei moista sanonut. Hän jäi kiinni aika helposti, ja jatkossa en ole enää niin sinisilmäinen.
[/quote]
Vituttaa lainata omaa tekstiä näin moneen otteeseen, mutta siis: toivottavasti ymmärrät mitä sanon tuossa sekavuudessani :D
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 20:29"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Vituttaa lainata omaa tekstiä näin moneen otteeseen, mutta siis: toivottavasti ymmärrät mitä sanon tuossa sekavuudessani :D
[/quote]
Kyllä ymmärrän. Tiedän ketkä kaksi ihmistä tuossa "juoruketjussa" olivat minun ja tämän suuttujan välissä. Mutta sitä en tiedä kumpi heistä sanani vääristi. Toinen heistä on aina suhtautunut minuun nuivasti ja toinen taas on hyvä ystäväni,joten mieluummin epäilen tuota minuun nuivasti suhtautuvaa, mutta en kai koskaan voi saada täyttä varmuutta. Tai sitten kumpikaan näistä kahdesta ei halunnut pahaa ja tämä suuttuja tahallaan halusi ymmärtää väärin saadakseen tekosyyn poistaa minut elämästään. Niin kauan kuin hänet olen tuntenut, on hänellä pitänyt koko ajan joku "vihattava". Oli siihen sitten syytä tai ei.
Kaveri loukkaantui kerran kun ostin samanlaisen kaulakorun kuin hänellä. Vuosi häntä myöhemmin ja en pitänyt sitä ikinä hänen kanssa samaan aikaan. Oltiin kuitenkin yli parikymppisiä niin en ajatellut tommosen haittaavan, henkilö vaan nyt on niin lapsellinen. Nykyään myös ENTINEN kaveri...
Värjäsin hiukseni pinkiksi ja leikkasin irokeesin joskus amiksen ekalla. Luokkakaverini punatukkainen tyttöystävä tuli raivoamaan mulle, kun matkin sitä ja sen poikaystävää. :D mistäs mä olisin voinut tietää, että luokkakaverillani oli irokeesi, kun sillä oli aina lippis pääs ja räikeän pinkki oli aika kaukana kulahtaneesta punasesta. :D
Mun sisko loukkaantui mulle, kun olin ostanut hänen lempivärisensä paidan. ;-)
Ainoastaan hän olisi kuulemma saanut käyttää sen värisiä paitoja.
Mainitsin (tai enemmänkin ajattelin ääneen) työkaverille ettei erästä tavaraa kannata varmaan enää tilata, kun sitä on varastossa paljon ja tuli tietoon että on poistuva tuote. Työkaveri tiuskaisi takaisin, että eipä sitä silloin voinut tietää kun niitä on tilattu että milloin se poistuu, siksi niitä on niin paljon! Just joo, sitähän mää kysyin...
^