Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko Jumalaan?

Vierailija
24.10.2021 |

Moni kirkkoon kuuluvistakin on ns. tapakristitty, olisi kiinnostavaa tietää, kuinka moni suomalainen oikeasti uskoo jumalaan.

Uskotko Jumalaan?

Vaihtoehdot

Kommentit (211)

Vierailija
21/211 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiinnostavaa kuulla niiltä, jotka ovat vastanneet kyllä, että mikä heidät oikein saa uskomaan johonkin, jonka olemassaolosta ei ole mitään todisteita. Vai johtuuko ”uskominen” vain siitä, että niin on lapsena opetettu.

On henkilökohtaisia "todisteita", hengellisiä kokemuksia =) Mutta tietenkin ne voi selittää psykologisilla sun muilla tekijöillä, eli aivan turha edes yrittää todistella mitään kenellekään. Toisaalta varmasti jokainen ateistitkin uskoo johonkin, mitä ei varsinaisesti pystytä todistamaan.

Mutta elän uskoani todeksi. Joka hetki Jeesus on läsnä sydämessäni, mm. pyydän apua ja kiitän jatkuvasti asioista. Se on siis täyttä totta minulle, asia jota hengitän <3  Mutta ymmärrän, että tätä ei voi ymmärtää, jos ei ole kokenut samaa. 

Vierailija
22/211 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös saatana ja pimeyden henkivoimat uskovat Jumalaan. Kuka ymmärtää kirjoitukseni sisällön?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/211 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Holy night kirjoitti:

Oletko sinä olemassa ?? Eniten huolestuttaa se mihin olet menossa kun kuolet .

En minä ainakaan halua olla olemassa kuolemani jälkeen missään muodossa. Maantomuksi me kaikki muututaan. Maadutaan kuin biojätteet. Siinä samalla maatuu aivojemme fysiokemiallinen systeemi. Se on loppu ikuisuuksiksi.

Vierailija
24/211 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten on vaikea selviytyä kuoleman ajatuksesta, joten he selittävät tarinoita kuolemanjälkeisestä elämästä ja alkavat lopulta itse uskoa niihin.

Vierailija
25/211 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Holy night kirjoitti:

Olen menossa hautaan

Luulet vaan.

Vierailija
26/211 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös saatana ja pimeyden henkivoimat uskovat Jumalaan. Kuka ymmärtää kirjoitukseni sisällön?

Niitä ei olisi elleivät tietäisi ja uskoisi.

Vierailija
27/211 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Maantomuksi me kaikki muututaan. Maadutaan kuin biojätteet."

Tieteellinen tosiasia. Ei ole sille vielä kiistäjää löytynyt akateemisissa piireissä...

Vierailija
28/211 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tieteellinen tosiasia. Ei ole sille vielä kiistäjää löytynyt akateemisissa piireissä...

Biojätteestä syntyy uusi elämä, kuten tiedämme.

Vierailija
29/211 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiinnostavaa kuulla niiltä, jotka ovat vastanneet kyllä, että mikä heidät oikein saa uskomaan johonkin, jonka olemassaolosta ei ole mitään todisteita. Vai johtuuko ”uskominen” vain siitä, että niin on lapsena opetettu.

En allekirjoita Raamatun jumalkäsitystä, mutta uskon ihan omien kokemusten pohjalta. Meditoidessa ja hengitysharjoituksia tehdessä olen kokenut tilan, jossa sielu tavallaan yhtyy maailmankaikkeuteen, unien kautta olen saanut myös paljon johdatusta henkioppailta, on ollut myös joitakin yliluonnollisia kokemuksia... Myös ayahuasca-seremonia oli minulle todella spirituaalinen kokemus.

Vierailija
30/211 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala loi ensin universumin, ja asetti maapallon siihen ainoaan mahdolliseen paikkaan, missä ihminen pystyy elämään. Mm. Jupiter suojaa maapalloa kaasuilta, ollen juuri oikealla etäisyydellä maasta. Samoin muut planeetat. Tämän eräs tiedemies sanoi olevan todiste Jumalan luomistyöstä. Kosketuksissa John Ankerberg, alfalla tänään klo 7.30, löytynee arkistossa.

Tämän planeettojen sijainnin merkityksen perusteella tuntuu siis kaikki yritykset viedä ihminen asumaan jollekin toiselle planeetalle turhilta.

Vierailija
31/211 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten on vaikea selviytyä kuoleman ajatuksesta, joten he selittävät tarinoita kuolemanjälkeisestä elämästä ja alkavat lopulta itse uskoa niihin.

Minulla on justiinsa tuo ja lisäksi minulle on vaikeaa kohdata ajatus siitä, että en saa koskaan juuri sitä miestä johon, olen niin epätoivoisesti rakastunut, että uskottelen itselleni, että uskomalla jumlalaan hän suo minulle vielä jonain päivänä lottovoiton ja sitten voin maksaa tuon unelmamieheni velat ja ostaa hänelle sen talon, josta hän on haaveillut. Tosin en tiedä miten saan miehen luopumaan nykyisestä miehestään.....

Vierailija
32/211 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoahan tietysti voi mihin vaan. Tieto on sitten jo ihan toinen juttu.

Vierailija
33/211 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tässä on "En ole varma"-vaihtoehto? Jumalaan joko uskoo tai ei. Se on kyllä tai ei kysymys.

Alapeukuttajat, selittäkää logiikka. Mitä "ei ole varma" tarkoittaa käytännössä? Ihminen ei tiedä mihin uskoo?

Minusta asioihin joko uskoo tai ei. Minä en usko esim. jumaliin ja kummituksiin, mutta uskon että jossain maailmankaikkeudessa on muuta älykästä elämää.

Mitä se sanoo ihmisestä, joka sanoo, että ei ole varma uskooko kummituksiin? Eikö se vain tarkoita, että ei usko? Ja silloin vaihtoehto on turha.

Vierailija
34/211 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaaan itse edes haluaisi elää ikuisesti, koko ajatus tuntuu lohduttomalta ja ahdistaa

Vierailija
35/211 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Biojätteestä syntyy uusi elämä, kuten tiedämme."

Toki. Atomeja menee kierrätykseen tuolla tavalla...

Vierailija
36/211 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Holy night kirjoitti:

Kun kuolen niin en mene mihinkään vaan siihen päättyy kaikki. Haluan polttohautauksen.

Vierailija
37/211 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kenenkään joutuvan kadotukseen

Vierailija
38/211 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta sitä tiede ei ole voinut aukottomasti osoittaa, että tietoisuutemme katoaisi kokonaan kuoleman hetkellä. Se kuitenkin on jokseenkin luotettavasti pystytty osoittamaan, että ei tietoisuutemme ainakaan samanlaisena jatka kuoleman jälkeen kuin millainen se on elämämme aikana.

Minä, vaikka Jumalaan uskonkin, toivon, että tietoisuuteni todellakin katoaisi täysin sillä hetkellä, kun aivotoimintani lakkaa.

Vierailija
39/211 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biojätteestä syntyy uusi elämä, kuten tiedämme.

Ei se siitä biojätteestä synny, vaan niistä siemenistä, jotka siihen biojätteestä muodostuneeseen multaan kylvetään. Eikä ne uudet kasvit ole sama porsas, josta leikattiin kinkkuviipaleita. Ei se kuollut possu herää enää henkiin.

Vierailija
40/211 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä hän asuu ja vaikuttaa

Hörhöjen mielissä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan