Nykynuoret pukeutuu kuin boomerit 1970-, 80-, 90- ja 00-luvuilla.
Nuoret sanoo, että boomeri on tyyppi, joka ei pysy enää trendien perässä, mutta itse asiassa boomerit ovat olleet trendien edelläkävijöitä (esim. revitys farkut, ylisuuret takit, myssyt jne. jne.), sillä hehän ovat olleet luomassa näitä samoja trendejä, joita kierrätetään nyt 2020-luvulla. Nykymuotihan on kuin kasarin, ysärin ja nollarin alun sekoitus. Välillä näyttää siltä kuin joku nykyteini olisi tuotu 1980- tai 1990-luvulta aikakoneella tähän päivään. Onko siis nykynuoret oikeasti boomereita, koska näyttävät siltä kuin miltä boomerit näytti nuorina?
Kommentit (23)
Häh? Viktoriaaniselta ajaltako sitä inspiraatiota pitäisi hakea?
Esim. housujen malleja nyt vain on rajoitettu määrä. Jossain vaiheessa se sykli pyörähtää ympäri.
Kun 2030-luvulla tulee 2010-luvun alku uudelleen muotiin, niin se on itse asiassa kertausmuodin kertausmuotia eli seitkytlukua, kasaria jne.
Vierailija kirjoitti:
Esim. housujen malleja nyt vain on rajoitettu määrä. Jossain vaiheessa se sykli pyörähtää ympäri.
Nuorten pitäisi keksiä jotain ihan uutta, jos kerran ovat olevinaan niin paljon parempia kuin boomerit.
ap
Boomerien tuhottua luonnonvarat kierrätys on ainoa vaihtoehto.
Nykynuoret ovat toistaiseksi tietämättään boomereita. Niitä joille ja joiden joiden mielipiteille ei-kovinkaan-kaukana tulevaisuudessa sanotaan tylysti ignooraten "ok boomer". Hauskinta on se, että ovat aikaansa jäljessä jo valmiiksi, tajuamattaan. Toisin kuin nämä vanhat buumerit joille nyt sanotaan ok boomer, he sentään tekivät jotain. Nykypäivän soon-to-be-boomerit eivät ole juuri mitään aikaiseksi saaneet, muuta kuin sananhelinää.
Vierailija kirjoitti:
Ja silti mitä hipsterimpi ja tiedostavampi, sitä paisuvampi vaatekaappi. Ekologisinta olisi pukeutua ajattoman klassisen tyylikkäisiin vaatteisiin, joita voit käyttää loppuelämäsi ja sitten joku voi ne periä.
Vierailija kirjoitti:
Nykynuoret ovat toistaiseksi tietämättään boomereita. Niitä joille ja joiden joiden mielipiteille ei-kovinkaan-kaukana tulevaisuudessa sanotaan tylysti ignooraten "ok boomer". Hauskinta on se, että ovat aikaansa jäljessä jo valmiiksi, tajuamattaan. Toisin kuin nämä vanhat buumerit joille nyt sanotaan ok boomer, he sentään tekivät jotain. Nykypäivän soon-to-be-boomerit eivät ole juuri mitään aikaiseksi saaneet, muuta kuin sananhelinää.
Olen kolmikymppinen opiskelija. Moni opiskelukaveri on parikymppinen. Huomaan, että opettajamme – 40-70-vuotiaat – ovat monessa asiassa paremmin ajan hermolla, kuin nämä parikybäiset nassikat, jotka lähinnä loistavat TikTok-osastolla. :)
Vierailija kirjoitti:
Tosin niitä, jotka sanoisi nykynuoria boomereiksi, ei välttämättä edes synny tai ne ei pysy ehkä elossa, koska ilmastonmuutos on voinut tuhota elinolot maapallolta.
Ehkä se boomerius ei ensisijaisesti näy vaatteissa.
Minkä ikäisiä mielestäsi boomerit ovat nykyään? Näin 70-luvun alkupuolella syntyneenä ja 80-90 luvun taitteessa nuoruutensa eläneenä ihmettelen noita mainitsemiasi vuosikymmeniä. 🤔 Mainittakoon, että minä en esimerkiksi ole Boomeri-sulupolvea, joten hieman hämmästyttää se, että mainitset boomereiden olleen nuorina luomassa jotain ysärin ja nollarin trendejä...
Olen itse milleniaalina heittänyt omat pillihousut roskiin jo 8 vuotta sitten ja vaihtanut suoralahkeisiin. Hyvä kun Z-sukupolvi seuraa perässä.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä mielestäsi boomerit ovat nykyään? Näin 70-luvun alkupuolella syntyneenä ja 80-90 luvun taitteessa nuoruutensa eläneenä ihmettelen noita mainitsemiasi vuosikymmeniä. 🤔 Mainittakoon, että minä en esimerkiksi ole Boomeri-sulupolvea, joten hieman hämmästyttää se, että mainitset boomereiden olleen nuorina luomassa jotain ysärin ja nollarin trendejä...
Kaikki yli 19-vuotiaat on boomereita nykynuorten mielestä. Samalla lailla ajattelivat nuoret 1970-luvulla. Tosin silloin ei tainnut olla vielä boomer-sanaa keksitty.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ne tuholaiset oli kylläkin boomereiden lapset, boomereilla ei rahat riittänyt muuhun kuin ruokaan ja asumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorten pitäisi keksiä jotain ihan uutta, jos kerran ovat olevinaan niin paljon parempia kuin boomerit.
ap
Ovathan nuoret keksineet että talvella voi kulkea valkoisissa tennareissa nilkat paljaana.
Olen boomeri, jolla tallella aitoja 1970 ja 1980- luvun vaatteita ja kenkiä. Muutamia laukkujakin löytyy. Täytyy ruveta tekemään tiliä näillä Boomervaatteilla.😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne tuholaiset oli kylläkin boomereiden lapset, boomereilla ei rahat riittänyt muuhun kuin ruokaan ja asumiseen.
Varsinaiset boomerit eli 1945-1950 syntyneet on olleet kultaisella kulutusjuhla-vuosikymmenellä eli 1980-luvulla iältään n. 35-44--vuotiaita eli parhammassa kulutusiässä. Siihen aikaanhan kaikilla oli töitä joista sai palkaa, jolla pystyi ostamaan kaikenlaista kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen boomeri, jolla tallella aitoja 1970 ja 1980- luvun vaatteita ja kenkiä. Muutamia laukkujakin löytyy. Täytyy ruveta tekemään tiliä näillä Boomervaatteilla.😀
Vintage- ja retro on ollut suosittua jo pitkään. Ala ihmeessä kauppaamaan niitä. Mitähän kivaa sieltä löytyisi? 😛
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kolmikymppinen opiskelija. Moni opiskelukaveri on parikymppinen. Huomaan, että opettajamme – 40-70-vuotiaat – ovat monessa asiassa paremmin ajan hermolla, kuin nämä parikybäiset nassikat, jotka lähinnä loistavat TikTok-osastolla. :)
Kiintoisa havainto. Voitko vähän valaista, että mitä opiskelet?
Niinpä.