Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

FB:n älä osta raketteja- kampanja: jösses!

Vierailija
29.12.2014 |

Itsekkyyden huippu! Halutaan, että ihmiset jättävät ilotulitteet kerran vuodessa ostamatta koska MUN koira! Niin että viis lasten ja aikuisten ilosta KERRAN vuodessa. On kyllä ihan sen koiran isännän/emännän vastuulla huolehtia siitä eläimestään eikä kiusata muita typerillä kielloilla. Mikä ihmisiä vaivaa? Koska suomalaisista tuli noin itsekkäitä? Muuttakaa maalle tai lappiin niin saatte elellä rauhassa eläintenne kanssa ja antakaa muiden pitää hauskaa!

Kommentit (261)

Vierailija
41/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:17"]Miksi rakettien ampujat eivät kerää levittämiään roskia?
[/quote]

Minä kerään aina. Pimeässä saattaa jäädä jotain huomaamatta. Käydään yleensä aamulenkillä uudenvuodenpäivänä ja kerätään roskia vähintään säkillinen. Siis muiden jättämiä.

Vierailija
42/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
44/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:26"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:21"]No, eikö se ilotulitteiden ostaminenkin ole itsekästä? Että mun on pakko saada ostaa raketteja vaikka koirat ja lapset pelkää. Kun MUN on pakko saada, mun on pakko, muista viis. MINÄ, MINÄ, MINÄ... Mitä iloa niistä nyt oikeesti edes saa, vähän paukkuu ja se on siinä. Hytistään ulkona niitä paukuttamassa. Muutama loukkaantuu joka vuosi niistä ja yhteiskunnalta menee rahaa vammojen hoitamiseen. Kiusataan naapureita pommittamalla yötä päivää ja räjäyttelemällä postilaatikoita ym. viikko ennen uuttavuotta ja viikko sen jälkeen. Joka paikka on täynnä raketeista ja pommeista tullutta roskaa. Saa pelätä mitä naapurin penskat keksii kun niille lykätään raketit ja pommit ja päästetään ulos valvomatta. Ja saahan ne raketit aikaiseksi joka vuosi muutaman tulipalon. Oikeesti koko ilotulituksen vois kieltää, ei siitä ole kuin haittaa. [/quote] Niin sitä uutta vuotta on tapana enemmistön viettää joten ei, se ei ole itsekästä vaan tapa :) Sen sijaan vaatia juhlan viettämisestä luopumista perinteiseen tapaan - se on itsekästä.

[/quote]

Itsekästä on se, että ammuskellaan raketteja ja aiheutetaan sillä vaaraa muille. Ja että roskataan joka paikka eikä siivota. Turha siinä on perinteisiin vedota. Rakettien ampuminenkaan ei ole mitenkään erityisen vanha perinne Suomessa (ainakan kansanhuvina) ja onneksi ollaan menossa siihen suuntaan että se todellakin on kohta ex-perinne.

Vierailija
45/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:27"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:23"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:21"]No, eikö se ilotulitteiden ostaminenkin ole itsekästä? Että mun on pakko saada ostaa raketteja vaikka koirat ja lapset pelkää. Kun MUN on pakko saada, mun on pakko, muista viis. MINÄ, MINÄ, MINÄ... Mitä iloa niistä nyt oikeesti edes saa, vähän paukkuu ja se on siinä. Hytistään ulkona niitä paukuttamassa. Muutama loukkaantuu joka vuosi niistä ja yhteiskunnalta menee rahaa vammojen hoitamiseen. Kiusataan naapureita pommittamalla yötä päivää ja räjäyttelemällä postilaatikoita ym. viikko ennen uuttavuotta ja viikko sen jälkeen. Joka paikka on täynnä raketeista ja pommeista tullutta roskaa. Saa pelätä mitä naapurin penskat keksii kun niille lykätään raketit ja pommit ja päästetään ulos valvomatta. Ja saahan ne raketit aikaiseksi joka vuosi muutaman tulipalon. Oikeesti koko ilotulituksen vois kieltää, ei siitä ole kuin haittaa. [/quote] Joo, kielletään kaikki! Johan tuo on kiellettyä 364 päivää vuodessa <3

[/quote]

Kummasti täällä on paukkunut lauantaista asti ja jatkuu tän viikon loppuun asti. Että se siitä 364 päivästä.

[/quote]

En ole koskaan tuota kuullutkaan, kiitos tiedosta. Tänä vuonna kävi kyllä linnuilla hyvä tuuri, lämmintä säätä Uutena Vuotena lupaa. :)

Vierailija
46/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:29"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:17"]Miksi rakettien ampujat eivät kerää levittämiään roskia?
[/quote]

Minä kerään aina. Pimeässä saattaa jäädä jotain huomaamatta. Käydään yleensä aamulenkillä uudenvuodenpäivänä ja kerätään roskia vähintään säkillinen. Siis muiden jättämiä.
[/quote]

Sama juttu, aina kerätään! Eli jos ette valita metelistä niin sitten roskista :D Kielletään koirat, tää ratkeaa sillä tämä valitus.

Vierailija
47/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauhee jos koiraa häiritsee raketit yhtenä päivänä vuodessa. Mua häiritsee kerrostalossa koiran haukunta 365 päivää vuodessa.

Vierailija
48/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne ampujat olisikin vastuullisia aikuisia ja ampuisivat sopivilla paikoilla lain sallimien kellon aikojen puitteissa, ei mitään ongelmaa olisi. Mutta kun niitä raketeita ammutaan monta päivää, milloin missäkin niin että saa lapsiensakin puolesta pelätä niin kyllä ne todellakin pitäisi kieltää!

Vierailija
49/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
50/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöljä ap

Vierailija
51/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:32"]

Voi kauhee jos koiraa häiritsee raketit yhtenä päivänä vuodessa. Mua häiritsee kerrostalossa koiran haukunta 365 päivää vuodessa.

[/quote]

Entä villieläimet?

Onko sun mielestä ok, että esim. lintuja kuolee iso määrä sun "hauskanpidon" takia?

Vierailija
52/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi parempi, että nämä ilotulite-vastustajat yrittäisivät ennemminkin suostutella ihmisiä ampumaan rakettinsa tiettynä ajankohtana, eikä pitkin päivää? Tuollainen kielletään kaikki-taktiikka päivi räsäsen tyyliin toimii harvoin.

Vierailija
53/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tuota kuullutkaan, kiitos tiedosta. Tänä vuonna kävi kyllä linnuilla hyvä tuuri, lämmintä säätä Uutena Vuotena lupaa. :)

Sori, Lainaus meni ihan pieleen. :( Tarkoitus oli kommentoida sitä lintu-viestiä. :D 

Vierailija
54/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raketit on yhtä ympäristösaastetta siitä hetkestä kun ne valmistetaan, siihen hetkeen kun ne räjähtävät taivaalla.  Se nyt vaan ei oikein ole 2000-lukua, vaikka laillista onkin.

Vierailija
55/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:34"]

Sori, Lainaus meni ihan pieleen. :( Tarkoitus oli kommentoida sitä lintu-viestiä. :D 

Juuri tuon lintujutun takia toivonkin lämmintä säätä uudeksi vuodeksi, ja ajattelin laittaa niille extraa maapähkinöinä, jos se auttaisi vähän.

Mielestäni on jotenkin karsea ajatus kuolla nälkään keskellä yötä paniikissa, kylmissään, peloissaan, kun on hirveä pauke ympärillä.

Vierailija
56/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon jytke on minun kostoni rakeille. Saa varoa koko vuoden niiden paskoja teillä. Kyllä nautin, kun piskit pelkäävät!!!!!

Vierailija
57/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paukutelkaa rauhassa, mutta vain sallittuna aikana kiitos. Meidänkin elikot pelkää, mutta pärjäävät kyllä sen 8 tuntia kerran vuodessa. Kivojahan niitä on katsella, ja mitäs se mulle kuuluu, mihin kukin rahansa käyttää :) Sitä vaan en jaksa käsittää, miksi niitä raketteja pitää paukutella heti kun niitä ruvetaan myymään, ja monta päivää vuodenvaihteen jälkeenkin... Tai sitten tässä meidän kulmilla asuu harvinaisen typerää porukkaa

Vierailija
58/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:36"]Kunnon jytke on minun kostoni rakeille. Saa varoa koko vuoden niiden paskoja teillä. Kyllä nautin, kun piskit pelkäävät!!!!!
[/quote]

Hommaa lääkitys

Vierailija
59/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitatte rakettien roskista, mutta paskatatte koirianne katujen varsille ympäri vuoden? Ah sehän on aina niin kaunis näky!

Vierailija
60/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:34"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:32"]

[/quote]

Entä villieläimet?

Onko sun mielestä ok, että esim. lintuja kuolee iso määrä sun "hauskanpidon" takia?

[/quote]

Oletko huolissasi että sähkösi takia kuolee joka päivä lintuja lennettyään tuulivoimaloita päin? Juuri näin silpoutuneen merikotkan eikä ole ainoa tirppa, joka on henkensä noiden takia menettänyt.

Ja vaikka meilläkin koira on, ostetaan raketteja. Meillä ei koira pelkää niitä vaan yrittää ottaa kiinni. Siksi pidetään tiukasti sisätiloissa ehtoo ja yö, aamuyöllä käydään sitten lenkittämässä.