Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

FB:n älä osta raketteja- kampanja: jösses!

Vierailija
29.12.2014 |

Itsekkyyden huippu! Halutaan, että ihmiset jättävät ilotulitteet kerran vuodessa ostamatta koska MUN koira! Niin että viis lasten ja aikuisten ilosta KERRAN vuodessa. On kyllä ihan sen koiran isännän/emännän vastuulla huolehtia siitä eläimestään eikä kiusata muita typerillä kielloilla. Mikä ihmisiä vaivaa? Koska suomalaisista tuli noin itsekkäitä? Muuttakaa maalle tai lappiin niin saatte elellä rauhassa eläintenne kanssa ja antakaa muiden pitää hauskaa!

Kommentit (261)

Vierailija
21/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:21"]No, eikö se ilotulitteiden ostaminenkin ole itsekästä? Että mun on pakko saada ostaa raketteja vaikka koirat ja lapset pelkää. Kun MUN on pakko saada, mun on pakko, muista viis. MINÄ, MINÄ, MINÄ...

Mitä iloa niistä nyt oikeesti edes saa, vähän paukkuu ja se on siinä. Hytistään ulkona niitä paukuttamassa. Muutama loukkaantuu joka vuosi niistä ja yhteiskunnalta menee rahaa vammojen hoitamiseen. Kiusataan naapureita pommittamalla yötä päivää ja räjäyttelemällä postilaatikoita ym. viikko ennen uuttavuotta ja viikko sen jälkeen. Joka paikka on täynnä raketeista ja pommeista tullutta roskaa. Saa pelätä mitä naapurin penskat keksii kun niille lykätään raketit ja pommit ja päästetään ulos valvomatta. Ja saahan ne raketit aikaiseksi joka vuosi muutaman tulipalon.

Oikeesti koko ilotulituksen vois kieltää, ei siitä ole kuin haittaa.
[/quote]

Joo, kielletään kaikki! Johan tuo on kiellettyä 364 päivää vuodessa <3

Vierailija
22/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on kissa, se ei pelkää raketteja ja paukkumista yhtään. Saattaa itsekin käydä ampumassa muutaman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ne saisi kieltää kaupunkialueilla, mutta olisi ihan hölmöä kieltää ne haja-asutusalueilla. Rajattu alue vaikka kaupungeissa, joissa saa ammuskella.

Mä kyllä ymmärrän tuon negatiivisenkin puolen, koirien stressi ja roskaaminen, lapsien ja aikuisten vammat jne, vaikka kävinkin tänään niitä ostamassa kassillisen. 

Vierailija
24/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos tiedottamisesta ap, liitynkin heti kamppanjaan! (:

Vierailija
25/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:21"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:19"]Jos joku koiranomistaja valittaa minulle raketeista, menisin tarkoituksella paukuttelemaan sen ikkunan eteen.
[/quote]

Miksi? Mitä pahaa se koira on sulle tehnyt, vaikka omistaja olisikin loukannut sua moisella valituksella
[/quote]

Kyllä se koira siitä selviää ja omistaja saa minulta näpäytyksen.

Vierailija
26/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:19"]

Jos joku koiranomistaja valittaa minulle raketeista, menisin tarkoituksella paukuttelemaan sen ikkunan eteen.

[/quote]

Ja saisit syytteen kotirauhan häirinnästä. Kai tiedät ettei niitä raketteja saa mennä ampumaan kenenkään muun kotipihaan saati ikkunan alle. Voi tulla syyte myös vaaran aiheuttamisesta jos ikkunan alle menet. Ja jos syttyy tulipalo niin sitten vasta kusessa olet, vakuutusyhtiö kun ei armoa anna vaan maksat sille jokaisen sentin.

Vierailija
27/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun koira ainakin paskan nakkaa teiän raketeista, enkä minäkään välitä niin kauan kun ette anna niitä kakaroillenne, jotka ampuvat niillä kanssaihmisiään tuolla kylillä. Soitan poliisin, jos näen tuolla yhdenkään tenavan raketti kädessä.

Vierailija
28/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:17"]Mua risoo se järjetön roskamäärä. Mun mielestä voisi olla ihan hyvin järjestetty ilotulitus, vaikka muutamakin ympäri kaupunkia. Mutta ei, jengi ampuu miten sattuu ja omalta pihalta saa poimia kassillisen muiden roskia.
[/quote]
Tasan samaa mieltä!

Vierailija
29/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää sit itkekö et "vittuku ei oo rahaa" ku käytätte rahanne noin fiksusti.. viinaa, röökiä ja raketteja - mitäpä ne juntit muuta tarviis

Vierailija
30/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ymmärrä miksi pitäisi tarkoituksella ampua koiraperheen talon vieressä. Itse en edes tykkää koirista, mutta silti en ymmärrä tuollaista tahallista kiusantekoa.
Vielä enemmän ihmetyttää tyypit jotka tulee kiusallaan hevostallien läheisyyteen paukuttelemaan. Niitä hevosia kun ei voi edes minnekkään yhdeksi illaksi/ yöksi kuskata. Kaikki hevoset ei niitä raketteja pelkää, mutta kun yksikin pelkää niin se pelko tarttuu muihin talon hevosiin.

Vierailija
31/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
32/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:21"]No, eikö se ilotulitteiden ostaminenkin ole itsekästä? Että mun on pakko saada ostaa raketteja vaikka koirat ja lapset pelkää. Kun MUN on pakko saada, mun on pakko, muista viis. MINÄ, MINÄ, MINÄ...

Mitä iloa niistä nyt oikeesti edes saa, vähän paukkuu ja se on siinä. Hytistään ulkona niitä paukuttamassa. Muutama loukkaantuu joka vuosi niistä ja yhteiskunnalta menee rahaa vammojen hoitamiseen. Kiusataan naapureita pommittamalla yötä päivää ja räjäyttelemällä postilaatikoita ym. viikko ennen uuttavuotta ja viikko sen jälkeen. Joka paikka on täynnä raketeista ja pommeista tullutta roskaa. Saa pelätä mitä naapurin penskat keksii kun niille lykätään raketit ja pommit ja päästetään ulos valvomatta. Ja saahan ne raketit aikaiseksi joka vuosi muutaman tulipalon.

[/quote]

Niin sitä uutta vuotta on tapana enemmistön viettää joten ei, se ei ole itsekästä vaan tapa :) Sen sijaan vaatia juhlan viettämisestä luopumista perinteiseen tapaan - se on itsekästä.

Vierailija
33/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:23"]

Mun mielestä ne saisi kieltää kaupunkialueilla, mutta olisi ihan hölmöä kieltää ne haja-asutusalueilla. Rajattu alue vaikka kaupungeissa, joissa saa ammuskella.

Mä kyllä ymmärrän tuon negatiivisenkin puolen, koirien stressi ja roskaaminen, lapsien ja aikuisten vammat jne, vaikka kävinkin tänään niitä ostamassa kassillisen. 

[/quote]

Juuri näin. Jotkut kaupungit kai ovat keskustassa ammuskelun kieltäneet. Tässä pari vuotta sitten meidän lähellä olimme vähällä joutua viallisen raketin alle kun kävimme katsomassa ilotulitusta. Eikä ampuja näyttänyt olevan kännissä, se vain lähti väärään suuntaan, sivulle, eikä ylös. Ihan tuuria oli, ettei kehenkään osunut. Ihmisiä oli liikkeellä paljon. 

Vierailija
34/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:23"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:21"]No, eikö se ilotulitteiden ostaminenkin ole itsekästä? Että mun on pakko saada ostaa raketteja vaikka koirat ja lapset pelkää. Kun MUN on pakko saada, mun on pakko, muista viis. MINÄ, MINÄ, MINÄ... Mitä iloa niistä nyt oikeesti edes saa, vähän paukkuu ja se on siinä. Hytistään ulkona niitä paukuttamassa. Muutama loukkaantuu joka vuosi niistä ja yhteiskunnalta menee rahaa vammojen hoitamiseen. Kiusataan naapureita pommittamalla yötä päivää ja räjäyttelemällä postilaatikoita ym. viikko ennen uuttavuotta ja viikko sen jälkeen. Joka paikka on täynnä raketeista ja pommeista tullutta roskaa. Saa pelätä mitä naapurin penskat keksii kun niille lykätään raketit ja pommit ja päästetään ulos valvomatta. Ja saahan ne raketit aikaiseksi joka vuosi muutaman tulipalon. Oikeesti koko ilotulituksen vois kieltää, ei siitä ole kuin haittaa. [/quote] Joo, kielletään kaikki! Johan tuo on kiellettyä 364 päivää vuodessa <3

[/quote]

Kummasti täällä on paukkunut lauantaista asti ja jatkuu tän viikon loppuun asti. Että se siitä 364 päivästä.

Vierailija
35/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en niinkään välitä koirista, mutta tiedättekö mitä tapahtuu uudenvuoden yönä monille linnuille, jos on kovin kylmä?

Ne lentää paniikissa ympäriinsä paukkeen takia, ja kuolee siihen pakkaseen, koska niillä kuluu energiat nopeasti kylmällä säällä.

Eli, pliis, jos yhtään välitätte pikkulinnuista ja muista linnuista, niin älkää ampuko raketteja.

Vierailija
36/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:21"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:19"]Jos joku koiranomistaja valittaa minulle raketeista, menisin tarkoituksella paukuttelemaan sen ikkunan eteen.
[/quote]

Miksi? Mitä pahaa se koira on sulle tehnyt, vaikka omistaja olisikin loukannut sua moisella valituksella
[/quote]

Se puri mua perseeseen.

Vierailija
37/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:23"]Onneksi on kissa, se ei pelkää raketteja ja paukkumista yhtään. Saattaa itsekin käydä ampumassa muutaman.
[/quote]

Kissanpierujako

Vierailija
38/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:22"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:21"]Johan aikaa lyhennettiin kahdeksaan tuntiin. Koska ilotulitteet kielletään kokonaan?
[/quote]

Toivotaan, että pian
[/quote]

Miksi haluat riistää lapsilta riemun? Se mistä SINÄ et pidä pitää kieltää?

Vierailija
39/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Aikamoista kärjistystä. Jos sinun mielestäsi ilotulitteista on vain haittaa, se on sinun oma mielipiteesi. Totuus on kuitenkin, että monille, lapsille että aikuisille, se on uuden vuoden kohokohta.

En kiellä, etteikö seassa ole niitä hölmöjäkin, jotka eivät sääntöjä noudata ja aiheuttavat siten loukkaantumisia tai muuten mielipahaa. Ja sitä roskaakin syntyy (siksi parasta olisikin pamautella vaikka suurella hiekkakentällä tai aukiolla). Kuitenkin lopullinen haitta ei ole niin suuri, että monen ihmisen huvi pitäisi siitä syystä ehdottomasti lopettaa. Rajoituksiakin kuitenkin jatkuvasti asetetaan yhä enemmän.

Vierailija
40/261 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:25"]älkää sit itkekö et "vittuku ei oo rahaa" ku käytätte rahanne noin fiksusti.. viinaa, röökiä ja raketteja - mitäpä ne juntit muuta tarviis
[/quote]

Siis ilotulitteita ostetaan aivan varmasti perheissä sosioekonomiseen asemaan katsomatta koska se nyt on tapa viettää tuota juhlapäivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi