Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Junttimaiset ja arkiset ruoat, syökö "alaluokka" näitä?

Vierailija
29.12.2014 |

Eli me perusduunarit, työttömät jne. Mistä ruokavaliomme koostuu? Onko vain HK:n lenkkiä ja makaroonia?
Itse pidän ruoalaitosta ja kokkailen kaikkea eksoottista. Uunilenkki muusilla maistuu yhtä hyvin.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kun en syö lihaa niin ei se uunilenkkikään maistu (juu, soijamakkara ei kelpaa myöskään), mutta miehelle laitan kyllä joskus leivinuunissa kaalipedin päällä uunimakkaraa ja sille se kyllä maistuu hyin. 

Tänään meillä kyllä on tulossa sellainen 1980-luvun peruskoulun keittiön junttirisotto (jauhelihalla miehelle ja mulle ekstraherneilä)

Vierailija
2/38 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään "alaluokkaa!" Voi jösses joidenkin käsityksiä ihmisarvosta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 17:46"]Ei ole mitään "alaluokkaa!" Voi jösses joidenkin käsityksiä ihmisarvosta...
[/quote]

Aloitukseni oli sarkasmia. Täällä on toinen ketju jossa kyseltiin mitä yläluokka syö. Et varmaan huomannut sitä? Ap

Vierailija
4/38 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa kasvisruokaa, kasvisproteiinit saadaan pääasiassa pavuista, linsseistä ja herneistä. Kalaa syömme runsaasti, sen sijaan lihaa vähän, koska toinen aikuisista ei sitä syö ja lapsikin vain luomulihaa. Makkaraa ei koskaan, vähärasvaisia leikkeleitä välillä. Aika vähän syömme perinteisiä suomalaisia ruokalajeja, enemmänkin erilaisia "epämääräisiä" muhennoksia, kastikkeita yms, joita olemme koostaneet kasviksista ja jotka syödään esim. ohrasuurimoiden, tattarin tai riisin kanssa. Pidämme myös aasian keittiöistä sekä välimerellisestä ruoasta, ja kokeilussa on parhaillaan myös taginet ja meze, sellaisena kuin niitä voi  täällä toteuttaa. 

Vierailija
5/38 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ostanut HK:n sinistä, olin 1990 siellä kesätöissä ja näin miten siellä tehtiin niitä makkaroita, eipä tee mieli... Ei kyllä muutenkaan HK ole kuulunut lapsuuden kodissakaan ruokapöytään, kyllä silloin syötiin Itikan makkaraa. Nykyäänkin jos makkaraa syön, niin Atrian käristeitä paistetaan takassa, tai ihan jotain nakkikastiketta (lapsetkin tykkää) perunoiden kanssa, tai makkarakeittoa, yleensä Atrian punainen lenkki siihen. Minä tai perheeni ei olla minkään eksoottisten ruokien ystävä, enkä pidä ruuanlaitosta, joten sitä syödään mitä sattuu mieli tekemään, tai on kaupassa tarjouksessa.

Vierailija
6/38 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastaa tulee laitettua usein.

Vierailija
7/38 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitsi ottaa vaan haaleaa keitettyä vettä puoli kuppia päivässä.

Vierailija
8/38 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten eroaa jos sanotaan "laitan pastaa" siitä jos sanon "keitän makrua"

Vierailija
9/38 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihamureke, perunamuusi, nakkikastike, makkarakeitto, kaalilaatikko, kalakeitto, makaronilaatikko, perunavelli, pinaattivelli. Näitä varmaan eniten tulee tehtyä.

Vierailija
10/38 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 17:55"]

[/quote]

Makaroonit ostetaan Alepasta, 29c/pussi.

Pasta kaulitaan itse, 100% italialaisesta durumvehnästä ja luomukananmunista.

Vierailija
11/38 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä alaluokkainen syö Puutteenperän reseptien mukaan tehtyä ruokaa.

Vierailija
12/38 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 17:57"]

[/quote]

Makaroonit ostetaan Alepasta, 29c/pussi.

Pasta kaulitaan itse, 100% italialaisesta durumvehnästä ja luomukananmunista.

[/quote]Vehnät pitää käydä omalta pellolta ja jauhaa jauhoksi. Ja munat omasta luomukanalasta.

Vierailija
13/38 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen akateeminen työtön ja enkä ole tajunnut työpaikan menetyksen myötä vaihtaa diettiä kunnon ruoasta makkaraeineshötöksi. Tarjoilen vieraille joskus jopa laadukkaita juustoja, tosin en kilotolkulla.

Vierailija
14/38 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön terveellistä ruokaa: luomua, lähiruokaa, kasvisruokaa. Ja superfoodeja. En ole köyhä, enkä varakas vaan keskituloinen.

Vältän eineksiä ja kaikkea mikä on pakattu muoviin.

Minua ei kiinnosta mikä on "trendikästä" tai "junttimaista" tai "yläluokkaista", kysymysasettelu on täysin älytön.

Vierailija
15/38 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos teen makaronilaatikkoa, jätän uunivaiheen pois, ja keitän pelkästään makaronin ja paistan jauhelihan ja heitän sekaan ja syön sellaisenaan. Yhtä hyvää kuin uunissa tehty, ainakin silloin kun on tuoretta ja lämmintä. Jääkaapissa uunissa tehty versio säilyttää maun paremmin.

Vierailija
16/38 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nämä yhdistän kyllä perus-suomi-duunari-perheen ravinnoksi:

- herne-maissi-paprika missä tahansa ruoassa

- salaatin sijaan tomaatin ja kurkun viipaleita

- peruskoulun ruskeakastike

- prosessoidut kinkkusuikaleet

- marinoidut broilerisuikaleet

- porkkanaraaste ja rusinat

- lantturaaste ja tölkkiananas

Näitä meillä ei syödä koskaan. t. kulinaristi-akateemikko

Vierailija
17/38 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 17:52"]

En ole koskaan ostanut HK:n sinistä, olin 1990 siellä kesätöissä ja näin miten siellä tehtiin niitä makkaroita, eipä tee mieli... Ei kyllä muutenkaan HK ole kuulunut lapsuuden kodissakaan ruokapöytään, kyllä silloin syötiin Itikan makkaraa. Nykyäänkin jos makkaraa syön, niin Atrian käristeitä paistetaan takassa, tai ihan jotain nakkikastiketta (lapsetkin tykkää) perunoiden kanssa, tai makkarakeittoa, yleensä Atrian punainen lenkki siihen. Minä tai perheeni ei olla minkään eksoottisten ruokien ystävä, enkä pidä ruuanlaitosta, joten sitä syödään mitä sattuu mieli tekemään, tai on kaupassa tarjouksessa.

[/quote]

Miksi Atrian punainen on parempi, kuin HK:n sininen? Kun käytät punaista, mutta et tuota sinistä. Mä miellän ne aika samaan kastiin, jo esim. hinnankin puolesta. Tuoteselostetta en ole katsonut, enkä tiedä miten ne valmistetaan, kysyn vaan ihan tiedon halusta, näin taviskuluttajana. Ikävää, jos jää vaivaamaan, eikä sitten "uskalla" ostaa tuota sinistä.

Vierailija
18/38 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En ole ikinä kuullut sanaa makru.

Vierailija
19/38 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:09"]

No, jos teen makaronilaatikkoa, jätän uunivaiheen pois, ja keitän pelkästään makaronin ja paistan jauhelihan ja heitän sekaan ja syön sellaisenaan. Yhtä hyvää kuin uunissa tehty, ainakin silloin kun on tuoretta ja lämmintä. Jääkaapissa uunissa tehty versio säilyttää maun paremmin.

[/quote]

Kyllä laatikkoon muna-maito kuuluu. Ja juustokuorrute. Eihän se muuten edes laatikkoa olekaan...

Vierailija
20/38 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 22:44"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:09"]

[/quote]

Kyllä laatikkoon muna-maito kuuluu. Ja juustokuorrute. Eihän se muuten edes laatikkoa olekaan...

[/quote]

Makaronilaatikko munamaidolla on syömäkelvotonta, kuten kaikki muutkin munalle maistuvat ruoat.