Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sinua kiusattiin koulussa?

Vierailija
29.12.2014 |

Minua kiusattiin, koska:
- Olin pömppömahainen jo lapsena, vaikkakin ihan normaalipainoinen
- Olin hyvä koulussa
- Olin luokan nuorin
- Vanhempani olivat hiukan boheemeja
- Olin tavallista älykkäämpi lapsi
- Osasin lukea ennen kuin tulin kouluun
- Käsivarressani on paljon pieniä luomia
- Mulla oli ruskeat hiukset
- Soitin pianoa
- En kiinnostunut mistään muodeista
- Olin lyhyt
- Olin huono urheilussa
- Olin kohtelias ja kiltti
- Meillä ei ollut telkkaria. Sen sijaan meillä luettiin joka päivä, niin aikuiset kuin lapsetkin.
Tämän kaiken sain kuulla suoraan kiusaajiltani. Nämä kaikki yhdistettynä tekivät minusta nolon, huonon, ärsyttävän, typerän, ruman jne. Kiusaajani olivat ns. paremman perheen lapsia. Hauskinta oli että heidän isänsä oli opettaja ja äitinsä psykologi... (Pyydän anteeksi jos teksti tuli yhteen pötköön. Mobiili ja kappalejako, nääs!)

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kiusaaminen alkoi tarhasta ja on jatkunu myös henkilökohtaisena kiusaamisena mm tällä palstalla.

Olet ruma, lihava, pömppövatsa, rinnaton, kuole pois, et koskaan saa ketään, jos jonkun joskus saat sä maksat sille et se nai sua, kannattas ampua ittes ni pääsis maapallo yhdestä pedosta eroon. Kaikkia en edes viitsi tähän laittaa, noi on aika kesyä vielä. Myös omat vanhemmat/ sukulaiset on haukkunu pienestä pitäen.

No voisko syynä olla just toi et otat kaikki tod henkilökohtaisesti?Koita vähä rauhoittua niin ehkä helpottais?Ärsyttäviä tollaset ihmiset jotka nyyhkyttää joka asiasta..kaikkia meitä nälvitään eikä se johda mihinkään!

Jos vaikka oot vähän turhan herkkä??

Heh, aika bitch.

Vierailija
42/54 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kiusaaminen alkoi tarhasta ja on jatkunu myös henkilökohtaisena kiusaamisena mm tällä palstalla.

Olet ruma, lihava, pömppövatsa, rinnaton, kuole pois, et koskaan saa ketään, jos jonkun joskus saat sä maksat sille et se nai sua, kannattas ampua ittes ni pääsis maapallo yhdestä pedosta eroon. Kaikkia en edes viitsi tähän laittaa, noi on aika kesyä vielä. Myös omat vanhemmat/ sukulaiset on haukkunu pienestä pitäen.

No voisko syynä olla just toi et otat kaikki tod henkilökohtaisesti?Koita vähä rauhoittua niin ehkä helpottais?Ärsyttäviä tollaset ihmiset jotka nyyhkyttää joka asiasta..kaikkia meitä nälvitään eikä se johda mihinkään!

Jos vaikka oot vähän turhan herkkä??

kyllä olen nykyään todella herkkä, itseinhoinen ja itsemurhaa useasti yrittänyt. Ja en ota kaikkea itseeni, mutta tiedänmitkä täälläkin on ihan mulle tarkoitettuja viestejä! Olimme esim satuhäissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut molempia kiusattu ja kiusaaja. Olin ala-asteella pulleahko lapsi, joten läskiksi haukkuminen oli hyvin yleistä, mutta annoin myös samalla mitalla aina takaisin. Minulla on aina ollut paljon ystäviä ja olin myös näiden kiusaajien kaveri. Lapset ovat julmia, ei kai sitä voi muuta sanoa. Yläasteella sairastuin sitten syömishäiriöön ja läskikommentteja en olekkaan seiskaluokan jälkeen kuullut. Aknesta kärsin koko yläasteen mutta siitäkin kommentoiminen loppui seiskan jälkeen.
N20

Vierailija
44/54 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olette kostaneet tai aiotte kostaa kiusaajillenne?

Vierailija
45/54 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo lapsena pullea, olin kiinnostunut luonnontieteistä, en ollut kiinnostunut muodista, en meikannut, olin kiinnostunut koulusta ja sain hyviä numeroita, olin huono urheilussa ja teininä en juonut tai rellestänyt ympäri kyliä.
Kiusaaminen ja syrjiminen alkoi ensimmäisellä luokalla ja jatkui aina lukion loppuun saakka.
N21

Vierailija
46/54 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- meidän auton vuoksi, itä-auto, joita siihen aikaan oli monen mielestä vain kommareilla

- sen takia, että meillä oli kotona sotkuista

- vanhempieni uskovaisuuden takia

- se, että olin hyvä matikassa aiheutti jonkin verran kateutta

- olin surkea taito- ja taideaineissa ja lauluääneni oli ja on yhä ihan kamala

En näköjään olen ainoa uskovaisen perheen kiusattu, mutta mulla näitä muitakin syitä. Itsestäni tuli vain tapakristitty. 

Vierailija
47/54 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin musikaalinen ja mulla oli silmälasit ja hammasraudat.

Vierailija
48/54 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein edes tiedä. Olin melko harmiton tyyppi, mutta silti eräät tyypit ottivat minut silmätikukseen, tönivät, potkivat munille ja milloin mitäkin. Sitten oli toki ne rumaksi haukkumiset, älykkyyden vähätelyt ja naureskelut. Kai se oli sitä, että minun avulla oli helppo nostaa omaa asemaansa tyttöjen silmissä kun en koskaan laittanut vastaan. En uskaltanut, koska tiesin, että jos alan tapella vastaan niin minut hakataan porukalla eikä kukaan "kavereistani" tule apuun vaan katsovat vierestä. Jossain vaiheessa aloin itsekin kiusaamaan ihan sen takia, että pääsin niistä omista kiusaajista eroon ja sain nostettua omaa itsetuntoa. Huomasin kyllä melko pian, että minulle tuli siitä harrastamastani kiusaamisesta vain pahempi olla kun osasin samaistua niihin kiusaamiini ihmisiin. Jälkikäteen on helppoa sanoa, että tuon olisi voinut jättää tekemättä, mutta minkäs sitä tyhmyydelleen mahtaa.

Terveisin Naispelko22

Vierailija
49/54 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella minua kiusattiin, koska punastuin helposti. Olin tosi ujo lapsi enkä osannut puolustautua ja kiusaajat saivat lisää vettä myllyynsä. Ylä-asteella olin tosi epäsuosittu, koska en meikannut enkä pukeutunut uusimpien trendien mukaisesti. Lukiossa ihmiset olivatkin sitten jo onneksi kypsempiä.

Vierailija
50/54 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiusattiin, koska:
- Olin pömppömahainen jo lapsena, vaikkakin ihan normaalipainoinen
- Olin hyvä koulussa
- Olin luokan nuorin
- Vanhempani olivat hiukan boheemeja
- Olin tavallista älykkäämpi lapsi
- Osasin lukea ennen kuin tulin kouluun
- Käsivarressani on paljon pieniä luomia
- Mulla oli ruskeat hiukset
- Soitin pianoa
- En kiinnostunut mistään muodeista
- Olin lyhyt
- Olin huono urheilussa
- Olin kohtelias ja kiltti
- Meillä ei ollut telkkaria. Sen sijaan meillä luettiin joka päivä, niin aikuiset kuin lapsetkin.
Tämän kaiken sain kuulla suoraan kiusaajiltani. Nämä kaikki yhdistettynä tekivät minusta nolon, huonon, ärsyttävän, typerän, ruman jne. Kiusaajani olivat ns. paremman perheen lapsia. Hauskinta oli että heidän isänsä oli opettaja ja äitinsä psykologi... (Pyydän anteeksi jos teksti tuli yhteen pötköön. Mobiili ja kappalejako, nääs!)

- Olin hyvä koulussa

- Kuljin enimmäkseen äidin tekemissä, tai sukulaisten ja naapurin vanhoissa vaatteissa

- Minulla oli ärrävika

- Olin kiltti ja hiljainen introvertti

- En ollut kiinnostunut muodista, enkä Dingosta

- Oudot harrastukset (mm. puhallinmusiikki, suunnistus, jalkapallo)

- Silmälasit. Välillä teipillä korjatut, koska olin ne itse kiukunpuuskassa rikkonut, joten en saanut uusia ennen kuin tuli aika vaihtaa vahvempiin.

- Jossain välissä yläasteella olin myös saanut huoran maineen, syytä en tiedä.

Taisi olla joitain muitakin syitä. Asiaa osaltani helpotti se, että olin hyvä urheilussa, joten olin suosittu aina kun johonkin peliin piti valita joukkuetta

Vierailija
51/54 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiusattiin siksi ja vain siksi että musta sai aina jonkun reaktion kun jostain nälväsi.Olen nyt aikuisiällä sen ymmärtänyt.Se on syy kiusaamisenn..

itse tulistuin ja kivahdin jotain vastaan..joku itkee tai punastuu...siinä syy..

jos haluaa olla rauhassa ota lunkisti ja hymyile päälle niin ei ne kauaa jaksa.

Noin minuakin neuvottiin, vaan eipä auttanut, vaikka kuinka yritin olla välittämättä :(

Vierailija
52/54 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kaveri "väärien ihmisten kanssa"
-ei uusimpia muotiluomuksia
-tykkäsin hevosista
-ei tissejä
- teini
-outo
-milloin oli tyhmä ilme tai erehdyin katsomaan silmiin kiusaajia-> tuijottaja
Kerran sain pallon täysiä mahaan kun en osannut syöttää oikein ja toisella kerralla minua ei päästetty koko liikuntatunnin aikana kentälle pelaamaan vaan istuin vaihdossa.
Eli melkein koko peruskoulu syrjimistä ja pelkäämistä.
Sit ku jäin pois koulusta kiusaamisen takia niin siitä kiusattiin.
Noh, mä uskon karmaan tässä asiassa..

Vierailija
53/54 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Olin lahjakas lukuaineissa, sain aina kokeista ysejä ja kymppejä. 

-Olin kuulemma ruma.

-En juonut tai polttanut.

-Olin liian pieni ja heikko puolustamaan itseäni fyysisesti. (Tämä on muuten tärkein syy. Jos olisin pystynyt vetämään kiusaajia jo alussa kunnolla turpaan, olisin saanut olla rauhassa.)

Vierailija
54/54 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin yleisten normien mukaan ruma. Vartaloni oli kyllä varsin hyvä, ja pääasiallinen nälvijä itse oli ja on edelleen kokolailla ylipainoinen. Minulla oli myös todella paksut ja hyväkuntoiset hiukset. En ollut onneksi jatkuvan kiusaamisen kohteena, mutta silloin tällöin kuulin poikien suusta olevani milloin mitäkin, esim. pussycat, miehen pää naisen ruumiissa jne. Pahinta oli ja on vieläkin se, että tuo söi itsetuntoni pohjamutiin, ja kuten jo joku kirjoittikin, minäkin ajattelin olevani täysin arvoton, koska olin ruma. Pidän edelleen itseäni rumana. Vaikka kuka sanoisi, että en täytä kriteeriä `ruma`, vaan olen varsin tavallinen ulkonöltäni, koen sen puoliksi **ttuiluna. 

Kun muutin pieneltä paikkakunnalta Helsinkiin, olin aivan yllättynyt, miten minusta saattoi niin moni mies olla kiinnostunut. Tuo kyllä paransi itsetuntoani aika paljon ja olen oppinut, että ihmisarvo ei tule ulkonäöstä vaan jostakin aivan muusta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän