Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ranskalaisia ei muka saisi syödä; varsinkin lapset?

Vierailija
12.01.2015 |

Siinähän se  jo otsikossa olikin pääosin. Eli miksi muka ranskalaiset ovat niin pahasta, ettei niitä voi esim. kerran viikossa voisi lapsille antaa... Ihmettelenpä vaan. t. ranskisfani

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkaan lapset. Varsinkaan-sanaa käytetään negatiivisessa kontekstissa.

Vierailija
2/68 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:23"]

http://www.mcdonalds.fi/fi/palaute/usein_kysyttya.html Paistetaan rypsi/auringonkukka öljyssä peruna on 100% kokonaisesta perunasta tehty..

[/quote]

Noi öljyt ei ole edes hyviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:25"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:18"]

Nyt ymmärrän paremmin miksi kaikki muut ovat lihavia. Olette siis samalla tyhmiä ettekä tiedä ruoasta mitään. Onnea diabeteksen kanssa.

[/quote]

Mä olen lihava ja jo keski-ikäinen ja syön kaikkea mitä nyt tekee mieli, vaikka nyt näitä ranuja. Ei ole diabetestä, eikä muitakaan vaivoja, eikä viitteitäkään mihinkään sairauksiin, joten onnea itselles vaan diabeteksen kanssa, se voi sullekin tulla. Ei se, että on lihava, tarkoita automaattisesti sairauksia. Mutta eihän sun kaltainen ahdasmielinen ihminen? tajua sitä.

[/quote]

Lapsen mahdollisuus sairastua diabetekseen nousee huomattavasti jos on ylipainoinen. Kuka haluaa tehdä karhunpalveluksen omalle lapselle?

Vierailija
4/68 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
5/68 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Transurasvat on vaarallisia

Vierailija
6/68 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:27"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:23"]

http://www.mcdonalds.fi/fi/palaute/usein_kysyttya.html Paistetaan rypsi/auringonkukka öljyssä peruna on 100% kokonaisesta perunasta tehty..

[/quote]

Noi öljyt ei ole edes hyviä.
[/quote]

Mutta turha levitellä valheellista tietoa jos ei tiedä asiasta

Vierailija
7/68 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lisää ikinä suolaa ranskiksiin.

Vierailija
8/68 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:32"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:27"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:23"] http://www.mcdonalds.fi/fi/palaute/usein_kysyttya.html Paistetaan rypsi/auringonkukka öljyssä peruna on 100% kokonaisesta perunasta tehty.. [/quote] Noi öljyt ei ole edes hyviä. [/quote] Mutta turha levitellä valheellista tietoa jos ei tiedä asiasta

[/quote]

Hah hah! Kai jokainen tietää mikä omassa suussa maistuu? Vttu mitä sekopäitä!

Vierailija
9/68 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:21"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:15"]

Ja porkkanatikut on kamalia, niitä ei meillä saa alas kukaan.

[/quote]

Paistapa pannulla voissa ja lisää kermaa, varmasti maistuu.

[/quote]

Se on vale. Heh heh

Vierailija
10/68 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pakasteranskalaiset valmistaa uunissa eikä lisää suolaa, niin eivät ne edes hirveän epäterveellisiä olekaan, jos ei nyt ravintorikkaitakaan. Tarpeetonta niitä nyt on liikaa demonisoida. 

Ruokailussa nyt yleensä kuitenkin kokonaisuus ratkaisee - melkein mitä tahansa voi syödä kerran viikossa. Mutta jos kerran viikossa tarkoittaa ransiksia sununtaina, kananugetteja maanantaina, nakkeja tiistaina, halppislihapullia keskiviikkona, kalapuikkoja torstaina, pizzaa perjantaina ja lauantai eletään karkeilla karkkipäivän kunniaksi, niin tästä seuraa ongelmia.

Jos viikottaiset ranskikset on ap:n ja lasten ainoa pahe, niin turha niistä on stressata. 

Vierailija
11/68 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
12/68 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:14"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:07"]

Mutta miksi ihmeessä ostaa pakasteranskalaisia, kun ihan itse potuista tehtyinä ovat vielä parempia?

Perunahan kestää tosi huonosti pakastamista. Jos perunassa jotain terveellistä on, niin ei taatusti ole enää kun ovat pakastettuja. Leikkaat itse suikaleet perunasta, pyöräytät (laadukkaassa) oliiviöljyssä (mausteita öljyyn maun mukaan, paprikajauhetta, pippuria) ja paistat uunissa. Hyvää tulee. Itse teen usein samalla pellillä palsternakka- ja porkkanatikkuja. Hyvin uppoaa lapsiin kaikki.

[/quote]

Tulee joko ihan lötköjä tai palaneita (tai puolet-puolet).

[/quote]

Kuumaan uuniin kun laittaa, kuumalle pellille (ilman paperia), niin ei tule lötköjä!

Vierailija
13/68 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
14/68 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:15"]Perunassa on paljon c- vitamiinia ja yleensä ranskalaise paistetaan nopeasti öljyssä joten vitamiinitkin säilyy hyvin. Puhun nyt tuoreesta perunasta tehdyistä. Eikä niitä missään palmuölyssä paisteta vaan uppopaistoöljyssä joka on rypsi/ auringonkukanöljyä. Esim pikaruokapaikoissa on tiukat vaatimukset öljyn laadusta ja sitä vaihetaan usein (päivittäin)
[/quote]
Kyllä ne siinä palmuöljyssä (jonka käyttö edellyttää sademetsien tuhoamista) paistetaan.

Vierailija
15/68 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:34"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:32"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:27"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:23"] http://www.mcdonalds.fi/fi/palaute/usein_kysyttya.html Paistetaan rypsi/auringonkukka öljyssä peruna on 100% kokonaisesta perunasta tehty.. [/quote] Noi öljyt ei ole edes hyviä. [/quote] Mutta turha levitellä valheellista tietoa jos ei tiedä asiasta

[/quote]

Hah hah! Kai jokainen tietää mikä omassa suussa maistuu? Vttu mitä sekopäitä!
[/quote]

Kyllä mä ihan faktatietoa uskon kun sun suuntuntumaa. Ravintola-alalla ei tollasilla asioilla huijata (ei mitään syytä varsinkaan tollasillä isoilla tekijöillä esim hese tai mäkkäri) ja valvonta on tarkkaa.

16/68 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 10:58"]

Käsittäkseni nyt puhutaan ihan itse uunissa paistetuista pakasteranuista. En minä niihin laita rasvaa ja suolaakin maltillisesti.

Eli puhdasta pottuahan ne ovat?

[/quote]Ai on vai, miksi niistä sitten uunissa valuu rasvaa vaikka ei lisäiskään

Vierailija
17/68 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:45"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:15"]Perunassa on paljon c- vitamiinia ja yleensä ranskalaise paistetaan nopeasti öljyssä joten vitamiinitkin säilyy hyvin. Puhun nyt tuoreesta perunasta tehdyistä. Eikä niitä missään palmuölyssä paisteta vaan uppopaistoöljyssä joka on rypsi/ auringonkukanöljyä. Esim pikaruokapaikoissa on tiukat vaatimukset öljyn laadusta ja sitä vaihetaan usein (päivittäin)
[/quote]
Kyllä ne siinä palmuöljyssä (jonka käyttö edellyttää sademetsien tuhoamista) paistetaan.
[/quote]

Vertaa kaupassa rypsiöljyn ja palmuöljyn hintaa.. Palmuöly puolet kallimpaa ni kerro ihmeessä miks ne paistettais palmuöjjyssä?

Vierailija
18/68 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 10:47"]

Siinähän se  jo otsikossa olikin pääosin. Eli miksi muka ranskalaiset ovat niin pahasta, ettei niitä voi esim. kerran viikossa voisi lapsille antaa... Ihmettelenpä vaan. t. ranskisfani

[/quote]

Totta kai ranskalaisia voi syödä,ne eivät vain ole kovin terveellisiä.Jos joka päivä söisi rasvaista,suolaista,ravinto arvoltaan köyhää ruokaa,se ei ole mikään ihanneruokavalio.Kerran viikossa on OK.

Vierailija
19/68 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi niitä syödä, mutta terveellisempää on syödä ne kuorineen ja keittämättömänä salaateissa. Ranskalaiset ja kuorimaton peruna on kuin vertailisi sutta ja puudelia.

Vierailija
20/68 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:12"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:07"]

Mutta miksi ihmeessä ostaa pakasteranskalaisia, kun ihan itse potuista tehtyinä ovat vielä parempia?

Perunahan kestää tosi huonosti pakastamista. Jos perunassa jotain terveellistä on, niin ei taatusti ole enää kun ovat pakastettuja. Leikkaat itse suikaleet perunasta, pyöräytät (laadukkaassa) oliiviöljyssä (mausteita öljyyn maun mukaan, paprikajauhetta, pippuria) ja paistat uunissa. Hyvää tulee. Itse teen usein samalla pellillä palsternakka- ja porkkanatikkuja. Hyvin uppoaa lapsiin kaikki.

[/quote]

Tuskin kovinkaan moni jaksaa sitä kuorimis-ja leikkuuoperaatiota joka kerta, kun tekee mieli ranskalaisia. Helppo se on vaan pussista pelille laittaa ja paistaa. Mä ainakin vihaan kuorimista ja leikkaamista, hyvin harvoin teen ruokia joissa pitää tätä tehdä.

[/quote]

Mä en ainakaan kuori, kun teen noita uuniranskalaisia. Perunan kuoret on hyviä ja kuoressa on ne kaikki vitamiinit ja hivenaineet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi