Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouduin taas raittiina lähteä kesken illan kotiin

Vierailija
24.10.2021 |

Kaveriporukalla hauskat koti-iltamat, joissa juotiin alkoholia maltillisesti. Tämän jälkeen kaikki halusivat baariin, mutta minä en. Jouduin valitsemaan yksinäisen loppuillan (vaikka olisin vielä halunnut viettää iltaa) ja yökerhon välillä, missä seurue vetää shotteja ja kuohuviiniä kadoten kuka minnekin (vessa, tiski, tanssilattia yms yms). Keskustelemaan ei pysty.

Päätös raittiudesta on ja pitää, mutta luultavasti joudun etsimään uusia kavereita jos en tilalle niin ainakin rinnalle. Mistä lähtisin liikkeelle? Onko kenelläkään kertoa kokemuksia?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvinpäin -podcastissa kertoo ajatuksiaan kohta kaksi vuotta kestäneestä raittiudestaan. 

Vierailija
2/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvinpäin -podcastissa kertoo ajatuksiaan kohta kaksi vuotta kestäneestä raittiudestaan. 

Olenkin lukenut Annie Gracen kirjan. Täytyypä tutustua podcastiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha olet? 18?

Vierailija
4/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluiten kalsarikännit yksin niin on parasta seuraakin. Vaikka oon ns. huumorimies niin iän myötä olen huomannut että viihdyn parhaiten yksin. Toki hyvän naisen kanssa viihtyy myös kahdestaan. 

Vierailija
5/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanha olet? 18?

Mitä haet takaa? Olen kolmekymppinen.

Vierailija
6/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppistä yliopistossa opiskelevaa tytärtäni harmittaa, kun kaikkiin opiskelijoitten kokoontumisiin liittyy vahvasti alkoholi. Ei oikein pääse porukoihin mukaan, kun on raitis.

Vierailija
7/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikosta päätellen et ole suomalainen. Löytyisikö oman maalaisten joukosta uusia ystäviä?

Vierailija
8/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on pelkästään hyvä juttu. Saa viettää alkuiltaa ihmisten kanssa, kun ne on vielä suht selviä, ja sitten voi hyvällä omallatunnolla karata inhottavasta meluisesta ja ahtaasta baari-illasta.

Vierailija
9/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parikymppistä yliopistossa opiskelevaa tytärtäni harmittaa, kun kaikkiin opiskelijoitten kokoontumisiin liittyy vahvasti alkoholi. Ei oikein pääse porukoihin mukaan, kun on raitis.

Opiskeluaikoina olisi tosiaan ollut todella (suoraan sanottuna) rasittavaa osallistua opiskelijarientoihin selvänä. Toivottavasti tyttäresi löytää raitista seuraa, eikä taivu joukkopaineen alla kuten valitettavan moni.

Vierailija
10/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin pyytämään kavereitani ajoissa. Esim jos meillä, niin tulevat neljältä ehkä saunotaan, syödään ja juovat ja jutellaan. Sitten puolilta öin lähtevät yökerhoon ja mä nukkumaan. Niin on taas akan sielu ravittu.

Mulla loppu yökerho fiilikset joskus viitisen vuotta sitten. Juurikin tuo, että aha tyypit katos, eikä se tanssiminen täpötäynnä olevassa ravintolassa ollut enää mun juttu. Menen sitten tanssitunneille tai tanssin kotona verhot kiinni ja luurit päässä ja heilun.

Vierailija
11/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo on pelkästään hyvä juttu. Saa viettää alkuiltaa ihmisten kanssa, kun ne on vielä suht selviä, ja sitten voi hyvällä omallatunnolla karata inhottavasta meluisesta ja ahtaasta baari-illasta.

Ihan totta, että unirytmi pysyy tasaisena eikä sitä ihan niin pitkää iltaa jaksaisikaan vaikka oltaisiin kaikki raittiita. Silti joku paitsijäämisen tunne hiipii puseroon, kun kaverit jatkavat keskenään iltaa ja itse lähtee kotiin aiemmin kuin haluaisi.

Vierailija
12/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikosta päätellen et ole suomalainen. Löytyisikö oman maalaisten joukosta uusia ystäviä?

Aika hämmentävää kyllä, kun otsikossa on tönkkösuomea "jouduin lähteä", mutta myöhemmin tekstissä kuitenkin ihan natiivisuomella "joudun etsimään".

Onkohan kaksi eri kirjoittajaa?

Vierailija
13/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis valitsit, että lähdit. Et joutunut lähteMÄÄN.

Miksipä et etsisi myös raittiita ystäviä? Sekin on valinta.

Vierailija
14/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hämmentävää kyllä, kun otsikossa on tönkkösuomea "jouduin lähteä", mutta myöhemmin tekstissä kuitenkin ihan natiivisuomella "joudun etsimään".

Ehkä kirjoittajan piilotajunta yritti päästä kirjoittamaan rehellisesti ”päätin lähteä”.

Vierailija
15/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin lähteMÄÄN

Miten vammaiselta kuulostaa jouduin lähteä. Puhuuko joku oikeasti noin?!? En ole ikinä kuullut.

Varmaan toi johtuu siitä, kun ennen ei saanut "alkaa tekemään".

Vierailija
16/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin lähteMÄÄN

Miten vammaiselta kuulostaa jouduin lähteä. Puhuuko joku oikeasti noin?!? En ole ikinä kuullut.

Älä takerru joka lause tai sana. Kaiki esi osaa suomea kirjoitaa oikein vaikka äidin kieli on suomi. Sama asia minulla. Olen kulovamainen osin sytymästä lähiten ja siihen ei aikoinaan olut tuki opetusta ei mitään. Koska kouluissa ei kuulotestejä ollut 60 luku. Joten voi todella olla monia syytä miksi kirjoitaa väärin. Kuten löydät tästäkin varmaan lause,sana virheet. Hienoa typpi yritää olla kuivilla.Jos jengi känissä 1 selvin päin. Todella selvä ei jaksa ei kestä.Joten pääti lähti kotia.piste

Vierailija
17/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ilo ilman viinaa on teeskentelyä

Vierailija
18/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota,voihan sitä kavereiden kanssa tehdä paljon muutakin kuin ryypätä.

Vierailija
19/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuota,voihan sitä kavereiden kanssa tehdä paljon muutakin kuin ryypätä.

No riippuu kyllä pitkälti kavereista. On myös korkeastatuksisia ryyppyremmejä. Paljonkin.

Vierailija
20/28 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ollaanpas sitä nyt lapsellisia. Luultavasti näppäilyvirhe ja autocorrect asialla, kun kerran on osattu kirjoittaa myöhemmin ihan oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän