Paljonko maksat vuosittain kirkollisveroa?
Oma veroni olisi ollut yli 600 euroa vuodessa, mutta neuvottelin sen nollaksi :)
Veron voi tarkistaa ja neuvotella osoitteessa Kirkollisverolaskuri
Kommentit (148)
0 euroa. Kirkko tulee kuolemaan tällä vuosisadalla omaan mahdottomuuteensa. Tämän päivän tietoyhteiskunnassa eläviä kakaroita on enää turha helveteillä tai saatanoilla pelotella. Nauravat vain.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 12:39"]
Töttöröö. Ota välittömästi lääkkeesi. Alkaa taas menemään jutut repomiehen tasolle.
[/quote] "Töttöröö" asialliseen kommenttiin? En nyt kuule taida olla minä se meistä, joka tarvitsisi lääkityksen... Olen pahoillani puolestasi. Toivottavasti saat apua - vaikka kirkolta. Selvästikin sellaisen tarpeessa olet.
Olen säästänyt yli 50 000€ siitä asti kun erosin 30 vuotta sitten.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 12:54"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 12:39"]
Töttöröö. Ota välittömästi lääkkeesi. Alkaa taas menemään jutut repomiehen tasolle.
[/quote] "Töttöröö" asialliseen kommenttiin? En nyt kuule taida olla minä se meistä, joka tarvitsisi lääkityksen... Olen pahoillani puolestasi. Toivottavasti saat apua - vaikka kirkolta. Selvästikin sellaisen tarpeessa olet.
[/quote]
Et ilmeisesti taitanut vieläkiin niitää lääkärin määräämiä lääkkeitä ottaa? Juttusi nimittäin menevät jo tälle tasolle: Repomies - Youtube
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 12:37"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 11:51"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 11:37"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 09:33"]
499 näkyy laskurin mukaan menevän. Luulin, että olisi ollut isompi.
[/quote] Vastasin kysymykseen vuosittaisen kirkollisveroni määrästä.
Hiukan hämmennyin kun se on noin pieni. Saan mielestäni palveluja paljon isommalla summalla eli pitää lisätä summaa, jolla tuen diakoniatyötä.
[/quote]
Kerro nyt ihmeessä mullekin mitä todellista vastinetta saat kirkolta yli 500 eurolla vuodessa? Ihan vaan siis vinkkinä minulle, nimittäin ilmanmuuta liityn takasin kirkkoon, jos sieltä noin isolla summalla jotain konkreettista vastinetta saa. Ja ne satu-tunnit ei sitten kelpaa minun kohdallani vastaukseksi, koska minä en aivopesulla tee mitään.
[/quote] Noh arvostan minä niitä "satutuntejakin" eli ilmaista askartelu - ja kielikerhoa lapsilleni ja lapsenlapsilleni. Nuorten "mopopaja" (jossa lämpimät tilat ja vehkeet) on myös kiva, smaoin kuin aina silloin tällöin esiteineille järkättävät kokkikurssit.
Arvostan vanhojen arvokkaiden kirkkorakennusten kunnossapitoa ja restaurointia. Ne ovat mielestäni historiallisesti arvokkaita ja merkittävä osa kulttuuriperintöäkin.
Lisäksi arvostan ilmaisia/ hyvin halpoja perhelounaita juhlapyhinä, nuotioretkiä, vaelluksia ja kirkon kotiapua (joka kävi päivittäin ilmaiseksi tekemässä kotitöitä, kun olin taannoin muutaman viikon, niin jalka kuin käsikin paketissa) . Arvostan kirkkokuoroa, jossa osa omastakin perheestä laulaa) ja - konsertteja.
Tulen hyvälle mielelle, kun näen kirkon järkänneen vapaaehtoisen luomaan lumet naapurin papan pihalta ja kun he noutavat suoraan kotoa "lumput ja rätit", jotka joutuisin muuten itse kiikuttamaan SPR:n noutopisteisiin.
Arvostan kirkon ulkomaanapua.
Arvostan, että läheisteni hautapaikat pidetään kauniina ja hyvässä kunnossa.
Paljon muutakin tulee mieleen, mutta johan tuossa tuli sne verran, että jotain toista kautta maksaisin "samoista palevluista" vähintään tuplan.
[/quote]
Suurin osa kirkon tönöistä joutaa puskutraktorin alle. EHkä jonkun rakennuksen voi jättää. muut toistensa kopioita.
Mikään ei ole ilmaista. Joku niistäkin maksaa kirkollisveron muodossa.
minä en arvosta kirkon ulkomaan apua enkä hausmaiden yletöntä parturointia. Käytettäisiin hautuumaiden ylihoitamisen varata vaikka vanhuksiin, mutta ei kun kuoleita pitää hyysätä. Esim joulun hautakynttilärahoilla tuisi moni autetuksi eikä tulisi roskaa maailmaan.
0.0000,00€ tyhjä arpa - ei voittoa
0€, ennen eroamista n. 200€/vuosi
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 12:37"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 11:51"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 11:37"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 09:33"]
499 näkyy laskurin mukaan menevän. Luulin, että olisi ollut isompi.
[/quote] Vastasin kysymykseen vuosittaisen kirkollisveroni määrästä.
Hiukan hämmennyin kun se on noin pieni. Saan mielestäni palveluja paljon isommalla summalla eli pitää lisätä summaa, jolla tuen diakoniatyötä.
[/quote]
Kerro nyt ihmeessä mullekin mitä todellista vastinetta saat kirkolta yli 500 eurolla vuodessa? Ihan vaan siis vinkkinä minulle, nimittäin ilmanmuuta liityn takasin kirkkoon, jos sieltä noin isolla summalla jotain konkreettista vastinetta saa. Ja ne satu-tunnit ei sitten kelpaa minun kohdallani vastaukseksi, koska minä en aivopesulla tee mitään.
[/quote] Noh arvostan minä niitä "satutuntejakin" eli ilmaista askartelu - ja kielikerhoa lapsilleni ja lapsenlapsilleni. Nuorten "mopopaja" (jossa lämpimät tilat ja vehkeet) on myös kiva, smaoin kuin aina silloin tällöin esiteineille järkättävät kokkikurssit.
Arvostan vanhojen arvokkaiden kirkkorakennusten kunnossapitoa ja restaurointia. Ne ovat mielestäni historiallisesti arvokkaita ja merkittävä osa kulttuuriperintöäkin.
Lisäksi arvostan ilmaisia/ hyvin halpoja perhelounaita juhlapyhinä, nuotioretkiä, vaelluksia ja kirkon kotiapua (joka kävi päivittäin ilmaiseksi tekemässä kotitöitä, kun olin taannoin muutaman viikon, niin jalka kuin käsikin paketissa) . Arvostan kirkkokuoroa, jossa osa omastakin perheestä laulaa) ja - konsertteja.
Tulen hyvälle mielelle, kun näen kirkon järkänneen vapaaehtoisen luomaan lumet naapurin papan pihalta ja kun he noutavat suoraan kotoa "lumput ja rätit", jotka joutuisin muuten itse kiikuttamaan SPR:n noutopisteisiin.
Arvostan kirkon ulkomaanapua.
Arvostan, että läheisteni hautapaikat pidetään kauniina ja hyvässä kunnossa.
Paljon muutakin tulee mieleen, mutta johan tuossa tuli sne verran, että jotain toista kautta maksaisin "samoista palevluista" vähintään tuplan.
[/quote]