G: lastenne ja teidän tämän iltainen iltapala?
Mitäs teillä syötiin?
Kyselen osaksi uteliaisuuttani, osaksi vinkkejä saadakseni. Tuntuu, että aina vaan samaa...
Kommentit (47)
8kk söi ruispuolukkapuuroa ja äidinmaitoa, mulla on parhaillaan glögiä ja lämmin ruisvoileipä juustolla ja meetwurstilla.
Minä ja 2- ja 4-vuotiaat syötiin vastapaistettua leipää ja hedelmiä: persimonia, mandariineja ja taateleita, joita oli vielä joulusta jäljellä.
Miten niin? Meidän lapset tykkäävät avokadosta, katkaravuista ja savukalasta. Nehän on kaikki miedon makuisia. Ihan pienestä lähtien ovat näistä ruuista pitäneet, nyt ovat jo kuusi ja kahdeksan. Ja juusto on kanssa mieluista.
Meillä oli tomaattia, kurkkua, näkkileipää, vuohenjuustoa ja keitettyjä kananmunia. Lisäksi viiliä ja jugurttia.. Hyvin upposi kaikki jugurttia ja viiliä lukuunottamatta nelivuotiaalle ja isännälle
Eiköhän ne lapset pidä siitä mitä ovat tottuneet syömään. Kaikki lapseni ovat aina olleet mausteisen ruoan ystäviä, sellaisen, että tiedän monen suomalaisen aikuisenkin vähän karttavan. Meillä ei koskaan oikein ole syöty näitä mauttomia makaronilaatikoita. Eikä muuten iltapalaakaan.
Lapsi söi puuroa ja hedelmäsosetta. Itse otin eilisen salaatin ja joulukinkun jämät.
Sienirisottoa, kauraleipää+juusto+kinkku+salaatti+paprika ja pannacottaa (itse tehtyjä kaikki muut paitsi leivänpäälliset). 10v teki ruuat itse ja upposi myös pienemmille sisaruksille 1,5v ja 3v. Lapset joi maitoa ja aikuiset lasit valkoviiniä sekä kupit haudutettua teetä.
Teettekö te, jotka syötte vielä iltapalaa, tavallaan neljä ateriaa päivässä eli aamiainen, lounas, päivällinen ja iltapala? Aikamoinen homma keittää vielä myöhään illalla puuroa ja muuta.
Meille kyllä riittää kolme ateriaa ja iltapäivällä välipalaksi jotain pientä kuten voileipä tai hedelmä.
Mannapuuroa ja mansikkakiisseliä.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 22:07"]
Sienirisottoa, kauraleipää+juusto+kinkku+salaatti+paprika ja pannacottaa (itse tehtyjä kaikki muut paitsi leivänpäälliset). 10v teki ruuat itse ja upposi myös pienemmille sisaruksille 1,5v ja 3v. Lapset joi maitoa ja aikuiset lasit valkoviiniä sekä kupit haudutettua teetä.
[/quote]
Eihän tuo ole iltapala vaan ihan oikea päivällinen.
Mannapuuroa hillolla. Minä ja 3v laktoosittomaan maitoon tehtyä ja 9kk sai korvikkeeseen tehtyä mannapuuroa. Ja oikeastaan ihan sen takia että oli maitoa joka olisi muuten menny vanhaksi.
Lapsi söi viiliä, banaania ja mehua. Mies söi viilin, minä en mitään :)
2v söi riisipuuroa luumukeitolla. Minä söin yhden siivun ruisleipää ja suklaata.
Joulutorttuja, omenoita, mandariineja, porkkanoita ja maitoa.
7 v. söi sämpylän, missä oivariinia ja kinkkua, maitoa juotavaksi. 5 v. söi lautasellisen kaurapuuroa omenahillosilmällä ja maidolla. Itse söin sämpylän, kinkku+juusto, vissy. Mies ei syönyt mitään.
Söimme kaikki riisipuuroa.
(Normaalisti kaksi lapsista syö kaurapuuroa hillolla, muut mitä milloinkin kuten muroja, leipää, kaakaota, jugurttia tms.)
Lapset 7v ja 4v söi ruisleivän juustolla, porkkanan ja mukillisen kaakaota.
Itse pari kourallista pistaasipähkinöitä ja pari isoa lasia pepsiä.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 21:48"]Ei meilläkään mitään iltapalaa ole. Päivällinen syödään tilanteesta riippuen kuuden ja kahdeksan välillä. Tänään oli alkuun avokadon puolikkaat katkarapujen kanssa, sitten savunieriää, perunoita, kermaviilikastiketta, keitettyä parsakaalia ja rosollin loppu, jälkkäriksi pala vuohen goudaa.
Miehen kanssa juotiin vielä kahvit ja kaadettiin pieneen lasiin jouluksi saatua brändyä.
[/quote]Unta näät, että tätä söisit lasten kanssa.