Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: lastenne ja teidän tämän iltainen iltapala?

Vierailija
28.12.2014 |

Mitäs teillä syötiin? 

Kyselen osaksi uteliaisuuttani, osaksi vinkkejä saadakseni. Tuntuu, että aina vaan samaa...

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 21:48"]Ei meilläkään mitään iltapalaa ole. Päivällinen syödään tilanteesta riippuen kuuden ja kahdeksan välillä. Tänään oli alkuun avokadon puolikkaat katkarapujen kanssa, sitten savunieriää, perunoita, kermaviilikastiketta, keitettyä parsakaalia ja rosollin loppu, jälkkäriksi pala vuohen goudaa.

Miehen kanssa juotiin vielä kahvit ja kaadettiin pieneen lasiin jouluksi saatua brändyä.
[/quote]Unta näät, että tätä söisit lasten kanssa.

Vierailija
22/47 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8kk söi ruispuolukkapuuroa ja äidinmaitoa, mulla on parhaillaan glögiä ja lämmin ruisvoileipä juustolla ja meetwurstilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja 2- ja 4-vuotiaat syötiin vastapaistettua leipää ja hedelmiä: persimonia, mandariineja ja taateleita, joita oli vielä joulusta jäljellä.

Vierailija
24/47 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin? Meidän lapset tykkäävät avokadosta, katkaravuista ja savukalasta. Nehän on kaikki miedon makuisia. Ihan pienestä lähtien ovat näistä ruuista pitäneet, nyt ovat jo kuusi ja kahdeksan. Ja juusto on kanssa mieluista.

Vierailija
25/47 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tomaattia, kurkkua, näkkileipää, vuohenjuustoa ja keitettyjä kananmunia. Lisäksi viiliä ja jugurttia.. Hyvin upposi kaikki jugurttia ja viiliä lukuunottamatta nelivuotiaalle ja isännälle

Vierailija
26/47 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuroa

Vierailija
27/47 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne lapset pidä siitä mitä ovat tottuneet syömään. Kaikki lapseni ovat aina olleet mausteisen ruoan ystäviä, sellaisen, että tiedän monen suomalaisen aikuisenkin vähän karttavan. Meillä ei koskaan oikein ole syöty näitä mauttomia makaronilaatikoita. Eikä muuten iltapalaakaan.

Vierailija
28/47 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi söi puuroa ja hedelmäsosetta. Itse otin eilisen salaatin ja joulukinkun jämät.

Vierailija
29/47 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienirisottoa, kauraleipää+juusto+kinkku+salaatti+paprika ja pannacottaa (itse tehtyjä kaikki muut paitsi leivänpäälliset). 10v teki ruuat itse ja upposi myös pienemmille sisaruksille 1,5v ja 3v. Lapset joi maitoa ja aikuiset lasit valkoviiniä sekä kupit haudutettua teetä.

Vierailija
30/47 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teettekö te, jotka syötte vielä iltapalaa, tavallaan neljä ateriaa päivässä eli aamiainen, lounas, päivällinen ja iltapala? Aikamoinen homma keittää vielä myöhään illalla puuroa ja muuta.

Meille kyllä riittää kolme ateriaa ja iltapäivällä välipalaksi jotain pientä kuten voileipä tai hedelmä.

Vierailija
31/47 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannapuuroa ja mansikkakiisseliä.

Vierailija
32/47 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 22:07"]

Sienirisottoa, kauraleipää+juusto+kinkku+salaatti+paprika ja pannacottaa (itse tehtyjä kaikki muut paitsi leivänpäälliset). 10v teki ruuat itse ja upposi myös pienemmille sisaruksille 1,5v ja 3v. Lapset joi maitoa ja aikuiset lasit valkoviiniä sekä kupit haudutettua teetä.

[/quote]

Eihän tuo ole iltapala vaan ihan oikea päivällinen.

Vierailija
33/47 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannapuuroa hillolla. Minä ja 3v laktoosittomaan maitoon tehtyä ja 9kk sai korvikkeeseen tehtyä mannapuuroa. Ja oikeastaan ihan sen takia että oli maitoa joka olisi muuten menny vanhaksi.

Vierailija
34/47 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi söi viiliä, banaania ja mehua. Mies söi viilin, minä en mitään :)

Vierailija
35/47 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v söi riisipuuroa luumukeitolla. Minä söin yhden siivun ruisleipää ja suklaata.

Vierailija
36/47 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulutorttuja, omenoita, mandariineja, porkkanoita ja maitoa. 

Vierailija
37/47 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 v. söi sämpylän, missä oivariinia ja kinkkua, maitoa juotavaksi. 5 v. söi lautasellisen kaurapuuroa omenahillosilmällä ja maidolla. Itse söin sämpylän, kinkku+juusto, vissy. Mies ei syönyt mitään.

Vierailija
38/47 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söimme kaikki riisipuuroa.

(Normaalisti kaksi lapsista syö kaurapuuroa hillolla, muut mitä milloinkin kuten muroja, leipää, kaakaota, jugurttia tms.)

Vierailija
39/47 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 7v ja 4v söi ruisleivän juustolla, porkkanan ja mukillisen kaakaota.
Itse pari kourallista pistaasipähkinöitä ja pari isoa lasia pepsiä.

Vierailija
40/47 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä