Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä töissä miehet käyttävät pukua?

Vierailija
28.12.2014 |

Tarkoitan sellaisia pukuja kuin esim. kansanedustajat ja ministerit käyttävät.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieheni on IT-konsulttifirmassa asiakaspäällikkönä. Pukeutuminen vaihtelee päivästä riippuen kulahtaneista verkkareista, joista toinen lahje on polvesta katki (etäpäivä) vähän siistimpään tummat farkut + kauluspaita (toimistolla omalla porukalla) ääriskarppiin mustaan bossin pukuun (asiakastapaamiset).

Itse olen töissä pörssiyhtiön konsernitoiminnoissa. Täällä konserniporukalla lähes aina puku, mutta takki jätetään sisäisissä palavereissa usein pois. Samalla käytävällä on saman firman bisnespuolella työskentelevää pääosin insinööriporukkaa. Harvalla siellä on päällä pukua.

Vierailija
22/35 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntimies mynttiset. Hiukan epäsopivaa ja yleensä samaa halpaa pukua. Vaihtelua haetaan pinkillä paidalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakimies...bisnesmies...politiikko

Vierailija
24/35 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
25/35 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täällä nyt on jo monet ammatit mainittu moneen kertaan, niin otanpa nyt esiin muutaman jota ei vielä ole mainittu.

Eli hautausurakoitsijat, hovimestarit ja suntiot. Nykynuorille myös puku portsareiden päällä lienee aika outo näky. Ennen 90-lukua, eli ennen kuin sikaniska hormoonihessut vyöryi ravintoloiden oville pilottitakkeineen, oli portsareilla aina puku päällä ja kovat kaulassa. Heistä huokui tietty arvokkuus ja vaikka he usein olivat isokokoisia, niin mitään homrmooneilla pumpattuja möhkäleitä he eivät olleet.

Vierailija
26/35 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä huomaa, että nimimerkillä kun kirjoittaa, niin saa aika paljon alaspäin peukutuksia. Vastaavat vastaukset ilman nimimerkkiä, niin ei alapeukkujakaan.

Ei siinä mitään, ei minun maailmani siitä hetkahda. Mieheni työ on mitä on ja samoin minun työ on mitä on ja minä voin olla töissä vaikka lökäreissä, jos huvittaa. Sama koulutus meillä on.

Vierailija
27/35 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman työn puolesta on ollut ministeriöihin asiaa. Ei siellä kaikki puvuissa ole todellakaan.

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 21:30"]

Ministeriöissä virkamiehetkin joutuu käyttämään, ei pelkät ministerit :D

[/quote]

Vierailija
28/35 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki näkyy todella heikosti tuossa. Tuskin sitä kukaan edes huomasi. Itse jouduin kelaamaan ketjua taaksepäin, että oliko joku muka nimimerkillä.[quote author="melba" time="29.12.2014 klo 00:23"]

Kylläpä huomaa, että nimimerkillä kun kirjoittaa, niin saa aika paljon alaspäin peukutuksia. Vastaavat vastaukset ilman nimimerkkiä, niin ei alapeukkujakaan.

Ei siinä mitään, ei minun maailmani siitä hetkahda. Mieheni työ on mitä on ja samoin minun työ on mitä on ja minä voin olla töissä vaikka lökäreissä, jos huvittaa. Sama koulutus meillä on.

[/quote]

Vierailija
29/35 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitusneuvoja

Vierailija
30/35 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="melba" time="29.12.2014 klo 00:23"]

[/quote]

Mulle ei ekana auennu tää viesti ensinkään. Ihmettelin että mistä ihmeen nimimerkistä tää höpäjää, kunnes vasta tajusin, että sillähän ihan oikeesti on joku nimimerkki :o  Mulla on ollu aina sellanen kuvitelma, että täällä AV:n puolella kaikki on vierailijoita ja sen vuoksi en ole koskaan mitään nimimerkkejä täällä osannut odottaa edes olevan.

No tulihan tämäkin selväksi. Veikkaan kuitenkin, että kuulun tässä asiassa valtavirtaan AV:lla, eli olen melko varma, että valtaosa kirjoittajista ei osaa mitään nimimerkkejä täällä edes katsella.

Vierailija
31/35 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="melba" time="29.12.2014 klo 00:23"]

[/quote]

Eiköhän ne alapeukut tulleet siitä, että vastauksissasi ei ollut asiasisältöä. AP kysyi missä hommissa käytetään pukua ja sinä kerroit miehesi käyttävän pukua, mutta et kertonut mistä työstä on kysymys. Täsmennyksessäsi puhuit esimiesasemasta, mikä ei edellenkään kerro juuri mitään ilman tietoa alasta, firmasta tai esimiesaseman tasosta.

Vierailija
32/35 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, sit ymmärrän, julkisella puolella on duunissa.

Vierailija
33/35 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut hovioikeudessa töissä, ja siellä hovioikeuden neuvoksista osa kulkee farkuissa päivinä, jolloin ei ole pääkäsittelyjä. 

Vierailija
34/35 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin briteissä kaksi vuotta muinoin ja siellä ihan kaikilla konttorirotillakin oli puku päällä. Naisillakin usein jakkupuku.
Suomessa ihmiset käy sitten farkuissa töissä. Mulle passaa jälkimmäinen paremmin.

Vierailija
35/35 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 21:21"]

Johtava virkamies. Paitsi nyt sillä on pitkät kalsarit.

[/quote]

Onko se nyt töissä? Etätöitä kotoa ei lasketa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi