Onko internetissä paikkaa, jossa asiallisesti purkaa ajatuksiaan?
Toivoisin asiallisia vastauksia. Mikäli se ei onnistu, provosoi pois, jos teet sen taitavasti ja mielellään kielellisesti oivaltavalla tavalla.
Nyt on viimein myönnettävä, että tarvitsisin juttuseuraa. En yksinkertaisesti taida selvitä enää. Minulla on hyvin suppea lähipiiri, enkä haluaisi ketään siihen kuuluvaa rasittaa. Sitä paitsi en usko, että edes osaisin enää puhua asioistani. En ole koskaan kertonut kenellekään, miten huonosti voin; jopa pintapuolisella tasolla tuntuu, että menen aivan lukkoon, jos joku kysyy, mitä kuuluu. Silloin harvoin, kun tapaan tuttaviani, keskityn kuuntelemaan. En kerta kaikkiaan osaa puhua asioistani ja tuntemuksistani. Viimeiset kolme vuotta ovat erään onnettomuuden ja sen jälkiseurausten tähden olleet silkkaa helvettiä, enkä itseinholtani kestäisi elämää enää. Useimpina päivinä toivoisin olevan kuollut.
Onko missään päin internetiä jotakin järkevää keskustelupaikkaa, jossa voisi anonyymisti vaihtaa ajatuksia mistä vain? Täältä poistuvat asiallisetkin ketjut pienessä hetkessä (kerran jo samantyyppisen avasin, mutta se poistui nanosekunnissa). Tekoälyä ja kaikkea siihen liittyvää vastustan joka solullani, joten siihen en aio ryhtyä.
Olisin iloinen vastauksista! Kerro toki kuulumisiakin, ihan mitä vain.
Kommentit (38)
Varmaan on, mutta en tiedä. Esim. Facebookissa voisi olla. Millainen esim. Naistenhuone on?
Vierailija kirjoitti:
Varmaan on, mutta en tiedä. Esim. Facebookissa voisi olla. Millainen esim. Naistenhuone on?
Jaa, siellä voisikin olla ihan fiksua keskustelua... En tosin käytä mitään sosiaalista mediaa, ellei tätä satunnaista palstailua lasketa. Facebook on siksi minulle hiukan vieras maailma.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Www.chatgpt.com
Luitko aloituksen loppuun asti?
Discordissa lienee joitakin kanavia. Ei ole mulle tuttu, mutta aika moni on siirtynyt muista somen räppänöistä sinne. Nimenomaan siis semmoiset, jotka haluavat jutella.
YouTuben kommentit. Jos jakaa samoja kiinnostuksia tai aiheita muiden kanssa. Ja on fiksu porukka. Osa sensuroitu ehkä sielläkin. Joillakin miittejä jopa. Tai luentoja.
Av.
Voit purkaa ajatuksiasi sydämesi kyllyydestä.
Älä kuitenkaan lue vastauksia.
Vierailija kirjoitti:
Mikä saa sinut inhoamaan itseäsi?
Pitkä juttu, mutta olin muutama vuosi sitten pienessä tapaturmassa, jossa meni useampi luu säpäleiksi (mm. lantio). Painoa oli pakko nostaa, jottei osteoporoosi etenisi enempää, ja nyt sitä on tullut liiaksikin, vaikka paastoan useita päiviä viikossa. Lapsellisen pinnallinen syy siis, mutten mahda ajatuksilleni mitään. Olen sekä fyysisesti että henkisesti ikääni nähden koko lailla romu.
Tämä kirvoittanee vähän ilkeitä kommentteja, mutta antaa palaa, jos siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Av.
Voit purkaa ajatuksiasi sydämesi kyllyydestä.
Älä kuitenkaan lue vastauksia.
Tää on kyllä ihan harvinaisen totta!
Pitäisi tehdä sellainen anonyymien oma keskustelukerho. Kuka uskaltaa laittaa oman sähköpostiosoitteensa tänne ja alkaa tutustua toisiin? Tietenkin sinne puskee varmaan sata *ulkunkuvaa ja 10 normaalia yhteydenottoa. Se on sitä nykyaikaa.
Reddit on vähän niin ja näin. Siellä on joskus tosi hyviä keskusteluja, mutta sitten kun karkaa käsistä, homma leviää nopeasti (kuten täälläkin). Voi kokeilla!
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi tehdä sellainen anonyymien oma keskustelukerho. Kuka uskaltaa laittaa oman sähköpostiosoitteensa tänne ja alkaa tutustua toisiin? Tietenkin sinne puskee varmaan sata *ulkunkuvaa ja 10 normaalia yhteydenottoa. Se on sitä nykyaikaa.
Joo, vähän hapertaa uskoa ihmisyyteen tämä nykyinen media- ja viestintäkulttuuri... Idea houkuttaisi, mutta onhan tuossa turvallisuusriskejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä saa sinut inhoamaan itseäsi?
Pitkä juttu, mutta olin muutama vuosi sitten pienessä tapaturmassa, jossa meni useampi luu säpäleiksi (mm. lantio). Painoa oli pakko nostaa, jottei osteoporoosi etenisi enempää, ja nyt sitä on tullut liiaksikin, vaikka paastoan useita päiviä viikossa. Lapsellisen pinnallinen syy siis, mutten mahda ajatuksilleni mitään. Olen sekä fyysisesti että henkisesti ikääni nähden koko lailla romu.
Tämä kirvoittanee vähän ilkeitä kommentteja, mutta antaa palaa, jos siltä tuntuu.
Kuulostaa vähän siltä, että lääkäri olisi oikea osoite, ei anonyymi trollauspalsta.
Miksi ei AI. Antaa hyviä neuvoja, juttelen joka päivä kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
ottaen huomioon sen että naiset ovat pahimpia vihollisia toisilleen on varmasti mielenkiintoinen huone
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Www.chatgpt.com
Luitko aloituksen loppuun asti?
TLDR
Reddit on ehdottomasti paras foorumi, jos haluaa edes joskus käydä järkevää keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei AI. Antaa hyviä neuvoja, juttelen joka päivä kaikesta.
Suhtaudun erittäin suurella varauksella tekoälyyn. Olen tehnyt tähänastisen työurani antiikin kirjallisuuden ja ajattelun parissa ja suoraan sanottuna pelkään, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Ajattelun hyveet katoavat ja ihmisen älyllinen ja sivistyksellinen pääoma niiden mukana. Nykyisen "kehityksen" vastustaminen ja kävelevänä käsijarruna toimiminen ovat niitä harvoja asioita, jotka vielä pitävät minut edes jollakin tavalla elämässä kiinni. Haraan vastaan viimeiseen asti. Jos en enää puolusta näitä asioita, minulla ei ole paikkaa eikä tarkoitusta maailmassa.
Ap
Ei ole. Samanlaista jankkaamista, mustavalkoisuutta ja trollaamista kaikkialla. Seuraava kysymys.