Mitä pitää kokea ennen lapsia?
Mitä pitää kokea nyt ennen kuin hankkii lapsia? Mitä elämässä ylipäätään pitäisi kokea?
Mikä kokematta jäänyt asia kaduttaa? Mä pelkään että "unohdan" jotain. Muutenkin hyvät ideat on aina tervetulleita :D En mä lapsia aio koskaan tehdä mutta hyvä olisi olla kriittisimmät jutut tehtynä jos joskus mieli muuttuu ;)
Kommentit (23)
Jos koet lapsen kauheaksi taakaksi, jonka saamisen jälkeen kaikki "kiva" jää paitsioon, älä lisäänny. Muutenkin vierastan ajatusta elämän valmiiksi tekemisestä ennen kuin lapset hankitaan - ihmekös tuo, kun vanhemmat on niin väsyneitä ja vittuuntuneita kun se kuvitelma lapsiperhe-elämästä on kertakaikkisen absurdi omakotitaloineen ja harmonisine perhepäivällisineen. Kuuntele sydäntäsi, elä sellaista elämää mistä saat voimaa, älä keskity ulkoisten puitteiden puunaamiseen: siinä ohje.
Ennen lapsia täytyy kokea tylsistyminen ja elämän merkityksettömyys, niin lapset tuovat iloa ja merkitystä loppuelämälle. Samalla oppii nauttimaan enemmän muistakin elämänsä puolista, kuin vain lapsistaan, kun lapset laittavat pohtimaan tarkemmin mm ajankäyttöään ja mieltymyksiään.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 21:09"]
Opi uusia tietoja ja taitoja. Suhtaudu maailmaan uteliaasti. Kysele, ihmettele.
Lue hyviä kirjoja, katso hyviä elokuvia.
Sisusta kotisi esineillä, jotka ilahduttavat sinua joka kerta, kun näet ne.
Nauti ystäviesi seurasta ja tarjoa heille jakamaton huomiosi.
Seuraa maailman tapahtumia, hanki tietoa, ajattele ja ole kiinnostavaa seuraa.
Valitse asuinpaikkasi vapaasti niin, että työmatkat ovat siedettävän pituiset ja lähellä on tarvitsemasi palvelut.
Nuku joka yö hyvät unet. Olet ansainnut ne.
Valmista ravitsevaa ja herkullista ruokaa aivan oman makusi mukaan. Syö se kuumana.
Ota pitkiä ja rauhallisia kylpyjä kenenkään häiritsemättä.
Aloita sijoittaminen ja kartuta omaisuutta. Se tarjoaa sinulle turvaa ja joustavuutta tulevaisuutta varten.
Lähde töiden jälkeen vaeltelemaan kaupungille, pysähdy kivan näköiseen kahvilaan, tapaa sattumalta hyvä ystävä.
[/quote]
Kyllä minä teen lähes kaikkea vaikka on lapsia, ja kun esikoinen oli, niin tein kaikkea. Esikoisen ollessa 14-vuotias sain vielä kaksoset, ja menee muutama vuosi ennenkuin olen taas yhtä vapaa. En oikein ymmärrä millä tavalla lapset estävät mitään, kyllä mua estää rahan puute tai työt paljon enemmän. Olen ollut suuren osan elämääni työtön, ja silloin ei todellakaan ole rahaa lähteä hurvittelemaan, nyt kun olen töissä makselen velkoja jotka kertyi työttömyysaikana.