Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on oikeassa minä vai seinänaapurini. Teen blenderillä joka aamun itselleni aamupalaa klo 7.00 ja 2 naapuriani valittaa siitä jatkuvast...

Vierailija
23.10.2021 |

Mielestäni äänet kuuluvat normaaliin elämään, varsinkin aamupalan laittaminen, mutta naapureiden mielestä minun tulisi elää äänettä asunnossani ja varoa häiritsemästä heitä.

Kommentit (2119)

Vierailija
101/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne seiskalta vielä sängyssä makaa, töihin tai kouluunhan silloin jo pitää herätä muutenkin. 😋

Kaikki eivät tee aamuvuoroa

Aamuvuoroon herätään paljon aikaisemmin kuin seiskalta!

Vierailija
102/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveelliseksi väitetty aamupala, joka tuli juuri tehtyä. se on naapurrille suuri voivoi jos on pitänyt riekkua yömyöhään ovia paiskojen pitkin seiniä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli huudat syyttä naapurillesi, joka ei tee mitään väärää ja kuitenkin koet itsesi jotenkin vähemmän häiriköksi? Ok😂😂

Ei tee väärää, mutta silti sanon, joskus tiukastikin. En huuda. Miten kukaan voisi muuttaa käytöstään jos ei edes tiedä häiritsevänsä? Fiksut ihmiset ottavat muut huomioon jos mahdollista.

Fiksu ihminen tietää, että normaaleja elämisen ääniä sa kuulua. Itse et ota muita huomioon, kun kiellät heitä elämästä normaalia arkeaan

Vierailija
104/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Ei mennä nyt naapuriin lakikirjan kanssa, vaan kohteliaisuudesta naapuria kohtaan lopetat aamuisen blenderin käytön. Et kai tahallasi häiriköi naapuria.

Vierailija
105/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri sekoitti juomansa joka aamu klo 6:30 taloyhtiössä, jossa KAIKKI kuuluu naapuriin.

Häntä ei kiinnostanut yhtään tieto siitä, että tilanne häiritsi naapureita.

Hän on edennyt päälliköksi ja uskon, että hän on parin vuoden kuluttua johtaja.

Vierailija
106/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan mun naapuri. Vähän ennen sitä jyrinää yökkäilet ja paiskot tuuletusikkunaa?

Vierailija
107/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että naapureita vi*ut*aa. Herätä hirveään pärinään joka Jumalan aamu kello 7.00! Voivat olla eläkkeellä, voi olla univaikeuksia ja sairauksia, ja sitä kautta väsymystä, sinä et määrää milloin ihmisten pitää herätä! Olet kyllä itsekäs 💩!

Jos haluaa nukkua vielä hiljaisuuden päättymisenkin jälkeen, niin sitten kannattaa hankkia korvatulpat, jotta ei herää naapureiden ääniin. Hiljaisuus päättyy klo 7 useimmissa taloyhtiöissä ja silloin saa laittaa vaikka kaikki kodinkoneet surraamaan.

Vierailija
108/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klo 7 on kyllä työssä käyvän ihmisen normaalissa arjessa aivan normaali aika valmistaa aamupalaa, ja normaalin arjen normaalit äänet saa kuulua.

Jos teidän talossa ei hiljaisuus jatku yli 7, niin olet oikeassa ja naapurit väärässä.

Sano valittaja naapurille. Ei täällä ole pakko asua. Muuta pois, jos normaalit äänet häiritsee

Vierailija
109/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että naapureita vi*ut*aa. Herätä hirveään pärinään joka Jumalan aamu kello 7.00! Voivat olla eläkkeellä, voi olla univaikeuksia ja sairauksia, ja sitä kautta väsymystä, sinä et määrää milloin ihmisten pitää herätä! Olet kyllä itsekäs 💩!

Jos haluaa nukkua vielä hiljaisuuden päättymisenkin jälkeen, niin sitten kannattaa hankkia korvatulpat, jotta ei herää naapureiden ääniin. Hiljaisuus päättyy klo 7 useimmissa taloyhtiöissä ja silloin saa laittaa vaikka kaikki kodinkoneet surraamaan.

Korvatulpat eivät auta jytinään ja jyrinään.

On itsekin tullut kokeiltua, mutta tietyt ääneet, esim. myös bassonjytke tulee rakenteita pitkin niin että edes laadukkaat apteekin korvatulpat eivät auta. Uskotte vasta kun koette sen.

Hiljaisuuden päättyminen ei tarkoita sitä että saa tehdä vapaasti ihan mitä tahansa ja vaikka kuinka kauan tahansa. Yleinen harhaluulo.

Vierailija
110/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikai kukaan remppaakaan alottaisi seiskalta tai imurointia? Järkeä saa käyttää.

Itse asiassa jokainen remppafirma tekee töitä useimmiten 07-15. Eli ellet itse remppaa niin kyllä, kyllä aloittaa.

Meillä ainakin sääntönä, että ennen kasia ei mennä asuntoihin ellei asukkaan kanssa ole erikseen sovittu tai aloiteta meluavia töitä asuntojen lähellä esim. piha-alueella.

Vierailija
111/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä kaikkea saa tehdä kun hiljaisuus ei enää ole päällä, mutta suotavaa on ottaa muut huomioon mahdollisuuksien mukaan. Ketju on jo täynnä ehdotuksia siitä että sen aamusmoothien tai mitä nyt valmistatkaan voi tehdä edellisenä päivänä valmiiksi, ei se maku siitä paljon muutu yön aikana jääkaapissa.

Suuri osa ihmisistä nukkuu vielä kello 7 aikaan jos mahdollista niin kyllähän se harmittaa jos joka päivä pärisee naapurissa siihen aikaan.

Vierailija
112/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runkoääni!

Se on helppo ktkaista sijoittamalla päristin pehemiälle alustalle.

Itse pidän päristintä kädessä ne sekunnit.

Kuspiä olet jos et ota muita huomioon pyynnöstäkään.

Vierailija
113/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sitä kaikkea saa tehdä kun hiljaisuus ei enää ole päällä, mutta suotavaa on ottaa muut huomioon mahdollisuuksien mukaan. Ketju on jo täynnä ehdotuksia siitä että sen aamusmoothien tai mitä nyt valmistatkaan voi tehdä edellisenä päivänä valmiiksi, ei se maku siitä paljon muutu yön aikana jääkaapissa.

Suuri osa ihmisistä nukkuu vielä kello 7 aikaan jos mahdollista niin kyllähän se harmittaa jos joka päivä pärisee naapurissa siihen aikaan.

Suuri osa? Esitätkö tilaston aiheesta?

Jos mä herään klo 6:30 maissa ja nousen klo 7, siihen mennessä olen jo kuunnellut naapurien aamuyskimisen ja aivastelun, vessan vetämisen, koiran pissalle viemisen ja haukkumisen rapussa. Nämä hiljaisuusaikana. 30 sek blendaus hiljaisuuden päätyttyä olisi todella kesyä. Varsinkin jos on yöllä kuunnellut yhden mt ongelmaisen naapurin kahden tunnin huutamisen ja ovien paiskomisen kuten toisinaan käy. Tai yhden uuden asukkaan aamukuuteen venyneet tuparit.

Vierailija
114/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemältä saa jo olla ääniä. Älä välitä, ellet sitten kiusalla tee sitä aina just tasan seitsemältä. Sellaisiakin on oikeesti olemassa, jotka nauttii toisten kiusaamisesta.

Vierailija
115/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klo 7 on kyllä työssä käyvän ihmisen normaalissa arjessa aivan normaali aika valmistaa aamupalaa, ja normaalin arjen normaalit äänet saa kuulua.

Jos teidän talossa ei hiljaisuus jatku yli 7, niin olet oikeassa ja naapurit väärässä.

Itseasiassa taloyhtiön järjestyssäännöillä ei ole hirveesti väliä, jos kaupungin järjestysssäännöt ovat jotain muuta. Ja kyllä arkipäivinä iso osa on jo klo 7 matkalla töihin, muten kummassa taloyhtiön järjestyssääntö voisi laittaa hiljaisuuden pidemmälle.

Vierailija
116/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan on vaatimuksia täällä. Tuohon aikaan tosiaan saa jo ihan poratakin. Totta kai teet aamupalan miten itse haluat, ei siinä naapurin oikkujen mukaan tarvitse joustaa. Eihän siinä kauaa muutenkaan mene, muutama surautus. Ei mitenkään voi tuollainen ääni kohtuuttoman kovaa naapuriin kuulua.

Vierailija
117/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kehtaa käyttää blenderiä ennen kahdeksaa.

Varsinainen hiljaisuus on vain klo 22-07, mutta erikseen pyydetään lisäksi tekemään meluisammat työt klo 08-20 välisenä aikana, ja ton meidän blenderin ääni kyllä vertautuu poraamiseen.

Vierailija
118/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

7.00 voi aloittaa jo remontin teon paitsi ei su ollenkaan.

Vierailija
119/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäisi olla teidän kaikkien housuissa. Onneksi on omakotitalo.

Vierailija
120/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä naapureista. Sen kun jatkat blenderin käyttämistä ja jätät naapurit omaan arvoonsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan