Kumpi on oikeassa minä vai seinänaapurini. Teen blenderillä joka aamun itselleni aamupalaa klo 7.00 ja 2 naapuriani valittaa siitä jatkuvast...
Mielestäni äänet kuuluvat normaaliin elämään, varsinkin aamupalan laittaminen, mutta naapureiden mielestä minun tulisi elää äänettä asunnossani ja varoa häiritsemästä heitä.
Kommentit (2119)
Luet tämän ketjun kaikki vastaukset ja teet päätelmän sen mukaan. Huom! Smoothieta voi ostaa myös kaupan kylmäkaapista vaikka sunnuntaiksi ja maanantaiksi.
Alkaako muiden taloyhtiöissä oikeasti aina remontit seitsemältä?
Meillä on järjestyssäännöissä aika tiukka sääntö, ettei mitään äänekkäitä töitä ennen aamukahdeksaa, eikä tässä kuuden vuoden asumisen aikana kukaan ole tätä sääntöä rikkonut.
Vierailija kirjoitti:
Itse en kehtaa käyttää blenderiä ennen kahdeksaa.
Varsinainen hiljaisuus on vain klo 22-07, mutta erikseen pyydetään lisäksi tekemään meluisammat työt klo 08-20 välisenä aikana, ja ton meidän blenderin ääni kyllä vertautuu poraamiseen.
Vantaalla hiljaisuus on 23-7.
Vastaavasta valitti minunkin naapurini, mutta lopetti kun eräänä aamuna smoothieni pääraaka-aine oli hänen maksansa.
Normaalit elämänänäänet ja ”normaalit”.
Blenderistä lähtee niin hirveä ääni, ettei kukaan täysjärkinen käytä sitä aamulla klo 7. Jos on pakko syödä aamupalaksi smoothieta, tee se illalla valmiiksi.
Sama kun yläkerrassa alettaisiin joka aamu siivoamaan klo 7mja kolistelee - onhan sekin normaalia asumisen ääntä.
Sen sijaan monet normaalit äänet voidaan tulkita haitanteoksi, vaikka tapahtuisikin 7-22 välillä, jos se on toistuvaa naapureita häiritsevää. Ei ae naapuri voi karaokeakaan joka päivä laulaa…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en kehtaa käyttää blenderiä ennen kahdeksaa.
Varsinainen hiljaisuus on vain klo 22-07, mutta erikseen pyydetään lisäksi tekemään meluisammat työt klo 08-20 välisenä aikana, ja ton meidän blenderin ääni kyllä vertautuu poraamiseen.
Vantaalla hiljaisuus on 23-7.
En usko tämän menevän kaupungin mukaan...?
Vierailija kirjoitti:
Alkaako muiden taloyhtiöissä oikeasti aina remontit seitsemältä?
Meillä on järjestyssäännöissä aika tiukka sääntö, ettei mitään äänekkäitä töitä ennen aamukahdeksaa, eikä tässä kuuden vuoden asumisen aikana kukaan ole tätä sääntöä rikkonut.
Ja sunnuntaisin eikä pyhinä mitään äänekästä remonttia, lukee meidän järjestyssäännöissä.
Vierailija kirjoitti:
Luet tämän ketjun kaikki vastaukset ja teet päätelmän sen mukaan. Huom! Smoothieta voi ostaa myös kaupan kylmäkaapista vaikka sunnuntaiksi ja maanantaiksi.
Voi asua muualla kuin kerrostalossa, jos hiljaisuuden ulkopuolella normaalit elämisen äänet häiritsee.
Jos olisin naapurisi niin tulisin hakkaamaan blenderisi palasiksi.
Vierailija kirjoitti:
Sulle kukaan mitään valita. Senkus teet. Ei se naapuriin kuulu juurikaan.
Ai ei vai? Blenderin ääni kuulostaa siltä kuin seinää porataan poralla.
Ap pyydä naapuriasi näyttämään se järjestyssääntöjen kohta, missä kielletään käyttämässä normaaleja keittiökoneita aamupalan tekoon.
Hanki hiljaisempi blenderi tai väsää sen ympärille äänieristys. Muuten käy kohta niin, että naapurisi hankkivat kovaa huutavan imurin, pesukoneen, blenderi ja rummut tai pianon. Ja alkavat puhumaan elämisen äänistä itsekin.
Ap, sinua ei varmaan haittaa, jos laulan karaokea joka aamu? En osaa kyllä laulaa, ja se kuulostaa kauhealta, mutta minulla on oikeus. Aikuinen nainen mä oooon…
Mikä onkaan ap:n kirjoituksen pohjimmainen tarkoitus? Etsitkö tukea täältä naapureitasi häiritsevälle toiminnallesi?
-Toiseksi, miksi etsit kysymystä siihen, kuka on oikeassa ja kuka väärässä; silläkö edesautat kaikkien asumisviihtyisyyttä talossasi? Olisikos kuitenkin hedelmällisempää etsiä toimintatapoja, joilla naapurisi eivät ilmiselvästi häiriintyisi ja itse saisit kuitenkin aamupalasi halutulla tavalla. Esimerkiksi, mikä pakko on käyttää sellaisia hedelmiä, jotka eivät kestä yön yli blendattuna?
Sanoisin, etä hiukan nyt toista tulokulmaa pohdintaan...
Ihminen saadaan lähetettyä avaruuteen, mutta blendereistå ei vielä 2021 olla saatu niin hiljaisia, ettei naapurit häiriinny. Ja ap: tapauksessa 2 naapuria.
Oletko mitannut oikeasti kuinka monta desibeliä se blenderisi aiheuttaa? Ehkä kannattaa suojata ne omatkin korvat?
Mua häiritsee naapurin makkarista kuuluva hieromasauvan pörinä. Jatkuu joskus tuntikausia voihkinan ja kiljahtelun kanssa. Mihin voin valittaa?
Todellakin he ovat väärässä. Normaalit elämän äänet ovat sallittuja hiljaisuuden aikanakin, puhumattakaan hiljaisuuden päätyttyä. Kovaa ajoa vaan
Vierailija kirjoitti:
Normaalit elämänänäänet ja ”normaalit”.
Blenderistä lähtee niin hirveä ääni, ettei kukaan täysjärkinen käytä sitä aamulla klo 7. Jos on pakko syödä aamupalaksi smoothieta, tee se illalla valmiiksi.
Sama kun yläkerrassa alettaisiin joka aamu siivoamaan klo 7mja kolistelee - onhan sekin normaalia asumisen ääntä.
Sen sijaan monet normaalit äänet voidaan tulkita haitanteoksi, vaikka tapahtuisikin 7-22 välillä, jos se on toistuvaa naapureita häiritsevää. Ei ae naapuri voi karaokeakaan joka päivä laulaa…
Jos ääni on häiritsevän kova aamulla kello 7 niin se on häiritsevän kova illallakin. Naapureita on eri tilanteessa, luuletko että esim. lastaan klo 20 nukuttava naapuri arvostaisi sen enempää kuin nuo valittajat, jos ap alkaisi surruuttaa juomaansa aina siihen aikaan. Tai myöhemmin, ap:n uusi rutiinihan voisi olla tehdä smoothie juuri ennen hiljaisuutta klo 22 (tai 23 joissain taloyhtiöissä), jotta se olisi mahdollisimman tuore aamulla. Samat valittajat vetäisivät herneen nenään siitäkin, kun iltarauhan katkaisee minuutiksi blenderi.
Itse ap:na koittaisin vähentää meteliä pyyhkeellä tms koneen alla jos rutiinissasi ei ole joustonvaraa sen verran, että ehtisit tehdä smoothien esim. puoli tuntia tai tuntia myöhemmin.
Naapurini käyttää blenderiä joka aamu. Se ei ärsyttäisi , jos hän käyttäisi sitä eri alustalla kuin tiskipöytä ja veisi pois liesituulettimen läheltä. Liesituulettimen kautta kuulee puheetkin, joten blenderi aikaisin aamulla on ärsyttävä kuin olisi samassa huoneessa . En kuitenkaan valita äänestä, sillä ei naapuri koko aamua blenderiä käytä.
Sulle kukaan mitään valita. Senkus teet. Ei se naapuriin kuulu juurikaan.