Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi on oikeassa minä vai seinänaapurini. Teen blenderillä joka aamun itselleni aamupalaa klo 7.00 ja 2 naapuriani valittaa siitä jatkuvast...

Vierailija
23.10.2021 |

Mielestäni äänet kuuluvat normaaliin elämään, varsinkin aamupalan laittaminen, mutta naapureiden mielestä minun tulisi elää äänettä asunnossani ja varoa häiritsemästä heitä.

Kommentit (2119)

Vierailija
421/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ap on kpää. Ihan hyvin sen smoothien voisi sekoittaa jo illalla, laittaa jääkaappiin, ja juoda valmiina silloin aamuseitsemältä. Ääni on todella kova, ja useampi on jo valittanut siitä, joten mikset voi olla huomaavainen? Klo 7 on todella aikaisin.

Olen eri, mutta yön yli lillunut smoothie on ällöttävää.

Ei sitä pöydälle ole tarkoitus jättää vaan suljetussa astiassa jääkaappiin.

SE EI SÄILY.

Banaani tummuu, chian siemenet limaistuu, kaura imee nesteen itseensä.

kaura imee itseensä nestettä? 😁 meinaatko, että se on blendauksen jälkeen kuivaa se kaura. Siemenet voit heittää valmiin smoothien sekaan myöhemminkin, kuten myös kauran. Hedelmien tummumista voi estää c-vitamiinipitoisilla hedelmillä. Smoothieta voi tehdä muustakin kuin banaanista ja sekaan voi lisätä esim mustikoita, jolloin aamulla et muutenkaan tietäisi mille se banaani näyttää…

Miten sen pakastemarjojen jäisyyden saa pysymään jääkaapissa säilytetyssä smoothiessa? Se kylmä raikkaushan siinä parasta on.

Murskaat marjoja pakkaseen valmiiksi ja lisäät niitä sekaan?

Mitä vielä tekosyitä löytyy sille, ettei voi illalla valmistaa?

Lol. Olet huvittava.

Vierailija
422/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hiljaisuus loppuu 7.00 voit sanoa naapureille että lopettavat häiriköinnin.

Vaikka hiljaisuus loppuu ei häiriötä saa aiheuttaa. Häirikkö muuttaa vaan okt.

Oktalossa asuvana voin todeta, että muiden huomioon ottaminen ei ole asumismuodosta kiinni.

Minä en metelöi aamuisin, jos puolisoni on nukkumassa, eikä hän sahaa tai nakuttele nauloja kun minä olen päikkäreillä.

Halu olla piittaamatta muiden unirauhasta kertoo paljon tuon aamujyristelijän persoonallisuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, mikseivät ihmiset voi ottaa toisia huomioon, asumisessaankin ja sen tuottamissa äänissä. Itse en aiheuta kerrostaloasunnossani mitään suuria ääniä ennen klo 9 tai klo 21 jälkeen enkä lainkaan sunnuntaisin tai muina päivinä. Enkä siinä välissäkään huudata musiikkia täysillä tms. Hiljaisuus on nautinto, jonka voi myös lahjoittaa naapureille kaikkien yhteiseksi viihtyvyydeksi. Jos se edellyttää jostain varhaisaamusmoothien valmistuksesta pidättäytymistä, niin ei se ole suuri uhraus.

Juuri tämä. Kerrostalossa on kohteliasta ottaa muutkin huomioon eikä ajatella vain sitä omaa napaa. En ymmärrä mikä pakko on tahallaan aiheuttaa häiritsevää melua aikaisin aamulla tai myöhään illalla. Ja kyllä, blenderi on häiritsevää melua.

Melua, joka kestää ehkä 50 sekuntia.

Onko nykyihmiset näin herkkiä?

Oletko sinä niitä, jotka torkuttavat herätyskelloa tunnin?

En ole, ei liity asiaan mitenkään.

Normaali ihminen kyllä osaa nukahtaa uudelleeen, jos herää hetkeksi ääneen.

Eri asia joku lehtipuhallin tai kirkon kellon, jotka itseäni häiritsee, kun koitan nukkua pitkään.

Ai jos tulee ykskaks naapurista kantautuvien äänien herättämäksi, onkin epänormaali ja itsessä vika, jos ei osaa enää nukahtaa? En minä ainakaan saa välttämättä nukutuksi enää, jos tulen herätetyksi jotain tuntia ennen tavoiteltua heräämisaikaa. Sitten olen koko päivän väsynyt, jonkun välinpitämättömän törpön takia.

Sun nukkuminen on sinun ongelma, ei naapurin.

Yhäkin kerrostalossa hiljaisuus loppuu klo 7 ja sinä voit pitää korvatulppia tai muuttaa pois, jos se ei sinun elämääsi sovi.

Olisipa kyllä hauska tälläinen aloite taloyhtiön kokouksessa. "Minun mielestäni jokaisen, joka ei kestä häiritsevää meteliä kerrostalossa, kannattaa joko alkaa käyttämään korvatulppia tai muuttaa pois."

Joko SINÄ hyväksyt tilanteen tai SINÄ teet jotain, jotta tilanne paranee, esimerkiksi muutat pois tai ostat korvatulpat.

Blendaaja klo 7 menee sääntöjen mukaan.

Sääntöjä noudetaan, ei huonounisen naapurin vinkuminen ole tärkeämpää.

Nimenomaan sääntöjä noudatetaan. Ja tässä tapauksessa jos olisin itse siitä toistuvasta metelistä kärsivä, kävisin ensin naapurin juttusilla. Josko mitään toisten huomioimista ei tapahtuisi, ja blendaus jatkuisi joka aamu klo 7, ottaisin yhteyttä isännöintiin. Jos toinen asukas kysyisi minulta neuvoa vastaavassa tapauksessa, ohjeistaisin kirjaamaan häiriöajat ylös, ja sitten ottamaan yhteyttä isännöintiin. Jos näitä valituksia kertyy useammaltakin naapurilta, niin sittenhän tuota käsitellään jo hallituksessa seuraavaksi. Riittääkö tekemiseksi? 

Vierailija
424/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ap on kpää. Ihan hyvin sen smoothien voisi sekoittaa jo illalla, laittaa jääkaappiin, ja juoda valmiina silloin aamuseitsemältä. Ääni on todella kova, ja useampi on jo valittanut siitä, joten mikset voi olla huomaavainen? Klo 7 on todella aikaisin.

SE EI SÄILY.

kaura imee itseensä nestettä? 😁 meinaatko, että se on blendauksen jälkeen kuivaa se kaura. Siemenet voit heittää valmiin smoothien sekaan myöhemminkin, kuten myös kauran. Hedelmien tummumista voi estää c-vitamiinipitoisilla hedelmillä. Smoothieta voi tehdä muustakin kuin banaanista ja sekaan voi lisätä esim mustikoita, jolloin aamulla et muutenkaan tietäisi mille se banaani näyttää…

No voi hyvä luoja, luuletko, että mun smoothiessa on oikeesti vaan nuo kolme asiaa? Vähän hankalaa tehdä smoothieta ilman nestettä. 😂

Mulla on siellä _aina_ myös marjoja, mutta haluan banaanin tuomaan makeutta, hiilaria ja rakennetta.

Ja siis millä hiton logiikalla kukaan haluaa tunkea yön yli jääkaapissa olleeseen smoothieen sitä kauraa?

Mä nimenomaan BLENDAAN sen kauran pienemmäksi ja haluan, että ne siemenet sekoittuu tai rouhiintuu sinne sekaan (esim. pellavansiemenet pitää olla rouheena että saa rasvat ja muut ja isommat siemenet kute kurpitsa pitää saada pieneksi).

Mä en voi juoda jotain hiton smoothie ja kokonaiset kaurahiutaleet mömmöä kokonaisille siemenillä 😂

Kaurahiutaleet ja siement on helppo rouhia etukäteen ja laittaa rasiaan takaisin. Vai. iten luulot, että esim. leivonnassa niitä käytettäisiin. urskattuina.

Mutta eihän tuollainen tomppeli osaa kuin nautaa 😂-hymiöllä. Osoittaa millainen tompelo olet, kun smoothien tekokin tuottaa vaikeuksia.

Vierailija
425/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, mikseivät ihmiset voi ottaa toisia huomioon, asumisessaankin ja sen tuottamissa äänissä. Itse en aiheuta kerrostaloasunnossani mitään suuria ääniä ennen klo 9 tai klo 21 jälkeen enkä lainkaan sunnuntaisin tai muina päivinä. Enkä siinä välissäkään huudata musiikkia täysillä tms. Hiljaisuus on nautinto, jonka voi myös lahjoittaa naapureille kaikkien yhteiseksi viihtyvyydeksi. Jos se edellyttää jostain varhaisaamusmoothien valmistuksesta pidättäytymistä, niin ei se ole suuri uhraus.

Juuri tämä. Kerrostalossa on kohteliasta ottaa muutkin huomioon eikä ajatella vain sitä omaa napaa. En ymmärrä mikä pakko on tahallaan aiheuttaa häiritsevää melua aikaisin aamulla tai myöhään illalla. Ja kyllä, blenderi on häiritsevää melua.

Eri asia joku lehtipuhallin tai kirkon kellon, jotka itseäni häiritsee, kun koitan nukkua pitkään.

Ai jos tulee ykskaks naapurista kantautuvien äänien herättämäksi, onkin epänormaali ja itsessä vika, jos ei osaa enää nukahtaa? En minä ainakaan saa välttämättä nukutuksi enää, jos tulen herätetyksi jotain tuntia ennen tavoiteltua heräämisaikaa. Sitten olen koko päivän väsynyt, jonkun välinpitämättömän törpön takia.

Yhäkin kerrostalossa hiljaisuus loppuu klo 7 ja sinä voit pitää korvatulppia tai muuttaa pois, jos se ei sinun elämääsi sovi.

Taitaa olla niin päin, että möykkääjän pitäisi muuttaa. Mutta käytännössä menee kuten koulukiusaamisessakin. Uhri joutuu vaihtamaan koulua, kun syyllisiä paijataan.

Uhri 😂😂😂

Uhri on hyvä ja ostaa korvatulpat.

Smoothien tekijä menee sääntöjen mukaan, koska hiljaisuus loppuu klo 7.

Mitä kiusaamista siinä?

Uhrihan se valituksillaan kiusaa, vaikka naapuri noudattaa sääntöjä.

Heh heh. Hekottele rauhassa. Olisihan se liikaa vaadittu, että sinun kaltaisesi kykenisivät ottamaan muidenkin viihtyvyyden huomioon. Pääasia, että omat mieliteot toteutuvat.

Sinähän se olet vaatimassa, että ap luopuisi viihtyvyydestään sun mielitekojen (pitkään nukkumisen) vuoksi. Vuoden uhriutujan palkinto, ole hyvä 🏆

Vierailija
426/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oktalossa asuvana voin todeta, että muiden huomioon ottaminen ei ole asumismuodosta kiinni.

Minä en metelöi aamuisin, jos puolisoni on nukkumassa, eikä hän sahaa tai nakuttele nauloja kun minä olen päikkäreillä.

Halu olla piittaamatta muiden unirauhasta kertoo paljon tuon aamujyristelijän persoonallisuudesta.

Toisille se oma puoliso ei ole mikä tahansa naapuri, vaikka sulle selvästi ovatkin sama asia.

Vierailija
427/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SE EI SÄILY.

No voi hyvä luoja, luuletko, että mun smoothiessa on oikeesti vaan nuo kolme asiaa? Vähän hankalaa tehdä smoothieta ilman nestettä. 😂

Mulla on siellä _aina_ myös marjoja, mutta haluan banaanin tuomaan makeutta, hiilaria ja rakennetta.

Ja siis millä hiton logiikalla kukaan haluaa tunkea yön yli jääkaapissa olleeseen smoothieen sitä kauraa?

Mä nimenomaan BLENDAAN sen kauran pienemmäksi ja haluan, että ne siemenet sekoittuu tai rouhiintuu sinne sekaan (esim. pellavansiemenet pitää olla rouheena että saa rasvat ja muut ja isommat siemenet kute kurpitsa pitää saada pieneksi).

Mä en voi juoda jotain hiton smoothie ja kokonaiset kaurahiutaleet mömmöä kokonaisille siemenillä 😂

Turha tuolle on mitään selittää, hän ei selvästikään itse valmista smoothieita tai muutenkaan ymmärrä mitään niiden tekemisestä, saati sitten tuorepuuron ja smoothien eroa, muuten hän ei olisi aloittanutkaan noiden naurettavien ehdotusten latelemista.

Vierailija
428/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SE EI SÄILY.

Millä estää tummuminen, jos on sitrushedelmäallergia? Miten kauraleseet saa sekoitettua tasaisesti smoothieen ilman blenderiä? Miksi elämä pitää suunnitella naapureiden mukaan? Mitä jos naapurit on hereillä klo 7 ja teen turhan takia elämästäni hankalaa!?

Arvasin, että seuraavaksi on sitrushedelmäallergia, siksi jötin sanomatta, että voi myös c-vitamiinijauhetta, sitä köytetään yleisesti esim. hillojen säilömisessä.

Voisivatko naapurit kustantaa tämän c-vitamiinijauheen minulle, jos kerta vain ja ainoastaan heidän takia sitä joutuisin käyttämään?

maksaa jonkun 3-4e/100g ja riittää pitkään… Jos sulla on vara tehdä joka päivä smoothieta, niin sulla on varmaa pari euroa laittaa c-vitamiiniin?

Lisä’ tekosyitä?

Voi huoh teidän kanssa.

Ruuasta ne parhaiten saa, mikään pilleri tai jauhe ei korvaa terveellistä ruokavaliota ja sieltä ei samalla tapaa vitskujaan saa.

Jauheessa ei ole kuitua ja sitä ei lasketa siihen vähintään puoli kiloa päivässä -tavoitteeseen eikä täytä vatsaa.

Luoja itsesi kanssa. Kyseessä oli, miten ruoan saa saa säilymään ei se mistä se vitamiini on peräisin. Tässä valitettiin, kun ruoka tummuu ja vastauksena sitrusallergiselle oli c-vitamiinin käyttö.

Vierailija
429/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No millainen persoona pyytää olla jyristelemättä aamuisin vaikka on jo normaali aika herätä. Kuinka pitkään pitää olla varpaillaan toisen nukkumisen takia? 

Vierailija
430/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisipa kyllä hauska tälläinen aloite taloyhtiön kokouksessa. "Minun mielestäni jokaisen, joka ei kestä häiritsevää meteliä kerrostalossa, kannattaa joko alkaa käyttämään korvatulppia tai muuttaa pois."

Joko SINÄ hyväksyt tilanteen tai SINÄ teet jotain, jotta tilanne paranee, esimerkiksi muutat pois tai ostat korvatulpat.

Blendaaja klo 7 menee sääntöjen mukaan.

Sääntöjä noudetaan, ei huonounisen naapurin vinkuminen ole tärkeämpää.

Nimenomaan sääntöjä noudatetaan. Ja tässä tapauksessa jos olisin itse siitä toistuvasta metelistä kärsivä, kävisin ensin naapurin juttusilla. Josko mitään toisten huomioimista ei tapahtuisi, ja blendaus jatkuisi joka aamu klo 7, ottaisin yhteyttä isännöintiin. Jos toinen asukas kysyisi minulta neuvoa vastaavassa tapauksessa, ohjeistaisin kirjaamaan häiriöajat ylös, ja sitten ottamaan yhteyttä isännöintiin. Jos näitä valituksia kertyy useammaltakin naapurilta, niin sittenhän tuota käsitellään jo hallituksessa seuraavaksi. Riittääkö tekemiseksi? 

Hallitus kokoontuukin miettimään, että onko apn blenderöinti häirintää. Voi kuule, ei kokoonnu. Miten yksinkertaisia ihmiset oikein on.

Vierailija
431/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SE EI SÄILY.

Miten sen pakastemarjojen jäisyyden saa pysymään jääkaapissa säilytetyssä smoothiessa? Se kylmä raikkaushan siinä parasta on.

Tarkoituksena ei ole juoda litkua, jossa lilluu epämääräisiä klönttejä vaan smoothien on tarkoitus olla tasaista massaa.

Miten se pakastemarjojen murskaaminen tekee klönttejä?

Taidat olla uusavuton ja osaamaton, kun keksit ja haet koko ajan selityksiä sille, miksi et osaa tehdä smoothieta edellisenä päivänä. Milloin siementen limaisuus, milloin kauran vettyminen, sitten jäiset marjat, sitten banaanin tummuminen, smoothien vesittyminen… Miten muuten se sun smoothie vesittyisi yönaikana, kun se kaura ja chiian lima tekisi siitä puuromaista? Selityksisä selityksien päälle, koska et vain osaa…

Mitä sä nyt oikein selität?

Ihan sama mitä minä teen, niin ne kaurahiutaleet imee nestettä ja chia limastuu.

Vaikka kuinka olisi punaherukkaa c-vitamiineineen, niin banaani tummuu. Mikään jauhe tuskin toimii eikä korjaa kaura-asiaa.

Koko smoothien idea on olla tuore, ei edellisen illan mömmö.

Olen chia ja puuro kommentoija, mutta vesittymisestä en ole valittanut. Sinä vaan sekoitat kommentoijat keskenään. 😅

Smoothie hädin tuskin säilyy hyvänä edes 3 tuntia, voi se kyllä vesittyäkin.

Vierailija
432/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän keskustelun myötä smoothiesta tulee uusi vakioaamupalani. En jaksa pyhittää koko elämääni tuntemattomille naapureille. Alan elämään omaa elämääni nyt. Siihen ei kuulu bileet, musiikki, parveketupakointi, remontointi, mutta smoothie kuuluu. :)

Vierailija
433/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SE EI SÄILY.

Tarkoituksena ei ole juoda litkua, jossa lilluu epämääräisiä klönttejä vaan smoothien on tarkoitus olla tasaista massaa.

No niin, mitähän sitä pitääkään tehdä jotta naapurisopu säilyy:

- Murskaa pakastemarjat etukäteen.

- Osta c-vitamiinijauhetta.

- Muussaa banaani ja maito/kivennäisvesi/mehu blenderillä valmiiksi edellisenä iltana.

- Sekoita aamulla varovasti ja lusikan kalinaa vältellen banaanimössöön jäinen marjamurska, chian siemenet, kaurahiutaleet ja c-vitamiinijauhe.

- Nauti ”maukas ja kuohkea” smoothiesi ennen töihinlähtöä ja onnittele itseäsi siitä, että taas sait näin pienellä vaivalla varjeltua työttömän ja/tai eläkeläisen aamu-unta! ❤️

Vierailija
434/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SE EI SÄILY.

Turha tuolle on mitään selittää, hän ei selvästikään itse valmista smoothieita tai muutenkaan ymmärrä mitään niiden tekemisestä, saati sitten tuorepuuron ja smoothien eroa, muuten hän ei olisi aloittanutkaan noiden naurettavien ehdotusten latelemista.

Luepa keskustelu uudelleen. Yksinhalusimsinne sekaannkauraa ja siemeniä tuorepuuromaiseksi smoothieksi. Ja on kerrottu eri vaihtoehtoja miten siihen pääsee. Mikään vaan ei kelpaa ratkaisuksi, koska henkilö on ködetön ruoanlaittaja.

Vierailija
435/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä blenderin voi laittaa esim. kaappiin ja siellä pehmustettuun laatikkoon, jossa sen ääni kuuluu huonommin. Mahdollisuuksia vaimentaa ääntä on monia. Kaikki, mikä on laillista, ei ole aina hyvien tapojen mukaista. Blenderin ääni voi olla myös niin kova, ettei sitä saisi käyttää. Kerrostalossa yritetään huomioida naapureita. Tuskin ap surruttelisi blenderiään, jos kotona asuisi sairas vaimo, mutta naapureiden kanssa ei yritä edes elää ihmisiksi.

Vierailija
436/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on runkoääni runkoääni runkoääni.

Ja se on niin helppo poistaa jos tarkoituksena ei ole pelkkä kiusanteko.

Pärrä pehmeälle alustalle tai käteen! Naapuriin ei enää kuulu.

Vierailija
437/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisissa taloissa te oikein asutte, jos noin herkästi blenderin ääni kuuluu seinän läpi... 🤣

Vierailija
438/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SE EI SÄILY.

Millä estää tummuminen, jos on sitrushedelmäallergia? Miten kauraleseet saa sekoitettua tasaisesti smoothieen ilman blenderiä? Miksi elämä pitää suunnitella naapureiden mukaan? Mitä jos naapurit on hereillä klo 7 ja teen turhan takia elämästäni hankalaa!?

Arvasin, että seuraavaksi on sitrushedelmäallergia, siksi jötin sanomatta, että voi myös c-vitamiinijauhetta, sitä köytetään yleisesti esim. hillojen säilömisessä.

Voisivatko naapurit kustantaa tämän c-vitamiinijauheen minulle, jos kerta vain ja ainoastaan heidän takia sitä joutuisin käyttämään?

maksaa jonkun 3-4e/100g ja riittää pitkään… Jos sulla on vara tehdä joka päivä smoothieta, niin sulla on varmaa pari euroa laittaa c-vitamiiniin?

Lisä’ tekosyitä?

Voi huoh teidän kanssa.

Ruuasta ne parhaiten saa, mikään pilleri tai jauhe ei korvaa terveellistä ruokavaliota ja sieltä ei samalla tapaa vitskujaan saa.

Jauheessa ei ole kuitua ja sitä ei lasketa siihen vähintään puoli kiloa päivässä -tavoitteeseen eikä täytä vatsaa.

Luoja itsesi kanssa. Kyseessä oli, miten ruoan saa saa säilymään ei se mistä se vitamiini on peräisin. Tässä valitettiin, kun ruoka tummuu ja vastauksena sitrusallergiselle oli c-vitamiinin käyttö.

Tiedän mistä on kyse, mutta tuo ehdoton on maailman huonoin.

Ei banaani-marjasmoothieen sovi sitrushedelmät, vaikka ei olisi allerginen. Surkea idea.

Eikä se auta siemenasiaan tai kauraan.

Eikä siihen, että sitten se smoothie ei ole tuoretta.

Vierailija
439/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdotus***

Vierailija
440/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SE EI SÄILY.

No niin, mitähän sitä pitääkään tehdä jotta naapurisopu säilyy:

- Murskaa pakastemarjat etukäteen.

- Osta c-vitamiinijauhetta.

- Muussaa banaani ja maito/kivennäisvesi/mehu blenderillä valmiiksi edellisenä iltana.

- Sekoita aamulla varovasti ja lusikan kalinaa vältellen banaanimössöön jäinen marjamurska, chian siemenet, kaurahiutaleet ja c-vitamiinijauhe.

- Nauti ”maukas ja kuohkea” smoothiesi ennen töihinlähtöä ja onnittele itseäsi siitä, että taas sait näin pienellä vaivalla varjeltua työttömän ja/tai eläkeläisen aamu-unta! ❤️

Miksi sitä c-vitamiinijauhetta sinne aamulla laitettaisiin?

Selkeästi et ymmärrä ruoanlaitosta mitään. C-vitamiinia käytetään säilöntäaineena, tirha sitä aamulla sinne olisi laittaa…