Kumpi on oikeassa minä vai seinänaapurini. Teen blenderillä joka aamun itselleni aamupalaa klo 7.00 ja 2 naapuriani valittaa siitä jatkuvast...
Mielestäni äänet kuuluvat normaaliin elämään, varsinkin aamupalan laittaminen, mutta naapureiden mielestä minun tulisi elää äänettä asunnossani ja varoa häiritsemästä heitä.
Kommentit (2119)
Ja onko pakko just siinä liesituulettimen alla pörrätä. Pyöräytä vessassa.
Mitä ne seiskalta vielä sängyssä makaa, töihin tai kouluunhan silloin jo pitää herätä muutenkin. 😋
Jos on tahdistettu kello Internet ajan mukaan, niin tuskin voi valittaa.
Blendereitä on monenlaisia, mitä ääneen tulee. Tuttavallani on sellainen helvetinkone, että itsekin pitää kuulosuojaimia käyttäessään konetta. (Vitamix)
Vierailija kirjoitti:
Yleensä hiljaisuus on 22-06. Tarkista onko näin teidän taloyhtiössä. Mikäli on , nouse tekemään smoothiesi klo 6.00.
No eikä ole. Kaikenlaisia aikoja on, monessa paikassa yöhiljaisuus alkaa vasta klo 23. Toisissa taas ihanasti klo 20! Sellaisessa talossa minä haluaisin asua. Nykyinenkin on ihan hyvä, yöhiljaisuus on 22-08. Ja sunnuntaina ei saa tehdä äänekkäitä hommia ollenkaan, esimerkiksi ajaa nurmikkoa tai nikkaroida.
Tuolla joku jo ehdottikin pyyhettä blenderin alle, paksun pyyhkeen lisäksi voisi käyttää myös esim. korkista tehtyä pannunalustaa tai jotain muuta vastaavaa, joka vähentää äänen johtumista rakenteisiin. Koeta tehdä blenderin käyttöpaikasta vähemmän kaikuva esim. toisen froteisen pyyhkeen avulla, verhoilla jne. Pyyhkeet on helppo ottaa esille ja siirtää kaappiin aina smoothienteon yhteydessä. Myös blenderin käyntinopeus vaikuttaa ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Voinko mä valittaa isännöitsijälle siitä, että kohta taas lumiaura ajaa parkkipaikan klo 5.00 aikaan yöllä ja se häiritsee minua koska herään siihen. Kaikissa kerrostaloissa on häiriötä ja siihen pitää mielestäni vaan tottua.
Ap
Kyllä voit, se on sun mahdollisuutes. Siihen ei vaan tarvii mitenkään reagoida, kuten ei sunkaan naapureidesi valituksiin.
Saat täysin rauhassa elää mulkun elämään, jos tahdot.
PS omenan tummumista hidastaa tippa pari sitrushedelmää.. toisekseen ne ovat blendattu sekaisin.. laitat jotain vahvempaa väriä joukkoon, ei pikku tummuminen häiritse. Esim lehtikaalta, punajuurta, pinaattia... Mikään ei mene yhdessä yössä pilaannu.
Sitrusta, väriä ja viileää kaikki smoothiet pärjää yön yli.
Kannattaa käydä valittamassa ihan ovella näille blenderin käyttäjille. Ihan sama milloin. Harva kestää kunnon päänaukomista paria kertaa enempää. Ennemmin ovat ihmisiksi. Kiivas luonne pitää lellityt pikkupaskat aisoissa.
Vierailija kirjoitti:
Jopas nyt kun eivät kestä elämisen ääniä. Tuossa ei mene kauan. N. puoli minuuttia.
Joo, mutta jos /kun siihen herää, niin unta ei saakaan ehkä enää ollenkaan, vaikka olisi nukkunut vasta vain muutaman tunnin. Ihmisillä on eri vuorokausirytmejävaikkapa vuorotyön takia.
Sen olen kerrostaloasumisesta oppinut, että jotkut äänet on "hyväksyttävämpiä" kun toiset. Blenderi, koira tai seksiäänet ja kaikki huutaa kuorossa häätöä vaikka ne äänet olisi keskellä päivää. Kun mamman pikkupiltit ajaa rallia pitkin seiniä ja hakkaa soppakauhalla pattereita heti aamukuudelta, niin sitä pitää kyllä sietää koska "elämisen äänet". Niin kauan kun ei ole hiljaisuus saat tehdä smoothiejasi ihan rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käydä valittamassa ihan ovella näille blenderin käyttäjille. Ihan sama milloin. Harva kestää kunnon päänaukomista paria kertaa enempää. Ennemmin ovat ihmisiksi. Kiivas luonne pitää lellityt pikkupaskat aisoissa.
Siinäs valitat. Säännöt on blenderin käyttäjän puolella, joten seuraavaksi sinulle saattaakin napsahtaa syyte kotirauhan rikkomisesta😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä hiljaisuus on 22-06. Tarkista onko näin teidän taloyhtiössä. Mikäli on , nouse tekemään smoothiesi klo 6.00.
No eikä ole. Kaikenlaisia aikoja on, monessa paikassa yöhiljaisuus alkaa vasta klo 23. Toisissa taas ihanasti klo 20! Sellaisessa talossa minä haluaisin asua. Nykyinenkin on ihan hyvä, yöhiljaisuus on 22-08. Ja sunnuntaina ei saa tehdä äänekkäitä hommia ollenkaan, esimerkiksi ajaa nurmikkoa tai nikkaroida.
No niinhän siinä sanottiin, että tarkistaa mitä taloyhtiön säännöissä sanotaan.
Missä vetelysten kämpässä hiljaisuus loppuu vasta kasilta?
Kannattaa huomata ,että myös hiljaisuuden aikana saa hoidella normaaleja asioitaan esim valmistaa aamupalaa ja käydä suihkussa ennen töihin lähtöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jopas nyt kun eivät kestä elämisen ääniä. Tuossa ei mene kauan. N. puoli minuuttia.
Joo, mutta jos /kun siihen herää, niin unta ei saakaan ehkä enää ollenkaan, vaikka olisi nukkunut vasta vain muutaman tunnin. Ihmisillä on eri vuorokausirytmejävaikkapa vuorotyön takia.
Tämähän taas ei ole smoothien tekijän ongelma. Jos ei kestä normaalia ääniä niin kannattaa siirtyä asumaan oktaloon keskelle korpea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäs valitat. Säännöt on blenderin käyttäjän puolella, joten seuraavaksi sinulle saattaakin napsahtaa syyte kotirauhan rikkomisesta😊
Aina saa käydä sanomassa jos on asiaa. Normaalia kanssakäymistä.
Vierailija kirjoitti:
Ja onko pakko just siinä liesituulettimen alla pörrätä. Pyöräytä vessassa.
Minä en ainakaan suostuisi kokkaamaan ruokaa vessassa vaan koska jotain naapuria v*tuttaa äänet hiljaisuuden ulkopuolella. Ostakoot korvatulpat tai muuttakoot korpeen.
Blenderillä smoothien teko on normaalia asumista eikä siihen ole kenelläkään mitään nokan koputtamista, tapahtui blenderin käyttö sitten koska tahansa. Toki voita liatta jonkin liinan blenderin alle jos haluat, jospa se vaimentaisi ääntä hieman.
Naapurisi ovat siis väärässä.
Tuttua, tein illalla puoli kymmeneltä ennen töihinlähtöä yövuoroon, yläkerran nainen alkoi koputtaa mielenosoituksellisesti lattiaan.
Tästä vahvistui päätös säästää itselleen joskus omakotitalo. Tuskastuttavan paljon vielä säästettävää
Vierailija kirjoitti:
Voinko mä valittaa isännöitsijälle siitä, että kohta taas lumiaura ajaa parkkipaikan klo 5.00 aikaan yöllä ja se häiritsee minua koska herään siihen. Kaikissa kerrostaloissa on häiriötä ja siihen pitää mielestäni vaan tottua.
Ap
Voit, mutta älä sitten ihmettele, jos sun paikkaa ei ole aurattuja edessä on iso lumivalli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita tulpat päähän.
Ymmärrän että naapureita vi*ut*aa. Herätä hirveään pärinään joka Jumalan aamu kello 7.00! Voivat olla eläkkeellä, voi olla univaikeuksia ja sairauksia, ja sitä kautta väsymystä, sinä et määrää milloin ihmisten pitää herätä! Olet kyllä itsekäs 💩!