Annatko poikien painia?
Oma 13v poika painii joskus kaveriensa kanssa, kuulemma vain mittelevät voimiaan. Itse en ole kyllä ihan varma pitäisikö kieltää moiset leikit ennen kuin oikeasti sattuu jotain.
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi että. Minä annoin painia koulussakin liikuntatunnilla, naperopainia harrastettiin sekaryhmässä, pituuden mukaan parit . Kaikki tykkäsivät, pojat ja tytöt.
Vai että koulun liikuntatunnilla jotain painia. Aika paksua
Mikä siinä on paksua? Nykyään koulussa kokeillaan monipuolisesti eri lajeja. Ei siinä mitään sen kummempaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me kyllä painimme kaveriporukalla teineinä. Kaikki kyllä painivat kaikkien kanssa, ilman mitään sukupuolijakoa. Kyllä tytötkin antoivat meille pojille hyvän vastuksen, voittivatkin monia otteluita. Samanlaista se paini on tyttöjen ja poikien kanssa, joskus voittaa, joskus häviää.
Sama meillä, tytöt saattoivat tosin ehkä jopa voittaa hieman useammin meidän kohdallamme. Muistan itse painineeni teini-ikäisenä kuuden eri tytön kanssa ja hävisin heistä neljälle. Kyllä terveen pojan itsetunto kestää tytölle häviämisen
Puhut kyllä täyttä potaskaa. Vai että joku tyttö pärjäisi pojalle voimalajisss, kaikkea sitä kuulee. Näyttää biologiset perusfaktat unohtuneen sika monelta tässä keskustelussa
Biologinen fakta on myös se, että murrosiän alussa tytöt ovat usein poikia vahvempia ennen kuin pojilla pääsee murrosikä vauhtiin.
Alle 12 v - ei voimaeroja
12-14 v tytöt hiukan vahvempia
Yli 15 v pojat selkeästi vahvempia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaveri on tyttö, niin voivat kyllä painia. Jos taas poika niin kiellä heti, ettei pojastasi kasva homoa.
Jos tytön kanssa painii, on suuri todennäköisyys joutua selätetyksi. Tuon ikäiset tytöt ovat poikia isompia ja vahvempia hetkellisesti ennen kuin pojilla pääsee murrosikä vauhtiin. Tytölle häviämiselle voi olla vakavat seuraukset nuoren pojan itsetunnolle.
Höpö höpö. Kyllä normaalilla itsetunnolla varustettu poika kestää häviön tytölle ja voi sen myöntää. Itse painin riparilla erään isosen kanssa ja jouduin selätetyksi. Myönsin rehdisti tappioni ja elämä jatkui
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi että. Minä annoin painia koulussakin liikuntatunnilla, naperopainia harrastettiin sekaryhmässä, pituuden mukaan parit . Kaikki tykkäsivät, pojat ja tytöt.
Mikä siinä on paksua? Nykyään koulussa kokeillaan monipuolisesti eri lajeja. Ei siinä mitään sen kummempaa
Sitä vain, että mielestäni väkivaltaiset lajit eivät kuulu kouluihin. Enkä muutenkaan olisi murrosikäisenä todellakaan halunnut olla noin läheisessä fyysisessä kontaktissa luokkalaisten kanssa
Vai että joku 13-vuotias painisi kotona? Onko kyseessä joku erityislapsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homoseksuaalisuus ei ihan todistetusti ole viimeisimmän laajan tutkimuksen mukaan synnynnäinen tila.
Linkki tutkimukseen, kiitos?
Ei mitään tutkimusta tietenkään ole oikeasti olemassa. Tuo nyt vain on tyypillistä vauvapalstaa, että voidaan vedota tutkimuksiin, joita ei oikeasti ole olemassa
Vastaus otsikon kysymykseen: kyllä, annan poikien ja myös tyttöjen painia. Kyllä lasten pitäisi lähtökohtaisesti itse päättää millaisia leikkejä leikkivät, ilman aikuisen ohjausta. Jos haluavat vaikka painia niin ei minulla ole mitään sitä vastaan
Tutkittua tietoa ei ole, mutta omat pojat ei kotona painineet eikä koulussa tapelleet. Molemmista tuli rahoituksen asiantuntijoita eli tosinössöjä, joilla on suhteessa työmäärään hämmentävän suuret tulot. Ne kovimmat tappelijat on joko masentuneita huumehörhöjä tai ns. sekatyömiehiä eli hanttihommissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä vain, että mielestäni väkivaltaiset lajit eivät kuulu kouluihin. Enkä muutenkaan olisi murrosikäisenä todellakaan halunnut olla noin läheisessä fyysisessä kontaktissa luokkalaisten kanssa
En minä kyllä näe mitään väkivaltaista painissa koululiikunnassa, eihän siinä pyritä kenenkään satuttamiseen
Tottakai poikien kuuluu nykyaikana leikkiä nukeilla ja barbeilla. Eihän muuten saisi kasvatettua naisellisia poikia
Vierailija kirjoitti:
Poikien painin kyllä ymmärtää, mutta tytöillä se on epäluonnollista. Fyysiset kilpailut ja perheen elättämisen on luonto tarkoittanut miehille ja lasten hoitamisen sekä kodin ylläpitämisen naisille. En ole sama kirjoittaja kuin aiemmin tässä ketjussa kommentoinut, sitä varmasti joku epäilee. Turha tulla syyttämään naisvihaajaksi yms. Puolustan vain evoluution myötä kehittyneitä terveitä sukupuolirooleja.
On kyllä totta että fyysisemmät leikit ovat yleensä enemmän poikien juttu, mutta se ei suinkaan tarkoita sitä, että tytön painiminen ei olisi normaalia. Kaikki tytöt eivät ole samanlaisia, kuten eivät ole kaikki pojatkaan
Tämä ketju on vain yksi esimerkki siitä, että lapsia kasvatetaan pumpulissa nykyään. Mistään ei saa tulla paha mieli, eikä mikään saa sattua. Ennen ei kyselty tällaisia, sillä tiedettiin että se mikä ei tapa vahvistaa. Nyt ei enää mitään uskalleta antaa tehdä. Ei ihme, että nuoret masentuvat ja mielenterveysongelmat yleistyvät
Vierailija kirjoitti:
Paini on kyllä melkoinen homolaji. Ällöttää ajatuskin että pitäisi olla kiinni samaa sukupuolta olevassa henkilössä🤢. Oikeat miehet tappelevat seisaalleen hanskat kädessä
Jos hanskat kädessä tappelemisella viittaat nyrkkeilyyn niin täytyy kyllä todeta, että nyrkkeilijät harvoin ovat mitään penaalin terävimpiä kyniä. Yleensä ne jotka harjoittavat tuota mainitsemaasi hanskat kädessä tappelua asuvat vankilassa ja kärsivät vihanhallintaongelmista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaus otsikon kysymykseen: kyllä, annan poikien ja myös tyttöjen painia. Kyllä lasten pitäisi lähtökohtaisesti itse päättää millaisia leikkejä leikkivät, ilman aikuisen ohjausta. Jos haluavat vaikka painia niin ei minulla ole mitään sitä vastaan
Mutta 13-vuotiaiden paini ei ole mitään leikkiä, vaan siihen liittyy aina jotain seksuaalissävytteistä, jolloin on vanhempien tehtävä puuttua asiaan ja estää se!!
Vanhemmilla on hyvin rajalliset mahdollisuudet estää yhtään mitään. Sitten paini harjoitetaan vanhemman tietämättä. Ei tuon ikäiset enää mitään aikuisia tottele tai kuuntele
Vain treeneissä ja kisoissa. Samaa mieltä on valmentajat eli korostavat lapsille, että painitaitoja treenataan ja käytetään vain harkoissa ja kisoissa ja sääntöjen mukaan. Näin vältetään turhat vammat.
Pukkitappelun, merimiespainin, kädenväännön yms. leikit, joissa on selkeät säännöt sallin. Näissä voi koetella voimia kohtuullisen turvallisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me kyllä painimme kaveriporukalla teineinä. Kaikki kyllä painivat kaikkien kanssa, ilman mitään sukupuolijakoa. Kyllä tytötkin antoivat meille pojille hyvän vastuksen, voittivatkin monia otteluita. Samanlaista se paini on tyttöjen ja poikien kanssa, joskus voittaa, joskus häviää.
Sama meillä, tytöt saattoivat tosin ehkä jopa voittaa hieman useammin meidän kohdallamme. Muistan itse painineeni teini-ikäisenä kuuden eri tytön kanssa ja hävisin heistä neljälle. Kyllä terveen pojan itsetunto kestää tytölle häviämisen
Höpö höpö. Miehet nyt vain ovat se vahvempi sukupuoli! Hyväksy se tai itke ja hyväksy!
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole kukaan koskaan saanut painia, ei pojat eikä tytöt. Ennemmin tai myöhemmin joku loukkaantuisi ja haluan vastuullisena äitini suojella lapsiani tältä.
Eli kasvatat lapsistasi kömpelöitä nössöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole kukaan koskaan saanut painia, ei pojat eikä tytöt. Ennemmin tai myöhemmin joku loukkaantuisi ja haluan vastuullisena äitini suojella lapsiani tältä.
Eli kasvatat lapsistasi kömpelöitä nössöjä.
Siis häh? Miten ihmeessä lapsesta kasvaa nössö, jos hän ei saa leikkiä väkivaltaisia leikkejä. Mielestäni on vain hyvä, että lapsia ei opeteta väkivaltaan, jotta he voivat aikuisena käyttäytyä sivistyneesti kuten normaalit ihmiset
Mammat nyt ovat aina kuutamolla kaikesta