Kuinka moni täällä tienaa saman kuin miehensä?
Kommentit (44)
En edellenkään tiedä, paljonko mieheni ansaitsee (pienyrittäjä). Oma brutto 3540 e/kk, lisäksi luottamustehtävistä tulee bruttona pari saturaista kuussa.
Perussuomalaisena naisena olen sitä mieltä että tärkeintä perheessä ovat miehen tienestit. Me naiset puuhailemme ehkä jotain ja ansaitsemme pikkuisen extraa siihen päälle. Niin meillä isäntäkin sanoo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tienaan vähemmän. Joskus olen tienannut enemmän. Nyt ollaan eri aloilla, mulla ihan erilainen työ ja mies jäi ict-alan hommiin
Mikset itse jaksanut niitä kovapalkkaduuneja?
Olen yli-ikäinen. Rehellisesti sanottuna työ oli niin stressaavaa ja kuluttavaa, että ei sopinut minulle. Pidän nykyisestä työstäni, jossa ei tarvi miettiä päivän päätteeksi kesken jääneitä hommia eikä herätä keskellä yötä valaistumisen tunteeseen ja sännätä koneelle, kun unissaankin miettii työjuttuja ja niiden mahdollisia ratkaisuja. Ei minun juttuni enää, olen enempi ojankaivuuihmisiä
Näin varmasti moni mieskin ajattelee. Yhteiskuntaan on vain niin vahvasti rakentunut vaatimus siitä että se on mies joka kannattelee koko perhettä taloudelliselta romahtamiselta.
Eri verran. Mies tienaa 4200e/kk ja minä 7150e/kk. Et tainnut kyllä ap näinpäin tätä tarkoittaa, nyyh.
Vierailija kirjoitti:
Eri verran. Mies tienaa 4200e/kk ja minä 7150e/kk. Et tainnut kyllä ap näinpäin tätä tarkoittaa, nyyh.
Tarkoitin miten päin vain. Oletukseni oli että tänne vastaa lähinnä naiset jotka tienaavat enemmän. Nainen olen itsekin ja hyvin osuin oikeaan.
Ap
Aika lailla erilainen otanta saatiin tähän ketjuun kuin tuohon toiseen. Riippuu miten asian esittää.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4050319/onko-sinulla-ja-puolisollasi-er…
Oudot vaihtoehdot "saman verran" ja "eri verran".
Hyvin harva tienaa eurolleen saman verran.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin harva tarkoittaa samalla eurolleen saman verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin harva tarkoittaa samalla eurolleen saman verran.
Eikö silti olisi ollut jotenkin hedelmällisempää kysyä "enemmän vai vähemmän"?
Siitä olis nähdäkseni saatu enemmän tietoa irti.
Tienaan 5,2 tonnia brutto, mies 4,7 tonnia brutto.
Eri verran. Mun vuositulot on melkein tuplat mieheen verrattuna. Mutta mitä tämä aloitus nyt oikein kertoo? Eri verran voi olla joko vähemmän tai enemmän. Harvalla lienee just samat tulot kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Eri verran. Mun vuositulot on melkein tuplat mieheen verrattuna. Mutta mitä tämä aloitus nyt oikein kertoo? Eri verran voi olla joko vähemmän tai enemmän. Harvalla lienee just samat tulot kuitenkaan.
Kyllä, tämä oli tyhmästi muotoiltu aloitus, kenties tahallisesti.
(Aloittaja ilmeisesti halusi todistaa itselleen, että tänne ryntäävät vastaamaan nimenomaan ne naiset, jotka tienaavat enemmän.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(Aloittaja ilmeisesti halusi todistaa itselleen, että tänne ryntäävät vastaamaan nimenomaan ne naiset, jotka tienaavat enemmän.)
Kommenteistahan sen näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommenteistahan sen näkee.
Sisällöstä ja peukutusmääristä.
Eksän kanssa raha-asioissa oli tosi helppoa, kun tienattiin saman verran. Yhteiselle taloustilille laitettiin tietty summa kuukausittain ja maksettiin kaikki puoliksi. Ei ollut riitaa rahasta koskaan, mutta muusta sitten olikin.
Nyt kun joulu on tulossa, voisi taas miettiä mihin rahansa laittaa
Minä tienaan paljon enemmän kuin mieheni..Kuukausipalkassa ei paljoo eroa mut minulla osaketuloa tosi paljon;)
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun joulu on tulossa, voisi taas miettiä mihin rahansa laittaa
Ostaako vaikkapa lastenhoitopalvelua vai elektroniikkaa. Myös naiset voivat vaikuttaa kysyntään.
Hyvä keskustelunavauskysymys? Olen kuitenkin itse mies, enkä elä parisuhteessa, heterosinkku siis.
Samahan tuo on suurinpiirtein.