Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies juo (usein) yksikseen keittiössä,

Vierailija
28.12.2014 |

puhuu kovaan ääneen puhelimessa ja lätisee teineille "elämän totuuksia". Minä valvon ja kuuntelen, milloin sammahtaa. Tarkistan ettei esim. kynttilä ole jäänyt päälle palamaan, ja vasta sitten voin nukkua. Raskasta, etenkin jos aamulla on työpäivä...En jaksaisi tätä kuviota enää, mutta selväpäinen mies on ihan ok, enkä haluaisi hajottaa perhettä. Lapset eivät varmaan juurikaan näkisi enää isäänsä eron jälkeen.Mitä mä teen? Nyt menee taas hetki ennenkuin mukavasta isukista tulee taas örveltävä paskanjauhaja. Mutta se tulee taas, ykskaks yllättäen. Hän istuu tuohon juomaan, muista viis. Ja juo juuri niin kauan kuin viinaa on... Olen niin väsynyt tähän! Ja niin on lapsetkin. Teinipoika tosin "ymmärtää", että isän pitää välillä vähän "rentoutua".....mutta mä en ymmärrä rentoutumistaan, koska mä stressaan näitä öitä ihan älyttömästi ja olen lopen uupunut aamulla.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme stressaaja olet. Mene rauhassa nukkumaan ja anna miehen ryypätä. Et ole miehesi äiti.

Vierailija
2/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, kun oltaisiin aikuisilta ihmisiltä kieltämässä juopottelu. Itse en puutu, sillä aikuiset ovat vastuussa omista teoistaan ja valinnoistaan. Juokoon jos juo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 15:18"]

On se kumma, kun oltaisiin aikuisilta ihmisiltä kieltämässä juopottelu. Itse en puutu, sillä aikuiset ovat vastuussa omista teoistaan ja valinnoistaan. Juokoon jos juo.

[/quote]

Sinä haluat hoitaa kaikki kotityöt, lapset ja normaaliin elämään kuuluvat askareet, eipä siinä mitään. Mutta osa meistä juoppojen puolisoista toivoisi, että puoliso osallistuisi elämään myös eikä ainoastaan toljottaisi samein silmin sohvalta viinapäissään. Ihmiset on niin erilaisia.

Vierailija
4/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on samanlainen silloin kun ryyppyputki sattuu päälle... Kuten tänä jouluna. Rakashan tuo isä on ja maailman paras ja huolehtivaisin ihminen, ei tuota vaan jaksa kattoa. Se on niiiiin rasittava kännissä. Kuuntelee musiikkia kovaan ääneen ja vaatii huomiota. Kokoajan pitäis keskustella vaikka hänen kommenttinsa ovat humalaiseentapaan päättömiä. On ollut raskasta katsoa koko lapsuus ja teini-ikä tuota touhua ja äitin surua... Vaikka kyllähän minäkin aina ymmärsin että isä tarvitsee jonkin keinon rentoutua ja nollata pää rankan työputken jälkeen. Ymmärtäminen ja hyväksyminen vaan on kaks eri asiaa. Jos äiti olisi aikanaan ottanut eron isästä olisin itse saanut päättää milloin menen moikkaamaan SELVÄÄ isää. Olisin saanut soittaa isälle ja olisin kuullut heti äänestä onko sitä viinaa otettu. Jos olisi, en olisi mennyt kylään, jos taas olisi ollut selvä olisin ilomielin rientänyt luokse. Vedä sitten tästä johtopäätöksesi eron suhteen.

Vierailija
5/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 15:18"]

[/quote]

Sinä haluat hoitaa kaikki kotityöt, lapset ja normaaliin elämään kuuluvat askareet, eipä siinä mitään. Mutta osa meistä juoppojen puolisoista toivoisi, että puoliso osallistuisi elämään myös eikä ainoastaan toljottaisi samein silmin sohvalta viinapäissään. Ihmiset on niin erilaisia.

[/quote]

Teen aina omat askareeni, vaikka olisin kännissä. En minä siivoa muiden jälkiä. Jos on liian kännissä tehdäkseen askareita, olkoon tekemättä.

Vierailija
6/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän ne juo. Perkeleen juopot, millään muulla ei ole väliä kunhan viinaa saa. Voi helvetin helvetti tätä maata ja näitä meidän sankarimiehiä!

Vierailija
7/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiväthän ne nytkään näe isäänsä, vaan alkoholistin. Jos ei mies suostu myöntämään ongelmaa ja hakemaan apua, niin eroa kannattaisi ainakin harkita. Tuollainen on ikävä tilanne lapsille ja myös sinulle. Kuten itse sanoit, muista viis, taitaa viina olla hälle ykkönen, sillon ei mikään auta, jos ei hän halua lopettaa juomista.

Vierailija
8/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaada viinat viemäriin

Vierailija
9/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero vireille ehdottasti jos ei apua alkoholiongelmaansa hae. Etkö ymmärrä kuinka vahingollista tuo on lapsille? Joko teinisi käyttää rajusti alkoholia? Hos ei, niin varmasti pian käyttää. Sitäkö haluat?

Itse samanlaisesta perheestä ja olen läpikahlannut alkoholiongelman ja myös huumeriippuvuuden - ilman sisarusteni tukea en kuiville olisi päässyt ja isääni en halua olla missään yhteydessä.

Vierailija
10/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 10:43"]

Kaada viinat viemäriin

[/quote]

Juoppo oppii ekasta kerrasta pitämään juomansa piilossa. Ne kun on hänelle ne kaikkein tärkeimmät ja rakkaimmat.

Vierailija
11/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 10:41"]Eiväthän ne nytkään näe isäänsä, vaan alkoholistin. Jos ei mies suostu myöntämään ongelmaa ja hakemaan apua, niin eroa kannattaisi ainakin harkita. Tuollainen on ikävä tilanne lapsille ja myös sinulle. Kuten itse sanoit, muista viis, taitaa viina olla hälle ykkönen, sillon ei mikään auta, jos ei hän halua lopettaa juomista.
[/quote]
Vähän kuin noitavainoissa jos ei tunnusta olevansa noita niin heitetään veteen ja katsotaan kelluuko?

Vierailija
12/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan, kun mahdollistat miehesi juomisen, niin kauan hän juo. Ja sinä mahdollistat sen sillä, että hiljaa hyväksyt sen etkä laita mies edesvastuuseen. Kirjoita vaikka kirje miehelle. Laita siihen kaikki ajatukset, kaikista synkimmät ja syvimmätkin. Ja myös ne positiiviset. Luetuta se miehelläsi hetkenä, jolloin hän on selvä ja ehkä jopa vähän kankkusessa. Voimia!

Vierailija
13/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset lapset? Mistä ne joutuu luopumaan erossa? Ja onko ne jo joka tapauksessa niin vanhoja et erota olisi pitänyt jo vuosia sitte(lue traumatisoituneita)?

Vierailija
14/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 10:50"]

Niin kauan, kun mahdollistat miehesi juomisen, niin kauan hän juo. Ja sinä mahdollistat sen sillä, että hiljaa hyväksyt sen etkä laita mies edesvastuuseen. Kirjoita vaikka kirje miehelle. Laita siihen kaikki ajatukset, kaikista synkimmät ja syvimmätkin. Ja myös ne positiiviset. Luetuta se miehelläsi hetkenä, jolloin hän on selvä ja ehkä jopa vähän kankkusessa. Voimia!

[/quote]

Jep. Lukee kirjeen, huomaa toimivansa väärin ja lupaa muuttua.

Muutaman päivän päästä sössöttää taas keittiön pöydän ääressä. Sellaista on alkoholismi.

Vierailija
15/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole lapselle ikävämpää kuin elämä alkoholistiperheessä. Teet suuren palveluksen (tosin aika myöhäisessä vaiheessa) heille, jos lähdet kävelemään NYT.

Vierailija
16/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, 8 ja 10. Olette molemmat niin oikeassa. Ja se tästä tekeekin niin vaikeaa, miehellänihän EI ole ongelmaa...se on ilmiselvästi mulla! Mutta musta vaan tuntuu, etten pysty sitä "onglmaani" ratkaisemaan, koska en pysty siihen vaikuttamaan. Olen yrittänyt puhua hänelle, ja lupauksia on tehtykin, mutta niin ne vaan aina kaatuvat oluttölkin edessä. Mulla pitäisi olla jotain ihmevoimia esim. erota hänestä ja hänen rakkaasta alkoholistaan. Mutta mun ongelma tulee vastaan siinä, että toki tämä juominen on "säännöllisen satunnaista", eikä jatku seuraavana päivänä. Ja selväpäinen iskä on ihan mukava ja tärkeä lapsille. Hänestä minäkin pidän. Mutta mies tuntuu jopa ajattelevan niin, että hän on humalassa kaikkein "aidoimmillaan"..uskomatonta! Minä en enää itse käytä paljoakaan alkoholia, enkä lähde hänen kanssaan minnekään juhliin yms. tämän asian takia. Aika ahdistavaa ja rajoittavaa, mutta ainoa järkevä tapa toimia ilman suurempia murheita. En halua, enkä jaksa, vahtia humalassa olevaa miestäni missään maailmalla. Vaikka hänestä se olisi kauhean mukavaa, että olisin "vahtimassa", ettei tulisi riitoja muiden kanssa, tai että pääsee kotiin sieltä reissultansa suht ehjin nahoin. Mietinkö liikaa? Pidänkö liikaa kiinni hyvistä (eli selvistä) jaksoista elämässämme? Vaikka hän tietysti on suurimman osan aikaa selvin päin, niin ärtymyskynnys on madaltunut, ja hän saattaa kilahtaa ihan olemattomista asioista. Mulla on aika iso ongelma (?), yksin kannettavaksi.  Ap

Vierailija
17/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 10:46"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 10:41"]Eiväthän ne nytkään näe isäänsä, vaan alkoholistin. Jos ei mies suostu myöntämään ongelmaa ja hakemaan apua, niin eroa kannattaisi ainakin harkita. Tuollainen on ikävä tilanne lapsille ja myös sinulle. Kuten itse sanoit, muista viis, taitaa viina olla hälle ykkönen, sillon ei mikään auta, jos ei hän halua lopettaa juomista. [/quote] Vähän kuin noitavainoissa jos ei tunnusta olevansa noita niin heitetään veteen ja katsotaan kelluuko?

[/quote]

Niin että mitä? Palstalogiikka ei petä, noitavaino = alkoholismi... Voi jessus. Et taida tietää kovin paljoa alkoholismista. 

Vierailija
18/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidänkö liikaa kiinni hyvistä (eli selvistä) jaksoista elämässämme?

Ap, tämä on olennainen kysymys. Itselläni siis myös juoppo miehenä. Olen jopa pitänyt kirjaa miehen juopotteluista jotta näkisin miten paljon meillä on hyvää ja miten paljon huonoa. Että onko se sen arvoista. Pirullista että mies pakottaa miettimään tällaista. Mutta sinkkuelämä kieltämättä kutsuu.

10

Vierailija
19/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten usein se äijä juo? käykö töissä? mikset anna sen hölmöillä rauhassa jos lähtee jonnekin,ehkä se jotain oppisi jos kännissä teloisi itsensä?

miten pitkiä putkia vetää?

tv. alkoholisti isän lapsi,josta ei todellakaan ole tullut alkkari vaikka viinaa on ollut aina tarjolla.

Vierailija
20/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei 15! On yrittäjä, eli on Paljon töissä. Senkus hölmöilee vaan, mutta kun tainnut jo oppia, ettei kannata. Pilaa oman maineensa muiden silmissä sillä touhulla. On kyllä sitäkin tehnyt aiemmin. Terveyskeskus ja tappeluun joutumiset ovat tulleet tutuiksi. Ei opi. Ja varmaan siksi juokin kotona, koska tämä on "turvallinen" paikka. Erään ikävän reissun jälkeen sovittiin, ettei joisi enää ollenkaan kotona..no, muutama kuukausi menikin mukavasti, kunnes alkoi taas lipsua. Nyt juo melkein päivittäin ainakin muutaman olue tai pari lasia viiniä. Putkia hänellä ei sentään ole. Mutta kaatuilee kotona kyllä. Kaverinsa on juoppo. Hänestä mies osaa tehdä 'analyysiä', ja välit ovat katkenneet kaverin juopottelun takia. Näkee siis kaverin ongelman, osaa puhua siitä järkevästi ja on jättänyt kaverin pitkän auttamisen jälkeen ns. omilleen. Miettii sitä niin, että kaverin on sitten mentävä pohjalle asti, ja siellä itse päättää, mitä tekee...näinhän se menee. Mulla on se sama ilmeisesti edessä, mutta en tiedä/ pohdin, onko "ongelmat meillä tarpeeksi isoja" näin radikaalin tempaisuun...

Kiva, että olet itse järkevä! Minäkin luotan kyllä lapsiini, että ovat varmasti nähneet sen aineen nurjan puolen..en usko, että kiinnostuvat. Teinien kanssa juttelemme tästä keskenämme ihan avoimesti.  Ap