Millainen ihminen ei ole koskaan miettinyt haluaako lapsia vai ei?
Tapaamani 29v mies väitti ettei ole koskaan edes miettinyt lapsiasiaa? Valehteleeko vai voiko olla olemassa ihmisiä, joille tämä koko homma ei tule edes mieleen?
Kommentit (46)
Miksi on niin vaikea ymmärtää, että kaikki eivät halua lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen, jolle ei ole tullut tunnetta haluta lapsia, joten ei tarvitse miettiä haluaako niitä vai ei.
Joillekin ei tule tunnetta haluta koiraa, joten eivät koskaan mieti haluavatko sen koiran vai ei.
Ei ole ihan verrannollinen koiran hankintaan. Koiran hankintaan ei liity mitään biologista tarvetta. Koiran voi hankkia missä iässä vain. Koiran hankintaa varten ei tarvitse selvittää omaa hedelmällisyyttään. Harvoin omat vanhemmat toivovat "koiraisovanhemmuutta" tai sukulaiset kyselevät, että no jokos teille tulee koira. (Ei sillä, että lapsiutelut olisivat ok).
Totta kai koiran hankintaa pitää miettiä! Et voi ottaa mitä tahansa koiraa ja joskus aikuinen on parempi kuin pentu.
Eeewww lapset. Itse vielä nuori ihminen.. en halua 20 vuotta siivoa toisen oksetta ja paskaa
Luulisi että asiaa miettisi viimeistään kun aloittaa seksin harrastamisen. Että ehkäiseekö vai ei, kuinka varma keinon pitää olla, ja mitä jos ehkäisy pettää. Todella outoa jos joku harrastaa seksia mutta ei ole ollenkaan miettinyt tätä puolta asiasta. En osaa kuvitella ajatuksenjuoksua jos ei ole asiaan mitään mielipidettä muodostanut.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tässä sitä ihmetelty ettei halua, vaan sitä ettei reilusti aikuisikäinen ole muodostanut asiasta mitään mielipidettä.
Minä en ajatellut. Hankin lapset ajattelematta. Näin jälkikäteen olisi kannattanut ajatella. Eli jos ei halua lapsia niin tuskin sitä ajattelee. Minä hankin tavan vuoksi koska niin aikuisen pitää tehdä. Ei tullut kertaakaan mieleen vaihtoehto että se ei ole mikään pakko.
Sellainen joka tietää alitajunnassaan miettimättäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen, jolle ei ole tullut tunnetta haluta lapsia, joten ei tarvitse miettiä haluaako niitä vai ei.
Joillekin ei tule tunnetta haluta koiraa, joten eivät koskaan mieti haluavatko sen koiran vai ei.
Ei ole ihan verrannollinen koiran hankintaan. Koiran hankintaan ei liity mitään biologista tarvetta. Koiran voi hankkia missä iässä vain. Koiran hankintaa varten ei tarvitse selvittää omaa hedelmällisyyttään. Harvoin omat vanhemmat toivovat "koiraisovanhemmuutta" tai sukulaiset kyselevät, että no jokos teille tulee koira. (Ei sillä, että lapsiutelut olisivat ok).
Naisilla on biologinen tarve hankkia lapsia. Miehillä on biologinen tarve harrastaa seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tässä sitä ihmetelty ettei halua, vaan sitä ettei reilusti aikuisikäinen ole muodostanut asiasta mitään mielipidettä.
Miksi itselle yhdentekevästä asiasta pitäisi olla jotain mieltä?
Olen ap:n kanssa samaa mieltä. Ihmeellistä asiassa on mielestäni se, että tällainen ihminen ei tunnu miettivän minkälaisen elämän haluaa. Se, onko lapsia vai ei, on aika suuri tekijä elämässä. Lisäksi asiaa on hyvä miettiä, jos on kumppani. Olisihan typerää rakentaa suhde jonkun kanssa, ja sitten jossain vaiheessa huomaisi, että molemmilla on ihan erilaiset näkemykset.
Onhan monta muutakin asiaa mitä ihmiset pohtivat, ainakin minä. Esim asunko mielummin maalla vai kaupungissa, Suomessa vai ulkomailla, mitä tahdon opiskella, millaista työtä mieluusti tekisin. Onhan se kumman kuuloista, jos joku vaan haahuilee tuulen mukana eikä ajattele mitään sen kummempaa. Omasta mielestäni ainakin. Ei se sitä tarkoita, että koko ajan pohtisi tällaisia, mutta aina joskus ja suunnitelmia tehdessä. Joitain aiheita enemmän ja joitain vähemmän. Tietenkin, jos asia on ihan yhdentekevä, )niinkuin moni tässä sanoo) että onko niitä lapsia vai ei, niin ehkä sitten ei välttämättä tule mieleen miettiä.
Itse tiesin jo nuorena, että en halua lapsia. Kun lähenin kolmeakymppiä, ja alkoi suhde uuden miehen kanssa. Kerroin miehelle, etten aio hankkia lapsia. Hän oli hämmentynyt ja sanoi ettei ole ikinä ajatellut asiaa, että on oikeastaan vaan olettanut, että niitä jossain vaiheessa hänellekin tulee. Minäkin olin hämmentynyt, koska en ollut ajatellut, että yli kolmekymppinen ihminen ei ole tällaista asiaa ikinä sen kummemmin miettinyt. No kaikki tietty omalla tyylillään.
Sellainen joka tekee lapsia liukuhihnalla, koska ”muutkin tekevät ja niin kuuluu tehdä”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos harrastaa seksia, pitää olla jotain mieltä jotta tietää käyttääkö ehkäisyä vai ei. Vai voiko jollekin oikeasti olla ihan täysin sama, lisääntyykö hän vai ei? Lisääntyminen on aika lailla ainoa elämän päätös jota ei voi perua, ja joka vaikuttaa elämään isommin kuin mikään muu - että aika tyhjäpää ja ajopuu pitää olla, jos se on "ihan sama".
Vierailija kirjoitti:
Luulisi että asiaa miettisi viimeistään kun aloittaa seksin harrastamisen. Että ehkäiseekö vai ei, kuinka varma keinon pitää olla, ja mitä jos ehkäisy pettää. Todella outoa jos joku harrastaa seksia mutta ei ole ollenkaan miettinyt tätä puolta asiasta. En osaa kuvitella ajatuksenjuoksua jos ei ole asiaan mitään mielipidettä muodostanut.
Ehkä AP:n mies ei ole koskaan harrastanut seksiä?
Vierailija kirjoitti:
Eeewww lapset. Itse vielä nuori ihminen.. en halua 20 vuotta siivoa toisen oksetta ja paskaa
Kaikkien ei pidäkään lisääntyä. Oikea valinta sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä AP:n mies ei ole koskaan harrastanut seksiä?
Tämä on todennäköisin syy. Jokainen seksiä harrastava päättää ottaa riskin, että lapsia voi tulla. Tiedän nelikymppisen miehen, joka ei myöskään ollut miettinyt asiaa. Hän ei autistina varmaan koskaan ollut seurustellut.
Exälle tuli ensimmäistä kertaa mieleen haluta lapsia n. 5-kymppisenä. Oltiin oltu jo monta vuotta yhdessä ja itselläni aiemmasta liitosta lapsi. Tässä kohtaa kun hänelle tuli se ajatus olin itsekin jo 45 ja täysin sinut sen asian kanssa, että en saa enää lapsia. Mutta hän ei ollut siis koskaan aiemmin edes ajatellut asiaa. Mikä olikin jo ihan riittävä syy olla yrittämättä. Muiden syiden muassa.
Minä olen 29v neitsytmies enkä ole koskaan sen kummemmin miettinyt tätä asiaa. En näe tätä lainkaan olennaisena asiana elämässäni sillä tuskin edes koskaan saan naista muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos harrastaa seksia, pitää olla jotain mieltä jotta tietää käyttääkö ehkäisyä vai ei. Vai voiko jollekin oikeasti olla ihan täysin sama, lisääntyykö hän vai ei? Lisääntyminen on aika lailla ainoa elämän päätös jota ei voi perua, ja joka vaikuttaa elämään isommin kuin mikään muu - että aika tyhjäpää ja ajopuu pitää olla, jos se on "ihan sama".
Olen aina kuvitellut, että "ehkäistään kunnes muuta yhdessä sovitaan" pätee tällä alueella oletuksena.
Liikkuuko jossakinpäin Suomea niin vajaata porukkaa, että tuoreiden tuttavuuksien kanssa lapsia saa tulla jos on tullakseen?
Olen 37-vuotias ikisinkku nainen enkä koskaan ole erikseen miettinyt haluanko lapsia vai en. Näin vaan on tapahtunut, että lapsia ei ole tullut.
Olettaisin, että noilla asioilla yleensä hiillostavat ihmiset ovat oma äiti ja/tai isoäiti, jotka ovat siis itse niitä lapsia tehneet ja koska ovat itse tuohon ratkaisuun päätyneet, olettavat, että se on luonnollinen lopputulema muillakin. Lapsettomat ihmiset harvoin jälkikasvulleen noita omia ajatuksiaan laukovat.