Jokaisella ihmisellä tuntuu olevan omia rajoitteita, jotka usein saattavat muista kuulostaa aivan naurettavilta. Mitä rajoitteita teillä on?
Kommentit (49)
Mulla ei ole fobioita, mutta olen tosi usein sillä tavalla lamaantunut, etten jaksa mitään tai saa mitään aikaan.
Jos ei ole maitoa, en juo suodatinkahvia. Silloin olen ilman kahvia.
En pysty käyttämään ns. siistejä vaatteita. Tai pystyn mutta se vie kaiken huomion enkä voi tehdä muuta silloin.
En voi sietää humalaisia ihmisiä, siksi välttelen juhlia, joissa tiedän, että alkoholia käytetään.
Diagnosoimaton ja hoitamaton sosiaalisten tilanteiden pelko. En käy ihmisten ilmoilla kuin ihan pakosta ja jopa lääkäriinmeno tuntuu mahdottomalta. Aina ei ollut näin, ja ihmettelen miten elämäni onkin tällä tavalla kaventunut.
Vierailija kirjoitti:
En voi sietää humalaisia ihmisiä, siksi välttelen juhlia, joissa tiedän, että alkoholia käytetään.
Ja sanomattakin varmaan selvää, että baareissa en käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sanomattakin varmaan selvää, että baareissa en käy.
Mulla on sama juttu. Yksi syy on se, että en tykkää siitä, kuinka "suoria" monista tulee humalassa. Suurin syy on kuitenkin emetophobia, jonka takia välttelen myös esim. huvipuistoja.
Korkean paikan kammoni on joidenkin mielestä huvittavaa, vaikka se aika yleistä on. Lisäksi kaikenlaiset ahtaat kellaritilat tuntuvat ahdistavilta. Sukellusveneeseen menoa en voi edes kuvitella.
En pysty asioimaan kauppakeskuksissa enkä myymälöissä, joissa on taustamusiikkia tai toistuvia kuulutuksia.
En osaa uida vaikka olen jo 40, koska lapsena ei käyty perheen kanssa ikinä missään uimapaikoissa jotain yksittäistä uimahallikäyntiä lukuun ottamatta.
Inhoan narkkaripellejä. Turhaa pullistelua ja sitten itkettää.
Vierailija kirjoitti:
En pysty asioimaan kauppakeskuksissa enkä myymälöissä, joissa on taustamusiikkia tai toistuvia kuulutuksia.
Minä en voi asioida Kouolan Veturissa, koska siellä soitetaan samaa ikivanhaa kasari-ysäri-nollari-musaa, jota kaupalliset radiokanavat on rynkyttäneet viimeiset 25 vuotta.
Välttelen kovaäänisiä ja rähäköitä ihmisiä.
Mä en voi hahmotushäiriön takia ajaa ajokorttii. Sen verran lievä, että vaikutan vaan tyhmältä.
Vierailija kirjoitti:
Välttelen kovaäänisiä ja rähäköitä ihmisiä.
Minä taas välttelen sitä toista ääripäätä ihmisistä. Niitä joilla on esim super veltto kädenpuristus.
Kartan vanhempia miehiä, koska kimppuuni on kerran sellainen käynyt.
Yritän kovasti keksiä mutta onpas tämä muuten vaikeaa. Ehkä ainoa mikä tulee mieleen on piikkikammo, siis sellainen että tekee fyysisesti pahaa menipä piikki itseen tai johonkin muuhun, terveydenhoitoala ei koskaan ole kiinnostanut, liekö tuo ollut joku alitajuntainen este.
Mulla on fobia staattisia sähköiskuja kohtaan. Se ei varsinaisesti rajoita tekemisiäni, arjessa se näkyy vaan silleen että en yleensä suoraan kosketa mitään mistä sähköiskun voisi saada, jos olen juuri noussut keinokuituiselta tai muoviselta istuimelta vaan vaikka kyynärpää edellä.
Mutta sellainen ihan oikea rajoite tähän liittyen on, että en käy pakkasella kampaajalla. :D Se ajatus kuivien hiusten harjaamisesta kun mulla on keinokuitulakana päällä on liian kauhea.
Tai no ei välttämättä monesti, ennemminkin joskus.