Näitä ominaisuuksia en voi sietää naisissa! t. itsekin nainen
Listaanpa tähän ominaisuuksia, joita löytyy 90% naisista ja jotka laittavat sappeni kiehumaan. Kuinka moni osuu sinuun?
- huono itsetunto ("Mä nyt oon tämmönen ruma läski")
- arkuus ("Pelkään olla yksin yötä kotona/kulkea pimeän puiston läpi/lasketella mustassa rinteessä/tarttua haastavaan projektiin jne.")
- fyysisen rasituksen välttely ("Inhoan hikoilemista ja hengästymistä")
- herkkyys ("Itken kumminkaiman avioeroa kolme viikkoa")
- ylihuolehtivaisuus ("Onko sulla nyt tarpeeksi vaatetta päällä/ota vielä kolmas pulla/älä nyt mene sinne uima-altaan syvään päähän")
- avuttomaksi heittäytyminen ("En mä osaa kilpailuttaa sähköyhtiöitä, mies tehköön sen, kun ymmärtää raha-asioista paremmin")
- ihmisten ylitulkitseminen ("Liisa-Maijallan äänensävy muuttui, kun se sanoi mulle, että mun kuivakakku oli hyvää, senkin valehtelijapaska se ämmä se")
Kommentit (113)
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:10"]
Itse vielä vastaan tähän omaan viestiini lisää. Olen insinööri ja ollut suurimman osan elämästäni miesvaltaisissa työpaikoissa, mutta myös naisvaltaisissa valtion virastoissa aikoinaan. Kun alkaa oikein ajatuksen kanssa kuuntelemaan ja vertailemaan, niin määrällisesti miehet juoruilevat ihan yhtä paljon kuin naisetkin, jos eivät jopa enemmän.
[/quote]
Mun kokemus on myös tuo, että juoruilevat enemmän ja olen ollut sekä naisvaltaisessa, että miesvaltaisessa työpaikassa.
Mulla on myös lapsesta asti ollut paljon poikia kavereina, ja nyt aikuisena miehiä, ja luulen, että ap. kaltaiset naiset eivät tosiaankaan tunne kovin monia miehiä. Tuollaisilla naisilla ja miehillä, jotka eivät ole kovin paljon tekemisissä toisen sukupuolen kanssa, on aina noita ihmeellisiä kuvitelmia siitä millainen se toinen sukupuoli on.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 14:55"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 14:51"]
Minä taas en voi sietää sitä, että joku kirjoittaa ominaisuuksista, joita ei voi sietää NAISISSA. Miehissäkö ne sitten olisivat hyväksyttäviä? Mikset kirjoita vain, että näitä ominaisuuksia et voi sietää?
[/quote]
Sehän tuossa on ideana, että vain naisissa nuo piirteet ovat ärsyttäviä.
Ap. on tyypillinen naisia vihaava nainen, eikä ilmeisesti edes tajua sitä itse. Ap. on omaksunut yhteiskunnalta viestin, jonka mukaan naiset ovat huonompia ja naisiin liittyvät ominaisuudet halveksattvia ja kuvottavia, lopputuloksena on tuollainen naisvihaa levittävä nainen, joka pohjimmiltaan vihaa itseäänkin.
Yleensä kyseessä on ihminen, joka on helppo ohjelmoida totetuttamaan yhteiskunnan arvoja jne. koska omaa ajattelua ei ole paljon ollenkaan, kova auktoriteettiusko ja tarve miellyttää auktoriteetteja ( patriarkaalinen yhteiskunta).
[/quote]
Nuo piirteet ovat kyllä ihan kaikissa ihmisissä ärsyttäviä, mutta naisissa niitä esiintyy huomattavasti useammin. Ja mitä tuohon patriarkaaliseen yhteiskuntaan ja sen tukemiseen tulee, niin eikös juuri siinä ole tärkeää, että naiset pysyvät naisina eli heikompina astioina. Näin ollen maskuliinisuuteen yhdistetyt arvostetut piirteet sallitaan vain miehillä. Pikemminkin pitäisin itseäni kaikkea sovinnaista sukupuoliroolittelua vastustavana naisena. Ehkä se johtuu siitä, että olen saanut varsin "poikamaisen" kasvatuksen ja huomannut, kuinka paljon helpommalla nyky-yhteiskunnassa naisena pärjää, jos ei omaa noita luettelemiani ärsyttäviä piirteitä. t. ap
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 14:55"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 14:51"]
Minä taas en voi sietää sitä, että joku kirjoittaa ominaisuuksista, joita ei voi sietää NAISISSA. Miehissäkö ne sitten olisivat hyväksyttäviä? Mikset kirjoita vain, että näitä ominaisuuksia et voi sietää?
[/quote]
Sehän tuossa on ideana, että vain naisissa nuo piirteet ovat ärsyttäviä.
Ap. on tyypillinen naisia vihaava nainen, eikä ilmeisesti edes tajua sitä itse. Ap. on omaksunut yhteiskunnalta viestin, jonka mukaan naiset ovat huonompia ja naisiin liittyvät ominaisuudet halveksattvia ja kuvottavia, lopputuloksena on tuollainen naisvihaa levittävä nainen, joka pohjimmiltaan vihaa itseäänkin.
Yleensä kyseessä on ihminen, joka on helppo ohjelmoida totetuttamaan yhteiskunnan arvoja jne. koska omaa ajattelua ei ole paljon ollenkaan, kova auktoriteettiusko ja tarve miellyttää auktoriteetteja ( patriarkaalinen yhteiskunta).
[/quote]
Niin hyvää ylianalyysia.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:14"]
Itse vielä vastaan tähän omaan viestiini lisää. Olen insinööri ja ollut suurimman osan elämästäni miesvaltaisissa työpaikoissa, mutta myös naisvaltaisissa valtion virastoissa aikoinaan. Kun alkaa oikein ajatuksen kanssa kuuntelemaan ja vertailemaan, niin määrällisesti miehet juoruilevat ihan yhtä paljon kuin naisetkin, jos eivät jopa enemmän.
[/quote]
Mun kokemus on myös tuo, että juoruilevat enemmän ja olen ollut sekä naisvaltaisessa, että miesvaltaisessa työpaikassa.
Mulla on myös lapsesta asti ollut paljon poikia kavereina, ja nyt aikuisena miehiä, ja luulen, että ap. kaltaiset naiset eivät tosiaankaan tunne kovin monia miehiä. Tuollaisilla naisilla ja miehillä, jotka eivät ole kovin paljon tekemisissä toisen sukupuolen kanssa, on aina noita ihmeellisiä kuvitelmia siitä millainen se toinen sukupuoli on.
[/quote]
Juuri näin. Minulla on kaikki serkutkin poikia, ainoa naispuolinen on ollut jo melkein aikuinen syntyessäni ja olen kahden veljen pikkusisko. Koulut on luonnollisesti käyty miesten seassa ja elämäni pahin juorukello oli yksi miespuolinen luokkakaveri, hänen voittanutta on vaikea tavata. No joo, nyt juoruan itsekin, mutta silti. Naapurustossakin oli kolme ikäistäni poikaa, tytöt nuorempia tai vanhempia. Silti minusta ei tullut "tulen paremmin toimeen miesten kanssa" -tyyppiä, vaan tulen toimeen molempien sukupuolten kanssa. Molemmissa on hyviä ja huonoja puolia, ihan kuten itsessänikin. Mutta miesten nostaminen jalustalle ja väittäminen, että heillä ei ole jotain ominaisuuksia, välillä ärsyttää, välillä naurattaa. Yleensä nämä naiset, jotka mielestään ovat hyviä tulemaan toimeen miesten kanssa, ovat niitä kaikkein ilkeimpiä naisia ja pahimpia juoruamaan. He vain höystävät sitä kirosanoilla ja luulevat sitä kesksuteluksi, koska se käydään miesten kanssa. Muista ihmisistä (paskan) puhuminen on juoruilua myös silloin, kun toisena tai ainoana osapuolena ovat miehet.
[/quote]
[/quote]
Aloituksessani ei puhuta juoruilusta mitään. Luepa tarkemmin. Ja mitä tuohon kommenttiin tulee, etten ole ollut poikien kanssa lapsena tekemisissä enkä tunne miehiä nyt aikuisena, niin asia on juuri päinvastoin. t.ap
- "Minä en tule naisten kanssa juttuun, kun ne vaan juoruilee, puhuu meikeistä ja sisustuksesta ja kikattelee. Olen pikemminkin jätkä jätkien joukossa..."
Tuo. Ensinnäkin siksi, koska siinä stereotypisoidaan mies/nainen, toinen leimataan huonommaksi ja tyhjäpäisemmäksi ja ylennetään itsensä kätevästi siihen "parempien" joukkoon. Toisekseen, koska on lähtökohtaisesti makeempaa tykätä naisena autoista ja juoda kaljaa autotallissa ja olla niin pahuksen erilainen kuin "ne muut". Kolmanneksi: minusta voisi tarkastaa niitä motiivejakin. Tunnen ihan tarpeeksi monta tällä jätkä jätkien joukossa -termillä ratsastavaa, jotka kyllä käyttävät kaikki naiselliset avunsa miehisen ihailijakaartin keskellä. Heidän, jotka oikeasti viihtyvät bensiininkatkussa, katsovat lätkää kaljapullo kourassa ja nauttivat miehisiksi koetuissa harrasteissa, ei ole tarvetta mainostaa asiaa tai korostaa omaa paremmuuttaan. Eivätkä he ylenkatso meitä, jotka selailemme mielellämme Ikean kuvastoa ja itkemme draamaleffoille. :)
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:15"]
Näin ollen maskuliinisuuteen yhdistetyt arvostetut piirteet sallitaan vain miehillä. Pikemminkin pitäisin itseäni kaikkea sovinnaista sukupuoliroolittelua vastustavana naisena. Ehkä se johtuu siitä, että olen saanut varsin "poikamaisen" kasvatuksen ja huomannut, kuinka paljon helpommalla nyky-yhteiskunnassa naisena pärjää, jos ei omaa noita luettelemiani ärsyttäviä piirteitä. t. ap
[/quote]
Sä et edes ymmärrä miten syvällä sussa on naisviha, ilmeisesti sut on kasvatettu siihen, ja arvostamaan vain miehisiä piirteitä, koska olet mallintanut itsesi sen mukaan "päästäksesi helpolla".
Ihan vain tiedoksi, ettei nykyään enää feminismiin kuuluu miesten matkiminen, jotta naiset saisivat arvostusta.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:18"]
[/quote]
[/quote]
Juuri näin. Minulla on kaikki serkutkin poikia, ainoa naispuolinen on ollut jo melkein aikuinen syntyessäni ja olen kahden veljen pikkusisko. Koulut on luonnollisesti käyty miesten seassa ja elämäni pahin juorukello oli yksi miespuolinen luokkakaveri, hänen voittanutta on vaikea tavata. No joo, nyt juoruan itsekin, mutta silti. Naapurustossakin oli kolme ikäistäni poikaa, tytöt nuorempia tai vanhempia. Silti minusta ei tullut "tulen paremmin toimeen miesten kanssa" -tyyppiä, vaan tulen toimeen molempien sukupuolten kanssa. Molemmissa on hyviä ja huonoja puolia, ihan kuten itsessänikin. Mutta miesten nostaminen jalustalle ja väittäminen, että heillä ei ole jotain ominaisuuksia, välillä ärsyttää, välillä naurattaa. Yleensä nämä naiset, jotka mielestään ovat hyviä tulemaan toimeen miesten kanssa, ovat niitä kaikkein ilkeimpiä naisia ja pahimpia juoruamaan. He vain höystävät sitä kirosanoilla ja luulevat sitä kesksuteluksi, koska se käydään miesten kanssa. Muista ihmisistä (paskan) puhuminen on juoruilua myös silloin, kun toisena tai ainoana osapuolena ovat miehet.
[/quote]
Hemmetin hyvä kommentti, btw! :)
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:20"]
Näin ollen maskuliinisuuteen yhdistetyt arvostetut piirteet sallitaan vain miehillä. Pikemminkin pitäisin itseäni kaikkea sovinnaista sukupuoliroolittelua vastustavana naisena. Ehkä se johtuu siitä, että olen saanut varsin "poikamaisen" kasvatuksen ja huomannut, kuinka paljon helpommalla nyky-yhteiskunnassa naisena pärjää, jos ei omaa noita luettelemiani ärsyttäviä piirteitä. t. ap
[/quote]
Sä et edes ymmärrä miten syvällä sussa on naisviha, ilmeisesti sut on kasvatettu siihen, ja arvostamaan vain miehisiä piirteitä, koska olet mallintanut itsesi sen mukaan "päästäksesi helpolla".
Ihan vain tiedoksi, ettei nykyään enää feminismiin kuuluu miesten matkiminen, jotta naiset saisivat arvostusta.
[/quote]
Missä dystopiassa arkuus, huono itsetunto ja avuttomaksi heittäytyminen ovat hyviä ominaisuuksia? t.ap
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:19"]
[/quote]
[/quote]
Joo, mutta se on lisätty myöhemmin jonkun muun toimesta.
Aloituksessani ei puhuta juoruilusta mitään. Luepa tarkemmin. Ja mitä tuohon kommenttiin tulee, etten ole ollut poikien kanssa lapsena tekemisissä enkä tunne miehiä nyt aikuisena, niin asia on juuri päinvastoin. t.ap
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:19"]
Itse vielä vastaan tähän omaan viestiini lisää. Olen insinööri ja ollut suurimman osan elämästäni miesvaltaisissa työpaikoissa,mutta myös naisvaltaisissa valtion virastoissa aikoinaan. Kun alkaa oikein ajatuksen kanssa kuuntelemaan ja vertailemaan, niin määrällisesti miehet juoruilevat ihan yhtä paljon kuin naisetkin, jos eivät jopa enemmän.
[/quote]
Mulla on myös lapsesta asti ollut paljon poikia kavereina, ja nyt aikuisena miehiä, ja luulen, että ap. kaltaiset naiset eivät tosiaankaan tunne kovin monia miehiä. Tuollaisilla naisilla ja miehillä, jotka eivät ole kovin paljon tekemisissä toisen sukupuolenkanssa, on aina noita ihmeellisiä kuvitelmia siitä millainen se toinen sukupuoli on.
[/quote]
[/quote]
Noni.. Eli ap on just niitä naisia jotka kalastelee miesten huomiota haukkumalla muita naisia.. Tekee pesäeron itsensä ja "ärsyttävien naisten" välillä. Olis kannattanut vaan hänen vanhempien kasvattaa sellanen ihminen, joka on sinut sukupuolensa kanssa, ettei lopputulos ole tämä.
No otetaanpa nämäkin, miesten kanssa ikänsä touhunnut insinöörinainen vastaa:
- huono itsetunto ("Mä nyt oon tämmönen ruma läski") Ei tämä nyt kovin yleistä ole, huono itsetunto on yhteydessä masennukseen ja masentuneita miehiä on vaikka millä mitalla.
- arkuus ("Pelkään olla yksin yötä kotona/kulkea pimeän puiston läpi/lasketella mustassa rinteessä/tarttua haastavaan projektiin jne.") Arkoja miehiä ja poikia on, paljon. On tullut vastaan sellaisia, jotka eivät uskalla naiselle päivää sanoa.
- fyysisen rasituksen välttely ("Inhoan hikoilemista ja hengästymistä") Joo, ne miehet, joiden suurin fyysinen saavutus on kaljapullon korkin avaaminen ja kaukosäätimen nostaminen, ovat varmaan ihannemiehiä. Niitä on paljon.
- herkkyys ("Itken kumminkaiman avioeroa kolme viikkoa") Ainakin kaksi tapausta tiedän, joissa itsemurhan syynä on se, että tyttöystävä jätti.
- ylihuolehtivaisuus ("Onko sulla nyt tarpeeksi vaatetta päällä/ota vielä kolmas pulla/älä nyt mene sinne uima-altaan syvään päähän") tämä on aika naisellinen ominaisuus, mutta ei tämä useimpia ärsytä
- avuttomaksi heittäytyminen ("En mä osaa kilpailuttaa sähköyhtiöitä, mies tehköön sen, kun ymmärtää raha-asioista paremmin")
- ihmisten ylitulkitseminen ("Liisa-Maijallan äänensävy muuttui, kun se sanoi mulle, että mun kuivakakku oli hyvää, senkin valehtelijapaska se ämmä se") Tätä nyt esiintyy aika paljon miestenkin puolella, sukulainen on politiikassa mukana ja huhhuh sitä touhua....
Minä kyllä hieman kääntäisin näitä "arkuutta, huonoa itsetuntoa ja avuttomaksi heittäytymistä". Ymmärrän ap:n pointin, mutta muistuttaisin, että nämä piirteet eivät ole vain "naisten juttuja". Ihan yhtä lailla miehissäkin on heitä, jotka musertuvat oman ujoutensa alle, tai jotka eivät uskalla lähestyä suurta ihastustaan. Tai heitä, jotka häpeävät omia ruumiin ominaisuuksiaan vanhemmallakin iällä. Heitä, jotka hämillisenä katsovat kattilaa ja toteavat, etteivät he osaa tehdä makkarakastiketta.
Ihan samoja piirteitä, mitä väitetään nyt naisten ominaisuuksiksi. Kyllä minusta on tasan yhtä avutonta olla osaamatta korjata omia farkkujaan ompelukoneella tai ettei muka osaa keitellä ruokaa, kuin että ei osaa vaihtaa renkaita tai kilpailuttaa sähköyhtiötä. Että tuskinpa ihan oikeasti kannattaa nojautua näihin miehen ja naisen arkkityyppeihin, kun loppujen lopuksi me ollaan vain läjä erilaisia ihmisiä omine vajavaisuuksinemme ja temperamentteinemme. :)
Mainittuun "jätkä jätkien joukossa" syndroomaankin taitaa isoin kiusa olla juuri se, että siinä nojaudutaan miehen ja naisen stereotypioihin piittaamatta siitä, pitävätkö ne oikeasti edes paikkansa.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:32"]
No otetaanpa nämäkin, miesten kanssa ikänsä touhunnut insinöörinainen vastaa:
- huono itsetunto ("Mä nyt oon tämmönen ruma läski") Ei tämä nyt kovin yleistä ole, huono itsetunto on yhteydessä masennukseen ja masentuneita miehiä on vaikka millä mitalla.
- arkuus ("Pelkään olla yksin yötä kotona/kulkea pimeän puiston läpi/lasketella mustassa rinteessä/tarttua haastavaan projektiin jne.") Arkoja miehiä ja poikia on, paljon. On tullut vastaan sellaisia, jotka eivät uskalla naiselle päivää sanoa.
- fyysisen rasituksen välttely ("Inhoan hikoilemista ja hengästymistä") Joo, ne miehet, joiden suurin fyysinen saavutus on kaljapullon korkin avaaminen ja kaukosäätimen nostaminen, ovat varmaan ihannemiehiä. Niitä on paljon.
- herkkyys ("Itken kumminkaiman avioeroa kolme viikkoa") Ainakin kaksi tapausta tiedän, joissa itsemurhan syynä on se, että tyttöystävä jätti.
- ylihuolehtivaisuus ("Onko sulla nyt tarpeeksi vaatetta päällä/ota vielä kolmas pulla/älä nyt mene sinne uima-altaan syvään päähän") tämä on aika naisellinen ominaisuus, mutta ei tämä useimpia ärsytä
- ihmisten ylitulkitseminen ("Liisa-Maijallan äänensävy muuttui, kun se sanoi mulle, että mun kuivakakku oli hyvää, senkin valehtelijapaska se ämmä se") Tätä nyt esiintyy aika paljon miestenkin puolella, sukulainen on politiikassa mukana ja huhhuh sitä touhua....
[/quote]
Tulen höystämään: minä tunnen kyllä nimenomaan näitä ylihuolehtivaisia miehiä, mukaan lukien omani. :) "Tulethan sitten varmasti taksilla kotiin, ettet yksin hortoile pimeässä...". Tai "onhan autossasi varmasti tarpeeksi tuulilasinpesunestettä?". Ihan samanlaista paapomista, eikä se minusta kyllä mikään paha juttu ole. Ehdottomasti hyvä juttu on pärjätä yksin, mutta onhan sekin kivaa, ettei välttämättä aina tarvitse, eikös vain?
Mutta niin: ohis kiittää ja on iloinen, että joku on kanssani samalla aaltopituudella. :)
Ja miehetkö ei heittäydy avuttomiksi?!? Lastenhoitoon liittyvät asiat, sukujuhlat, lahjojen hankinta, lasten vaatteiden osto..... Hehehe.. Oikeesti miehet heittäytyy hyvin usein avuttomiksi myös niissä perheissä, joissa on suhteellisen tasa-arvoinen työnjako.
Arkuuttakin on. Esim mun miespuoliset ystävät ei uskalla ajaa autolla isoissa kaupungeissa. Tai pelkää korkeita paikkoja tai eläimiä, esim koiria. Toki miehille sen pelon osoittaminen on huomattavasti vaikeampaa ympäristön paineiden vuoksi. Eihän miehet muka saa pelätä.
Ei kyllä mullekin tulee viimeistään nyt sellanen olo, et ap ei tunne miehiä yhtään.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:22"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:20"]
[/quote]
[/quote]
Missä dystopiassa arkuus, huono itsetunto ja avuttomaksi heittäytyminen ovat hyviä ominaisuuksia? t.ap
[/quote]
Listaan voisi lisätä sen, että naisten logiikka ei tunne tilastoja. Jos tuntee yhdenkin korkeita paikkoja pelkäävän miehen, niin se kumoaa kaikki väitteet siitä, että naiset olisivat noin yleisesti ottaen miehiä arempia.
Onko täällä oikeasti näin paljon lukutaidottomia ihmisiä? Kävin vielä uudelleen lukemassa tuon aloituksen, mutta en kyllä mitenkään löydä siitä vertailua naiset vastaan miehet. Kyse oli kai asioista jotka ärsyttävät naisissa, eiköhän tässä ketjussa ole jo todistettu tunteilla ylireagoiminen...
Mulla tosiaan jäi tuo avuttomaksi heittäytyminen kokonaan pois, vaikka siihen oli eniten sanottavaa; tultiin häätämään toiselta koneelta pois, joten piti välillä kaivella läppäri laukustaan. Totta tosiaan, ap ei ole tainnut koskaan nähdä flunssaa potevaa miestä. Siinä avuttomuus menee kyllä miesten hyväksi 95-5, eli mies on kuoleman kielissä kun nenä vähän vuotaa ja naisista suurin osa tekee kotihommat, vaikka olisi kipeämpi samaan aikaan. Omat poikani olen opettanut tekemään ruokaa ja pitämään kämppänsä kunnossa, sitä kovasti ihastellaan, kun ei pojat yleensä...mutta tyttöjen kohdalla sitä pidetään itsestään selvyytenä. Kukaan ei kyseenalaista sitä, että peräkammarinpoika-veljeni lämmittää itselleen enimmäkseen eineksiä ja saa tuoretta ruokaa kun joku meistä sukulaisista käy laittamassa hänelle ruokaa. Naisissa tuota avuttomuutta halveksutaan. Mutta kun se renkaan vaihto tai ruuvin poraamnen on se, missä se avuttomuus lasketaan. Itse kyllä osaan monet korjaustyöt tehdä, mutta en minä siitä mitään numeroa näe tarvetta tehdä. Sen sijaan kun mieheni pesee ikkunat, hän soittelee koko suvulle tehneensä sen.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 15:44"]
Listaan voisi lisätä sen, että naisten logiikka ei tunne tilastoja. Jos tuntee yhdenkin korkeita paikkoja pelkäävän miehen, niin se kumoaa kaikki väitteet siitä, että naiset olisivat noin yleisesti ottaen miehiä arempia.
[/quote]
Listaan voisi lisätä sen, että miesten ja naisia vihaavien naisten logiikka ei tunne tilastoja, eikä ylipäätään todellisuutta, vaan perustuu arkkityyppeihin, joita pönkitetään siinä omassa naisvihassa.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 14:27"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 14:25"]Ja mä piittaan sun mielipiteestäs pennin vertaa. Suurin osa naisista tuskin piittaa. [/quote] Jaaa mielensäpahoittaja bongattu. Kolahtiko? Mikä kohta? Kyllä itsekkin tunnustan että musta kuoriutuu välillö järkyttävä juorukello. Vähän nyt huymoria peliin.
[/quote]Hah, sun tarkoitus on ärsyttää, mutta tuskin siinä onnistut. Näytit vain omahyväisyytes ja nyt mielistelet.