9-vuotias uskoo Joulupukkiin, onko normaalia?
Onko normaalia, että 9-vuotias uskoo vielä ihan tosissaan joulupukkiin, ei osaa edes epäillä asiaa? Minusta tämä on hieman lapsellista, vaikka 9v tietysti vielä lapsi onkin..
Kommentit (75)
Lapset tarvitsevat satumaailman. Kyllä tähän kylmään ja **ttumaiseen realimaailmaan ehtii tutustua liikaakin.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 18:43"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 18:37"]Tännehän on tullut paljon keskustelua.. Kyseessä on siis mieheni 9v poika, joka pukkiin uskoo edelleen eikä ole missään vaiheessa epäillytkään. Mikäli hänelle kertoisimme ettei pukkia ole, tulisi hänen äitinsä varmaan lahtaamaan meidät. Poika on muutenkin hieman lapsellinen ja ikäistään nuoremman oloinen.. Ap
[/quote]
Miehesi on sen lapsen ISÄ, kyllä hänellä oli oikeus kertoa lapselle totuus tästä sadusta.
[/quote]
Se on helppo sanoa kun ei tiedä millainen natsi lapsen äiti on. Ei isällä ole mitään oikeuksia tai sanavaltaa pienimpiinkään asioihin. Mutta se nyt on taas asia erikseen :)
Mun lapsi epäili joulupukin olemassaoloa jo 3-vuotiaana, ja olinkin varma ettei kauaa enää usko. No nyt 6-vuotiaana uskoo kovemmin kuin koskaan, oikein ruokkii uskoaan näkemällä muka lumessa tonttujen jälkiä jne. Jotenkin tuntuu, ettei hän halua edes tajuta totuutta :)
Omat lapset uskoivat n. 10-vuotiaaksi asti ja ihan kunnon ihmisiä niistä aikuisena tuli. Itse olin 4-vuotias kun mummu kertoi ettei joulupukkia ole. Muistan lapsena ajatelleeni monta kertaa että olisi ollut mukava saada uskoa joulupukkiin edes vähän pitempään.
No on kyllä aika lapsellista.. Omat lapseni "menettivät uskonsa" pukkiin ennen kouluikää..
On normaalia. Jotkut yläkoululaisetkin vielä uskovat.
Oma kummipoika, joka täyttää parin kuukauden päästä 11v, uskoo vielä täysin pukkiin.
No en kyllä suoraan sanottuna ole kuullut koskaan että tuon ikäinen uskoisi vielä pukkiin...
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 12:00"]On normaalia. Jotkut yläkoululaisetkin vielä uskovat.
[/quote]
No ei kyllä usko, kaikkea ei tarvitse väittää todeksi saadakseen ap'n tuntemaan olonsa paremmaksi :D t. 15v
Omani uskoi täysillä vielä 9-v, niin uskoivat monet kaveritkin. 10-vuotiaana pukkiusko oli jo mennyttä.
Uskoo jos vanhemmat sellasta heille totena puhuu (valehtelee). Sääli lasta. Eiköhän kannattais kertoa totuus.
9-vuotias on lapsi! On täysin normaalia että uskoo
mun poika täytti marraskuussa 8v ja hän ainakin uskoo ihan täysillä joulupukkiin.
En kyllä osaa pitää asiaa mitenkään epänormaalina. Myös moni luokkalaisensa uskoo, samoin futisjoukkueen kavereista moni.
Miksi teistä on hyvä että lapset uskoo vaiheisiin?
Se kummitätsä jatkaa vielä (en muista numeroani). Pojalla on melkein 14v sisko ja eskarissa oleva pikkusisko. Isosisko on monta kertaa nälvinyt asiasta (ja myös vihjaillut, että isi ja äitihän ne lahjat ostaa pönttö!), mutta ei.. Vielä menee täydestä, kun väärä raha.
Siis valheisiin? Miksi huijata pieniä lapsia?
Monesti lapsella on niin iso halu uskoa joulupukkiin, että se näyttäytyy muille sokean uskona.
Tokaluokkalaiseni uskoo vielä. Lapsi saa olla lapsi. :)