Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni maksaa lapsettoman exän laskuja

mustasukkainen
23.10.2021 |

Hei, miesystäväni on eronnut avioliitosta noin vuosi sitten, kuviossa ei ole lapsia. Miesystäväni maksaa yhä exänsä nimissä olevaa autoa, ovat näin sopineet avioliiton aikana. Tätä sopimusta on vielä kaksi vuotta jäljellä. Miesystäväni on päättänyt sitoutua maksamaan autoa vielä avioeron jälkeenkin sopimuksen mukaan vaikka hänen taloustilanne on tiukka. Nyt hän haluaisi muuttaa kanssani avoliittoon. Itse pidän tilannetta hyvin epämääräisenä tämän auton maksusopimuksen vuoksi. Koen ettei mieheni ole osannut päästää irti menneistä ja haluaisi nyt kaksi kirsikkaa kakkuunsa. Hänellä on hyvin ehdoton mielipide siitä että hänen on huolehdittava exänsä autosta ja siitä ei ole minkäänlaista neuvottelun varaa. Koen jääväni pahasti exän jalkoihin ja sitoutuminen lapsettoman exän elättämiseen tuntuu roikkumiselta vanhassa. Tulisiko teillä jotain muita näkökulmia asiaan, jotta saisin uusia näkökulmia tilanteeseen.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kaksi aikuista hauluaa avoimen ja rehellisen parisuhteen niin silloin erilaisia elämän asioita jaetaan keskenään. Yksi asia näistä on raha-asiat. Jännittävää että ihmiset ajattelevat ettei puolison asiat kuulu heille.

Kaikilla ei ole rahankäyttö hallussa niin että toinen voi törsätä kaikki niin ettei mitään jää säästöön. Meillä on omat rahat ja kuluja jaetaan sillain että sama elintoso suurinpiirtein molemmilla. Kummallakin jää omiin harrastuksiin riittävästi rahaa ja kumpikin tyytyväisiä. Ei ole tarvetta ksyynätä puolison tilejä. En ymmärrä että ihan kaikki pitäisi olla yhteistä. 

Vierailija
62/73 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ex voi myydä auton, jollei hänellä itsellään ole varaa maksella sitä? Mies on joko kiltti tai toivoo paluuta yhteen exän kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ihmettelisin mikä kiire miehellä on muuttaa jo sinun kanssa yhteen.

Vierailija
64/73 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko auto leasing, ettei siitä pääse eroon?

Jos rahoituksella, niin auton voi myydä.

Jos leasing, on se eksän ongelma, jos auto on hänen nimissään.

Vierailija
65/73 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deittailin kerran nuorempana ihan kivaa ja hyvin toimeentulevaa miestä jolle tehtiin samaa. Eli exä lypsi niin kauan kuin voi leikkien reppanaa.

Sattumalta paljastui kun röyhkeä vikisevä exä (ero 2v sitten tapahtunut) soitti "anoppilaan" että sähkölasku pitäs maksaa ja hänen  auton vakuutus.

Jätin melko lailla siihen paikkaan sen suhteen.

( Pitäsiköhä muuten kans lähettää pokkana laskut sille<-----VITSI !!!)

Vierailija
66/73 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko auto leasing, ettei siitä pääse eroon?

Jos rahoituksella, niin auton voi myydä.

Jos leasing, on se eksän ongelma, jos auto on hänen nimissään.

Tämä aloitus on ihan kauhea. Jos auto on leasing, eikä siitä pääse eroon, on sitä pakko maksaa. Mutta siinä tilanteessa miehen pitää ottaa auto itselleen, jos mies sitä maksaa. Jos eksä haluaa ajaa, niin eksä maksaa.

Problem solved.

Vierailija
67/73 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ex voi myydä auton, jollei hänellä itsellään ole varaa maksella sitä? Mies on joko kiltti tai toivoo paluuta yhteen exän kanssa.

Tommosia vedätettäviä lapasia okeasti on.

Toivon ettei alkuperäisen kommentin kirjoittaja edes vakavasti harkitse yhteen muuttoa ko henkilötyypin kanssa. Liian epämääräistä. Ja tulee paljastumaan aika varmasti muitakin omituisia sopimuksia .

Vierailija
68/73 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän ihmettelisin mikä kiire miehellä on muuttaa jo sinun kanssa yhteen.

Ei missään nimessä. Kun tuonkaltaisia sivuhenkilöitä roikkuu jo valmiiksi tarinassa.

Vierailija
69/73 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies, ja pidän exiäni edelleen jossain määrin minun vastuullani oleviksi, vaikka olen ollut jo melkein 20- vuotta naimisissa ja lapsiakin on vain tästä liitosta.

Te naiset ette vaikuta ymmärtävän miehen elämään kuuluva kunniaetikettiä. Samalla lailla kuin lapsi tarvitsee aikuista, nainen voi ja usein tarvitseekin miestä joihinkin fyysisiin, teknisiin ja miksei taloudellisiinkin asioihin.

Edellä mainittu ei missään nimessä tarkoita exien kyttäämistä. Kaikki ovat tai ovat olleet parisuhteissa minun jälkeeni. Ja se on hyvä. Mutta esimerkiksi yhdelle tuli ero, hänellä mökillä laituri ja vene nostamatta talviteloille. Kävin ne vetämässä ylös pyynnöstään, oma vaimo tämän hyväksyi. Ettekö itse auttaisi pakkkasessa yksin hytisevää taaperoikäistä lasta, joka ei ole omanne?

Tämä oli kyllä paras selitys aikoihin. DDD

Ex ei ole taaperoikäinen lapsi vaan aikuinen ihminen. Jos olet ollut jo 20-vuotta uudessakin suhteessa ja siitä on lapsiakin?

Miten ex ei ole luonut tämän aikajakson aikana jo omaa elämää? Ja myös sinä alkanut luottaa, että exä pärjää ilman sinun apuasi? Vai onko hyvinkin tärkeää pönkittää itsetuntoaan ja toimia "neito pulassa" ritarina?

Kunniaetiketti, jopa on. Ainoa joka tulee näissa ja vastaavissa on , että mies joko tuntee syyllisyyttä erosta, on toiminut jotenkin törkeästi ja hyvittelee sitä exälle tai on tunteita ja on jäänyt roikkumaan menneisyyteen.

Moni mies ottaa uuden kumppanin koska ei halua olla tai pysty olemaan yksin, silti kantaa mukanaan koko vanhaa arsenaalia.

Kummallisia suhteita muutenkin jos mies pitää vaimoa avuttomana lapsena.

On näitä miehiä jotka tuntevat vetoa ja deittailevat vain taaperon tasolla toimivia aikuisia naisia. Keräävät näistä sellaisen onnettomien haaremin missä saavat päteä kun "eihän ne yksin pärjäisi ellen mää kun oon tällanen Ritari Kunniakoodi auttaisi ressukoita"

Kyllä tollaset naisetkin kehtaa.

Vierailija
70/73 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies, ja pidän exiäni edelleen jossain määrin minun vastuullani oleviksi, vaikka olen ollut jo melkein 20- vuotta naimisissa ja lapsiakin on vain tästä liitosta.

Te naiset ette vaikuta ymmärtävän miehen elämään kuuluva kunniaetikettiä. Samalla lailla kuin lapsi tarvitsee aikuista, nainen voi ja usein tarvitseekin miestä joihinkin fyysisiin, teknisiin ja miksei taloudellisiinkin asioihin.

Edellä mainittu ei missään nimessä tarkoita exien kyttäämistä. Kaikki ovat tai ovat olleet parisuhteissa minun jälkeeni. Ja se on hyvä. Mutta esimerkiksi yhdelle tuli ero, hänellä mökillä laituri ja vene nostamatta talviteloille. Kävin ne vetämässä ylös pyynnöstään, oma vaimo tämän hyväksyi. Ettekö itse auttaisi pakkkasessa yksin hytisevää taaperoikäistä lasta, joka ei ole omanne?

Tämä oli kyllä paras selitys aikoihin. DDD

Ex ei ole taaperoikäinen lapsi vaan aikuinen ihminen. Jos olet ollut jo 20-vuotta uudessakin suhteessa ja siitä on lapsiakin?

Miten ex ei ole luonut tämän aikajakson aikana jo omaa elämää? Ja myös sinä alkanut luottaa, että exä pärjää ilman sinun apuasi? Vai onko hyvinkin tärkeää pönkittää itsetuntoaan ja toimia "neito pulassa" ritarina?

Kunniaetiketti, jopa on. Ainoa joka tulee näissa ja vastaavissa on , että mies joko tuntee syyllisyyttä erosta, on toiminut jotenkin törkeästi ja hyvittelee sitä exälle tai on tunteita ja on jäänyt roikkumaan menneisyyteen.

Moni mies ottaa uuden kumppanin koska ei halua olla tai pysty olemaan yksin, silti kantaa mukanaan koko vanhaa arsenaalia.

Kummallisia suhteita muutenkin jos mies pitää vaimoa avuttomana lapsena.

On näitä miehiä jotka tuntevat vetoa ja deittailevat vain taaperon tasolla toimivia aikuisia naisia. Keräävät näistä sellaisen onnettomien haaremin missä saavat päteä kun "eihän ne yksin pärjäisi ellen mää kun oon tällanen Ritari Kunniakoodi auttaisi ressukoita"

Kyllä tollaset naisetkin kehtaa.

Sehän tässä välillä raivostuttaakin, että nämä reppana-taapero-exät ovat toisaalta reppanoita ja toisaalta täysin laskelmoivia.

Ovat opettaneet miehet paapomaan ja antavat ymmärtää, että eivät millään pärjää eron jälkeenkään. Voihan olla niinkin, että näillä taaperoilla on aikamoinen määrä eksiä, jotka kaikki auttavat

Heh, kun ottavat näitä miehiä, joilla on "kunniaetiketti".

Ja etikettiritarit joukolla auttavat, mutta jokainen mies luulee olevansa ainoa ja, että vain hän on ihan ainutlaatuisen jalo mies joka tätä exäänsä auttaa.

Voisihan olla niin, että vaaveliexä saisi oikein isonkin ritarijoukon entisiä nostamaan laituria, mutta käyttää vain yhtä miestä kerralla.

On senverran viisas reppana. D

Vierailija
71/73 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ex varmaan antanut miehelle piirakkaa aikoinaan autoa vastaan. Kyllähän miehen tulee maksaa seksivelat pois

Vierailija
72/73 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Taaperoikäistä auttaisin, koska se on luonnollista että pieni lapsi tarvitsee aikuista huolehtimaan itsestään kun on avuton..

Outo esimerkki vertauksena...todella outo.

Vierailija
73/73 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota, että mies on saanut eronsa hoidettua loppuun ennen kuin muutatte yhteen. Nythän ero on vielä ainakin tuon auton osalta vaiheessa.