Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni maksaa lapsettoman exän laskuja

mustasukkainen
23.10.2021 |

Hei, miesystäväni on eronnut avioliitosta noin vuosi sitten, kuviossa ei ole lapsia. Miesystäväni maksaa yhä exänsä nimissä olevaa autoa, ovat näin sopineet avioliiton aikana. Tätä sopimusta on vielä kaksi vuotta jäljellä. Miesystäväni on päättänyt sitoutua maksamaan autoa vielä avioeron jälkeenkin sopimuksen mukaan vaikka hänen taloustilanne on tiukka. Nyt hän haluaisi muuttaa kanssani avoliittoon. Itse pidän tilannetta hyvin epämääräisenä tämän auton maksusopimuksen vuoksi. Koen ettei mieheni ole osannut päästää irti menneistä ja haluaisi nyt kaksi kirsikkaa kakkuunsa. Hänellä on hyvin ehdoton mielipide siitä että hänen on huolehdittava exänsä autosta ja siitä ei ole minkäänlaista neuvottelun varaa. Koen jääväni pahasti exän jalkoihin ja sitoutuminen lapsettoman exän elättämiseen tuntuu roikkumiselta vanhassa. Tulisiko teillä jotain muita näkökulmia asiaan, jotta saisin uusia näkökulmia tilanteeseen.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaa velkansa pois tällä tavalla. 

Vierailija
22/73 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen edellisestä erosta on vuosi ja te olette jo menossa avoliittoon?

Miehen raha-asiathan eivät sinulle kuulu, hänen ei olisi tarvinnut edes kertoa sinulle maksavansa autoa, mutta kyllä minua kaikkein eniten ihmetyttää tuo kiire sitoutua toisiinne vaikka ette selvästi edes tunne vielä toisianne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ap on hyvä testi sille onko miehen tunteet aitoja. Ilmoita, että et halua moista hyväksyä ja mies voi ottaa yhteyttä sitten, kun siteet exään on täysin katki.

Vierailija
24/73 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoinen järjestely, jos mies maksaa ja auto exän nimissä. Ero on kuitenkin tehty ihan ositusta myöten?

Vai onko muita keskeneräisiä asioita? Tässä tulee ensimmäiseksi mieleen, että mies toivoo exän palaavan tai ainakin kovasti tuntuu rakastavan exää.

En muuttaisi yhteen. Ihan jo edellämainitun autohomman takia pistäisin suhteen poikki. 

Vuosi erosta on tässä tapauksessa liian vähän aikaa ja vaikuttaa, että olet vain laastari.

25/73 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan muuttaisi yhteen, jos raha-asiat on noin sekaisin ja salamyhkäisiä.

Sanoit itsekin, että miehellä on tiukkaa. Kannattaako persaukisen kanssa muuttaa muutenkaan yhteen? Mieti nyt vielä.

Voi olla, että mies on velkaantunut ja tämä auton maksu on jotain velan maksua exälle, mutta mies halua koko tarinaa paljastaa.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
26/73 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo eksä sai ilmaisen autolainan työpaikkansa myöten ja otti sen nimiinsä vaikka auto tuli minun nimiin. Maksoin lainaa hänelle sitten eron jälkeenkin, ja onneksi luotti, että maksan lainan kyllä. 

Vierailija
27/73 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko se niin hyvä sänkyssä vai mikä sinua tuossa äijässä kiihoittaa

Vierailija
28/73 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuossa riskinä on että joudut miehen kuluja maksamaan jos yhteen muutatte. Jos hänellä rahatilanne muutenkin jo tiukka ja maksaa vielä exän kuluja. Sano että harkitset asiaa kun lainat on maksettu, siihen saakka omat rahat ja asunnot.

Vierailija
29/73 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen edellisestä erosta on vuosi ja te olette jo menossa avoliittoon?

Miehen raha-asiathan eivät sinulle kuulu, hänen ei olisi tarvinnut edes kertoa sinulle maksavansa autoa, mutta kyllä minua kaikkein eniten ihmetyttää tuo kiire sitoutua toisiinne vaikka ette selvästi edes tunne vielä toisianne.

Melkoinen korppikotka. Kiireellä haaskalle ja toinen pitäisi siitä häätää pois.

Vaikka kaiken ydinhän on aviopuolisoiden tekemä sopimus, johon hänellä ei ole asiaa puuttua. Häntä harmittaa, kun ei heti ekasta panosta ole läheskään niin tärkeä ihminen, ystävä jne miehelle tässä kohtaa kuin entinen aviopuoliso, mikäli aikuinen, sopuisa ero.

Kunnon ihminen tämä mies kun pitää sanansa.

Vierailija
30/73 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies, ja pidän exiäni edelleen jossain määrin minun vastuullani oleviksi, vaikka olen ollut jo melkein 20- vuotta naimisissa ja lapsiakin on vain tästä liitosta.

Te naiset ette vaikuta ymmärtävän miehen elämään kuuluva kunniaetikettiä. Samalla lailla kuin lapsi tarvitsee aikuista, nainen voi ja usein tarvitseekin miestä joihinkin fyysisiin, teknisiin ja miksei taloudellisiinkin asioihin.

Edellä mainittu ei missään nimessä tarkoita exien kyttäämistä. Kaikki ovat tai ovat olleet parisuhteissa minun jälkeeni. Ja se on hyvä. Mutta esimerkiksi yhdelle tuli ero, hänellä mökillä laituri ja vene nostamatta talviteloille. Kävin ne vetämässä ylös pyynnöstään, oma vaimo tämän hyväksyi. Ettekö itse auttaisi pakkkasessa yksin hytisevää taaperoikäistä lasta, joka ei ole omanne?

Vierailija
31/73 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies, ja pidän exiäni edelleen jossain määrin minun vastuullani oleviksi, vaikka olen ollut jo melkein 20- vuotta naimisissa ja lapsiakin on vain tästä liitosta.

Te naiset ette vaikuta ymmärtävän miehen elämään kuuluva kunniaetikettiä. Samalla lailla kuin lapsi tarvitsee aikuista, nainen voi ja usein tarvitseekin miestä joihinkin fyysisiin, teknisiin ja miksei taloudellisiinkin asioihin.

Edellä mainittu ei missään nimessä tarkoita exien kyttäämistä. Kaikki ovat tai ovat olleet parisuhteissa minun jälkeeni. Ja se on hyvä. Mutta esimerkiksi yhdelle tuli ero, hänellä mökillä laituri ja vene nostamatta talviteloille. Kävin ne vetämässä ylös pyynnöstään, oma vaimo tämän hyväksyi. Ettekö itse auttaisi pakkkasessa yksin hytisevää taaperoikäistä lasta, joka ei ole omanne?

Kyllä lasta auttaisin, mutta en aikuista. Jos omistaa laiturin ja veneen niin osaa kyllä ne itse huolehtia eikä tarvi hyväksikäyttää ihmisiä, jotka eivät elämään enää kuulu.

Vierailija
32/73 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies pitää lupauksensa, yleensä sitä pidetään kunniallisena tekona. Mitä sulle muuten miehen rahat kuuluu?

Miksi mies haluaa avioitua hanuri aukiolevana? Jokin motiivi sillä on mennä noin nopeasti naimisiin vaikka edellinenkin suhde on vielä käsittelemättä.

Vierailija
33/73 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on eron jälkeen ystävä ja hyvät välit ex.iin eikö tämä ole hyvä asia

Vierailija
34/73 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies pitää lupauksensa, yleensä sitä pidetään kunniallisena tekona. Mitä sulle muuten miehen rahat kuuluu?

Hän haluaa tuhlata ne itse.

Vierailija
35/73 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän haluaa tuhlata ne itse.

Edelleen. Mikä kiire tolla miehellä on päästä naimisiin? Eihän hänen olisi tarvinnut kertoa koko veloista. Olisivat jatkaneet kuten tähänkin asti.

Vierailija
36/73 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exille laitetaan synkkinä hetkinä viestiä ettei vaimo anna 😁

Vierailija
37/73 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, minun eksäni maksoi VELKAANSA minulle kunniallisesti pois kunnes tapasi uuden naisen joka ilmeisesti tarvitsi nämä rahat shoppailuun ja eksä lopetti velan maksamisen, kun uusi nainen käski.

Vierailija
38/73 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut miehet haluavat maksaa naisista. Ex-mieheni maksoi mielellään edellisen vaimonsa lapsista. Ei koskaan ongelma. Maksoin 50% kaikesta hänen kanssaan. Nyt entinen aviomies on toisen kullankaivajan kanssa ja maksaa hänen puolestaan. Jotkut miehet ovat juuri sellaisia ​​- he maksavat mieluummin kullankaivajasta kuin elävät rehellisen naisen kanssa.

Vierailija
39/73 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla ystävä, mutta suurin osa ei. Oma miesystäväni auttaa exäänsä. En tiedä miten itse tuosta hyötyy. Itse ajattelen sen hiljaisena hyväksikäyttönä exän taholta. Ex voisi kieltäytyä avusta, mutta antaa sen jatkua.

Asia ei minulle kuulu, mutta selvähän se on, että miehen ex on perhettä, minä en. On tästä keskusteltu miesystävän kanssa ja on myöntänytkin, että hänen aikuisten lasten äiti on tärkeä.

Vierailija
40/73 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies ei saa käyttää OMIA rahojaan niin kuin haluaa, vaan niin kuin sinä haluat? Taitaa olla miehellä emakonjättöaika.