Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi valitsit asumismuodoksi omakotitalon, vaikka matkaa naapurin seinään on alle 10m?

Vierailija
23.10.2021 |

Ei kuulosta kovin fiksun ihmisen touhuilta.

Kommentit (134)

Vierailija
1/134 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähistöllä on perinteinen tarina. Rintamamiestalon tontti jaettu kolmeen osaan, ja jokaiselle postimerkille rakennettu talot. Siellä ne nyt katselevat toistensa nenänkaivamista olkkareiden sohvilla, talojen välillä on noin kolme metriä matkaa.

Vierailija
2/134 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se naapurin seinä häiritse lainkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/134 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähistöllä on perinteinen tarina. Rintamamiestalon tontti jaettu kolmeen osaan, ja jokaiselle postimerkille rakennettu talot. Siellä ne nyt katselevat toistensa nenänkaivamista olkkareiden sohvilla, talojen välillä on noin kolme metriä matkaa.

Ei ole. Huoneen pääikkunan edessä on aina vähintään kahdeksan metriä.

Vierailija
4/134 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota en myös ole koskaan ymmärtänyt että jos asutaan omakotitalossa niin naapurit on siinä ihan vieressä. Eihän siinä ole minkäänlaista yksityisyyttä.

Vierailija
5/134 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä kurjaa. Kaikki ihanta vanhat omakototaloalueet on tungettu tupaten täyteen. Asun tällaisella alueella, mutta en ihan postimerkkitontilla. Alue oli kivan näköinen, kun tänne muutin, mutta nyt on taloa tungettu tonteille mihin se just ja just mahtuu. Loppu tontti meneekin auton säilytykseen, eikä puutarhasta ole tietoakaan. 

Vierailija
6/134 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran pitää olla matkaa naapureihin että voi kuljeskella  pihalla nakuna ilman että kukaan häiriintyy.

Vierailija
7/134 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi olen ihmetellyt sitä, että taloihin laitetaan valtavat ikkunat, vaikka viereinen tie/talo on ihan vieressä eikä ole mitään näkösuojaa. Sitten noissa ikkunoissa on jatkuvasti sälekaihtimet tai verhot kiinni. Toki sama ongelma olisi pienempien ikkunoiden kanssa, mutta niissä ei kuitenkaan ihan samanlaista akvaariofiilistä tulisi.

Vierailija
8/134 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ollaan sosiaalisia ihmisiä, ja tykätään tästä yhteisöllisestä pienestä paikastamme. On kätevää, kun tuntee kaikki lasten kavereiden perheet ja läheltä löytyy kaverit niin aikuisille kuin lapsille. 

Lisäksi kaikki palvelut on lähellä. 

Lapsuuteni asuin kaukana kaikesta, ja omilleni en halunnut samaa

Vierailija
9/134 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ok-talo asujia, joiden talo postimerkkitontilla, ja tontti vielä kaupungin järjettömän kallis vuokratontti.

Vierailija
10/134 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi olen ihmetellyt sitä, että taloihin laitetaan valtavat ikkunat, vaikka viereinen tie/talo on ihan vieressä eikä ole mitään näkösuojaa. Sitten noissa ikkunoissa on jatkuvasti sälekaihtimet tai verhot kiinni. Toki sama ongelma olisi pienempien ikkunoiden kanssa, mutta niissä ei kuitenkaan ihan samanlaista akvaariofiilistä tulisi.

Tätä minäkin olen ihmetellyt. Miksi sille pienelle tontille pitää rakentaa joku jäätävä kivilinna, jossa lattiasta kattoon ikunnat. Jos minulla olisi tuollaiset ikkunat, haluaisin myös maiseman mitä niistä ikkunoista ihailla. Koska muuta syytähän tuollaisille ikkunoille ei ole. Eivät ole mitenkään muuten käytännöllisemmaät, kuin "normi ikkunat". 

Vierailija
11/134 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonttimme on 1500 neliötä ja kauniit tuija aidat kiertävät tonttiamme , toisella pitkällä sivulla on tuuhea kuusiaita. Eivät ole koskaan naapurit häirinneet, pikemminkin päin vastoin. Jos apua kaivataan , niin se on ok. puolin ja toisin.Ostoksille on matkaa pari km. siellä on terveysasemasta lähtien kaikki tarpeellinen. Itse omalla käytöksellä voi vaikuttaa , mitenkä naapurit suhtautuu. Terassillemme voi saunasta nakuna mennä vilvoittelemaan , eikä kukaan kyttää /saatika näe terassillemme.

Vierailija
12/134 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunat ovat valoa ja maisemia varten. Kumpaakaan et saa lähiöpostimerkkitontilla. Olin kerran yökylässä tälläisessa talossa. Koko ajan piti pitää kaihtimia kiinni, ulos mentäessä kyylättiin kaihtimien välistä ettei naapurin Pia nyt oo vaan samaan aikaan takapihalla. Ja lähimmän talon lasten juoksutöminät sisältä kuuluivat tähän taloon sisälle jossa olin! Olin vähän hämmästynyt.

Vierailija
13/134 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tonttimme on 1500 neliötä ja kauniit tuija aidat kiertävät tonttiamme , toisella pitkällä sivulla on tuuhea kuusiaita. Eivät ole koskaan naapurit häirinneet, pikemminkin päin vastoin. Jos apua kaivataan , niin se on ok. puolin ja toisin.Ostoksille on matkaa pari km. siellä on terveysasemasta lähtien kaikki tarpeellinen. Itse omalla käytöksellä voi vaikuttaa , mitenkä naapurit suhtautuu. Terassillemme voi saunasta nakuna mennä vilvoittelemaan , eikä kukaan kyttää /saatika näe terassillemme.

1500 neliötä tuntuu nykymittapuun mukaan olvan jo jättitontti. Mutta mietippä, jos tuolle tontille pykättäisiin 1-2 taloa lisää. Tällainen on ainakin tilanne täällä meilläpäin. Talojen määrä on kolminkertaistunut meidän vanhalla rintamiestaloalueella. 

Vierailija
14/134 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota en myös ole koskaan ymmärtänyt että jos asutaan omakotitalossa niin naapurit on siinä ihan vieressä. Eihän siinä ole minkäänlaista yksityisyyttä.

Taidat olla tosi yksinkertainen, kun tämän tajuaminen on vaikeaa.

Mäpä kerron: monesti kaupunkialueilla on tiivistä rakentamista. Silti ihmiset haluavat oman talon, jossa esim ei ole yhteistä seinää naapureiden kanssa, josta kuuluisi ääniä. Saa kumpikin pitää oman talon sisällä sellaisia ääniä kuin haluaa. Saa olla kunnon piha, jota saa hoitaa. Ei ole taloyhtiötä, jossa pitäisi neuvotella kaikesta, vaan omassa talossa ja pihassa saa tehdä mitä ja miten tykkää.

Vierailija
15/134 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikkunat ovat valoa ja maisemia varten. Kumpaakaan et saa lähiöpostimerkkitontilla. Olin kerran yökylässä tälläisessa talossa. Koko ajan piti pitää kaihtimia kiinni, ulos mentäessä kyylättiin kaihtimien välistä ettei naapurin Pia nyt oo vaan samaan aikaan takapihalla. Ja lähimmän talon lasten juoksutöminät sisältä kuuluivat tähän taloon sisälle jossa olin! Olin vähän hämmästynyt.

Jos pelkää ihmisiä, niin sitten lähiö ei ole oikea paikka asua, vaan kannattaa tosiaan suunnata vaikka Kainuuseen ja metsään.

Ei meillä ole kaihtimet kiinni, vaikka on naapurit. Mua ei kiinnosta, jos joku näkee mun istuvat ruokapöydän ääressä. Olen myös istuttanut isompia havuja paikkoihin, joissa olisi muuten ei-toivottu suora näköyhteys.

Vierailija
16/134 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi sullekin: Säleet näyttää ulospäin, kuin olisivat kiinni, myt kyl sisältä ihan hienosti näkee kun tiellä joku läskiposki nysämuna kyylää.

Tiedoksi sulle Ulla T: myös ulkoapäin näkee, kun seisot ikkunan takana kyyläämässä sälekaihtimien läpi.

Vierailija
17/134 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun takapiha/puutarha (8m leveys ja 16m pituus) on kivampi kuin joku 9 neliön parveke. Siellä on minikasvihuone, marjapensaita, trampoliini ja grillipaikka jossa - toisin kuin kerrostaloissa usein - todella saa grillata. Ja tilas löytyy vielä teltalla, kun on kesä ja lapset haluavat ,seikkailla’. Ja talon toisella sivulla on tilaa autoille eli parkkipaikkoja ei tarvitse etsiä, ja toisella sivulla suojainen paikka tulla saunasta vaikka nakuna jäähdyttelemään, ja talon edessä tien puolella on oma katettu paikkansa fillareille ja pyykille eikä tartte mihinkään kerrostalon fillarikellariin mennä eikä pyykkitelineille kerrostalon pihalle.

Miksi en asuisi näin? Ei kaikilla ole hehtaariin tonttia, varsinkin kun asuu pääkaupunkiseudulla, jossa työt lähellä ja palvelut. Missään nimessä en vaihtaisi johonkin isoon tonttiin jossain hornan kuusessa, jossa ei sitten sen luonnon lisäksi olekaan mitään muuta.

Vierailija
18/134 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en halua seinänaapureita, joiden meteliä joudun kuuntelemaan tai hissuttelemaan kotona niin ettei kukaan häiriinny. Tähän tarpeeseen käy hyvin pienempikin tontti. Ja koska mä haluan asua tällä alueella, mutta mulla ei ole varaa hehtaarin tonttiin täällä.

Talot on täällä fiksusti rakennettu, että naapurilla ei ole kuin yksi ikkuna sillä seinustalla, joka on tänne meille päin. Se on yläkerran makkarissa ja sieltä näkee meidän vastaavanlaiseen makkariin. Noissa huoneissa asuu naapurin ja meidän lapset, jotka tykkää vilkutella toisilleen ikkunoista. Isot, olkkarin ikkunat on meillä kaikilla metsään päin.

Vierailija
19/134 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö mulla on 580m naapurin ikkunoihin.

Vierailija
20/134 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja asunee vuokralla, koska ei ymmärrä eroa omakotitalon ja rivitalon bälillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme