Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

6 kuukautisella varmaan mukavat olot karhunkierroksella,

Vierailija
23.10.2021 |

mitä nyt ei tekisi somen ja oman itsekkyytensä eteen?

tuleeko joillekin mieleen the thriller ikkunassa joskus?

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvaraukka? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, mietin ihan samaa. Koska MINÄ halusin vaeltamaan, MINÄ raahasin mistään ymmärtämättömän mutta epämukavuudesta kärsivän pikkuvauvan sinne eräoloihin mukanani....

Miten mielestäsi vauva erityisesti kärsi reissulla? Jos on mukana riittävät tamineet, ruokaa, sopiva kantoväline ja isä/äiti siinä lähellä. Tuskin oli 24/7 kannettavana ja pääsi myös itse liikuskelemaan. Satunnaisesti suoritettu vaipanvaihtokaan ilman lavuaaria tuskin lasta rikkoo. Yöunet voi nukkua muutenkin kun sisällä pinnasängyssä.

Kasvaapa ihmiseksi joka osaa elää luonnossa ja toimia.

Kyse ei ole ainakaan minusta siitä, etteikö lapsi kestäisi tuollaista epämukavuutta. Mutta kokeneellekin vaeltajalle voi sattua kaikenlaista ennalta-arvaamatonta - onnettomuuksia tai sairauskohtauksia, joihin ei voi varautua. Omasta puolestaan jokainen voi ottaa yksin vaeltaessaan riskejä, jotka ovat kuitenkin pieniä, mutta minusta on kauhistuttava ajatus, että yksin jäänyt vauva ei pystyisi mitenkään hankkimaan apua itselleen, jos äidille jotain sattuisi tapahtumaan.

Tuolla logiikalla vanhempi ei voisi koskaan olla vauvan kanssa kahden, kotonakin voi sattua tapaturma.

Et näe mitään eroa siinä, että vauva on yksin kotona vs. yksin erämaassa ilman, että kukaan edes tietää tarkkaa sijaintia?

Okei.

Vierailija
62/109 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvaraukka? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, mietin ihan samaa. Koska MINÄ halusin vaeltamaan, MINÄ raahasin mistään ymmärtämättömän mutta epämukavuudesta kärsivän pikkuvauvan sinne eräoloihin mukanani....

Miten mielestäsi vauva erityisesti kärsi reissulla? Jos on mukana riittävät tamineet, ruokaa, sopiva kantoväline ja isä/äiti siinä lähellä. Tuskin oli 24/7 kannettavana ja pääsi myös itse liikuskelemaan. Satunnaisesti suoritettu vaipanvaihtokaan ilman lavuaaria tuskin lasta rikkoo. Yöunet voi nukkua muutenkin kun sisällä pinnasängyssä.

Kasvaapa ihmiseksi joka osaa elää luonnossa ja toimia.

Kyse ei ole ainakaan minusta siitä, etteikö lapsi kestäisi tuollaista epämukavuutta. Mutta kokeneellekin vaeltajalle voi sattua kaikenlaista ennalta-arvaamatonta - onnettomuuksia tai sairauskohtauksia, joihin ei voi varautua. Omasta puolestaan jokainen voi ottaa yksin vaeltaessaan riskejä, jotka ovat kuitenkin pieniä, mutta minusta on kauhistuttava ajatus, että yksin jäänyt vauva ei pystyisi mitenkään hankkimaan apua itselleen, jos äidille jotain sattuisi tapahtumaan.

Tuolla logiikalla vanhempi ei voisi koskaan olla vauvan kanssa kahden, kotonakin voi sattua tapaturma.

Et näe mitään eroa siinä, että vauva on yksin kotona vs. yksin erämaassa ilman, että kukaan edes tietää tarkkaa sijaintia?

Okei.

Ota nyt hyvä ihminen edes selvää mistä tuossa oli kyse. Hän siis on kokenut vaeltaja, joka oli suunnitellut reitin todella tarkasti etukäteen, tehnyt varasuunnitelmia ja antanut reittinsä tietoon paikallistoimijoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantoiko se kakkavaipat rinkassa ja jätti yöksi rinkkaan sinne tupaan haisemaan. Hyyyyyyyyyyyyiiiiii. Kyl mäkin oisin sellasessa hajussa ryypännyt itseni tainnoksiin.

Vierailija
64/109 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansallispuistot ja alkoholi eivät kuulu yhteen.

Vierailija
65/109 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai tää oliki se nainen, joka hiihti synnytyspoltoissa. Ja mies kyytsäs sairaalaan pyöränritsillä 😶 Onhan toi jo kesällä ollut jossai pohjoisessa vaeltamassa vauvan kanssa. Kukin tyylillään ja en tiedä kai se jotain kiksejä saa kun märän lapsen kanssa pitää suorittaa.

"Hiihtolenkin jälkeen himoliikkuja lähti lopulta sairaalaan – polkupyörällä.

– Ajatus siitä, että olisin sidottuna autonpenkkiin supistuksen aikana, oli ihan kauhea. Oli tosi ahdistavaa ajatella, etten olisi pystynyt liikkumaan.

Aviomies hyppäsi kyytiin pyöräntarakalle."

Eli nainen pyöräili synnyttämään sairaalaan ja mies oli kyydissä!

Vierailija
66/109 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuon tekemisissä on vahvasti suorittamisen makua. Mitä karkuun juoksee ihminen, jonka pitää koko ajan tehdä enemmän extremeä ja vetää siihen lapset mukaan.

Vierailija
67/109 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisuuteen päästäkseen pitää olla valmis tekemään mitä extremempiä seikkailuita. Jotkut seikkailevat mainostamatta.

Vierailija
68/109 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai se oliki niin et se nainen veivasi sinne laitokselle 😅 noo ei kai siinä, eipä itsestä olisi ollut moiseen hommaan . Sairaala 5km päässä ja suurin osa matkaa ylämäkeä, supisteli siihen malliin et hyvä ku auton kyydissä pysty olemaan. Pyörällä olisin varmaan ajanut pöpelikköön kun oikein repi supistus.

Vierailija
69/109 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kuukautiset liittyy vaellusreittiin?

Vierailija
70/109 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on erilaista, kantaako sitä vauvaa kantoliinassa metsässä vai kaupungilla? Eihän he taivasalla sentään nukkuneet. Ja tuo reitti nyt ei ole erämaata nähnytkään

Valtatieksi kulunut osin mutta vaikeampiakin nousuja ja laskuja on.  Valtavaarankin rinne. Sijainnin selvitys voi olla hankalaa, paikoin ei ole kenttää.  Mutta on muuta väkeä siellä ja dronet.  Vauva ei kyllä osaa nauttia luulisin, melkoista rynkytystä selässä.  

Vierailija
71/109 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten toi on onnistunut niinkuin vaippojen osalta? Vauvathan on sinappitykkejä, niin vaippojahan tarvitsee ihan tolkuttoma määrän. Ja kuitekin muitakin varusteita tarvitsee vaellukselle. Eikä likasia vaippoja voi metsäänkään heittää, onko tuo vaeltanut ulostelastin kanssa?

Ei ole ainakaan mun vauvat mitenkään kakanneet koko ajan tuossa iässä. Esikoinen kyllä kakkasi koko ajan pikkuvauva-aikana. Sanoi, että 21 vaippaa oli mukana. Käytetyt vaipat kantoi mukanaan.

Vierailija
72/109 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on erilaista, kantaako sitä vauvaa kantoliinassa metsässä vai kaupungilla? Eihän he taivasalla sentään nukkuneet. Ja tuo reitti nyt ei ole erämaata nähnytkään

Valtatieksi kulunut osin mutta vaikeampiakin nousuja ja laskuja on.  Valtavaarankin rinne. Sijainnin selvitys voi olla hankalaa, paikoin ei ole kenttää.  Mutta on muuta väkeä siellä ja dronet.  Vauva ei kyllä osaa nauttia luulisin, melkoista rynkytystä selässä.  

Jos lukis sen jutun, niin selviäisi, mitä vauva tykkäsi (oli tosi tyytyväinen koko reissun ajan).

Vierailija
73/109 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää itsekkyyttä vaatia, että viereisessä tuvassa ei saa käyttää alkoholia, kun hormonihuuruista mammaa pelottaa humalaiset miehet. Ketähän varten ne majat on rakennettu - eräjormia vai pikkuvauvoja?

Ymmärrän että meteli ärsyttää, mutta onko pientä liiottelua että ihan pelottaa?

Meteli tarkoittaa että holtti on pois. Miksi erämaahan mennään ryyppimään vois hälyttää hakemaan pois. 

Vierailija
74/109 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaellan itsekin, sehän on todella hyvä harrastus. Vauvaa en kuitenkaan veisi vaellukselle, jos olisin ainoa aikuinen paikalla. Kokeneellekin vaeltajalle voi sattua ja tapahtua, liukkaalla kelillä voi liukastua, voi eksyä, lyödä kirveellä jalkaan tms. Jokainen joskus vaeltanut tämän tietääkin ja varautuu riskeihin. Vauva on tosi avuton tuollaisen tilanteen sattuessa ja näin kuuden lapsen äitinä retkeilen lasten kanssa mielelläni lähialueilla, turvallisempaa lapsille.

Pikkulapset tuvissa on vähän... no, itse ajattelisin että koko tuvan ei tarvitsisi olla varpaillaan lapsen vuoksi.

Vierailija
75/109 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vauvan vieminen vaellukselle minusta kuulosta pähkähullulta.

Mutta vauvan vieminen vaellukselle AINOANA AIKUISENA kuulostaa täysin tarpeettomalta vauvan vaarantamiselta. Vaelluksella voi kuitenkin jotain sattua.

Miksei voinut pyytää toista aikuista mukaan?

Vierailija
76/109 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa tämä kauhistelu. Kokenut vaeltaja, lapsella ei ole mitään hätää, ja sitä paitsi karhunkierros on todella hyvin merkitty reitti, ei riskiä eksymisestä ja siellä on kyllä kulkijoita tai helposti yhteys sivistyksen pariin. Katvealueita varmasti on jokunen, vähän liittymästäkin riippuen. Viime kesänä ainakin tuolla oli suorastaan ruuhkaa. Eli kyllä sitä apua varmasti saa jos joku hätä tulisi. Sitten joku lapin erämaa jo vähän eri juttu. 

Vierailija
77/109 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa tämä kauhistelu. Kokenut vaeltaja, lapsella ei ole mitään hätää, ja sitä paitsi karhunkierros on todella hyvin merkitty reitti, ei riskiä eksymisestä ja siellä on kyllä kulkijoita tai helposti yhteys sivistyksen pariin. Katvealueita varmasti on jokunen, vähän liittymästäkin riippuen. Viime kesänä ainakin tuolla oli suorastaan ruuhkaa. Eli kyllä sitä apua varmasti saa jos joku hätä tulisi. Sitten joku lapin erämaa jo vähän eri juttu. 

Silti miksei voinut ottaa toista aikuista mukaan? 

Oliko ihan pakko vaan huomiota herättääkseen lähteä kahdestaan vauvan kanssa?

Vierailija
78/109 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki ajattelee että tämä on huomionhakuisuutta? Jos kaipaan itse liikuntaa supistusten alkaessa ja pyöräilen sairaalaan, tuskin ajattelen et hei nyt tällä saa huomiota! Tai jos viihdyn rauhassa hyvin suunnitellulla vaelluksella ja koen että pärjään lapsen kanssa yksin, miten sekin on väännetty huomionhakuisuudeksi? En ymmärrä.

Itse nautin valtavasti kaiken näköisestä puuhailusta yksin lasten kanssa, että sinällään ymmärrän hyvin tätä naista, jos olisi erämaa-taidot ja huvittaisi lähteä jorpakkoon ja olisin kyvyistäni varma niin miksi ei. Menin kyllä bussilla synnyttämään kun en halunnut häiritä omaa äitiäni kyyditsemään kun sain esikoiseni, olin sillon 18v enkä omistanut autoa. Sain siitä kyllä ihmetyksiä mutta en itse kokenut siinä mitään outoa sillon! Hyvin pääsin paikan päälle ilman sen suurempaa dramatiikkaa!

Vierailija
79/109 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi hyvä syy olla hankkimatta lapsia, julkinen teilaus jos sen kanssa poistuu neljän seinän sisältä.

Vierailija
80/109 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vauvan vieminen vaellukselle minusta kuulosta pähkähullulta.

Mutta vauvan vieminen vaellukselle AINOANA AIKUISENA kuulostaa täysin tarpeettomalta vauvan vaarantamiselta. Vaelluksella voi kuitenkin jotain sattua.

Miksei voinut pyytää toista aikuista mukaan?

Paljon vaarallisempaa on esim. auton ajaminen