Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä nainen elää monien ihanne-elämää Helsingissä

Vierailija
23.10.2021 |

Koti keskustan liepeillä, kallis kuntosali, lounaita ulkona, matkustelua, illanviettoja ystävien kanssa. Lukuunottamatta työpaikkaa kiinteistönvälittäjänä, hänen elämänsä vaikuttaa aika mukavalta.

www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000008347411.html

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Vuoden alussa lupasin itselleni, etten tekisi töitä viikonloppuisin.”

Kuvittelin kiinteistönvälittäjien just työskentelevän viikonloppuisin, kun toimistorotilla on silloin aikaa käydä näytöillä.

Elän kulutustottumuksiltani melko samanlaista elämää kuin hän. Omistan jopa tuon saman Andiatan takin, heh. Muuten eroa on kyllä (olen perheellinen, eri alan työssä jne.)

Vierailija
82/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen tyyli elää ei ole keneltäkään pois!! Itse nostan hattua siitä, että on Anne nuorella iällä saanut rakennettua hyvän ja maineikkaan uran. Työtä se on varmasti vaatinut paljon ja uskon, että apua on ollut siitä millainen persoona hän on. Hauska, energinen ja valovoimainen ja työllään ansaitsemillaan rahoillaan hän tekee mitä tahtoo.

Tsemppiä Annelle jatkoon ja meille kaikille muillekin toivotan pelkkää hyvää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika samantyylistä elämää tuli itsekin sinkkuna elettyä Helsingissä asuessa. Paljon reissaamista, asunto keskustassa, ulkona syömistä, ystäviä, harrastuksia. Varmasti ulospäin näytti tosi hienolta elämäntyyliltä, mutta kun ikä läheni 30v, ainut asia mitä oikeasti halusin, oli perustaa perhe. Koin vahvasti eläväni jotain välivaihetta ja pelkäsin, että elämä jäisi ikuisesti tuollaiseksi. Vaikka tuohon elämänvaiheeseen liittyy paljon hyviäkin muistoja ja tunne vapaudesta tehdä mitä vain, lopulta ehkä päällimmäisenä muistan ahdistuksen. Sittemmin tapasin mieheni, perustimme perheen ja muutimme omakotitaloon pois Helsingistä. Lopulta koen nyt eläväni "oikeaa elämää", enkä enää mitään välivaihetta, mistä pitäisi päästä eteenpäin. Toki ymmärrän, että on ihmisiä, jotka haluavat elää lapsettomina ja keskittyä muihin asioihin, mutta luulen että aika monen tavoite on itseni tavoin se perinteinen perhe, omakotitalo, mökki ja farmariauto -tyylinen elämä. Mutta elämänpolkuja on monia.

Entäpä jos sinulla onkin nyt menossa elämässäsi "välivaihe"? Se parikymmentä vuotta lapsiperhe-elämää omakotitalossa ennen kuin lapset lähtevät kotipesästä ja huomaat olevasi miehesi kanssa jälleen kahdestaan.

Tuttava- ja ystäväpiirissäni moni pariskunta on muuttanut omakotitalosta takaisin (uuteen) kerrostaloasuntoon, sillä vapaa-aika halutaan viettää johonkin muuhun kuin samoihin rutiineihin, joiden ympärillä elämä pyöri lasten asuessa kotona.... tai toinen on sairastunut, jäänyt työttömäksi, käynyt vieraissa tai saanut työpaikan toiselta paikkakunnalta tai vieraasta maasta. 

Jotkut huomasivat, että heitä oli yhdistänyt vain ne lapset ja omakotitalon ylläpitäminen, joten liitot ovat päättyneet eroon. 

Vierailija
84/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei osaa tehdä ruokaa eikä jaksa/ehdi siivota?

Vähän vaikea löytää puolisoa noista lähtökohdista.

Häh? 

Puoliso = siivooja ja keittäjä?  

MITÄ??? 

Vierailija
85/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin keskustassa ei ole parkkipaikkoja. Kadulla auto voi joutua ilkivallan kohteeksi.

Vierailija
86/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä, jos tykkää elää elämäänsä noin. Aika kliseinen näkökulma, että kaikki naiset haluaisivat elämänsä jokaiseen sopivaan väliin aina vain sitä samaa matkailua, viinejä, salilla ja lenkillä käymistä, ravintolaruokaa, kosmetiikkaa yms materiaa.

Vierailija
87/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnostaisi itseäni. Elän aika rauhallista elämää kotosalla ja minun on oikein hyvä näin.

Vierailija
88/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi saispa tuon elämän! Olisin niin tyytyväinen. Minulla melkein oli jo vastaava elämä vuosia, mutta sitten tapasin rahattoman mieheni ja rakastuin sekä tein lapset.  Nyt eletään täällä kehyskunnassa huomattavasti vaatimattomammin mutta kaikkeen sopeutuu. Asiat voi taas päivittää uudelleen joskus tulevaisuudessa kun lapset muuttavat pois kotoa ja miettiä haluanko tuota miestä vai en.

Vierailija
89/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjelmaa en seuraa, mutta olen joskus pätkän nähnyt. Luulin häntä noin 40-vuotiaaksi, mutta hän onkin vasta 28-vuotias. Ups. Itse olen n. 50-vuotias.

Johtunee nimestä, Anne ei ole kovin tyypillinen nimi alle kolmekymppisillä. Ihan nuoren/ikäisensä näköinen on kyllä.

En itse asiassa hänen nimeään edes tiennyt. Hänen liian raskas meikkinsä vanhentaa häntä. Kevyempi meikki sopisi hänelle paremmin.

Vierailija
90/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjelmaa en seuraa, mutta olen joskus pätkän nähnyt. Luulin häntä noin 40-vuotiaaksi, mutta hän onkin vasta 28-vuotias. Ups. Itse olen n. 50-vuotias.

Nuori, tyylikäs ja kaunis nainen.

Onkohan ikä jo heikentänyt näkemistäsi?

N

Ei tästä nyt suuttua kannata ja alkaa henkilökohtaisuuksiin menemään. Mitään laseja minulla ei ole. Minulle on tehty silmille laser leikkaus eli näkökin on ihan kunnossa.

Vierailija
91/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori alle kolmekymppinen nainen, jolla on akateeminen koulutus, oma asunto, säästöjä, ystäviä, harrastuksia ja joka tekee järjettömän pitkiä työpäiviä.

Eiköhän tämäkin ihana tyyppi ehdi niitä lapsia tehdä ja kotona kyhjöttää sitten aikanaan. Tai sitten ei. Joka tapauksessa hieno esimerkki nuorille mimmeille. Tehkää perässä!

Vierailija
92/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki Helsingin keskustassa/kantakaupungissa asuvat halua asua siellä vaan harrastusten ja menojen takia. Mutta jos työ on keskustassa, on iso plussa, että lyhyt työmatka. Ja monet asiantuntijatyöt ovat isoissa kaupungeissa keskustassa, kun joku kuitenkin tulee sanomaan, että töitä löytyy muualtakin. Esimerkiksi asunnonvälittäjällä on varmasti helpompi tehdä töitä siellä, jossa on paljon myytäviä asuntoja.

Bonuksena on sitten se, että voi tilata woltilla kotiin monista eri ravintoloista, eikä tarvitse itse kokata.

Vierailija
93/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun elämä täällä metsämökissä on kyllä todellista unelmaelämää tuohon verrattuna. En vaihtaisi mistään hinnasta tuollaiseen elämään. Mulla on täällä kaikki mitä tarvitsen - nettiyhteyskin, että pysyy kärryillä nykymaailman menosta.

Vierailija
94/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipas aika vääristellen kirjoitettu juttu, viikkomenoihin laskettiin kaksi kuukausimaksua, auton tankkaus (ehkä tämä on viikkomeno, riippuu ajamisen määrästä kuinka usein pitää tankata) ja 400e talletus huvittelutilille. Muilta osin henkilön ostokset olivat aika tavallisia hyvätuloisen ihmisen ostoksia.

Samoin oli ympätty kuntosalin (125€) ja siivouspalvelun (269,00€) kuukausimaksu myös tuohon viikkosummaan.

Vierailija
95/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annen ja kaltaistensa elämäntyyli tuhoaa tämän planeetan. Ongelma on nimenomaan siinä, että niin moni tavoittelee tuollaista elämäntyyliä, vaikka olisi ihan vaan Sari Sairaanhoitaja.

Rikkaat näyttää kerskakulutuksen mallia ja tavikset jäljittelee rikkaita. Toivoisin enemmän lehtijuttuja, joissa rikas on valinnut vaatimattoman elämäntyylin. He ovat tietenkin vähemmistö, mutta viisas sellainen.

Vierailija
96/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annen ja kaltaistensa elämäntyyli tuhoaa tämän planeetan. Ongelma on nimenomaan siinä, että niin moni tavoittelee tuollaista elämäntyyliä, vaikka olisi ihan vaan Sari Sairaanhoitaja.

Rikkaat näyttää kerskakulutuksen mallia ja tavikset jäljittelee rikkaita. Toivoisin enemmän lehtijuttuja, joissa rikas on valinnut vaatimattoman elämäntyylin. He ovat tietenkin vähemmistö, mutta viisas sellainen.

Kyllä heitä on, he eivät vaan pidä meteliä itsestään. Esimerkiksi suurin osa lottomiljonääreistä ei ala tuhlata hulluna, vaan jatkavat hyvin arkista peruselämää.

Vierailija
97/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toi aikalailla mun unelmaelämältä kuulostaa paitsi että en haluaisi olla kiinteistövälittäjä tai matkustaa Dubaihin. Ilmeisesti hän kuitenkin nauttii työstään mikä on kadehdittavaa. Samoin kuulostaa ihanalta että on mahdollisuus helpottaa omaa arkeaan ja samalla työllistää muita sekä on kaveriporukka jonka kanssa tehdä hauskoja juttuja.

Vierailija
98/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä toi aikalailla mun unelmaelämältä kuulostaa paitsi että en haluaisi olla kiinteistövälittäjä tai matkustaa Dubaihin. Ilmeisesti hän kuitenkin nauttii työstään mikä on kadehdittavaa. Samoin kuulostaa ihanalta että on mahdollisuus helpottaa omaa arkeaan ja samalla työllistää muita sekä on kaveriporukka jonka kanssa tehdä hauskoja juttuja.

Kyllä tuolla kulutustyylillä työllistäisi aika monta muutakin halutessaan. Ne Dubain reissut tukee vain riistoa. 

Vierailija
99/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se yksi rikkaan ja vaikutusvaltaisen miehen lapsi elänyt muuta sukuaan vaatimattomammin ihan omasta valinnastaan? Työskenteli taloustoimittajana alan lehdessä ja oli ilmeisesti hyvä työssään, mutta ei kuitenkaan halunnut ylennystä, koska ei halunnut käyttää isänsä kontakteja hyväkseen tai antaa sukunsa vaikutusvallasta vaikuttaa työhönsä. Välit sukunsa kanssa olivat monimutkaiset.

Vierailija
100/100 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipakka puhetapa. Onneksi heitti paksut, mustat karvamadot silmien yläpuolelta ruohikkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi