Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä nainen elää monien ihanne-elämää Helsingissä

Vierailija
23.10.2021 |

Koti keskustan liepeillä, kallis kuntosali, lounaita ulkona, matkustelua, illanviettoja ystävien kanssa. Lukuunottamatta työpaikkaa kiinteistönvälittäjänä, hänen elämänsä vaikuttaa aika mukavalta.

www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000008347411.html

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että rahaa on jonkin verran myös ns. omasta takkaa. Ramsay on melko tunnettu nimi Helsingin seudulla.

Ai on? Ikinä kuullutkaan. T. stadilainen

Vierailija
42/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nää on aina niin kovia muka tekemään töitä, mutta tuossakin kaikki työnteko on ulkoistettu assistentille, ruuat syödään ravintolassa ja kotona käy siivooja. Ja nukkua ehtii kuitenkin hyvin ja salilla käydä. Ei kuulosta yhtään raskaalta, näin duunarin silmiin.

Joo kyllä duunarikin painaa kellon ympäri hommia ja sen lisäksi hoitaa vielä siivouksen ja kokkailun itse, koska palkasta ei jää rahaa ulkoistaa näitä asioita. Niin ja aikaa hyville yöunille tai liikunnalle ei jää, koska vuorokaudessa on liian vähän tunteja kaikelle tälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://fi.wikipedia.org/wiki/Ramsay_(suomalainen_suku)

Onko hän tätä sukua. En ikinä itsekkään ole kuullut. 

Vierailija
44/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika samantyylistä elämää tuli itsekin sinkkuna elettyä Helsingissä asuessa. Paljon reissaamista, asunto keskustassa, ulkona syömistä, ystäviä, harrastuksia. Varmasti ulospäin näytti tosi hienolta elämäntyyliltä, mutta kun ikä läheni 30v, ainut asia mitä oikeasti halusin, oli perustaa perhe. Koin vahvasti eläväni jotain välivaihetta ja pelkäsin, että elämä jäisi ikuisesti tuollaiseksi. Vaikka tuohon elämänvaiheeseen liittyy paljon hyviäkin muistoja ja tunne vapaudesta tehdä mitä vain, lopulta ehkä päällimmäisenä muistan ahdistuksen. Sittemmin tapasin mieheni, perustimme perheen ja muutimme omakotitaloon pois Helsingistä. Lopulta koen nyt eläväni "oikeaa elämää", enkä enää mitään välivaihetta, mistä pitäisi päästä eteenpäin. Toki ymmärrän, että on ihmisiä, jotka haluavat elää lapsettomina ja keskittyä muihin asioihin, mutta luulen että aika monen tavoite on itseni tavoin se perinteinen perhe, omakotitalo, mökki ja farmariauto -tyylinen elämä. Mutta elämänpolkuja on monia.

Vierailija
45/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liiasta matkustelusta tulee juureton olo. Hotelli on aina hotelli vaikka olisi kuinka hieno hotelli.

Ruokaa on mukava tehdä itse. Ihan vain, koska ihmisen pitää tehdä käsillä konkreettista oman hyvinvointinsa eteen.

Tuota kuntosalia ihmettelen: mitä kivaa on kuntosalissa, johon kuuluu pyyhe, kosmetiikka ja parkkipaikka? Asun itse kuntosalin vieressä, juoksen kotoani kuntoilemaan, sitten juoksen kotiin takaisin suihkuun. Ihan parasta.

Ja sä kuvittelet, että jokaisen suomalaisen kodin vieressä on kuntosali?

Ei tietenkään. Olen valinnut kotini niin, että palvelut ovat vieressä. Säästyy aikaa. Aika on luksusta. Minusta on luksusta, että minulla on aikaa siivota, käydä kaupassa ja laittaa ruokaa kiireettömästi.

Kuntosaleja on tosi paljon, joten eiköhän monen työmatkan varrella tai työpaikan vieressä ole sellainen.

Yleisesti ottaen ihmiset haluavat asioita, jotka eivät kuitenkaan tee onnelliseksi. Stressaava hyväpalkkainen työ, matkustelu ja kattohuoneisto. Kymmenen vuoden päästä voimme lukea lehdestä, kuinka Ramsay muutti maalle hoitamaan lampaita. ”En ollut onnellinen”, ”Elin juuretonta elämää”, jne.

Vierailija
46/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap kuvittelee moisen olevan monen muun ihanne-elämää? Itse olen aina ihan pelännyt noita blondeja pankkineidin näköisiä ns. aikuispissiksiä tuossa pinkit huulet, kamelinvärinen takki univormussaan. 

Ja että joku kehtaa edes julkisesti enää tunnustaa olevansa kuluttajaluonne. Aikana jolloin maapallo räjähtää lennellään Dubaihin jne. 

Vierailija
47/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän minun unelmaa ainakaan elä. Hänellä ei ole lapsia. Ja tekee ihan liikaa töitä.

Vierailija
48/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap kuvittelee moisen olevan monen muun ihanne-elämää? Itse olen aina ihan pelännyt noita blondeja pankkineidin näköisiä ns. aikuispissiksiä tuossa pinkit huulet, kamelinvärinen takki univormussaan. 

Ja että joku kehtaa edes julkisesti enää tunnustaa olevansa kuluttajaluonne. Aikana jolloin maapallo räjähtää lennellään Dubaihin jne. 

Noi haaveet liittyy usein nuoruuteen. Kuvitellaan, että on jotain hienoa siemailla viiniä kattohuoneiston terassilla. Kun ihminen vanhenee, haluaa hän löytää oman paikkansa. Silloin usein muutetaan kauemmaksi keskustasta.

Harvapa haluaa siemailla eläkeiässä viiniä päivittäin kattoterassilla ystäviensä kanssa.

Vierailija
49/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten olen kateellinen ystävistä. Rahaa ja töitä mullakin on.

Vierailija
50/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi haaveet liittyy usein nuoruuteen. Kuvitellaan, että on jotain hienoa siemailla viiniä kattohuoneiston terassilla. Kun ihminen vanhenee, haluaa hän löytää oman paikkansa. Silloin usein muutetaan kauemmaksi keskustasta.

Harvapa haluaa siemailla eläkeiässä viiniä päivittäin kattoterassilla ystäviensä kanssa.

En usko, että kovin miten tavoite elämässä on viettää mitään villiä ja vapaata sinkkuelämää loppuelämänsä. Nuorena on ihan coolia siemailla drinkkejä ystävien kanssa, reissata, harrastaa ja juhlia, mutta tuo elämä alkaa tuntua kovin tyhjältä sitten kun keski-ikä alkaa lähestyä, kaverit ympärillä lisääntyy ja viettävät perhejouluja ja itseä reissusta palatessa kotona odottaa tyhjä asunto. Puhun ihan täysin kokemuksesta. Varmasti on niitäkin ihmisiä, joille tuollainen elämä sopii, mutta uskon suurimman osan ihmisistä tavoitteena edelleen olevan oma perhe.

Vierailija
51/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osaa tehdä ruokaa eikä jaksa/ehdi siivota?

Vähän vaikea löytää puolisoa noista lähtökohdista.

Vierailija
52/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö autossaan, minuuttiaikataulut jne.. ei todellakaan ole mun juttu

Vierailija
53/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän luin tuon jutun? Tuli todella paha mieli tuon lukemisesta. Itse en voi elää haluamaani elämää. Olen 37-vuotias pitkäaikaistyötön ja tuloni ovat pelkkä työmarkkinatuki 540 euroa. Olen kyllä suorittanut AMK-tutkinnon, mutta päivääkään koulutustasi vastaavaa palkkatyötä en ole tehnyt. Joudun yhä asumaan sairaan ja vanhan vanhempani kanssa lapsuudenkodissani ja toimimaan tahtomattani vanhemmalleni käytännössä jonkinlaisena hoitajana. En ole päässyt koskaan muuttamaan lapsuudenkodistani. Kärsin itsekin monista ongelmista, mutta useista yrityksestäni huolimatta en ole saanut apua. Tilanne on jatkunut samanlaisena vuosia. Kyllähän itsekin haluaisin olla menestyjä, jolla on rahaa, mutta en ole saanut edes mahdollisuutta yrittää. Inhoan kotitöitä ja mielelläni ulkoistaisin ne jollekin muulle, mutta se ei ole mahdollista. Elämä on vain selviytymistä. Mistään e; ole enää vuosiin haaveillut. Tilanteeni jatkuu samana varmaan niin kauan kunnes aika vanhemmistani jättää. Sitä, minne sitten päädyn en tiedä.

Jutun naiselle tekisi hyvää mennä ”oikeisiin töihin” ja kohdata todellisuus oman kuplansa ulkopuolella. Vielä opettavampi kokemus olisi Kelan tuille joutuminen. Inhoan tällaisia ihmisiä, jotka ovat saaneet luksuselämän todella helposti tekemättä oikeasti mitään ja sitten vieraantuneet todellisuudesta. En ole valinnut elämääni köyhänä moniongelmaisen. Näin nyt vain on tapahtunut, eikä itselleni edes ole annettu mahdollisuuksia parempaan. Elämäni on ollut vaikea ja paljon ikävää on tapahtunut. Olisin todellakin ansainnut jotakin mukavaa ja vähintäänkin hyväpalkkaisen hyvän työn ja sen, että olisin voinut ulkoistaa ”kaiken likaisen työn” jollekin ja sitten pitää näitä jutun naisen tavoin ”alempiarvoisinani”. Mutta sinällään on täysin väärin, että tuollainen täysin turha ammatti kuin kiinteistönvälittäjä saa lähinnä muita riistämällä korkeat tulot tekemättä itse oikeastaan mitään ja samalla ”oikeita töitä” tekeviä kohdellaan huonosti, arvostusta ei saa, työ on raskasta ja palkka huono.

Vierailija
54/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen kauniimpi ja nainut vanhan rahan komean suomenruotsalaisen miehen. Iso talo, avara piha. Kuntosalille 5min matkaa. 3x viikossa treenit pt:n kanssa. Toki omakin kuntosali löytyy..

Matkat jotain ihan toista kuin joku marbella.

Vierailija
55/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän luin tuon jutun? Tuli todella paha mieli tuon lukemisesta. Itse en voi elää haluamaani elämää. Olen 37-vuotias pitkäaikaistyötön ja tuloni ovat pelkkä työmarkkinatuki 540 euroa. Olen kyllä suorittanut AMK-tutkinnon, mutta päivääkään koulutustasi vastaavaa palkkatyötä en ole tehnyt. Joudun yhä asumaan sairaan ja vanhan vanhempani kanssa lapsuudenkodissani ja toimimaan tahtomattani vanhemmalleni käytännössä jonkinlaisena hoitajana. En ole päässyt koskaan muuttamaan lapsuudenkodistani. Kärsin itsekin monista ongelmista, mutta useista yrityksestäni huolimatta en ole saanut apua. Tilanne on jatkunut samanlaisena vuosia. Kyllähän itsekin haluaisin olla menestyjä, jolla on rahaa, mutta en ole saanut edes mahdollisuutta yrittää. Inhoan kotitöitä ja mielelläni ulkoistaisin ne jollekin muulle, mutta se ei ole mahdollista. Elämä on vain selviytymistä. Mistään e; ole enää vuosiin haaveillut. Tilanteeni jatkuu samana varmaan niin kauan kunnes aika vanhemmistani jättää. Sitä, minne sitten päädyn en tiedä.

Jutun naiselle tekisi hyvää mennä ”oikeisiin töihin” ja kohdata todellisuus oman kuplansa ulkopuolella. Vielä opettavampi kokemus olisi Kelan tuille joutuminen. Inhoan tällaisia ihmisiä, jotka ovat saaneet luksuselämän todella helposti tekemättä oikeasti mitään ja sitten vieraantuneet todellisuudesta. En ole valinnut elämääni köyhänä moniongelmaisen. Näin nyt vain on tapahtunut, eikä itselleni edes ole annettu mahdollisuuksia parempaan. Elämäni on ollut vaikea ja paljon ikävää on tapahtunut. Olisin todellakin ansainnut jotakin mukavaa ja vähintäänkin hyväpalkkaisen hyvän työn ja sen, että olisin voinut ulkoistaa ”kaiken likaisen työn” jollekin ja sitten pitää näitä jutun naisen tavoin ”alempiarvoisinani”. Mutta sinällään on täysin väärin, että tuollainen täysin turha ammatti kuin kiinteistönvälittäjä saa lähinnä muita riistämällä korkeat tulot tekemättä itse oikeastaan mitään ja samalla ”oikeita töitä” tekeviä kohdellaan huonosti, arvostusta ei saa, työ on raskasta ja palkka huono.

Ei kenellekään anneta mahdollisuuksia vaan mahdollisuudet luodaan itse. Olet valinnut pitkäaikaistyöttömäksi jäämisen, vaikka maksuttoman koulutuksen maassa voisit opiskella toisen tutkinnon työllistävältä alalta. 

Vierailija
56/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olen kauniimpi ja nainut vanhan rahan komean suomenruotsalaisen miehen. Iso talo, avara piha. Kuntosalille 5min matkaa. 3x viikossa treenit pt:n kanssa. Toki omakin kuntosali löytyy..

Matkat jotain ihan toista kuin joku marbella.

Oliko tämä joku pröystäilyketju? Unohdit mainita autojen lukumäärän ja niiden merkit.  Ilmeisesti tylsää elämää viettävän provo.

Vierailija
57/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihannaelämää... Elämä vaikuttaa kovin materialistiselta ja muuten köyhältä. Tietysti voi olla hyvinkin, että näemme vain kuoren, mutta vaikuttaa ettei henkilö ole itsekään kosketuksissa sisimpänsä kanssa. Ei välttämättä siitä koe kyllä kärsivänsä. Jos eläisin noin pinnallista elämää, tekisin kyllä äkkiä jotain noille kulmakarvoille... n27

Vierailija
58/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että kovin miten tavoite elämässä on viettää mitään villiä ja vapaata sinkkuelämää loppuelämänsä. Nuorena on ihan coolia siemailla drinkkejä ystävien kanssa, reissata, harrastaa ja juhlia, mutta tuo elämä alkaa tuntua kovin tyhjältä sitten kun keski-ikä alkaa lähestyä, kaverit ympärillä lisääntyy ja viettävät perhejouluja ja itseä reissusta palatessa kotona odottaa tyhjä asunto. Puhun ihan täysin kokemuksesta. Varmasti on niitäkin ihmisiä, joille tuollainen elämä sopii, mutta uskon suurimman osan ihmisistä tavoitteena edelleen olevan oma perhe.

Tyhjyys johtuu vain siitä, että yleensä ihmiset (kaverit) menevät lisääntymään ja poteroituvat. Jos löytää piiriinsä veloja, tuollainen elämä on varmasti keski-ikäisenäkin hauskaa.

Vierailija
59/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua säälitti korona-aikana käydä Helsingissä, kun näin miten ihmiset kiitehtivät kipin kapin hienoissa vaatteissaan ahtaisiin kerrostalokoppeihinsa vailla omaa pihaa ja tulisijoja.

Takka ilahduttaisi kotona, mutta viihdyn kerrostalossa, koska haluan asua ylhäällä. 

En pitänyt asumisesta maan tasalla olevassa omakotitalossa tai rivitalossa.

Parvekkeella voi olla kukkia.

Kirjoituksen nuorella naisella on mukavalta vaikuttava elämä. :)

Vierailija
60/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistönvälittäjä on myyjä siinä missä kaikki muutkin. Hymy huulilla pitää yrittää kääntää kaikki myytävän tuotteen puutteetkin hyviksi puoliksi ja luvata "seitsemän hyvää ja kahdeksan kaunista". Ei tosiaankaan ole mikään myyntityö itseäni varten. Kiva vaan, että hänelle se sopii!

N53

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän