Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä nainen elää monien ihanne-elämää Helsingissä

Vierailija
23.10.2021 |

Koti keskustan liepeillä, kallis kuntosali, lounaita ulkona, matkustelua, illanviettoja ystävien kanssa. Lukuunottamatta työpaikkaa kiinteistönvälittäjänä, hänen elämänsä vaikuttaa aika mukavalta.

www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000008347411.html

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ei ollut yhtään asiaa mitä haluaisin omaan elämääni.

Vierailija
22/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nää on aina niin kovia muka tekemään töitä, mutta tuossakin kaikki työnteko on ulkoistettu assistentille, ruuat syödään ravintolassa ja kotona käy siivooja. Ja nukkua ehtii kuitenkin hyvin ja salilla käydä. Ei kuulosta yhtään raskaalta, näin duunarin silmiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minun ihanne-elämääni. Kuntosalit kierrän kaukaa, keslustassa en halua asua, baarissa käyn pari kertaa vuodessa ja se on ihan riittävästi. Lisäksi rakastan ruuanlaittoa, joten en nauttisi ulkona syömisestä, kuin harvoin.

Vierailija
24/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän noin voi elää jos sitä haluaa. Jos nyt ei omistusasuntoa niin vuokralla vähintään. Ja mitä eroa on kalliilla ja halvalla kuntosalilla?

Vierailija
25/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

”SYÖN usein ulkona tai wolttaan. Siihen on syynsä: haluan syödä terveellisesti, olen sysihuono kokki, ja ruoka on sikakallista varsinkin yksin asuvalle. Äskettäin viikonlopun ruokakassini maksoi 75 euroa! Kassalla mietin, että hemmetti, maistelumenu Gaijinissa olisi 69 euroa."

Siis mitä ihmettä???. Tälle oli pakko nauraa huhhuh

Vierailija
26/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

[s]Ei olisi mun ihanne-elämää.[/s]

Olisipas.

Vierailija
27/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nää on aina niin kovia muka tekemään töitä, mutta tuossakin kaikki työnteko on ulkoistettu assistentille, ruuat syödään ravintolassa ja kotona käy siivooja. Ja nukkua ehtii kuitenkin hyvin ja salilla käydä. Ei kuulosta yhtään raskaalta, näin duunarin silmiin.

Tavallaan ei, mutta jotenkin monimutkaiselta. Onneksi itse saa liikuntaa töissä niin ei tarvi jossain tylsällä salilla huhkia vielä vapaa-aikana.

T. toinen duunari

Vierailija
28/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi me suomalaiset olemme niin kitsaita maksamaan avusta?" 

NO KOSKA MEILLÄ EI OLE V***U RAHAA!!

Vierailija
29/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi olla kiinteistövälittäjä, en oikeastaan mikään jakkupukuihminen. Rakastan käsityöammattiani.

Tykkään myös siivoilla, se on pientä liikuntaa ja tekemistä kotona. On ihanan kotiin juurtunut olo. Joskus olen palkannut siivoojan, jos olen ollut liian väsynyt. Matkustelusta ja ulkonasyömisestä tulee liian ”ilmava” olo, jos sitä tekee usein.

Koitan pitää elämässäni neljä elementtiä tasapainossa: vesi, tuli, maa ja ilma. Koen kaupunkilaiselämän viihteineen ilma-elementiksi, siksi pitää juurtua ja palata maan pinnalle siivoamalla ja tekemällä kotitöitä. Ruuan valmistus on mielestäni tulta (ollaan siinä lieden äärellä), ja elän muutenkin Helsingissä, joka on veden ympäröimä + minussa itsessäni on paljon vettä. Helsingissä on nyt paljon myös ilmaa ja tulta johtuen rakentamisbuumista.

Minä oikeasti tarvitsen maa-elementtiä puutarhan kuopsuttelun muodossa. Eli ei liikaa huvituksia minulle, pysyn onnellisempana.

Työpaikkani lähellä rakennetaan paljon, siksi viihdyn siellä. Koen rakentamisen tulielementiksi, olen sen lähellä, mutta joku muu hallitsee sitä.

Jokaisen ihmisen pitäisi rakentaa omannäköinen ja itselle sopiva elämä. Artikkelin Ramsaylle tuollainen ilmava elämäntapa varmasti sopii. Veikkaan, että jossain vaiheessa elämäänsä kyllästyy ja päätyy maalle asumaan.

Vierailija
30/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marbella ja Dubai? pissiksellä on pissiksen intressit?

Vierailija
31/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Anne Ramsay vaikuttaa ahkeralta, pätevältä ja kunniahimoiselta naiselta, joka pitää ulkonäöstään hyvää huolta. Toivon Annen kaltaisille kauniille naisille kaikkea hyvää niin materiaalisissa asioissa kuin onnellisuutta elämässään.

Itse olen jättänyt pääkaupungin vilskeen taakse. Asun kyllä unelmakodissa maalla. Ajan nelivetomaasturilla, koska se on maalla välttämätön. Työpaikan ravintolassa syön arkisin tasokasta lounasta. Hienossa ravintolassa on tietysti kiva joskus käydä syömässä mutta itse tykkään kokata kotiruokaa ajan kanssa.

Nuorena olen matkustellut yli 30 maassa. Se riittää minulle. Lähden ulkomaille, jos siihen on jokin erityinen syy esim. messut, kokous, konsertti, tapahtuma. Olen tarkoituksella hidastanut elämääni. Kävelen ulkona luonnossa koiran kanssa. Veneilen myös. Luen jopa kirjoja. Elämä on hyvää vaikka kiire puuttuu.

Vierailija
32/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varma, että on pohjalla rahaa, kun tekee provisiopalkalla tuollaista työtä.

Nostan ahkeruudelle ja tehokkuudelle hattua, mutta eipä tuo minun tyylistäni elämää ole.

Vierailija
33/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole kullankaivaja, kuten beatriz grimaldi Italiassa. Sitten elät hyvää elämää. Hänellä on kaiken maksanut suomalainen sokeriisä. Helppo "työ". Suomalainen sokeripappi myi jopa perheen talon maksaakseen kullankaivajan.

Vierailija
34/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiasta matkustelusta tulee juureton olo. Hotelli on aina hotelli vaikka olisi kuinka hieno hotelli.

Ruokaa on mukava tehdä itse. Ihan vain, koska ihmisen pitää tehdä käsillä konkreettista oman hyvinvointinsa eteen.

Tuota kuntosalia ihmettelen: mitä kivaa on kuntosalissa, johon kuuluu pyyhe, kosmetiikka ja parkkipaikka? Asun itse kuntosalin vieressä, juoksen kotoani kuntoilemaan, sitten juoksen kotiin takaisin suihkuun. Ihan parasta.

Vierailija
35/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistövälittäjän arki on oikeasti stressaavaa ja kaikki eivät todellakaan menesty. Tämäkin nainen tekee hulluna töitä elintasonsa eteen. Vähän pakko koska provisiopalkka. En kadehdi.

Vierailija
36/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota muuhun kantaa, mutta ärsyttää kun "duunarit" ja muut tulee aina väheksymään muiden tekemää työtä. Ja olen itsekin duunari ja pidän työtäni sillä tavalla helppona, että vapaa-aikana ei tarvitse miettiä hetkeäkään työasioita, hoitaa työnsä ja lähtee kotiin. Ei tarvitse puhelimeen tai sähköposteihin vastailla. Ainoa mikä ottaa päähän on surkea palkka. 

Vierailija
37/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyllä lähelläkään omaa unelmaelämää, ja monet noista kriteereistä ovat muutenkin ihan normijuttuja. Halutessaan ravintolaan pääsee, kuntosalijäsenyyden saa, matkalle voi lähteä. Keskustakotia ja kiinteistövälittäjän ammattia en edes haluaisi.

Ei kaikilla ole tuohon mahdollisuutta. Halveksitko niitä, joilla ei ole niin paljon rahaa, että tuo olisi normijuttua?

Vierailija
38/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liiasta matkustelusta tulee juureton olo. Hotelli on aina hotelli vaikka olisi kuinka hieno hotelli.

Ruokaa on mukava tehdä itse. Ihan vain, koska ihmisen pitää tehdä käsillä konkreettista oman hyvinvointinsa eteen.

Tuota kuntosalia ihmettelen: mitä kivaa on kuntosalissa, johon kuuluu pyyhe, kosmetiikka ja parkkipaikka? Asun itse kuntosalin vieressä, juoksen kotoani kuntoilemaan, sitten juoksen kotiin takaisin suihkuun. Ihan parasta.

Ja sä kuvittelet, että jokaisen suomalaisen kodin vieressä on kuntosali?

Vierailija
39/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihan kivan oloinen nainen ja hyvä että saa elää sellaista elämää mistä pitää. Itse olen ihan kypsä koko pk-seutuun ja tuollaista rumbaa en muutenkaan jaksaisi. Mstkusteluintokin on jotenkin laantunut viime vuosina. Muutto pohjoiseen on minun haave ja siellä pieni, nätti koti ja mielenrauha

Vierailija
40/100 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menestyjistä tai itseään paremmista kannattaa ottaa mallia, eikä olla kateellisia. Kiitos hyvistä vinkeistä, Anne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän