Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työläisperheestä lähtöisin olevan tyttöystävän käytös nolottaa..

Vierailija
26.12.2014 |

Tuorein esimerkki tulee jouluaatolta, jolloin olimme yhteisellä jouluaterilla vanhempeni luona. Vanhempani ovat akateemisen koulutuksen saaneita, kuten minä ja sisarukseni ja lapsuuden kotini on porvariskoti. Meillä on aina korostettu hyviä käytöstapoja, varsinkin juhlatilaisuuksissa.

Tyttöystäväni on kasvanut työläistaustaisessa kodissa, jossa hyvät käytöstavat rajoittuvat lähestulkoon kiitokseen ja ilmapiiri on joltisenkin leväperäinen.

Palaan alkuun. Jouluaattona jouduin tyttöystäväni vuoksi vanhempieni ja muun lähisuvun silmissä noloon valoon.

Alkuun tyttöystäväni sivistymättömyyttään käytti vääriä aterimia eri ruokalajeille ja joi viiniä vahingossa minun lasistani. Hän puhui liian kovaan äänen ja keskeytti isäni kesken keskustelun ilmaistessaan omaa mielipidettään. Kaiken huippu oli kuitenkin se, että tyttöystäväni erotteli lihasaikeen sormin. Olin todella nolo, enkä tiedä vieläkään kuinka kohdata vanhemmat seuraavan kerran. Äitini katsoi minua lähtiessämme merkitsevästi ja tiedän hänen haluavan keskustella asiasta kanssani vakavasti,  ja on hyvin todennäköistä, että hän ehdottaa eroa minun ja tyttöystäväni välille. Tlanne on vaikea, sillä rakastan tyttöystävääni, mutta hän ei todellakaan ole sopiva sukumme jäseneksi.

Olen neuvoton.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ehkä vetäs ääripään kortin, mutta käytöstavat on kyllä oikeasti tärkeät. Ei siihen akateemisuutta tarvita, mutta tarvitaan ei-wt-vanhemmat, jotka opettavat lapsilleen hyvät käytöstavat. Tulen normaalista perheestä jossa näitä asioita on aina painotettu ja ei ole ikinä ollut ongelmia aterimien kanssa...

Vierailija
42/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tuo teksti muka teidän mielestä hauska? Minusta se oli väsynyt ja huono, olisi ollu edes pikkuisen uskottava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap varmaankin parempi ihminen, kun olet käynyt akateemisen koulutuksen? Etkä alennu vastaamaan ihmisille, jotka ovat täysin saman arvoisia kuin sinä...!!! Voiko olla ylimielisempää käytöstä! Toivottavasti se sun tyttöystäväs ymmärtää jättää sut ja haistattaa koko teidän suvulle pitkät. Mitä väliä sillä on, jos käyttää vääriä aterimia. Afrikassa eivät edes tiedä mikä on haarukka... Teidän kaltaisenne porvaristo yrittää hallita toisia yläpuolelta, mutta käytännössä te ette tiedä asioista itse mitään, kun ette alennu mitään normaalien ihmisten hommia tekemään. Voi vittu että vituttaa. Oikeesti. Anteeks.

Vierailija
44/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovaääninen mölöttäjä ja päällepuhuja ruokapöydässä on kyllä itsellekin turnoff. Haarukat sun muut vahingot ei niin merkkaa eikä p-jäykkä tarvi olla. Mutta itse päätät jatkatko suhdetta, ei herran tähden äitisi.

Vierailija
45/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sinä päätät kenet nait, mutta suosittelen ottamaan suvun mielipiteet huomioon. Naisesta tulisi kuitenkin avioliiton myötä perheenne jäsen, ja jos häntä ei hyväksytä niin tuskin se ainakaan liittoanne vahvistaisi. Ja jos saatte yhteisiä lapsia, tuskin vanhempasi hyväksyisivät sitten heitäkään. Nim. kokemusta on

Vierailija
46/56 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen kirjoittama. Porvoossa taas tapahtuu

Vierailija
47/56 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika heikosti kynäilty provo. Tämän olisi voinut tehdä hauskaksikin, jos olisi vähän yrittänyt. Nyt oli vähän "lukiolaisen kouluaine" -tasoinen sepustus. 

Vierailija
48/56 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa käytöskursseja joissa käydään läpi perusasiat ja sitten prinsessakouluja joissa perhedytään kunnolla etiketin saloihin. Voisiko tyttöystövösi köydö jonkun käyttäytymisen alkeiskurssin osoittaakseen että on valmis muuttumaan ja kehittymään sosiaalisesti kelvolliseksi yksilöksi. Ruotsistahan näitä kursseja löytyisi helposti mutta toki kieli saattaa olla esteenä. Kokonaan toinen kysymys on, onko tyttöystäväsi enää kehityskelpoinen vai onko leväperäinen suomalaistyyppinen tapakasvatuksen puute jo tehnyt peruuttamatonta tuhoa. Kärsin puolestasi.

Vierailija
49/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana! Nauroin ääneen. Näitä lisää!

Vierailija
50/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa se on semmoista

Vierailija
51/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapauta tyttöystöväsi sukusi ikeestä.

Vierailija
52/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihertää täällä ääneen. Voivoi, mamma päättää.

Vierailija
53/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

JASSAP!

Vierailija
54/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukunne vaakunassa on ananas ja tommi läntinen haarniskassa.

Vierailija
55/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vittu on lihasaie?

T. FM ja kulttuurikodin kasvatti, joka voisi hyvinkin hörpätä viiniä vahingossa väärästä lasista ja mitä useammin sen kovaäänisemmin se mielipidekin tulee ilmaistua

Vierailija
56/56 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jssap!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä