Työläisperheestä lähtöisin olevan tyttöystävän käytös nolottaa..
Tuorein esimerkki tulee jouluaatolta, jolloin olimme yhteisellä jouluaterilla vanhempeni luona. Vanhempani ovat akateemisen koulutuksen saaneita, kuten minä ja sisarukseni ja lapsuuden kotini on porvariskoti. Meillä on aina korostettu hyviä käytöstapoja, varsinkin juhlatilaisuuksissa.
Tyttöystäväni on kasvanut työläistaustaisessa kodissa, jossa hyvät käytöstavat rajoittuvat lähestulkoon kiitokseen ja ilmapiiri on joltisenkin leväperäinen.
Palaan alkuun. Jouluaattona jouduin tyttöystäväni vuoksi vanhempieni ja muun lähisuvun silmissä noloon valoon.
Alkuun tyttöystäväni sivistymättömyyttään käytti vääriä aterimia eri ruokalajeille ja joi viiniä vahingossa minun lasistani. Hän puhui liian kovaan äänen ja keskeytti isäni kesken keskustelun ilmaistessaan omaa mielipidettään. Kaiken huippu oli kuitenkin se, että tyttöystäväni erotteli lihasaikeen sormin. Olin todella nolo, enkä tiedä vieläkään kuinka kohdata vanhemmat seuraavan kerran. Äitini katsoi minua lähtiessämme merkitsevästi ja tiedän hänen haluavan keskustella asiasta kanssani vakavasti, ja on hyvin todennäköistä, että hän ehdottaa eroa minun ja tyttöystäväni välille. Tlanne on vaikea, sillä rakastan tyttöystävääni, mutta hän ei todellakaan ole sopiva sukumme jäseneksi.
Olen neuvoton.
Kommentit (56)
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:36"]
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:34"]
Miksei? Missä päin Suomea asut?
[/quote]
Korsossa. ap
[/quote]
eiku Borgåsa. ap
Pahimpia pershyyppiä on nousukasporvarit, joiden "hienoihin" sukuihin ei kuka vaan kelpaakaan. Mulla on kokemusta tollasesta anopista. Ämmällä tuulen huuhtoma perse ja koulutustasona joku fuckin opisto, mutta miehensä rahoilla rillutteli (kunnes ne loppu) ja duunaritaustan miniälle nyrpistelee nokkaansa. Toivonut viimoset 15 vuotta, että hänen poikansa löytää vielä joskus jonkun kivan "tytön", joka sopii sukuun ja lemppaa nyksänsä. :D
yhyy.. terveisin kolmekymppinen, ei-koskaan-naista-koskettanut hikikomeroonsa hautautunut homoboy
Tärkeintä on rakkaus. Rakastat tyttöystävääsi. Hän tuo varmaan erilaista iloa ja eloa elämääsi kuin viiden eri ruokalajin väline taituri. Minä olen joutunut monta kertaa nolostumaan miesystäväni hiukan typerää käytöstä ja saanut kuullakin siitä suvulta. Mutta rakkaus voitti, Ajattelin että mieheni on aikuinen ja hänellä on omat tapansa ja tyylinsä, suvullamme omat. En aio olla suvun helmoissa koko aikuisikääni. Minulla on oma elämä ja elämäni rakkaus vierelläni. Ja jos se ruokatavoista on kiinni niin vie tyttöystäväsi useammin ulos syömään hienoon ravintolaan ja rennosti kerrot tarvittaessa eri ruokailuvälineiden tarkoituksen.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:18"]Tuorein esimerkki tulee jouluaatolta, jolloin olimme yhteisellä jouluaterilla vanhempeni luona. Vanhempani ovat akateemisen koulutuksen saaneita, kuten minä ja sisarukseni ja lapsuuden kotini on porvariskoti. Meillä on aina korostettu hyviä käytöstapoja, varsinkin juhlatilaisuuksissa.
Tyttöystäväni on kasvanut työläistaustaisessa kodissa, jossa hyvät käytöstavat rajoittuvat lähestulkoon kiitokseen ja ilmapiiri on joltisenkin leväperäinen.
Palaan alkuun. Jouluaattona jouduin tyttöystäväni vuoksi vanhempieni ja muun lähisuvun silmissä noloon valoon.
Alkuun tyttöystäväni sivistymättömyyttään käytti vääriä aterimia eri ruokalajeille ja joi viiniä vahingossa minun lasistani. Hän puhui liian kovaan äänen ja keskeytti isäni kesken keskustelun ilmaistessaan omaa mielipidettään. Kaiken huippu oli kuitenkin se, että tyttöystäväni erotteli lihasaikeen sormin. Olin todella nolo, enkä tiedä vieläkään kuinka kohdata vanhemmat seuraavan kerran. Äitini katsoi minua lähtiessämme merkitsevästi ja tiedän hänen haluavan keskustella asiasta kanssani vakavasti, ja on hyvin todennäköistä, että hän ehdottaa eroa minun ja tyttöystäväni välille. Tlanne on vaikea, sillä rakastan tyttöystävääni, mutta hän ei todellakaan ole sopiva sukumme jäseneksi.
Olen neuvoton.
[/quote]
Vittu.
Taas nähtiin mitä porukkaa täällä pyörii! Olis kiva tietää mitä siellä ahtaissa päissä liikkuu, kun pitää heti alkaa v:mäilemään, kun joku kysyy ongelmaansa neuvoja?? Menkää ittseenne!!!
No herranen aika sentään, jätä nyt hyvä ihminen tuollainen moukka ja etsi tasoistasi seuraa.
Ootko ap se sama, joka äsken kirjoitteli siitä veljestään tai jostain sukulaisestaan, joka menee amikseen ja koko suku oli sekaisin kauhusta. Tämä oli niin saman tyylinen ja yhtä huono. Kannattaa kokeilla vähän eri tyylisiä tapoja kirjoitella näitä sun provoja, niin uppoaa paremmin...
Hei haloo ihmiset valot päälle nyt!! Miten joku voi uskoa tällaista soopaa..
Vaikka tämä onkin sairas provo niin ap pitäisi sulloa turkin hihaan ja nussia uudelleen. Jos tulis vähän viisaampi
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:26"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:23"]
Olen samankaltaisessa tilanteessa, tosin olen nainen ja miesystävä on duunaritaustaisesta perheestä ja duunari itsekin. Viihdymme yhdessä hyvin, mutta ongelmia syntyy aina miehen kohdatessa sukulaisiani. Nämä eivät voi ymmärtää miehen groteskeja käytöstapoja, eikä heiläl ole yhteistä puhuttavaa.
[/quote]
Hienoa kohdata kohtalotoveri näinkin alkeellisella keskustelupalstalla. Vaikutat kiinnostavalta. Voisimmeko kenties keskustella kahden kesken jollakin toisella taholla? ap
[/quote]
Mä haluan liittyä keskusteluun. En voi sietää huonoja käytöstapoja vieraiden luona. En oikeasti ymmärrä miten jotkut eivät tiedä millä aterimilla pitää syödä ja että ruokaan ei käsin sörkitä... Onneksi mieheni on kasvatettu samanlailla kuin minä..
Ehkä parasta, että annat sen äitis valita sulle tyttöystävän...vaikka jostain hienosta porvoolaisesta ruotsinkielisestä suvusta...
Ap ja sen suku kuulostaa siltä että ne on niin perseestä kun voi vaan olla.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:03"]
Vaikka tämä onkin sairas provo niin ap pitäisi sulloa turkin hihaan ja nussia uudelleen. Jos tulis vähän viisaampi
[/quote]
Tätä odotan! T. ap
Sivistynyt ihminen ei moista ole huomaavinaan, jatkaa keskustelua eikä varsinkaan ala katsella merkitsevästi. Olisiko niin, että ap:n äidin taustalla olisi työläisverta?
Lady Grantham
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:36"]
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:34"]
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:26"]
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:23"]
Olen samankaltaisessa tilanteessa, tosin olen nainen ja miesystävä on duunaritaustaisesta perheestä ja duunari itsekin. Viihdymme yhdessä hyvin, mutta ongelmia syntyy aina miehen kohdatessa sukulaisiani. Nämä eivät voi ymmärtää miehen groteskeja käytöstapoja, eikä heiläl ole yhteistä puhuttavaa.
[/quote]
Hienoa kohdata kohtalotoveri näinkin alkeellisella keskustelupalstalla. Vaikutat kiinnostavalta. Voisimmeko kenties keskustella kahden kesken jollakin toisella taholla? ap
[/quote]
Miksei? Missä päin Suomea asut?
[/quote]
Korsossa. ap
[/quote]
Mitäs kummaa tämä nyt on? En todellakaan asu Korsossa! Kuka alentui kirjoittelemaan tuollaista nimimerkkini suojissa? ap