Mua häiritsee, kun asiakaspalvelija ei teitittele vanhuksia
Itse teitittelen aina vieraita vanhuksia siihen asti, että teemme sinunkaupat ja ollessani asiakaspalvelutyössä, teitittelin aina vanhempia asiakkaita.
Kommentit (15)
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 17:39"]Nuole samalla persettä.
[/quote]
Miksi nuolisin kenenkään persettä?
Ei ihme, kun tietää asiakaspalvelijoina toimivien ihmisten tason, ei sivistyneet ihmiset niihin hommiin päädy.
Emme elä enää 50-luvulla tai nykypäivän Britanniassa. Suomessa ei tarvitse teititellä.
Teitittelin minäkin ollessani kaupassa töissä, muutamat äkäset huudot sain, kun heitä ei saa teititellä. Ja jos ei seuraavalla kerralla muistanut tätä, niin voi apua...
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 17:47"]Emme elä enää 50-luvulla tai nykypäivän Britanniassa. Suomessa ei tarvitse teititellä.
[/quote]
se on siltikin kohtelias tapa.
Vanhat ja nuoret elävät eri maailmoissa. Olen 21-vuotias ja vierailin ukkini luona. Se sitten kiertoilmaisuin pyysi minua siivoamaan. Äitini myöhemmin haukkui minut kun en ollut oma-aloitteisesti tarjoutunut siivoamaan. Sellainen ei tullut minulle edes mieleen. Mennä kylään ja alkaa siellä siivoamaan.
Äänestä lompakolla.
Minu ajatusmaailmassa teitittely on pyrkyrien juttuja ja siksi välttelen sitä tekeviä.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 18:10"]Äänestä lompakolla.
Minu ajatusmaailmassa teitittely on pyrkyrien juttuja ja siksi välttelen sitä tekeviä.
[/quote]
Jahas. Mulla se tulee luonnostaan.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 18:09"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 17:47"]Emme elä enää 50-luvulla tai nykypäivän Britanniassa. Suomessa ei tarvitse teititellä.
[/quote]
se on siltikin kohtelias tapa.
[/quote]
Kenen mielestä? Minun tuntemien vanhempien sukulaisten mielestä se on lähinnä vaivaannuttavaa.
Ruotsissa kaikki sinuttelee kaikkia. Se on tervettä. Kamalinta on, kun aspa sotkee teitittelyä ja sinuttelua. Harva osaa pysyä siinä samassa. Lisäksi jos sinun pitää kertoa esim lääkärille jostain intiimivaivoista, niin se teitittely on ihan naurettavaa.
Sinutellaan kaikkia, pressasta vessan siivoojaan (joka tekee tärkeää työtä).
Miksi pitäisi teititellä ihmisiä jotka ovat pusertuneet pillusta aikaisemmin ja kaiken lisäksi kusseet suomen talouden ja jättäneet asioiden korjauksen tulevalle sukupolvelle? :)
Kyllä teitittely tuntuu hyvältä ja on mielestäni hyvää asiakaspalvelua. Itse aina oikaisen kun joku finninaama kassalla sinuttelee.
Minua on monesti teititelty kaupassa siis ja olen 33v ja aika teinin näkönen vieläkin. On se silloin hassua. Mutta olin itse pitkään as.palvelija ja aina teitittelin yli 60v ikäisen näköisiä ihmisiä. Mielestäni menee samaan luokaan kuin päästätkö vanhemman menemään ensin ovesta tai avaatko heille oven.
Nuole samalla persettä.