Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisystävän anoreksia..?

Vierailija
26.12.2014 |

Ollaan seurusteltu noin puolitoista vuotta. Koko ajan on syöminen vähentynyt eikä se oo missää välissä ollut mitenkään tavallista. nyt sitten tyttö laihtunut tosi paljon,enkä tiedä yhtään miten voisin auttaa. Ruoan tuputtaminen tuskin auttaa ja jos en päästä oksentamaan hän ahdistuu. mitään ei voi tehdä kun kuitenkin toimii väärin... vinkkejä auttamiseen jotka oikeasti auttavat?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sitä lihavaxi

Vierailija
2/53 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyykille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin. Et voi parantaa.

Vierailija
4/53 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestä se parantuminen kai lähtee. Jos ei halua apua, et voi tehdä mitään.

Vierailija
5/53 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakota hakemaan apua.

Vierailija
6/53 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitten voisi tukea siinä avun saamisessa? tai yli päätään arjessa.

Vierailija
7/53 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bulimia?

Vierailija
8/53 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse ja lujaa! Tosta ei ole kuin yksi tie ja se on alaspäin!! Jos et halua tuhlata elämääsi toiaen holhoojana ja psykiatrina, niin etsi itsellesi terve kumppani.
Anorektikon läheisenä tiedän ettei siitä koskaan parane ja se sairastunut tuhoaa koko lähipiirin.

Vierailija
9/53 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 16:57"]

Bulimia?

[/quote]

ei niinkään, eikös bulimikot ahmi ja oksenna? täällä syödään vähän ja oksennetaan sekin.

Vierailija
10/53 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on todella laiha niin pakota hoitoon. Ambulanssilla tai menee itse. Näin tehtiin ystävälle kun painoa oli 27 kiloa ja pelastui juuri ja juuri.

Vierailija
11/53 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana voi olla myös ahdistus tai masennus. Ohjaa lääkärille. Aja sinne vaikka itse jos tarpeen.

Vierailija
12/53 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehut sitä ja pönkität hänen itsetuntoaan kaikin tavoin. Siis en tarkota eytä jos nyt liian laiha niin alat kehua hänen ulkonäköään nyt... Kyl sä keksit tavat. Annat rakkautta vaan.

Vierailija
13/53 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattiapua. Et todellakaan voi tehdä mitään oikein. Suuttuu joka tapauksessa. Vihasin kaikkia ketkä halusi auttaa kun sairastin anoreksiaa, se oli sivusta seuraajille varmasti hirveää. Sain apua ja parannuin, mutta vieläkin vaikea paikka. Kaikki kommentit syömiseen, urheiluun, painoon, ulkonäköön - kaikki sattuu.

Vierailija
14/53 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ahdistuneisuus aiheuttaa oksentamista. 

Mitä jos juttelisitte siitä, mikä hänen mieltään painaa, joskus kun tunnelma rentoutunut. Ota kädestä kiinni ja sano, että et jätä vaikka mitä tapahtuisi. 

Vierailija
15/53 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vika on päässä, tarvitsee ammattiauttajaa! Et voi tehdä muuta kuin ohjata avun piiriin. Pidä huoli myös itsestäsi.

Vierailija
16/53 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

JÄTÄ SE!!

Vierailija
17/53 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 16:58"]Juokse ja lujaa! Tosta ei ole kuin yksi tie ja se on alaspäin!! Jos et halua tuhlata elämääsi toiaen holhoojana ja psykiatrina, niin etsi itsellesi terve kumppani.
Anorektikon läheisenä tiedän ettei siitä koskaan parane ja se sairastunut tuhoaa koko lähipiirin.
[/quote]

Voi jeesus kristus. Olen ex-anorektikko ja olen nykyään täysin parantunut. Ystävän tuella pääsin yli sairaudesta ja siihen meni monta vuotta mutta mä paranin. Ja kuule lähipiirilleni ei käynyt mitenkään. Aplle, puhu tyttöystäväsi kanssa. Ja puhu hänen äitinsä/siskonsa kanssa ja kerro että olet huolestunut. Ja pyydä häntä hakemaan apua, aliravitsemustila on oikeasti tosi vaarallinen ja voi vaikuttaa mm. pahoina suolisto-ongelmina lopun ikää.

Vierailija
18/53 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 16:58"]Juokse ja lujaa! Tosta ei ole kuin yksi tie ja se on alaspäin!! Jos et halua tuhlata elämääsi toiaen holhoojana ja psykiatrina, niin etsi itsellesi terve kumppani.
[/quote]

Voi jeesus kristus. Olen ex-anorektikko ja olen nykyään täysin parantunut. Ystävän tuella pääsin yli sairaudesta ja siihen meni monta vuotta mutta mä paranin. Ja kuule lähipiirilleni ei käynyt mitenkään. Aplle, puhu tyttöystäväsi kanssa. Ja puhu hänen äitinsä/siskonsa kanssa ja kerro että olet huolestunut. Ja pyydä häntä hakemaan apua, aliravitsemustila on oikeasti tosi vaarallinen ja voi vaikuttaa mm. pahoina suolisto-ongelmina lopun ikää.
[/quote]

Niin, monta vuotta leikit muiden mielenterveydellä piittaamatta muista kuin itsestäsi. Anoreksia aiheuttaa muutakin, lapsettomuutta tms.

Vierailija
19/53 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 16:57"]

Bulimia?

[/quote]

ei niinkään, eikös bulimikot ahmi ja oksenna? täällä syödään vähän ja oksennetaan sekin.
[/quote]
Anoreksiaan ei kuulu oksentaminen. Ednos, epätyypillinen syömishäiriö.

Vierailija
20/53 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 17:53"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 16:58"]Juokse ja lujaa! Tosta ei ole kuin yksi tie ja se on alaspäin!! Jos et halua tuhlata elämääsi toiaen holhoojana ja psykiatrina, niin etsi itsellesi terve kumppani.
[/quote]

[/quote]

Niin, monta vuotta leikit muiden mielenterveydellä piittaamatta muista kuin itsestäsi. Anoreksia aiheuttaa muutakin, lapsettomuutta tms.

[/quote]

Miten ihmeessä leikin muiden mielenterveydellä? Yksi ihminen tiesi ongelmistani ja tuki minua ja vastaavasti myöhemmin olen tukenut häntä masennuksessa. Enkä todellakaan ole kokenut että hän olisi leikkinyt kenenkään mielenterveydellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi