Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitsen neuvoja hyvin kiusalliseen ja vaikeeseen tilanteeseen

Vierailija
26.12.2014 |

Viime vuoden vaihteessa tapasin miehen Rukalla. Ja pitkä tarina lyhyeksi, kumpiki kaivattiin laastarisuhdetta ja semmonen löydettiin toisistamme. Mitään yhteystietoja ei vaihdeltu, se oli vaan semmosta kännihauskaa. Hyvillä mielin kumpiki lähti kotiin sieltä.

Ehkä joku jo arvaa miten kävi, raskaaksihan mää tulin. Ei ollut hajuakaan miehen koko-, saatika oikeasta nimestä joten häneen en kontaktia saanu. Syyskuussa synnytin vauvan jota en missään nimessä hetkeäkään kadu. Jatkuvasti kumminki paino mieltä tää mies, kyllä hänen pitäs saada tietää. Perhe ja ystävät tietty kyseli isästä, mutta minä vaan valehtelin että isä ei halunnu olla tekemisissä lapsen kanssa, nolotti liikaa kertoa totuus. Parhaat ystävät ja sisko tietää kuitenki miten juttu oikeasti menee.

Nyt kumminki monen mutkan kautta, siskon avulla, miehen henkilöllisyys on selvillä. Haluttais ihan hirveenä vaan laittaa hälle viestiä ja kertoa koko homma, mutta oliskohan se liikaa? Miten ihmeessä tämmöstä asiaa voi toiselle kertoa? Kun koko hommasta on pian jo vuosi ja vauvaki on ollut olemassa jo aika kauan. Ihan kauhea olo koko jutusta, älkää tuomitko, neuvot ois paljon kivempia :(

Ja en ole mikään 18 vee neiti näpsäkkä joka paneskelee ympäriinsä. Olin vaan aika heikossa hapessa vuosi sitten. Ja missään nimessä en hommaa kadu, ilman sitä en olis äiti.

Kommentit (670)

Vierailija
641/670 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa vaikka tää ei olisi tottakaan.
Oon onnellinen todellisen tai kuvitteellisen ap:n ja hänen lapsensa puolesta.
Ja haluan kuulla myös jatkoa!!

Vierailija
642/670 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ap oliko yhtä kiusallista tapaaminen? Oliko soittanut äidilleen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/670 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 21:49"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 20:17"]Alottaja, aiotte vielä siis nähdä? [/quote] Nähtiin jo toiseen kertaan. Ja huomenna taas. Ap

[/quote]

Kävi siis tänään jo toistamiseen... Mitkä sillä oli fiilikset, innoissaan, hämillään, oliko kertonut jo esim. äidilleen?

Vierailija
644/670 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty oli yhä kiusallista! Mutta silti jäi taas ihan hyvä kuva tyypistä. Mies piti ensimmäistä kertaa vauvaa sylissä. Siis ylipäätään vauvaa. Ilmeisesti hyvät ja rennot välit äitiinsä ku oli asiasta kertonu jo nyt. Äiti oli muistutellu isyystestistä, mutta kuulemma ollut toisaalta vähän innossaan, oli nimittäin menettäny jo toivonsa lastenlasten suhteen :D Huomenna tapaa meidät taas, sitten lähtee varmaan omaan kotiinsa. Ap

Vierailija
645/670 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se, että joku kirjoitus voisi aiheensa puolesta olla totta, ei tarkoita, että se olisi totta. MInäkin olen alusta asti ollut sitä mieltä, että tätmä on trollausta. Tämä näkyy mm. siinä miten ap jatkuvasti muuttaa tarinaa ja rakentaa juonen kaarta pitkäksi (ihan hyvin, sinällään). Av-mammojen medialukutaidottomuus pelottaa; muistelkaa vaikka M.Vettenterää."

No, entä sitten. Ainakin ap kommenteista tulee iloinen ja hyvä mieli ja paranevat vain loppua kohti, toisin kuin noista inttämisestä ja parjauskommenteista.

Vierailija
646/670 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 23:47"]

"Se, että joku kirjoitus voisi aiheensa puolesta olla totta, ei tarkoita, että se olisi totta. MInäkin olen alusta asti ollut sitä mieltä, että tätmä on trollausta. Tämä näkyy mm. siinä miten ap jatkuvasti muuttaa tarinaa ja rakentaa juonen kaarta pitkäksi (ihan hyvin, sinällään). Av-mammojen medialukutaidottomuus pelottaa; muistelkaa vaikka M.Vettenterää."

No, entä sitten. Ainakin ap kommenteista tulee iloinen ja hyvä mieli ja paranevat vain loppua kohti, toisin kuin noista inttämisestä ja parjauskommenteista.

[/quote] 

Kenelle tulee oikeasti tästä tragediasta iloinen ja hyvä mieli? 

Vierailija
647/670 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 23:54"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 23:47"]

[/quote] 

Kenelle tulee oikeasti tästä tragediasta iloinen ja hyvä mieli? 
[/quote]

Eihän tämä mikään tragedia ole! Lapsella on mahdollisuus isään. Se ei ole tragedia.

Vierailija
648/670 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap-trolli koskaan kuullut jälkiehkäisystä? Semmoinen otetaan, kun ehkäisyn kanssa on tullut tehtyä emämunaus. 

Vierailija
649/670 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän AP:n tilanteen. Ja empatiseeraan.

Itseasiassa...

voisihan sellainen MIES, joka paljaalla panee...

Hän VOISI ottaa selvää niiden naisten osoitteista ja kysyä, että onko tullut mahdollisesti isäksi.

älytöntähän on vauhkota täällä joittenkin naisen halusta...luonnollisesta halusta ja valinnasta pitää vauva, joka on kohdussaan.

hienoa, että sattumien ja sinnikkyydenkin kautta miehen tietoja alkoi löytyä.

Vierailija
650/670 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiys on parasta, mitä voi saada, onittelut siitä! Älä välitä ikävistä kommenteista, joita jotkut latelevat, kertovat kirjoittajista paljon.  Mielestäni sinun tulee kertoa lapsen isälle tilanne, sillä lapsi tulee ajastaan sitä kyselemään. Puhelimitse parasta kertoa.

Vierailija
651/670 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja he elivät onnellisina elämänsä loppuun saakka,sen pituinen se

Vierailija
652/670 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 21:28"]

Ohhoh, nytpäs on tullu monta rauhallista kommenttia. Äkkiä tähän väliin kirjotan ennen kun höyryäjät palaa. Tänään nähtiin taas, hyvin meni. Kuhan joulunpyhät ohitte niin aletaan selvitteleen isyystesti jne asioita. Miehen äiti oli vauvan kuvan nähtyään vitsillä todennu että ei tässä isyystestejä tarvitakkaan, isänsä tyttö. Varovaisen hyvällä mielellä oon tapaamisista. Ajelee uv:n jälkeen sen sukulaisensa luo. Eli siis näillä näkymin kyläilee taas täällä. Ap

[/quote]

AP, perusta blogi, niin me päästään seuraamaan tilannetta niin, ettei tartte lukea näiden kahjojen purkauksia.9586

Vierailija
653/670 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana stoori!

Vierailija
654/670 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois kannattanut vaan tankata siellä rukalla.

Vierailija
655/670 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni miehellä pitäisi olla myös oikeus päättää lapsen hankinnasta yhtälailla niinkuin naisella on oikeus siihen ja esim. aborttiin, myös vahinkotilanteessa. On turha vedota tässä sukupuolten eroihin ja siihen että ei kannata paneskella ilman ehkäisyä ja se ois sitten jommankumman vika. Tietenkin viime kädessä jokainen voi vain syyttää itseään mutta se on tavallaan kuitenkin sama kuin että molemmat ovat yhtälailla vastuussa. Epäselväksi tässä on mielestäni jäänyt se että keskusteltiinko ehkäisystä ennen seksiä. No asioilla on tapana järjestyä ja kaikella on tarkoituksensa :) Tsemppiä!

Vierailija
656/670 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten menee?

Vierailija
657/670 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 09:17"]

Totta kai kerrot miehelle, hänellä on oikeus tietää. Ehkä hänellä ei ole muita lapsia, ehkä hän haluaa lapsen. On miehiä, jotka haluavat lapsen jota silloin tällöin tavata, mutta eivät perhettä tai parisuhdetta.

Lapsellakin on oikeus isään, ainakin oikeus tietää kuka hänen isänsä on. Sitä paitsi lapsella on myös oikeus tutustua isänsä sukulaisiin.

Et voi olla niin itsekäs että jätät kertomatta. Jatkossa voitte yhdessä päättää tunnustaako isä lapsen virallisesti. Välttämätöntä se ei ole.

[/quote]Eli miesraukan etu polkeen lapsen edun tullen mennen. Jos MIES ei halua perheestä vastuuta voi vain tavata lasta silloin tällöin, ei tarvii tunnustaa isyyttä jos ei halua jne. Mieshän se tässä suurin kärsijä on kun on mennyt naisen kanssa sänkyy ja saanut lapsen. Käsitelkää häntä silkkihansikkain, ettei tule traumoja.Voi p***a

Vierailija
658/670 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen lapsi ansaitsee viralliset vanhemmat.
Jos isää ei tässä (kään) tapauksessa ilmoiteta niin lapsihan voi vaikka päätyä veljensä kanssa naimisiin.
Minulla ei ole tietoa kuka isoisäni on ja vielä näin keski-ikäisenä mietin, että kuka tahansa vastaan tuleva voi olla sukulaiseni.

Vierailija
659/670 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:00"]Minä taas olen niin paska ihminen, että jos joku pimu tulisi oven taka penskan kanssa kertomaan, että pani vuosi sitten ukkoni kanssa ja nyt on ihana mussukka syntynyt, käskisin hoitaa asian miehen kanssa. Minulla ei olisi mitään velvollisuutta hoitaa tätä lasta. Jos mies haluaisi alkaa isäksi, niin se olisi hänen ongelma, ei minun. Vituttaisi toki se ylimääräinen rahameno, mikä menisi ruokkoihin. Ja voi se olla, että saisi ukkokin lähteä panonsa kanssa samalla ovenavauksella leikkimään perhe-elämää uuden vauvan kera.
[/quote]

Niin, enhän minä sitä asiaa jäis hoitamaan jos ei olis omia lapsia mutta kun olemme nyt mieheni kanssa menneet lisääntymään niin ajattelen että velvollisuuteni olis myös huolehtia että heillä on mahdollisuus asianmukaisiin väleihin oman sisarensa kanssa. Kyllähän tuollainen vituttais mutta ei oma vitutukseni sentään lasteni edelle menis. Ja mielestäni miehen kuuluu myös maksaa osansa, esim lapsilisät ja mahdolliset perintöosat, kun on lapsen maailmaan saattanut. Joko ne lapsilisät maksaa mies tai sinä ja minä veroista että kumpi nyt sua sitten miellyttäisi enemmän? Ja jos etsitään syyllistä niin mielestäni se on se pettäjä-ukko eikä mahdollisesi tilanteen oikeasta laidasta tietämätön "pimu" saati viaton "penska". En pystyisi ikinä tekemään aborttia joten en voisi sitä keltään muultakaan vaatia jos olis vahinko päässyt käymään. Joten turha sitä olis sille naiselle sitten kiukutella, mies sais kyllä aivan varmasti osansa. -295

Vierailija
660/670 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 08:24"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 21:28"]

Ohhoh, nytpäs on tullu monta rauhallista kommenttia. Äkkiä tähän väliin kirjotan ennen kun höyryäjät palaa. Tänään nähtiin taas, hyvin meni. Kuhan joulunpyhät ohitte niin aletaan selvitteleen isyystesti jne asioita. Miehen äiti oli vauvan kuvan nähtyään vitsillä todennu että ei tässä isyystestejä tarvitakkaan, isänsä tyttö. Varovaisen hyvällä mielellä oon tapaamisista. Ajelee uv:n jälkeen sen sukulaisensa luo. Eli siis näillä näkymin kyläilee taas täällä. Ap

[/quote]

AP, perusta blogi, niin me päästään seuraamaan tilannetta niin, ettei tartte lukea näiden kahjojen purkauksia.9586
[/quote]

Ihana että sulla kiinnostais meidän kuulumiset niin kovasti :) Blogi minulla on jo, mutta nää asiat ei sinne valitettavasti kyllä kuulu... En halua sinne samaa inttämistä mitä täällä on ollu. Ap