Tarvitsen neuvoja hyvin kiusalliseen ja vaikeeseen tilanteeseen
Viime vuoden vaihteessa tapasin miehen Rukalla. Ja pitkä tarina lyhyeksi, kumpiki kaivattiin laastarisuhdetta ja semmonen löydettiin toisistamme. Mitään yhteystietoja ei vaihdeltu, se oli vaan semmosta kännihauskaa. Hyvillä mielin kumpiki lähti kotiin sieltä.
Ehkä joku jo arvaa miten kävi, raskaaksihan mää tulin. Ei ollut hajuakaan miehen koko-, saatika oikeasta nimestä joten häneen en kontaktia saanu. Syyskuussa synnytin vauvan jota en missään nimessä hetkeäkään kadu. Jatkuvasti kumminki paino mieltä tää mies, kyllä hänen pitäs saada tietää. Perhe ja ystävät tietty kyseli isästä, mutta minä vaan valehtelin että isä ei halunnu olla tekemisissä lapsen kanssa, nolotti liikaa kertoa totuus. Parhaat ystävät ja sisko tietää kuitenki miten juttu oikeasti menee.
Nyt kumminki monen mutkan kautta, siskon avulla, miehen henkilöllisyys on selvillä. Haluttais ihan hirveenä vaan laittaa hälle viestiä ja kertoa koko homma, mutta oliskohan se liikaa? Miten ihmeessä tämmöstä asiaa voi toiselle kertoa? Kun koko hommasta on pian jo vuosi ja vauvaki on ollut olemassa jo aika kauan. Ihan kauhea olo koko jutusta, älkää tuomitko, neuvot ois paljon kivempia :(
Ja en ole mikään 18 vee neiti näpsäkkä joka paneskelee ympäriinsä. Olin vaan aika heikossa hapessa vuosi sitten. Ja missään nimessä en hommaa kadu, ilman sitä en olis äiti.
Kommentit (670)
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:17"]
Miten av-mamman suu pannaan, kun yksi kaunis päivä oven taakse pahmahtaa joku lortto ja kertoo miehesi olevan isä vuosien takaisen kännipanon seurauksena? Vieläkö löytyisi ymmärrystä?
av-mammat ymmärtää kaikki asiat...heh.
[/quote]
Av-mamman sydän on puhdasta kultaa <3 Kuka olisikaan uskonut!
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:34"]
Jokainen lapsi ansaitsee viralliset vanhemmat. Jos isää ei tässä (kään) tapauksessa ilmoiteta niin lapsihan voi vaikka päätyä veljensä kanssa naimisiin. Minulla ei ole tietoa kuka isoisäni on ja vielä näin keski-ikäisenä mietin, että kuka tahansa vastaan tuleva voi olla sukulaiseni.
[/quote]
Jos ei tiedä isäänsä ja on menossa naimisiin, voi teettää DNA-testin muutamalla sadalla eurolla. Ei tarvitse arvuutella onko aviomies sukulainen.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 17:46"]
En käsitä näitä ihmisiä, joiden mielestä miehelle ei kannattaisi kertoa, koska se voi pilata hänen elämänsä. Mitä hittoa. Mies on isä, tottakai hänen pitää saada siitä tietää. Itse harrasti seksiä, ainahan siinä on riski raskauteen. Kaikki sen tietää. Kyllähän ap olisi kertonut jo aiemmin, jos olisi saanut mieheen yhteyden.
[/quote]Just näin. Miksi aikuista miestä pitäisi suojella jostakin, mihin hän itse on syypää.Se mies on kuitenkin aikuinen ihminen ja vastuussa teoistaan. Ja lapsella on oikeus isäänsä.Ihmeellista aikuisten miesten paapomista.Mies itse on pilannut elämänsä menemällä vapaaehtoisesti sänkyyn naisen kanssa , eikä se lapsi.Eihän se sen lapsen vika voi olla, että isä on siemeniään vapaaehtoisesti jakanut.
Vieläkö tämä jatkotarina jatkuu?
Joko on paljastunut että isä on julkihomo joka pettää aviomiestään naisten kanssa? Entäs se, kun isä oli ajamassa kohti tapaamista mutta joutui ufojen sieppaamaksi matkalla? Tai se, että ap:llä on oikeasti aviomies, mutta se on jossain ulkomailla ja yllättäen pölähtää paikalle näiden kahden tapaamiseen? jne.
Jatkoa seuraa seuraavassa jaksossa samaan aikaan samalla kanavalla.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:34"]
Jokainen lapsi ansaitsee viralliset vanhemmat. Jos isää ei tässä (kään) tapauksessa ilmoiteta niin lapsihan voi vaikka päätyä veljensä kanssa naimisiin. Minulla ei ole tietoa kuka isoisäni on ja vielä näin keski-ikäisenä mietin, että kuka tahansa vastaan tuleva voi olla sukulaiseni.
[/quote]
Jos ei tiedä isäänsä ja on menossa naimisiin, voi teettää DNA-testin muutamalla sadalla eurolla. Ei tarvitse arvuutella onko aviomies sukulainen.
[/quote]
kuinka moni näitä testejä sitten reaalimaailmassa tekee ?
Mä vähän luulen ettei ap välttämättä tuu enää mitään kommentoimaan. Joillaki menny täällä hiukka yli......
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 12:55"]Tuollaisille naisille on oma nimityksensä, joka ei ole kovin kaunis...
[/quote]
Äiti on ihan kaunis nimitys
Tsemppiä ap! Täälläkin odotetaan jännityksellä jatkoa teidän keskustelulle! Vaikutat todella viisaalta ja hauskalta naiselta :)
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:02"]
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:00"]
Mies asuu pohjosessa, noin vaan ei sinne kipasta. Miehen mielipide olisi siinä mielessä hyvä koska en itse pysty ajatteleen tätä kunnolla miehen näkökulmasta. Hirvittää että pilaan hänen elämän. Ap
[/quote]
Miehet ei välttämättä suhtaudu asiaan niin tunteella. En tarkoita olla ilkeä, mutta olit joku random muija ja nyt sulla on lapsi, jonka väität olevan hänen (mieshän ei mitenkäään voi olla varma, että puhut totta). Mies saattaa miettiä, millä motiivilla kerrot hänelle asiasta. Itse sanoit, ettet tarvitse elatusmaksuja. Entä jos mies haluaakin olla osa lapsen elämää? Oletko valmis siihen, varsinkin kun etäisyyttä on. Aika hankalan kuuloista.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 10:23"]
Miten av-mamman suu pannaan, kun yksi kaunis päivä oven taakse pahmahtaa joku lortto ja kertoo miehesi olevan isä vuosien takaisen kännipanon seurauksena? Vieläkö löytyisi ymmärrystä?
[/quote]Miehen häpeähän se ois.Ja lapsesta on vastuu kannettava.En ainakaan sellaista miestä katselisi joka ei lapsestaan huolehtisi jos saisi sellaisesta tietää.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 14:31"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 13:34"] Jokainen lapsi ansaitsee viralliset vanhemmat. Jos isää ei tässä (kään) tapauksessa ilmoiteta niin lapsihan voi vaikka päätyä veljensä kanssa naimisiin. Minulla ei ole tietoa kuka isoisäni on ja vielä näin keski-ikäisenä mietin, että kuka tahansa vastaan tuleva voi olla sukulaiseni. [/quote] Jos ei tiedä isäänsä ja on menossa naimisiin, voi teettää DNA-testin muutamalla sadalla eurolla. Ei tarvitse arvuutella onko aviomies sukulainen. [/quote] kuinka moni näitä testejä sitten reaalimaailmassa tekee ?
[/quote]
Toivottavasti mahdollisimman moni, joka ei tiedä varmuudella isäänsä. Ei tarvitse sitten av-palstalle tulla itkemään, että tulipa mentyä sitten veljen kanssa naimisiin.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 14:31"]
Mä vähän luulen ettei ap välttämättä tuu enää mitään kommentoimaan. Joillaki menny täällä hiukka yli......
[/quote]
Tulee varmasti kommentoimaan, kunhan naurultaan saa otettua pokkavaihteen päälle tarinoinnissaan. Nyt on oltava kieli keskellä suuta, ja sormet järjestyksessä näppiksellä, että saa nuo provon huutelijat hiljaisiksi, muuten katoaa tämä joulunodotuksen omainen maaginen tunne. Vielä on monta juonenkäännettä setvittävänä stemmaavaksi, ennen kuin Rukalta pääsee isikandi perille...
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 19:56"]
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 19:13"]
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 17:33"]
Mieti tarkkaan kerrotko.Mies ei ole voinut päättää haluaako isäksi sinä sen päätöksen teit.Mies on aika heikoilla tämmöisissä tilanteissa.
[/quote]Mies voi aina päättää haluaako isäksi. Panemalla paljaalla ottaa tietoisen riskin.Käyttämällä kortsua on ainakin yrittänyt ehkäistä. Abortti ei ole ehkäisy. Nainenhan tässä heikoilla on . Joutuu kantamaan ja synnyttämään ja elättämään lapsen yksin.Ja saa vielä haukkumiset palkakseen.Miehiltä ilmeisesti. Ehkäskää miehet jos ette halua yllätysvauvoja. Niin naisetkin tekee.
[/quote]
Eihän tässä nyt ollut mitään järkeä. Ei se ehkäisy ole pelkästään miehen vastuulla. Kyllähän naisenkin pitäisi ymmärtää käyttää ehkäisyä. Täysin samanlaisen riskin nainen ottaa pannessaan paljaalla. Ja kuten tässä nähdään, niin mies ei todellakaan aina itse päätä haluaako isäksi.
[/quote]Ja nainenko aina päättää tuleeko äidiksi? Maailma on täynnä lapsiäitejä(miksei vanhempiaakin naisia) jotka eivät olisi lasta halunneet. Ja entä kaikki raiskatut jotka alkavat odottaa lasta. Kaikki eivät pysty aborttiin.Ja naiset joilla ei ole mahdollisuutta ehkäisyyn. Kyllä niitä naisia on varmaab enemmän jotka ovat vastentahtoisesti tulleet äidiksi.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 19:07"]AP, miten sitten sait sen nimen selville?
[/quote]
Etunimi oli myös siskon tiedossa. Siskon (ja minun) Facebook kaveri tuli vasta tän miehen kaveriksi. Sisko sitte kiinnitti huomion nimeen ja meni varsteksi kattomaan sen profiilin. Profiilikuvat oli hällä julkisena ja sisko löysi sieltä kuvan joka oli otettu viime vuoden vaihteessa Rukalla. Sisko soitti mulle, minä katsoin profiilin ja siinähän se oli. Täyttä sattumaa siis! Ap
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 14:37"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 10:23"]
[/quote]Miehen häpeähän se ois.Ja lapsesta on vastuu kannettava.En ainakaan sellaista miestä katselisi joka ei lapsestaan huolehtisi jos saisi sellaisesta tietää.
[/quote]
Ei haittaisi sekään, jos miehesi yllättäen kuolla kupsahtaisi ja tuntematon lapsi perisi teidän yhteistä omaisuutta? Edellyttäen tietysti, että mies olisi tunnustanut isyyden.
Mies luonnollisesti järkytty ja aluksi oli vähän äkänen ku en ollu aiemmin kertonu. Selitin sitte (uudestaan) miksi en ollu kertonu aiemmin ja sitte mies pyyteli jo anteeksi. Se oli aika sekava tilanne. Miehellä ei ole (omien sanojensa) mukaan lapsia tai parisuhdetta. Puhelun aikana vauva jotaki kihersi vieressä ja mies meni ihan tolaltaan. Puhelu päätty siihen että mies halus hetken sulatella asiaa. 10 min myöhemmin soitti uudestaan ja sanoi että haluais mielellään tavata vauvan. Ajelee nyt viikonloppuna tänne 6h matkan. Ainakaan vielä ei kyseenalaistanu isyyttään, eiköhän seki tule vielä puheeksi. Isyystestillä se onneksi saadaan hällekki varmaksi. Ap
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 12:58"]
Nyt hoidat sen lapsesi kunnialla ja annat hänelle sen lapsuuden minkä ansaitsee. Oma äitini oli yh ja hän tarjosi minulle onnellisen lapsuuden. Jätä se sika on ihan hyvä neuvo tähän tapaukseen. Turha roikkua jossain vitun vässykässä jonka tapasit jossain Rukalla.
[/quote]
No pannahan se osas ainakin suht kiitettävällä lopputuloksella. Sitä vartenhan sitä hiki päässä jyystetään, että saadaan sukua jatkettua ja omia geenejä siirettyä tuleville sukupolville. Toisekseen moni tietää, miten kivalta se touhu tuntuukin.