Tarvitsen neuvoja hyvin kiusalliseen ja vaikeeseen tilanteeseen
Viime vuoden vaihteessa tapasin miehen Rukalla. Ja pitkä tarina lyhyeksi, kumpiki kaivattiin laastarisuhdetta ja semmonen löydettiin toisistamme. Mitään yhteystietoja ei vaihdeltu, se oli vaan semmosta kännihauskaa. Hyvillä mielin kumpiki lähti kotiin sieltä.
Ehkä joku jo arvaa miten kävi, raskaaksihan mää tulin. Ei ollut hajuakaan miehen koko-, saatika oikeasta nimestä joten häneen en kontaktia saanu. Syyskuussa synnytin vauvan jota en missään nimessä hetkeäkään kadu. Jatkuvasti kumminki paino mieltä tää mies, kyllä hänen pitäs saada tietää. Perhe ja ystävät tietty kyseli isästä, mutta minä vaan valehtelin että isä ei halunnu olla tekemisissä lapsen kanssa, nolotti liikaa kertoa totuus. Parhaat ystävät ja sisko tietää kuitenki miten juttu oikeasti menee.
Nyt kumminki monen mutkan kautta, siskon avulla, miehen henkilöllisyys on selvillä. Haluttais ihan hirveenä vaan laittaa hälle viestiä ja kertoa koko homma, mutta oliskohan se liikaa? Miten ihmeessä tämmöstä asiaa voi toiselle kertoa? Kun koko hommasta on pian jo vuosi ja vauvaki on ollut olemassa jo aika kauan. Ihan kauhea olo koko jutusta, älkää tuomitko, neuvot ois paljon kivempia :(
Ja en ole mikään 18 vee neiti näpsäkkä joka paneskelee ympäriinsä. Olin vaan aika heikossa hapessa vuosi sitten. Ja missään nimessä en hommaa kadu, ilman sitä en olis äiti.
Kommentit (670)
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 21:19"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 19:22"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 19:01"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:57"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:45"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:39"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:34"]Menee osa kommenteista jo niin aivottomiksi että en millään viitsis niihin vastata... Meitä ihmisiä mahtuu tähän maailmaan paljon! Joidenkin mielestä lapsella on oikeus isään ja joidenkin mielestä ei ilmeisesti ole. Niin se vaan näköjään menee. Ap [/quote] Tietenkin lapsella on oikeus isään ja toisinpäin, mutta myös oikeus olla ilman lasta tai ilmam sitä tietoa että hänellä on lapsi! Etkö ajattele tätä ollenkaan? Jos et kerro, seuraus: Mies elää onnellisena vaimonsa ja heidän lapsiensa kanssa tiedottomana sinun lapsestasi, eli mitään vahinkoa ei tule. Jos kerrot, mies joko ilahtuu ja haluaa olla osallisena lapsen elämässä, TAI ei halua eikä edes halua elää sen asian kansaa että hänellä on lapsi. [/quote] Sinun logiikan mukaan isällä on siis oikeus tietää että hänellä on lapsi? Mutta isällä on oikeus myös olla ilman lasta? Oletko huomannut että juuri tätä pointtia oon yrittäny saada lävitte? Miehellä on oikeus tietää lapsesta. Siksi hänelle kerroin. Mutta miehellä on myös oikeus päättää että ei lapsen kanssa tahdo olla tekemisissä. Siksi en mieheltä vaadi mitään. Ja minulle on aivan yksi hailee vaikka mies joutuu elämään tieto lapsesta takaraivossaan koko loppuelämän, miehen oikeus tietää lapsesta menee sen edelle. Ap [/quote] Eli sinulle ihan sama miltä toisen loppuelämä näyttää. Oletpa itsekäs PASKA! [/quote] Ehkä kuitenkin vauvan loppuelämä menee tässä miehen loppuelämän edelle. Mielummin mies elää sen tiedon kanssa että hänellä on lapsi entä lapsi elää elämänsä tietämättä kuka isä on. Ap [/quote] Kyllähän lapselle voi kertoa isästä ilman että isä saa tietää. Katsos kun kaikkia näi asioita olisit voinut miettiä ennenkuin sen kakaras maailmaan ponnistit! Vittu
[/quote]
Ihan oikeasti, jos seksiä harrastaa niin mahdolliset seuraukset pitää olla valmis kantamaan, tavalla tai toisella. Sitä paitsi ap on toistuvasti painottanut, että ei vaadi isältä mitään, ap:n toiminta vaikuttaa suoraselkäiseltä ja oikealta. Ja vaikka vaatisikin, mitä sitten? Ei hän voi pakottaa isää osallistumaan lapsen elämään muuten kuin elatusapujen muodossa. Jokaisen itseään vähänkään kunnioittavan miehen pitäisi pystyä tällainen vastuu tarvittaessa hoitamaan. Tai sitten pitää housut jalassa tai hankkii sterilisaation.
Totuus saattaa joskus olla kova pala, mutta elämä on. Ei tää elämä oo pelkkää päänsilittelyä.
Niin, kyllä nainenkin voi pitää housut jalassa tai hankkii sterilisaation.
[/quote]Eihän tässä nainen valitakkaan lapsen saamisesta. Eikä ilmeisesti lapsen isäkään. Vieraat ihmiset täällä höyryää.
Niinpä näyt tekevän!
Ohhoh, nytpäs on tullu monta rauhallista kommenttia. Äkkiä tähän väliin kirjotan ennen kun höyryäjät palaa. Tänään nähtiin taas, hyvin meni. Kuhan joulunpyhät ohitte niin aletaan selvitteleen isyystesti jne asioita. Miehen äiti oli vauvan kuvan nähtyään vitsillä todennu että ei tässä isyystestejä tarvitakkaan, isänsä tyttö. Varovaisen hyvällä mielellä oon tapaamisista. Ajelee uv:n jälkeen sen sukulaisensa luo. Eli siis näillä näkymin kyläilee taas täällä. Ap
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 19:31"]
Ei voi muuta sanoa kun että itsekkäitä ihmisiä, NAISIA tämä palsta täynnä. Ja kyllä olen itsekin nainen mutta ajattelen myös toista osaouolta näin ison asian edessä. Te ilmeisesti ette, jätätte varmaan e-pillerit tafallaan syömättä tai teette kondomiin reiän. Ihan vaikka vaan miesten kiusaksi kannatte lasta 9kk sisällänne ja olette vastuussa tästä 18 vuotta.
Samaa ajattelen.-nainen
[/quote]Onko se miehelle ihan ylitsepääsemättömän vaikeata olla vaikka vakisuhteessa sellasen naisen kanssa jonka kanssa voi vaikka perustaa perheen jos "vahinko" käy.Tuntuu, että nykyään on pakko panna kaikkein kanssa ja sitten itkeä kun " tuntemattoman" kanssa saa lapsen. Mitä jos menis vaan tuttujen kanssa sänkyy ja sellaisten kanssa joista oikeasti välittää.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 21:22"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 19:23"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 19:08"] [quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 19:01"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:57"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:45"][quote author="Vierailija"
time="28.12.2014 klo 18:39"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 18:34"]Menee osa kommenteista jo niin aivottomiksi että en millään viitsis niihin vastata... Meitä ihmisiä mahtuu tähän maailmaan paljon! Joidenkin mielestä lapsella on oikeus isään ja joidenkin mielestä ei ilmeisesti ole. Niin se vaan näköjään menee. Ap [/quote] Tietenkin lapsella on oikeus isään ja toisinpäin, mutta myös oikeus olla ilman lasta tai ilmam sitä tietoa että hänellä on lapsi! Etkö ajattele tätä ollenkaan? Jos et kerro, seuraus: Mies elää onnellisena vaimonsa ja heidän lapsiensa kanssa tiedottomana sinun lapsestasi, eli mitään vahinkoa ei tule. Jos kerrot, mies joko ilahtuu ja haluaa olla osallisena lapsen elämässä, TAI ei halua eikä edes halua elää sen asian kansaa että hänellä on lapsi. [/quote] Sinun logiikan mukaan isällä on siis oikeus tietää että hänellä on lapsi? Mutta isällä on oikeus myös olla ilman lasta? Oletko huomannut että juuri tätä pointtia oon yrittäny saada lävitte? Miehellä on oikeus tietää lapsesta. Siksi hänelle kerroin. Mutta miehellä on myös oikeus päättää että ei lapsen kanssa tahdo olla tekemisissä. Siksi en mieheltä vaadi mitään. Ja minulle on aivan yksi hailee vaikka mies joutuu elämään tieto lapsesta takaraivossaan koko loppuelämän, miehen oikeus tietää lapsesta menee sen edelle. Ap [/quote] Eli sinulle ihan sama miltä toisen loppuelämä näyttää. Oletpa itsekäs PASKA! [/quote] Ehkä kuitenkin vauvan loppuelämä menee tässä miehen loppuelämän edelle. Mielummin mies elää sen tiedon kanssa että hänellä on lapsi entä lapsi elää elämänsä tietämättä kuka isä on. Ap [/quote] Kyllähän lapselle voi kertoa isästä ilman että isä saa tietää. Katsos kun kaikkia näi asioita olisit voinut miettiä ennenkuin sen kakaras maailmaan ponnistit! Vittu [/quote] Ihan oikeasti, jos seksiä harrastaa niin mahdolliset seuraukset pitää olla valmis kantamaan, tavalla tai toisella. Sitä paitsi ap on toistuvasti painottanut, että ei vaadi isältä mitään, ap:n toiminta vaikuttaa suoraselkäiseltä ja oikealta. Ja vaikka vaatisikin, mitä sitten? Ei hän voi pakottaa isää osallistumaan lapsen elämään muuten kuin elatusapujen muodossa. Jokaisen itseään vähänkään kunnioittavan miehen pitäisi pystyä tällainen vastuu tarvittaessa hoitamaan. Tai sitten pitää housut jalassa tai hankkii sterilisaation. Totuus saattaa joskus olla kova pala, mutta elämä on. Ei tää elämä oo pelkkää päänsilittelyä. [/quote] Ja naiset kyllä voivat paneskella ympäriinsä, koska abortinhan voi aina tehdä. Miesten sen sijaan on pakko pit housut jalassa siihen asti, kunnes lasta haluaa yrittää kenenkään kanssa. Näinhän se menee. Miehellä ei saisi olla seksielämää koska täytyy pelätä että mitä jos mitä jos mitä jos. Naisella tätä pelkoa ei ole, päätös on yksin hänen. Ja tämän on sinusta oikein? Voi vittu millainen ihminen olet! IhmisSAASTA.
[/quote]Tämän kommentoijan kannattais ihan oikeasti hakea apua. Ei ole normaalin ihmisen kirjoittelua.
[/quote]
Komppaan edellisiä, mää en ymmärrä miksi täällä huudellaan provoa. Ei tää nyt täysin mahoton tilanne oo! Se ei tietty tarkota että tää olis tottakaan, mutta tilanne on kyllä täysin mahollinen... nimim. Lähipiirissä tapahtunu kans samantyylinen juttu, mutta kysenen mies löyty ihan parin päivän päästä jo:-)
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:00"]
Oma poikaystävä sanoi, ettei haluais tietää.
[/quote]Vastuunpakoilia pahinta laatua. Yäk
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 20:17"]Alottaja, aiotte vielä siis nähdä?
[/quote]
Nähtiin jo toiseen kertaan. Ja huomenna taas. Ap
Pitkään olen seurannu tätä keskustelua taustalta ja miettinyt että kehtaanko kommentoida, kun en nimittäin millään haluaisi ap:ta kohtaan tulevia haukkuja itselleni. Mutta nyt kun muutama muukin tarina on tänne ilmestyny, niin kerrompa lyhyesti myös omani.
Minun poika on tulos yhden yön suhteesta. Kännipano, näin rumasti sanottuna. Kuitenkin tämä lapsen isä oli tutun tuttu joten sitä kautta sain häneen yhteyden huomattuani olevani raskaana. Mies antoi minun päättää mitä tehdään ja pidin lapsen. Nyt poika on 5 v ja joka toinen viikko on isänsä luona to-su. Lapsen isän kanssa tullaan hyvin toimeen, paria meistä ei ikinä tule mutta hänen kanssa on helppo sumplia poikaan liittyvät asiat. Hän oli jopa vieraana minun häissä viime kesänä. Ja poika saa myös olla isoveli aivan ihanalle isän puolen pikkusiskolleen, joka on ollut meillä muutaman kerran hoidossa. Meillä tämä homma toimii, toivottavasti tekin saatte sen toimimaan♥
Ap, voimia. Minulla on ymmärrystä tilanteesta jossa nyt olet. En kehtaa kertoa julkisesti sen tarkemmin, mutta minullakaan ei nykyisen parisuhteen alusta draamaa puuttunut. Nyt olen kuitenkin ollut 9 vuotta onnellisesti naimisissa ja 3 lapsen ylpeä isä. Ja nämä vain ja ainoastaan sen takia, että minun vaimoni ei luovuttanut. Niin kuin et sinäkään Ap. Miehillä ja lapsen isällä on oikeus tietää. Ugh. Olen puhunut. Teilatkaa vapaasti. Ristiin naulitkaa. Mutta muistakaa, että joillakin on ihan oikea elämä sen screenin ulkopuolellakin.
Ja ihmeet jatkuvat. Olen nimittäin tuon Rukamiehen avovaimo. Ystäväni hänet kärytti, kun soitti ja kertoi täältä lukeneensa. Arvasi kuka on kyseessä. Ja vuodenvaihteen oli poissa kotoa, tällä kertaa selitti olevansa porokuninkuusajoissa. Ei ole ensimmäinen, eikä viimeinen kerta tämä. Naisia on riittänyt.
Nyt sitten näköjään on nalli pamahtanut reissullaan. Oli odotettavissa. Rukahovin kartano, jossa asumme, on minun ja sukuni omistuksessa, samoin kuin muut tilukset. Mies saa lähteä täältä ensi tilassa ja ilman mitään, tyhjätaskuna.
Viimeinen yhteinen poroateria syödään, kunhan on palannut kotiin, siis entiseen kotiinsa. Lapsen äidille toivotan onnea, syy ei ole pelkästään hänen. Kaikenlaista voi sattua. Niin oli mies varattu silloinkin, kun me tapasimme, miehen tullessa isälleni töihin. Kymmenen vuotta on mennyt. Rakastin, rakastin, mutta silmäni näiltä olen sulkenut ja anteeksi antanut. Vaan tämä oli nyt tässä, uusi elämä odottaa, kiitos menneestä.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 21:28"]
Ohhoh, nytpäs on tullu monta rauhallista kommenttia. Äkkiä tähän väliin kirjotan ennen kun höyryäjät palaa. Tänään nähtiin taas, hyvin meni. Kuhan joulunpyhät ohitte niin aletaan selvitteleen isyystesti jne asioita. Miehen äiti oli vauvan kuvan nähtyään vitsillä todennu että ei tässä isyystestejä tarvitakkaan, isänsä tyttö. Varovaisen hyvällä mielellä oon tapaamisista. Ajelee uv:n jälkeen sen sukulaisensa luo. Eli siis näillä näkymin kyläilee taas täällä. Ap
[/quote]
Boooring! Voitko keksiä jonkun jännittävemmän juonenkäänteen? Meinaatko oikeasti joka päivä tulla päivittämään tänne tyhjänpäivisiä kuulumisia?
Hei kiitos vertaistukikertomuksista. Helpottavat yllättävän paljon oloa! Mahtava kuulla että jotku on tämmösessäki tilanteessa saanu hommat onnistumaan. Ja en tiedä mistä ihmiset on saaneet käsityksen että mies on Kuusamosta kotoisin, se ei kyllä pidä laisinkaan paikkaansa. Ap
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 14:18"]Näitkö ap tänään siis vielä lapsen isää?
[/quote]
Kyllä nähtiin. Ap
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 21:28"]
[/quote]
Boooring! Voitko keksiä jonkun jännittävemmän juonenkäänteen? Meinaatko oikeasti joka päivä tulla päivittämään tänne tyhjänpäivisiä kuulumisia?
[/quote]
Tulkitsitpa hienosti alottajan viestin! Kyllä, hän aikoo JOKA päivä tulla kertomaan kuulumiset. Mikä lukutaito sulla! Vau!
Eiku...
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 22:24"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 21:28"] Ohhoh, nytpäs on tullu monta rauhallista kommenttia. Äkkiä tähän väliin kirjotan ennen kun höyryäjät palaa. Tänään nähtiin taas, hyvin meni. Kuhan joulunpyhät ohitte niin aletaan selvitteleen isyystesti jne asioita. Miehen äiti oli vauvan kuvan nähtyään vitsillä todennu että ei tässä isyystestejä tarvitakkaan, isänsä tyttö. Varovaisen hyvällä mielellä oon tapaamisista. Ajelee uv:n jälkeen sen sukulaisensa luo. Eli siis näillä näkymin kyläilee taas täällä. Ap [/quote] Boooring! Voitko keksiä jonkun jännittävemmän juonenkäänteen? Meinaatko oikeasti joka päivä tulla päivittämään tänne tyhjänpäivisiä kuulumisia? [/quote] Tulkitsitpa hienosti alottajan viestin! Kyllä, hän aikoo JOKA päivä tulla kertomaan kuulumiset. Mikä lukutaito sulla! Vau! Eiku...
[/quote]
Ap on tehnyt tänne tyhjänpäiväisiä päivityksiä parin päivän ajan. Luultavasti jatkaa samaa linjaa vielä pitkään ja pitää sinunkaltaiset aivokuolleet mammat jännityksessä.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 14:40"]
Ihan vaan ohiksena, että mun kaverille kävi noin, et pamahti paksuksi yhdenyön baarituttavuuden jälkeen ja edes miehen nimi ei ollut tiedossa... No kyllä sitä etsittiin ja lopulta löytyi. Ei oo ollu lapsen elämässä mukana, mut saipahan tietää pojastaan.
Oikeastaan tää ap:n tarina on paljon uskottavampi, kun mun kaverin juttu, jos paljastaisin siitä kakki yksityiskohdat ja kiemurat, vaan en täällä tietty viitsi.
Eli oli provo tai ei, niin näin vois jollekin käydä. Ap, teit oikein kun kerroit
[/quote]
Ja mun serkun tarina on aika yhteneväinen ap:n tarinan kanssa. Viikonlopun hurvittelu laskettelukeskuksessa, puhelinnrotkin vaihtoivat, mutta kun serkkua ei kiinnostanu tyyppi sen enempää, heitti lapun pois. Myöhemmin sit selvis, et on raskaana. Sai mieheen monien mutkien kautta yhteyden ollessaan viimeisillään raskaana. Paljon ehti tapahtua matkan varrella, mutta nyt ovat naimisissa ja kolmas lapsi tuloillaan :) Näinkin voi siis käydä!