Enneunia tsunamista 26.12.2004?
Näkikö kukaan muu enneunta? Itse näin ja asia vaivaa edelleen.
Kommentit (52)
Mulla soi koko joulun 2004 päässä Manic street preachersin kappale Tsunami tapanin päivän asti... Oli jo tuolloin aika vanha kappale eikä ollu koskaan mikää hirveen iso hitti...
Minä näin Dianan kuolemasta enneunen. Se oli niin outo että mainitsin heti aamulla miehelleni, vähän ajan päästä avattiin telkkari ja se oli ensimmäinen asia mitä siellä kerrottiin. Hyi.
Näin n. pari vuotta ennen aasian tsunamia todella vaikuttavan unen, hieman samankaltaisuutta kuin jonun edellä kertoneen unessa. Asuin tuolloin kerrostalon ylimmässä kerroksessa meren rannalla. Unessa meren vesi vain nousi ja nousi valtavana aaltona ja peitti lähes kaiken alleen. Muistan kuinka hätäilin perheenjäsenistäni ja yritin pelastaa heitä. Yksityiskohdat ovat hävinneet, mutta unessa vesi oli sellaista harmaata kylmää vesimassaa, ei turkoosia. Harvemmin kerron uniani muille, mutta tässä oli niin todellinen ja niin vaikuttava tunnelma, että ainakin muutamalle siitä kerroin. En ole sen jälkeen tuon tyyppistä unta nähnyt, symboolisella tasolla omaa elämääni koskettavia kylläkin, mutta tuo tuntui koskettavan monia ja olin vain yhtenä pienenä osana sitä... Olin muuten tuolloin juuri tutustunut Aki Sirkesaloon.
En tuosta tsunamista nähnyt enneunta(muistaakseni), mutta Japanin tsunamista kyllä. Unessa olin hyvin todentuntoisesti Japanissa merenrannalla tsunamin muistolle rakennetun muistomerkin luona. Seuraavana päivänä kuulin uutisista, että Japanissa tsunami ja muistin uneni. Olen nähnyt muitakin enneunia, mm. Jokelan kouluampuminen. Unessa juoksimme karkuun ampujaa ja pakenimme läheiseen rakennukseen turvaan.
Tämä on ahdistavaa ja pelottavaa. Isäni on sanonut, että hänen puolen suvussa on tuota kykyä monessa polvessa...
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 00:43"]
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 00:35"]Tuli tästä ketjusta mieleen, että 1994 oli Estonia. +10 v eli 2004 oli tsunami. +10 v eli 2014 tapahtuu mitä? Vielä viisi päivää tätä vuotta jäljellä... [/quote] Hyi älä.
[/quote]
ja 84 Intian tehdasonnettomuus jossa 2000 kuoli heti ja 150-600 000 loukkaantui.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 00:53"]
En tuosta tsunamista nähnyt enneunta(muistaakseni), mutta Japanin tsunamista kyllä. Unessa olin hyvin todentuntoisesti Japanissa merenrannalla tsunamin muistolle rakennetun muistomerkin luona. Seuraavana päivänä kuulin uutisista, että Japanissa tsunami ja muistin uneni. Olen nähnyt muitakin enneunia, mm. Jokelan kouluampuminen. Unessa juoksimme karkuun ampujaa ja pakenimme läheiseen rakennukseen turvaan. Tämä on ahdistavaa ja pelottavaa. Isäni on sanonut, että hänen puolen suvussa on tuota kykyä monessa polvessa...
[/quote]
On ahdistavaa. Meillä tuo kyky on kulkenut äidin puolen suvun naisilla.
ap
En itse nähnyt mitään. Mutta vuosia sitten kävin vanhalla näkijärouvalla, joka puhui vähän aiheen (=ennustukseni) ohi. Kertoi, että hänen luonaan oli käynyt henkilö, jolle oli ennustanut myrkystä ja kehottanut olematta lähtemään matkaan. Koko perhe oli taivutteluista huolimatta lähtenyt ja jäänyt sille tielle. Kävi sääliksi tätä vanhaa mummoa joka tuntui kovasti surevan sitä, ettei pystynyt muuttamaan perheen kohtaloa.
Näin unta että tummempi-ihoisilla teinitytöillä oli hirveä hengenhätä kun jotkut miehet tekivät heille pahaa. Lopulta kaksi tyttöä oli kuolleena. Uni oli ahdistava. Heti aamulla kerroin siitä miehelle, sekä tarkistin kännykästä uutiset. Mitään sellaista ei kuitenkaan ollut tapahtunut. Kahden päivän kuluttua luin uutisen kuinka teinitytöt roikkuivat hirtettynä puussa intiassa. Samassa muistin sen painajaisen ja tajusin että se oli enneuni. En kyllä ymmärrä mitä hyötyä on nähdä enneunta jos ei kuitenkaan voi ketään auttaa.
Minä itse asiassa näin unta kissastani joka lopetettiin samana päivänä kun tsunami iski.... Olin kuukauden reissussa ja vanhempieni kissa oli hyväkuntoinen kun lähdin reissuun, vanha mutta muuten kunnossa. Ollessani ulkomailla näin kai parinakin yönä unta että kissa oli jotenkin laiha ja hoippui kummallisesti kävellessään, sairas. :( Kun isä ja äiti tulivat hakemaan minut lentokentältä tapanin vastaisena yönä, äiti itki että kissa oli tullut tosi sairaaksi muutamaa päivää aiemmin... Ei jaksanut kävellä rappuja yläkertaan ja hoippui ja kaatuili, ja oksenteli :( niin tuttu eläinlääkäri tuli lopettamaan rakkaan kissamme Tapanina 2004... Eli en nähnyt tsunamista enneunta mutta kissamme kuolemasta kyllä.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 00:35"]Tuli tästä ketjusta mieleen, että 1994 oli Estonia. +10 v eli 2004 oli tsunami. +10 v eli 2014 tapahtuu mitä? Vielä viisi päivää tätä vuotta jäljellä...
[/quote]
Hyi älä.