Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enneunia tsunamista 26.12.2004?

Vierailija
25.12.2014 |

Näkikö kukaan muu enneunta? Itse näin ja asia vaivaa edelleen.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jy

Vierailija
22/52 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

K

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
24/52 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nähnyt enneunta Aasian tsunamista, mutta sanonpahan tähän nyt että näin unta tsunamista. Jos nyt vaikka sellainen on tulossa jossain päin (toivon ettei ole). Luultavasti vain liittyy tähän Tapaninpäivään. Mut sen verran sanon, että tämän unitsunamin vesi ei ollut vihreää, vaan kylmän siniharmaata.

Vierailija
25/52 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 17:47"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 23:30"]

Näkikö kukaan muu enneunta? Itse näin ja asia vaivaa edelleen.

[/quote]

Tällaiset on hyvä ilmoittaa aina 10- vuotta jälkikäteen. Ilmoittaisitte joskus etukäteen niin voisi olal hippasen uskottavampaa.
[/quote]

Minä kerroin unesta miehelleni ja äidilleni ja monet muut läheiseni tietävät siitä myös. Avauksessani ei ollut pointtina hakea uskottavuutta. Kunhan kysyin onko muilla ollut vastaavia kokemuksia.

Ap

Vierailija
26/52 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku nyt nähnyt enneunta jostain? Kerro tässä niin jos jotain pahaa tapahtuu niin katsotaan onko joku nähnyt asiasta unta.

Vierailija
27/52 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt enneunia mutta en tsunamiin liittyen. Näin nuorena unta että ystäväni yritti itsemurhaa. Muutama päivä myöhemmin uni toteutui.
Vanhempana olen nähnyt unta käärmeestä näin niitä usein. Tajusin että minulla on petollinen ihminen ympärilläni.
Olen myös nähnyt unen jossa hampaat tippui suustani. Muutama kuukausi myöhemmin ystäväni kuoli. Ennalta unessani olen nähnyt lapseni sukupuolen sekä nähnyt läheisen ystävän raskauden. Kyllähän niitä siis tulee nähtyä. Mistä lienee tulevatkaan.

Vierailija
28/52 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista unta näit?

Vierailija
29/52 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan ennen tapahtumaa näit unen? Onko muitakin kokemuksia enneunista?

Vierailija
30/52 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin 94 unen uppoavasta laivasta samana yönä kun Estonia upposi. Aamulla järkytyin avatessani tv.n

Vierailija
31/52 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin unen edellisenä yönä ja uni oli liian todenmukainen. En halua kertoa enempää, koska muuten tutut tunnistavat. Asia on kuitenkin vaivannut kaikki nämä vuodet, ja konkretisoitui taas nyt kun on muistopäivä edessä. Sen verran selvittelin asiaa aikanaan, että ymmärsin monilla muillakin olleen vastaavia unia. Nyt tuli mieleen kysyä löytyisikö heitä täältä.

Tuon unen jälkeen pyysin/rukoilin etten näe vastaavia enää, koska en kykene niitä käsittelemään.

Olen nyt 30- vuotias enkä ole kokenut mitään vastaavaa enää.

Vierailija
32/52 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 23:43"]

Näin unen edellisenä yönä ja uni oli liian todenmukainen. En halua kertoa enempää, koska muuten tutut tunnistavat. Asia on kuitenkin vaivannut kaikki nämä vuodet, ja konkretisoitui taas nyt kun on muistopäivä edessä. Sen verran selvittelin asiaa aikanaan, että ymmärsin monilla muillakin olleen vastaavia unia. Nyt tuli mieleen kysyä löytyisikö heitä täältä.

Tuon unen jälkeen pyysin/rukoilin etten näe vastaavia enää, koska en kykene niitä käsittelemään.

Olen nyt 30- vuotias enkä ole kokenut mitään vastaavaa enää.

[/quote]

Ap

Vierailija
33/52 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin unen joskus vuoden 2004 syksyllä.

Uni oli todella outo ja erikoinen. Yleensä en näe koskaan unta, jossa olen oikeassa kodissani. Tässä olin ja kävelin ikkunaan. Asun korkeassa talossa 4 kerroksessa ja talo on mäellä. Unessa näin ikkunasta että vaalean vihertävä lämmin meri peitti yhtäkkiä alueen aivan talomme alakerrokseen asti. Tuli outo ja ahdistava olo, kuin harmaat raskaat pilvet taivaalla olisivat olleet täynnä ihmisten kyyneliä. Aistin jotenkin jotain valitusta ja vasta silloin katsoin aaltoihin ja näin että niissä kelluvat roskat olivatkin ruumiita. Ruumiit näyttivät ruskeaihoisilta. Ihmettelin että miten nämä aallot ovat tulleet jostain kaukaa tänne asti, mitä tämä tarkoittaa...

Unessa ei siis tapahtunut mitään, se vaan sellainen voimakkaasti ahdistava tunne, pysähtynyt hetki.

Siivosin myöhemmin vanhoja lehtiä sängyn vierestä ja löysin Kepan Kumppani-lehden numeron, jossa oli kannessa sellainen merimaisema. Olin lukenut niitä juttuja, joten ajattelin että uni oli sellaista kehitysmaa-ahdistusta. (Tein silloin alaan liittyvää työtä.)

Halusin unohtaa unen, koska se oli niin ahdistava. Vasta joku kuukausi tsunamin jälkeen tajusin yhtäkkiä kuin salamaniskusta, että sehän oli kuin enneuni.

Nytkin vaikka tästä on yli 10 vuotta, uni on niin elävä, että kun katson ikkunastani ulos (asun edelleen samassa asunnossa), uni on heti läsnä, eli tuntuu että jos nousisin, se vellova vesi näkyisi tuossa alhaalla.

En edes ole tyyppi, joka uskoo enneuniin.

Vierailija
34/52 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todella ahdistavalta.

Vierailija
35/52 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuma. Vesi on niin yleinen elementti unessa. Mitä vaivaantumista tuossa on, saati stressaamista? et sä olisi sitä kumminkaan voinut estää. Typerää tehdä vaivaamisen aihetta noin mitättömästä asiasta. Hommaa suhteellisuudentaju. Sinä et sentään ollut siellä.

Vierailija
36/52 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä näin ennen tsunamia ehkä noin parin vuoden verran sellaisia unia että valmistauduin veden nousuun, joskus pakkasin autoon kaikki tarpeelliset ja lähdin ajamaan ylös vuorelle, joskus vesi pääsi yllättämään ja olin loukussa jossain ja vesi nousi ja nousi, näin näitä unia muutamia..ehkä noin 5 yhteensä.

Vierailija
37/52 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 00:17"]

Sattuma. Vesi on niin yleinen elementti unessa. Mitä vaivaantumista tuossa on, saati stressaamista? et sä olisi sitä kumminkaan voinut estää. Typerää tehdä vaivaamisen aihetta noin mitättömästä asiasta. Hommaa suhteellisuudentaju. Sinä et sentään ollut siellä.

[/quote]

En ollut siellä, mutta silti koin kaiken omassa unessani, josta heräsin pakokauhuisena. Sinä jouluyönä se oli vain painajainen, ja sitten se muuttui todeksi uutisten välityksellä.

Oli pysäyttävä ja silloin aikanaan jopa hieman traumaattinenkin kokemus. Ja näköjään vaivaa edelleen. Vaikea selittää.

Vierailija
38/52 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huom olen kommentoija 7, en siis sama kuin ap tai 5.

Tämä oli muuten ensimmäinen kerta ikinä, kun olen kertonut asiasta kenellekään.

Unessa oli ilmeisesti jotain yksityiskohtia, joita en muista kaikkia enää, mutta heti tsunamin jälkeen ne tuntuivat sopivan aiheeseen, joten siksi tuntui että sehän liittyi juuri siihen. Unen näkiessäni en edes tiennyt mikä tsunami on. Nyt kun katson netistä kuvia tsunamista, jotkut kuvat muistuttavat paljon untani, se meren vihertävän harmaa väri ja se kelluva roju ja että puut ja matalien kattojen katot näkyivät vedestä. Ja ne kummalliset aallot.

Vierailija
39/52 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 00:26"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 00:17"]

[/quote]

En ollut siellä, mutta silti koin kaiken omassa unessani, josta heräsin pakokauhuisena. Sinä jouluyönä se oli vain painajainen, ja sitten se muuttui todeksi uutisten välityksellä.

Oli pysäyttävä ja silloin aikanaan jopa hieman traumaattinenkin kokemus. Ja näköjään vaivaa edelleen. Vaikea selittää.

[/quote]

Tämä siis ap.

Kiitos muille vastanneille.

Vierailija
40/52 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tästä ketjusta mieleen, että 1994 oli Estonia. +10 v eli 2004 oli tsunami. +10 v eli 2014 tapahtuu mitä? Vielä viisi päivää tätä vuotta jäljellä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi