Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turvavyö taksissa

Vierailija
25.12.2014 |

Tuon toisen turvavyö-keskutelun innoittaman kysyn. Kuinka moni teistä laittaa taksin takapenkillä turvavyön kiinni?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on unohtunut

Vierailija
2/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 23:28"]

Käytän aina, jos se on mahdollista. Maassa jossa olen nyt, turvavöitä ei aina autoissa ole. Täällä on myös "julkisia kulkuneuvoja" eli henkilöautoja, jotka ovat "täynnä" kun on neljä matkustajaa on takana ja kaksi etupenkillä. Silloinkin joku saattaa vielä mahtua, esim. puoliksi kuskin syliin. Turvavyötä on turha hapuilla. Pelottaa, sillä liikenne on muutenkin kauheaa. Mopoilijat ja mopotaksikuskit tai -matkustajat harvemmin käyttää kypärää.

[/quote]

Sama juttu, itsekkin tulee istuttua taksin takapenkillä ulkomailla ja siellä on monesti takapenkin turvavyön kiinnikkeet jätetty istuimen alle piiloon, eli ei saa vyötä kiinni.

Suomessa olen taksissa ja bussissa himan välinpitämättömämpi vyön kanssa kuin omassa autossa, jossa vyö on aina kiinni.

Vierailija
4/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 10:49"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 23:28"]

Käytän aina, jos se on mahdollista. Maassa jossa olen nyt, turvavöitä ei aina autoissa ole. Täällä on myös "julkisia kulkuneuvoja" eli henkilöautoja, jotka ovat "täynnä" kun on neljä matkustajaa on takana ja kaksi etupenkillä. Silloinkin joku saattaa vielä mahtua, esim. puoliksi kuskin syliin. Turvavyötä on turha hapuilla. Pelottaa, sillä liikenne on muutenkin kauheaa. Mopoilijat ja mopotaksikuskit tai -matkustajat harvemmin käyttää kypärää.

[/quote]

Sama juttu, itsekkin tulee istuttua taksin takapenkillä ulkomailla ja siellä on monesti takapenkin turvavyön kiinnikkeet jätetty istuimen alle piiloon, eli ei saa vyötä kiinni.

Suomessa olen taksissa ja bussissa himan välinpitämättömämpi vyön kanssa kuin omassa autossa, jossa vyö on aina kiinni.
[/quote]

Mistä muuten johtuu, että taksissa monet ovat välinpitämättömämpiä vyön kanssa?

Vierailija
5/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
6/29 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän myös pitkänmatkan busseissa.

Vierailija
7/29 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 22:20"]Taksikusin ei tarvitse käyttää turvavyötä, jos asiaks on kyydissä muutoin tarvitsee. Taas, jos asiaks on alaikäinen pitää kuskin huolehtia, että asiakkaalla on turvavyö päällä. Kuitenkin, jos taksimiehellä on kyydissä henkilöitä, jotka ovat 18v tai yli niin vastuu on heidän. Sry oon känässä ulosanti on aika kuraa mutta tästä pitäisi tulla pointti selväksi :)
[/quote]

Käytätkö itse?

Vierailija
8/29 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän tietenkin. Miksi joku ei käyttäisi? Auto mikä auto.

Vierailija
9/29 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissapäivänä henkeni saattoi pelastua turvavyön käytön takia, kun taksi ajoi ulos tieltä 100 km/h. Taidan käyttää jatkossakin.

Vierailija
10/29 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 22:38"]Toissapäivänä henkeni saattoi pelastua turvavyön käytön takia, kun taksi ajoi ulos tieltä 100 km/h. Taidan käyttää jatkossakin.
[/quote]

Oliko kuskilla vyö?

Vierailija
11/29 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin laitan turvavyön taksissa, niin kuin muissakin autoissa, joissa sellainen on.

Vierailija
12/29 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä ja kuljen taajamassa vain niin lyhyitä matkoja ettei sitä humalassa ehdi ajattelemaankaan.

Vierailija
13/29 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö... miksi ihmeessä EN käyttäisi turvavyötä autossa? Tiesit kai, että taksi on ihan tavallinen auto?

Vierailija
14/29 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 22:38"]Toissapäivänä henkeni saattoi pelastua turvavyön käytön takia, kun taksi ajoi ulos tieltä 100 km/h. Taidan käyttää jatkossakin.
[/quote]

Oliko kuskilla vyö?
[/quote]

Oli. Se pysähtyminen sadasta nollaan alle sekunnissa on kyllä jotain sellaista, että siinä ei paljoa käsillä oteta kiinni penkistä tms. Istuin takapenkillä ja silmälasini lensivät päästäni tuulilasiin. Samoin olisi käynyt minullekin, ellen olisi käyttänyt turvavyötä.

Vierailija
15/29 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Laitan (pitkänmatkan) linja-autoissakin, jos niissä vain turvavyöt on.

Vierailija
16/29 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvavöiden lisäksi toinen tärkeä asia huomioida on se, että mitä takatilassa oleville esineille tulee tapahtumaan onnettomuudessa. Tässä onnettomuudessa aivan kaikki mitä tavaratilassa oli, lensi matkustamoon. Jos kuljetatte jotain painavaa tai kovaa, eikä takatilaa ole eristetty matkustamosta, voi käydä huonosti. -10

Vierailija
17/29 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Aina ja joka maassa. En ymmärrä ihmisiä kenen mielestä vyötä ei tarvitse "lain mukaan" käyttää. En käytä turvavyötä omassa autossa koska se on laki vaan koska onnettomuushetkellä se saattaa pelastaa henkeni. Taksit ajaa kovempaa kuin minä omalla autolla joten miksi riskeeraisin henkeni. Pällit.

Vierailija
18/29 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin sitä taksissa matkustelee, mutta tulee käytettyä.

Vierailija
19/29 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/29 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kyllä vyön kiinni, paitsi synnyttänään mennessä en siihen kyennyt kun supistukset oli jo sinänsä tarpeeks kivuliaita ilman vyötä siinnä päällä. Taksien ajotapa pelottaa muutenkin. Taksikuskithan ei usein käytä vuötä perusteena se että pääsevät nppeasti autosta ulos jos asiakas käy päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän