Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minut lähestulkoon ajettiin kotoa pois 16-vuotiaana, nyt iäkkäät vanhemmat itkevät perään

Vierailija
22.10.2021 |

Kun eivät pärjääkään yksin. Välissä oli kymmenenkin vuotta, että ei nähty ollenkaan, eikä edes lapseni syntymään mitenkään reagoineet. Sittemmin ovat soitelleet ja käyneet kylässä kahvilla. Nyt on alkanut itkuvirsi, että miten vanhat ihmiset hylätään näin ja että ei ole tyttärellä ollenkaan häpyä. Tällä palstalla olen lukenut, että tämmöinen kotoa pois ajaminen ja vieraantuminen omista vanhemmista on yleistä, mutta onkohan kuinka yleistä, että sitten itketään takaisin, kun toiset haluaa vaan hyötyä? Miten tähän pitäisi reagoida?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen kannattaa reagoida ihan siten kuin itsestä tuntuu. Jos on halua olla anteeksiantavainen ja ymmärtäväinen, niin sitten on, mutta jos tuntuu, että pitäkää tunkkinne, niin sitten niin. 

Vierailija
2/11 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niinkuin susta tuntuu. Jos olis toi tilanne itsellä niin olisin varmaan jo katkassu välit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se menee useimmiten perheissä, eikä pitäisi jäädä kiinni johonkin menneeseen, puhuminen auttaa. 

Vierailija
4/11 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yleistä eikä normaalia. Onneksi. Eikä sinun tarvitse kuunnella vanhempiesi kommentteja. Jos et halua pitää yhteyttä, katkaise yhteydenpito. Olen pahoillani puolestasi.

Vierailija
5/11 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo...

Huh huh mitä sontaa.

Vierailija
6/11 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aikuinen ihminen ja voit ihan itse päättää kumarratko vai pyllistätkö heille. En ymmärrä sitä, että kuuntelet heitä, etkä pese käsiäsi koko jutusta.

Ja kyllä he pärjäävät. Rahalla saa apua ihan varmasti aina. Muistuttaisin siitä ja sanoisin, että ei kaupastakaan saa ruokaa ilmaiseksi vain sen takia, että ei pärjää ilman sitä. Sama juttu on avun kanssa nyt.

Vierailija
7/11 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole yleistä eikä normaalia. Onneksi. Eikä sinun tarvitse kuunnella vanhempiesi kommentteja. Jos et halua pitää yhteyttä, katkaise yhteydenpito. Olen pahoillani puolestasi.

On se ihan normaalia että vanhemmat raivostuu teini-ikäisen edesottamuksista. 

Vierailija
8/11 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempasi kuulostavat epäkypsiltä ja itsekkäiltä, olen pahoillani. Auttaa kun ottaa sen asenteen, että he ovat epätäydellisiä ja vajavaisia, eikä odota heiltä sellaista hyvää vanhemmuutta, jonka jokainen lapsi ansaitsisi, sinäkin. Sitten voit mielessäsi antaa heille anteeksi ja sen jälkeen pitää yhteyttä ilman kaunaa silloin tällöin.

Vierailija
9/11 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen loukkaus vanhemmiltasi, jos eivät ole olleet kiinnostuneet edes lapsestasi. Nyt on vaikea sanoa, miten itse reagoisin, mutta ei se vihanpitokaan hyvältä tunnu.

Tuskin kannattaa kuitenkaan omaishoitajaksi alkaa heti kättelyssä.

Vierailija
10/11 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen kasvaa aikuiseksi omalla tahdillaan, useimmat oman lapsen syntyessä, mutta viimeistään vanhempien kuollessa koska on pakko vaihtaa näkökulmaa kun ei ole enää äitiä tai isää johon peilata omaa lapsi-identiteettiään. 

Vierailija
11/11 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee niinkuin susta tuntuu. Jos olis toi tilanne itsellä niin olisin varmaan jo katkassu välit.

Mulle kun selvisi, että alkoholisti-äitini oli yhteydessä vain kun tarvitsi jotain ja mun lapset "pilasivat hänen elämänsä" mä laitoin välit poikki sen samantien. Toki mamma kippas sitten ihan muutama kuukausi siitä, joten monttuun heittäminen toki jäi mun vastuulle...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi