Kasvatusalan VAKAVA-koe 2022
Pistetäänpäs ryhmää tulille, minnes porukka aikoo hakea tänä vuonna VAKAVA-kokeella?
Onko kellään tietoa millon pääsykoetiedot yleensä päivittyvät nettiin?
Onko valmennuskurssi suosituksia?
Kommentteja vaan tulemaan!
Kommentit (1080)
Vierailija kirjoitti:
Yllättävää oli se, että tänä vuonna HY luokanopettajien kiintiöimättömät vei pisteissä voiton eikä erkkalaiset! Siellä on jo todella kovatasoista hakijaa :o
Myös ensikertalaisilla LO:ssa kovempi pisteraja kuin erkassa.
Ilmeisesti erkka ei ole enää niin vetävä hakukohde kuin vielä vähän aikaa siten.
Paljon tuli pisteitä? Itse sain 83 joka hieman yllätti, ajattelin että joku 65 maksimissaan :D
Mun tyttärelleni tuli kutsu soveltuvuuskokeeseen UEF:Iin luokanopettaja koulutukseen. Ekakertalainen on. Todistusvalinnassa jäi harmillisesti 0,3 pisteen päähän. Enää ei harmita 🙂
Paljonko Vakava-kokeessa oli täydet pisteet? Kaveri sai 65 pistettä, väittää että täydet yli 200 eli ei mitään mahista Turkuun. Aikasempien vuosien pisterajoilla 65 olisi riittäny?
Vierailija kirjoitti:
Paljon tuli pisteitä? Itse sain 83 joka hieman yllätti, ajattelin että joku 65 maksimissaan :D
Mä sain 79,59 ja kutsun sovareihin. Jätin kaavioiden tulkintakysymyksiin vastaamatta kokonaan, koska mulla menee niihin ihan hemmetisti aikaa kun alan pähkäilemään niitä niin olin varma, että pisteet ei tuu riittämään. Ilmeisesti muut osa-alueet meni tarpeeks hyvin.
Maksimi pistemäärä on 122.
Tytär sai 73,4 ja kutsun siis soveltuvuuskokeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko Vakava-kokeessa oli täydet pisteet? Kaveri sai 65 pistettä, väittää että täydet yli 200 eli ei mitään mahista Turkuun. Aikasempien vuosien pisterajoilla 65 olisi riittäny?
123 on maksimipistemäärä.
Onko kukaan saanut pelkästään maisterista vastauksia tai Turun yliopistosta muutenkaan?
Löytyyköhän noi täydet pisteet mistään? Itse sain reilu 90 pistettä ja kiinnostaisi tietää minkälainen suoritus se on miettien yleistä kasvatustiedettä tokakertalaisena kun paikkoja on se 2 haluamassani kaupungissa :D Ei taida olla mahdollisuuksia.
Mikähän on korkein pistemäärä, joka kokeesta on saatu, jos maksimi on 122? Lukeeko se jo jossain?
Vastaankin itselleni. 21,45 on alin pistemäärä, jolla on päässyt soveltuvuuskokeisiin ja Opintopolussa luki, että 20% pitää saada parhaimmin vastanneen pisteistä. Eli parhaiten vastannut on saanut 107,25/122.
Mä sain 103,25 ja oon ihan ihmeissäni. Kun ennen sähköpostin saapumista katsoin pisterajoja, olin jo ihan varma etten voi päästä edes soveltuvuuskokeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Mä sain 103,25 ja oon ihan ihmeissäni. Kun ennen sähköpostin saapumista katsoin pisterajoja, olin jo ihan varma etten voi päästä edes soveltuvuuskokeeseen.
Ihan mielettömät pisteet! Mihin kaikkialle hait? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylään erityispedagogiikalle, en hakenut muualle. Harmittaa, että en yleistä kasvatustiedettä laittanut hakukohteeksi, olisi voinut olla hyvät mahdollisuudet päästä sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylään erityispedagogiikalle, en hakenut muualle. Harmittaa, että en yleistä kasvatustiedettä laittanut hakukohteeksi, olisi voinut olla hyvät mahdollisuudet päästä sisään.
Kumpaan näistä on jkl vaikeampi päästä?
Sovarit 1,99p vajaaksi ja mitätöidystä tehtävästä ois tullut täydet pisteet.. ihanaa!
Monen aikaan tulokset tuli?
Aamulla klo 8 vai keskiyöllä?
Vierailija kirjoitti:
Monen aikaan tulokset tuli?
Aamulla klo 8 vai keskiyöllä?
Aamupäivällä.
Ei tule keskiyöllä mitään.
Jee! Turun yliopistoon tuli kutsu sovareihin 🙂 Pisteitä 77,67 ja hain erityisopettajaksi ja luokanopettajaksi
Yllättävää oli se, että tänä vuonna HY luokanopettajien kiintiöimättömät vei pisteissä voiton eikä erkkalaiset! Siellä on jo todella kovatasoista hakijaa :o